デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1608016

ホームフレグランス市場:タイプ別、流通チャネル別-2025-2030年の世界予測

Home Fragrances Market by Type (Diffusers, Scented Candles, Sprays), Distribution Channel (Offline Channel, Online Channel) - Global Forecast 2025-2030


出版日
発行
360iResearch
ページ情報
英文 194 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
ホームフレグランス市場:タイプ別、流通チャネル別-2025-2030年の世界予測
出版日: 2024年10月31日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 194 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ホームフレグランス市場の2023年の市場規模は59億8,000万米ドルで、2024年には62億4,000万米ドルに達すると予測され、CAGR 4.57%で成長し、2030年には81億8,000万米ドルに達すると予測されています。

ホームフレグランス市場には、キャンドル、ワックスメルト、ルームスプレー、エッセンシャルオイル、ディフューザーなど、生活空間の嗅覚環境を高めるための幅広い製品が含まれます。この市場の必要性は、家庭のパーソナライゼーション、ストレス軽減、雰囲気向上に対する消費者の願望によって推進されています。主な用途には、消臭、ムード作り、装飾などがあり、最終用途は家庭、ホスピタリティ、商業スペースなど多岐にわたる。成長要因としては、ホームエステティックに対する消費者の関心の高まり、ウェルネスとアロマセラピーの動向の高まり、革新的な製品の提供などが挙げられます。さらに、eコマースの影響とオムニチャネル小売は、拡大の大きな機会を提供しています。持続可能で環境に優しい製品の採用は、環境意識の高い消費者に対応する革新の肥沃な領域を提示します。さらに、スマート・ホーム・フレグランス・システムなどの技術は、スマート・ホーム採用の増加傾向に合致し、市場の成長をさらに促進する可能性があります。

主な市場の統計
基準年[2023] 59億8,000万米ドル
推定年[2024] 62億4,000万米ドル
予測年[2030] 81億8,000万米ドル
CAGR(%) 4.57%

市場の洞察によると、パーソナライゼーションとカスタマイズは非常に魅力的であり、消費者は自分の個性を反映したユニークな香りを求めています。しかし、市場はフレグランスの揮発性有機化合物(VOC)に関する規制などの課題に直面しており、製品配合に影響を及ぼす可能性があります。経済的圧力は消費者の消費行動の変化にもつながり、プレミアムフレグランスのような必需品でない贅沢品の需要に影響を与える可能性があります。このような機会を生かすための提言は、持続可能な調達、生分解性製品の開発、デジタルチャネルの活用によるパーソナライズされた消費者エンゲージメントに重点を置くべきです。天然香料や気分を高める特性に関する調査に投資することで、企業は有利な立場に立つことができます。イノベーションが必要な分野には、AIを活用したカスタマイズや、香りを視覚化する拡張現実(AR)などがあります。市場力学では消費者の嗜好がダイナミックに変化するため、機敏な戦略と斬新な香りのプロファイルに関する高度な調査が必要となります。企業が成長するためには、透明性、持続可能性、適応性を優先し、競合情勢と進化する情勢の中で長期的な関連性と消費者のロイヤルティを確保する必要があります。

市場力学:急速に進化するホームフレグランス市場の主要市場インサイトを公開

ホームフレグランス市場は、需要と供給のダイナミックな相互作用によって変貌を遂げています。このような市場力学の進化を理解することで、企業は十分な情報に基づいた投資決定、戦略的決定の精緻化、そして新たなビジネスチャンスの獲得に備えることができます。これらの動向を包括的に把握することで、企業は政治的、地理的、技術的、社会的、経済的な領域にわたる様々なリスクを軽減することができるとともに、消費者行動とそれが製造コストや購買動向に与える影響をより明確に理解することができます。

  • 市場促進要因
    • 世界中で増加する住宅数
    • 若者の人口増加による採用率の向上
    • アロマキャンドルと線香の小規模メーカーの急増
  • 市場抑制要因
    • ホームフレグランスの深刻な健康リスクに対する懸念
  • 市場機会
    • 自然ベースのルームフレッシュナー製品の出現
    • 製品発売の増加と革新的パッケージ
  • 市場の課題
    • 室内汚染に関する問題

ポーターのファイブフォース:ホームフレグランス市場をナビゲートする戦略ツール

ポーターのファイブフォースフレームワークは、市場情勢の競合情勢を理解するための重要なツールです。ポーターのファイブフォース・フレームワークは、企業の競争力を評価し、戦略的機会を探るための明確な手法を提供します。このフレームワークは、企業が市場内の勢力図を評価し、新規事業の収益性を判断するのに役立ちます。これらの洞察により、企業は自社の強みを活かし、弱みに対処し、潜在的な課題を回避することができ、より強靭な市場でのポジショニングを確保することができます。

PESTLE分析:ホームフレグランス市場における外部からの影響の把握

外部マクロ環境要因は、ホームフレグランス市場の業績ダイナミクスを形成する上で極めて重要な役割を果たします。政治的、経済的、社会的、技術的、法的、環境的要因の分析は、これらの影響をナビゲートするために必要な情報を提供します。PESTLE要因を調査することで、企業は潜在的なリスクと機会をよりよく理解することができます。この分析により、企業は規制、消費者の嗜好、経済動向の変化を予測し、先を見越した積極的な意思決定を行う準備ができます。

市場シェア分析ホームフレグランス市場における競合情勢の把握

ホームフレグランス市場の詳細な市場シェア分析により、ベンダーの業績を包括的に評価することができます。企業は、収益、顧客ベース、成長率などの主要指標を比較することで、競争上のポジショニングを明らかにすることができます。この分析により、市場の集中、断片化、統合の動向が明らかになり、ベンダーは競争が激化する中で自社の地位を高める戦略的意思決定を行うために必要な知見を得ることができます。

FPNVポジショニング・マトリックスホームフレグランス市場におけるベンダーのパフォーマンス評価

FPNVポジショニングマトリックスは、ホームフレグランス市場においてベンダーを評価するための重要なツールです。このマトリックスにより、ビジネス組織はベンダーのビジネス戦略と製品満足度に基づき評価することで、目標に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。4つの象限によってベンダーを明確かつ正確にセグメント化し、戦略目標に最適なパートナーやソリューションを特定することができます。

戦略分析と推奨ホームフレグランス市場における成功への道筋を描く

ホームフレグランス市場の戦略分析は、世界市場でのプレゼンス強化を目指す企業にとって不可欠です。主要なリソース、能力、業績指標を見直すことで、企業は成長機会を特定し、改善に取り組むことができます。このアプローチにより、競合情勢における課題を克服し、新たなビジネスチャンスを活かして長期的な成功を収めるための体制を整えることができます。

本レポートでは、主要な注目分野を網羅した市場の包括的な分析を提供しています:

1.市場の浸透度:現在の市場環境の詳細なレビュー、主要企業による広範なデータ、市場でのリーチと全体的な影響力の評価。

2.市場の開拓度:新興市場における成長機会を特定し、既存分野における拡大可能性を評価し、将来の成長に向けた戦略的ロードマップを提供します。

3.市場の多様化:最近の製品発売、未開拓の地域、業界の主要な進歩、市場を形成する戦略的投資を分析します。

4.競合の評価と情報:競合情勢を徹底的に分析し、市場シェア、事業戦略、製品ポートフォリオ、認証、規制当局の承認、特許動向、主要企業の技術進歩などを検証します。

5.製品開発およびイノベーション:将来の市場成長を促進すると期待される最先端技術、研究開発活動、製品イノベーションをハイライトしています。

また、利害関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう、重要な質問にも答えています:

1.現在の市場規模と今後の成長予測は?

2.最高の投資機会を提供する製品、セグメント、地域はどこか?

3.市場を形成する主な技術動向と規制の影響とは?

4.主要ベンダーの市場シェアと競合ポジションは?

5.ベンダーの市場参入・撤退戦略の原動力となる収益源と戦略的機会は何か?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • 世界中で住宅建築物の増加
      • 若年人口の増加により採用が促進される
      • 香り付きキャンドルや線香の小規模メーカーが急増
    • 抑制要因
      • ホームフレグランスの深刻な健康リスクに関する懸念
    • 機会
      • 自然由来の芳香剤の登場
      • 製品の発売増加と革新的なパッケージ
    • 課題
      • 室内汚染に関する問題
  • 市場セグメンテーション分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析
    • 政治的
    • 経済
    • 社交
    • 技術的
    • 法律上
    • 環境

第6章 ホームフレグランス市場:タイプ別

  • ディフューザー
  • 香り付きキャンドル
  • スプレー

第7章 ホームフレグランス市場:流通チャネル別

  • オフラインチャンネル
  • オンラインチャンネル

第8章 南北アメリカのホームフレグランス市場

  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第9章 アジア太平洋地域のホームフレグランス市場

  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第10章 欧州・中東・アフリカのホームフレグランス市場

  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析2023
  • FPNVポジショニングマトリックス, 2023
  • 競合シナリオ分析
  • 戦略分析と提言

企業一覧

  • Bridgewater Candle Company
  • Broken Top Candle Company
  • Circle E Candles
  • Esteban Boutique SAS
  • Firmenich International S.A.
  • Givaudan S.A.
  • International Flavors & Fragrances, Inc.
  • Newell Brands
  • Reckitt Benckiser Group plc
  • S. C. Johnson & Son, Inc.
  • Sensient Technologies Corporation
  • Symrise AG
  • The 3M Company
  • The Copenhagen Candle Company LTD
  • The Procter & Gamble Company
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. HOME FRAGRANCES MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 5. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 7. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 8. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 9. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 10. AMERICAS HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 11. AMERICAS HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 12. UNITED STATES HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 13. UNITED STATES HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 14. ASIA-PACIFIC HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 15. ASIA-PACIFIC HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 16. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 17. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 18. HOME FRAGRANCES MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 19. HOME FRAGRANCES MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. HOME FRAGRANCES MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. HOME FRAGRANCES MARKET DYNAMICS
  • TABLE 7. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DIFFUSERS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY SCENTED CANDLES, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY SPRAYS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY OFFLINE CHANNEL, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. GLOBAL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY ONLINE CHANNEL, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. AMERICAS HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. AMERICAS HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. AMERICAS HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. ARGENTINA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. ARGENTINA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. BRAZIL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. BRAZIL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. CANADA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. CANADA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. MEXICO HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. MEXICO HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. UNITED STATES HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. UNITED STATES HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. UNITED STATES HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. ASIA-PACIFIC HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. ASIA-PACIFIC HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. ASIA-PACIFIC HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. AUSTRALIA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. AUSTRALIA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. CHINA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. CHINA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. INDIA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. INDIA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. INDONESIA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. INDONESIA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. JAPAN HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. JAPAN HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. MALAYSIA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. MALAYSIA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. PHILIPPINES HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. PHILIPPINES HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. SINGAPORE HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. SINGAPORE HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. SOUTH KOREA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. SOUTH KOREA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. TAIWAN HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. TAIWAN HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. THAILAND HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. THAILAND HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. VIETNAM HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. VIETNAM HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. DENMARK HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. DENMARK HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. EGYPT HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. EGYPT HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. FINLAND HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. FINLAND HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. FRANCE HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. FRANCE HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. GERMANY HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. GERMANY HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. ISRAEL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. ISRAEL HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. ITALY HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. ITALY HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. NETHERLANDS HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. NETHERLANDS HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. NIGERIA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. NIGERIA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. NORWAY HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. NORWAY HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. POLAND HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. POLAND HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. QATAR HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. QATAR HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. RUSSIA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. RUSSIA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. SAUDI ARABIA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. SAUDI ARABIA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. SOUTH AFRICA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. SOUTH AFRICA HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. SPAIN HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. SPAIN HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. SWEDEN HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. SWEDEN HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. SWITZERLAND HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. SWITZERLAND HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. TURKEY HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. TURKEY HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. UNITED ARAB EMIRATES HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. UNITED ARAB EMIRATES HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. UNITED KINGDOM HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. UNITED KINGDOM HOME FRAGRANCES MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 100. HOME FRAGRANCES MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 101. HOME FRAGRANCES MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
目次
Product Code: MRR-450A0628E077

The Home Fragrances Market was valued at USD 5.98 billion in 2023, expected to reach USD 6.24 billion in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 4.57%, to USD 8.18 billion by 2030.

The home fragrances market encompasses a wide range of products, including candles, wax melts, room sprays, essential oils, and diffusers, all designed to enhance the olfactory environment of a living space. The necessity of this market is driven by consumers' desires for home personalization, stress reduction, and ambiance enhancement. Key applications include odor elimination, mood setting, and decorative purposes, with end-use spanning across households, hospitality, and commercial spaces. Influencing growth factors include the increasing consumer focus on home aesthetics, the rising trend of wellness and aromatherapy, and innovative product offerings. Additionally, e-commerce's impact and omnichannel retailing provide significant opportunities for expansion. The adoption of sustainable and eco-friendly products presents a fertile area of innovation, catering to environmentally conscious consumers. Moreover, technologies such as smart home fragrance systems could further propel market growth, aligning with the increasing trend of smart home adoption.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 5.98 billion
Estimated Year [2024] USD 6.24 billion
Forecast Year [2030] USD 8.18 billion
CAGR (%) 4.57%

Market insights reveal that personalization and customization are highly appealing, with consumers seeking unique scents that reflect their personality. However, the market faces challenges such as regulatory restrictions on volatile organic compounds (VOCs) in fragrances, which could impact product formulations. Economic pressures also lead to shifts in consumer spending behaviors, which can affect demand for non-essential luxury items like premium fragrances. Recommendations to capitalize on opportunities should focus on sustainable sourcing, development of biodegradable products, and leveraging digital channels for personalized consumer engagement. Investing in research on natural fragrances and mood-enhancing properties can position companies favorably. Areas ripe for innovation include AI-driven customization and augmented reality for scent visualization. The home fragrances market exhibits dynamic consumer preferences, necessitating agile strategies and advanced research into novel scent profiles. To grow, businesses should prioritize transparency, sustainability, and adaptability, ensuring long-term relevance and consumer loyalty in a competitive and evolving landscape.

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Home Fragrances Market

The Home Fragrances Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Increasing number of residential buildings across the globe
    • Growing youth population enhance the adoption
    • Surging small scale manufacturers of scented candles and incense sticks
  • Market Restraints
    • Concern regarding severe health risks of home fragrances
  • Market Opportunities
    • Emergence of nature based room freshener products
    • Rising product launch and innovative packaging
  • Market Challenges
    • Issues pertaining to indoor pollution

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Home Fragrances Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Home Fragrances Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Home Fragrances Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Home Fragrances Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Home Fragrances Market

A detailed market share analysis in the Home Fragrances Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Home Fragrances Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Home Fragrances Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Home Fragrances Market

A strategic analysis of the Home Fragrances Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Home Fragrances Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Bridgewater Candle Company, Broken Top Candle Company, Circle E Candles, Esteban Boutique SAS, Firmenich International S.A., Givaudan S.A., International Flavors & Fragrances, Inc., Newell Brands, Reckitt Benckiser Group plc, S. C. Johnson & Son, Inc., Sensient Technologies Corporation, Symrise AG, The 3M Company, The Copenhagen Candle Company LTD, and The Procter & Gamble Company.

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Home Fragrances Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Type, market is studied across Diffusers, Scented Candles, and Sprays.
  • Based on Distribution Channel, market is studied across Offline Channel and Online Channel.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Increasing number of residential buildings across the globe
      • 5.1.1.2. Growing youth population enhance the adoption
      • 5.1.1.3. Surging small scale manufacturers of scented candles and incense sticks
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. Concern regarding severe health risks of home fragrances
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Emergence of nature based room freshener products
      • 5.1.3.2. Rising product launch and innovative packaging
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Issues pertaining to indoor pollution
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Home Fragrances Market, by Type

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Diffusers
  • 6.3. Scented Candles
  • 6.4. Sprays

7. Home Fragrances Market, by Distribution Channel

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Offline Channel
  • 7.3. Online Channel

8. Americas Home Fragrances Market

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Argentina
  • 8.3. Brazil
  • 8.4. Canada
  • 8.5. Mexico
  • 8.6. United States

9. Asia-Pacific Home Fragrances Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Australia
  • 9.3. China
  • 9.4. India
  • 9.5. Indonesia
  • 9.6. Japan
  • 9.7. Malaysia
  • 9.8. Philippines
  • 9.9. Singapore
  • 9.10. South Korea
  • 9.11. Taiwan
  • 9.12. Thailand
  • 9.13. Vietnam

10. Europe, Middle East & Africa Home Fragrances Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Denmark
  • 10.3. Egypt
  • 10.4. Finland
  • 10.5. France
  • 10.6. Germany
  • 10.7. Israel
  • 10.8. Italy
  • 10.9. Netherlands
  • 10.10. Nigeria
  • 10.11. Norway
  • 10.12. Poland
  • 10.13. Qatar
  • 10.14. Russia
  • 10.15. Saudi Arabia
  • 10.16. South Africa
  • 10.17. Spain
  • 10.18. Sweden
  • 10.19. Switzerland
  • 10.20. Turkey
  • 10.21. United Arab Emirates
  • 10.22. United Kingdom

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2023
  • 11.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 11.3. Competitive Scenario Analysis
  • 11.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. Bridgewater Candle Company
  • 2. Broken Top Candle Company
  • 3. Circle E Candles
  • 4. Esteban Boutique SAS
  • 5. Firmenich International S.A.
  • 6. Givaudan S.A.
  • 7. International Flavors & Fragrances, Inc.
  • 8. Newell Brands
  • 9. Reckitt Benckiser Group plc
  • 10. S. C. Johnson & Son, Inc.
  • 11. Sensient Technologies Corporation
  • 12. Symrise AG
  • 13. The 3M Company
  • 14. The Copenhagen Candle Company LTD
  • 15. The Procter & Gamble Company