デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1597886

テレファーマシー市場:サービス別、用途別-2025-2030年の世界予測

Telepharmacy Market by Services (Pharmacy Consultation, Remote Order Entry), End-Use (Hospitals, Primary Care Centers) - Global Forecast 2025-2030


出版日
発行
360iResearch
ページ情報
英文 197 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
テレファーマシー市場:サービス別、用途別-2025-2030年の世界予測
出版日: 2024年10月31日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 197 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

テレファーマシー市場は、2023年に10億4,000万米ドルと評価され、2024年には11億5,000万米ドルに達すると予測され、CAGR 10.03%で成長し、2030年には20億4,000万米ドルになると予測されています。

遠隔医療のサブセットであるテレファーマシーは、遠隔地の患者への通信を介した医薬品ケアを可能にし、投薬管理、患者カウンセリング、調剤を強化します。その必要性は、ヘルスケア需要の増加、薬局へのアクセスにおける地理的障壁、費用対効果の高いヘルスケアサービスの推進に起因します。薬物療法管理から慢性疾患管理、農村部のヘルスケア支援まで、その用途は多岐にわたる。最終用途は病院、診療所、地域医療センターなど多岐にわたり、テレファーマシーは医薬品ケアのギャップを埋める橋渡しの役割を果たしています。主な成長要因としては、技術の進歩、遠隔医療の普及、慢性疾患の蔓延と高齢化が拍車をかける遠隔ヘルスケアソリューションの需要増などが挙げられます。AIを統合してケアを個別化すること、地方医療ネットワークを拡大すること、より良い意思決定のためにビッグデータ分析を活用することなどにビジネスチャンスがあります。しかし、この市場は、地域間の規制の相違、データプライバシーに関する懸念、医薬品サービスの品質をバーチャルで確保するという課題などの制約に直面しています。イノベーションは、AI主導の意思決定支援システム、リアルタイムモニタリングのためのモバイルヘルスアプリ、安全なデータハンドリングのためのブロックチェーンの開発に集中する可能性があります。統合された遠隔医療プラットフォームのためのハイテク企業とのコラボレーションは、シームレスなテレファーマシー体験を可能にすることができます。さらに、市場はダイナミックであり、ソリューションを革新するテック企業、ヘルスケアシステム、新興企業間の競争が激しいです。現在の成長の勢いを生かすためには、戦略的パートナーシップと先進的な遠隔医療技術への投資が不可欠です。統一基準を提唱することで規制のハードルに対処することで、いくつかの課題を軽減し、市場アクセスを強化することができます。結論として、テレファーマシーはヘルスケア・アクセスの向上を通じて大きな成長の道筋を提供するが、その将来は技術統合、規制の進化、プライバシー懸念への対応にかかっており、従来の医薬品ケアのエコシステムへのシームレスな拡大を促進します。

主な市場の統計
基準年[2023] 10億4,000万米ドル
予測年[2024] 11億5,000万米ドル
予測年[2030] 20億4,000万米ドル
CAGR(%) 10.03%

市場力学:急速に進化するテレファーマシー市場の主要市場インサイトを公開

テレファーマシー市場は、需要と供給のダイナミックな相互作用によって変貌を遂げています。このような市場力学の進化を理解することで、企業は十分な情報に基づいた投資決定、戦略的決定の精緻化、そして新たなビジネスチャンスの獲得に備えることができます。これらの動向を包括的に把握することで、企業は政治的、地理的、技術的、社会的、経済的な領域にわたる様々なリスクを軽減することができ、また、消費者行動とそれが製造コストや購買動向に与える影響をより明確に理解することができます。

  • 市場促進要因
    • 遠隔医療と遠隔ヘルスの影響力の高まり
    • インターネット利用者の増加に伴うインターネット普及率の伸び
    • コスト削減と業務効率化のメリット
  • 市場抑制要因
    • テレファーマシーに関連する法規制の違い
  • 市場機会
    • 遠隔地における必須医薬品を利用するアプローチの増加
    • 効率的なテレファーマシーサービスを提供するための戦略的提携
  • 市場の課題
    • 認知度の低さと限られたインフラ支援

ポーターの5つの力:テレファーマシー市場をナビゲートする戦略ツール

ポーターの5つの力フレームワークは、テレファーマシー市場の競合情勢を理解するための重要なツールです。ポーターのファイブフォース・フレームワークは、企業の競争力を評価し、戦略的機会を探るための明確な手法を提供します。このフレームワークは、企業が市場内の勢力図を評価し、新規事業の収益性を判断するのに役立ちます。これらの洞察により、企業は自社の強みを活かし、弱みに対処し、潜在的な課題を回避することができ、より強靭な市場でのポジショニングを確保することができます。

PESTLE分析:テレファーマシー市場における外部からの影響の把握

外部マクロ環境要因は、テレファーマシー市場の業績ダイナミクスを形成する上で極めて重要な役割を果たします。政治的、経済的、社会的、技術的、法的、環境的要因の分析は、これらの影響をナビゲートするために必要な情報を提供します。PESTLE要因を調査することで、企業は潜在的なリスクと機会をよりよく理解することができます。この分析により、企業は規制、消費者の嗜好、経済動向の変化を予測し、先を見越した積極的な意思決定を行う準備ができます。

市場シェア分析テレファーマシー市場における競合情勢の把握

テレファーマシー市場の詳細な市場シェア分析により、ベンダーの業績を包括的に評価することができます。企業は、収益、顧客ベース、成長率などの主要指標を比較することで、競争上のポジショニングを明らかにすることができます。この分析により、市場の集中、断片化、統合の動向が明らかになり、ベンダーは競争が激化する中で自社の地位を高める戦略的意思決定を行うために必要な知見を得ることができます。

FPNVポジショニング・マトリックステレファーマシー市場におけるベンダーのパフォーマンス評価

FPNVポジショニングマトリックスは、テレファーマシー市場においてベンダーを評価するための重要なツールです。このマトリックスにより、ビジネス組織はベンダーのビジネス戦略と製品満足度に基づき評価することで、目標に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。4つの象限によってベンダーを明確かつ正確にセグメント化し、戦略目標に最適なパートナーやソリューションを特定することができます。

戦略分析と推奨テレファーマシー市場における成功への道筋を描く

テレファーマシー市場の戦略分析は、世界市場でのプレゼンス強化を目指す企業にとって不可欠です。主要なリソース、能力、業績指標を見直すことで、企業は成長機会を特定し、改善に取り組むことができます。このアプローチにより、競合情勢における課題を克服し、新たなビジネスチャンスを活かして長期的な成功を収めるための体制を整えることができます。

本レポートでは、主要な注目分野を網羅した市場の包括的な分析を提供しています:

1.市場の浸透度:現在の市場環境の詳細なレビュー、主要企業による広範なデータ、市場でのリーチと全体的な影響力の評価。

2.市場の開拓度:新興市場における成長機会を特定し、既存分野における拡大可能性を評価し、将来の成長に向けた戦略的ロードマップを提供します。

3.市場の多様化:最近の製品発売、未開拓の地域、業界の主要な進歩、市場を形成する戦略的投資を分析します。

4.競合の評価と情報:競合情勢を徹底的に分析し、市場シェア、事業戦略、製品ポートフォリオ、認証、規制当局の承認、特許動向、主要企業の技術進歩などを検証します。

5.製品開発およびイノベーション:将来の市場成長を促進すると期待される最先端技術、研究開発活動、製品イノベーションをハイライトしています。

また、利害関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう、重要な質問にも答えています:

1.現在の市場規模と今後の成長予測は?

2.最高の投資機会を提供する製品、セグメント、地域はどこか?

3.市場を形成する主な技術動向と規制の影響とは?

4.主要ベンダーの市場シェアと競合ポジションは?

5.ベンダーの市場参入・撤退戦略の原動力となる収益源と戦略的機会は何か?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • 遠隔医療とテレヘルスの影響力の高まり
      • インターネット普及率の伸びとインターネット利用者の増加
      • コスト削減と運用効率化のメリット
    • 抑制要因
      • テレファーマシーに関連する法律や規制の違い
    • 機会
      • 遠隔地で必須医薬品を入手するための取り組みを強化
      • 効率的なテレファーマシーサービスを提供するための戦略的提携
    • 課題
      • 認知度が低く、インフラのサポートが限られている
  • 市場セグメンテーション分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析
    • 政治的
    • 経済
    • 社交
    • 技術的
    • 法律上
    • 環境

第6章 テレファーマシー市場:サービス別

  • 薬局相談
  • リモート注文入力

第7章 テレファーマシー市場:最終用途別

  • 病院
  • プライマリケアセンター

第8章 南北アメリカのテレファーマシー市場

  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第9章 アジア太平洋地域のテレファーマシー市場

  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第10章 欧州・中東・アフリカのテレファーマシー市場

  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析2023
  • FPNVポジショニングマトリックス, 2023
  • 競合シナリオ分析
  • 戦略分析と提言

企業一覧

  • AMN Healthcare
  • Aspen RxHealth
  • Cardinal Health
  • CPS Solutions, LLC
  • Icebreaker Health, Inc.
  • Medication Review, Inc.
  • Medly Pharmacy
  • MedTel Services
  • Mitsui & Co., Ltd.
  • North West Telepharmacy Solutions
  • NURX Inc.
  • One Touch Telehealth
  • Pipeline Health, LLC
  • PipelineRx
  • Zava
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. TELEPHARMACY MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. TELEPHARMACY MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 5. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 7. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 8. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 9. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 10. AMERICAS TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 11. AMERICAS TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 12. UNITED STATES TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 13. UNITED STATES TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 14. ASIA-PACIFIC TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 15. ASIA-PACIFIC TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 16. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 17. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 18. TELEPHARMACY MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 19. TELEPHARMACY MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. TELEPHARMACY MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. TELEPHARMACY MARKET DYNAMICS
  • TABLE 7. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY PHARMACY CONSULTATION, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY REMOTE ORDER ENTRY, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY HOSPITALS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY PRIMARY CARE CENTERS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. AMERICAS TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. AMERICAS TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. AMERICAS TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. ARGENTINA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. ARGENTINA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. BRAZIL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. BRAZIL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. CANADA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. CANADA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. MEXICO TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. MEXICO TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. UNITED STATES TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. UNITED STATES TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. UNITED STATES TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. ASIA-PACIFIC TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. ASIA-PACIFIC TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. ASIA-PACIFIC TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. AUSTRALIA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. AUSTRALIA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. CHINA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. CHINA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. INDIA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. INDIA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. INDONESIA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. INDONESIA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. JAPAN TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. JAPAN TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. MALAYSIA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. MALAYSIA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. PHILIPPINES TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. PHILIPPINES TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. SINGAPORE TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. SINGAPORE TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. SOUTH KOREA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. SOUTH KOREA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. TAIWAN TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. TAIWAN TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. THAILAND TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. THAILAND TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. VIETNAM TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. VIETNAM TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. DENMARK TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. DENMARK TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. EGYPT TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. EGYPT TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. FINLAND TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. FINLAND TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. FRANCE TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. FRANCE TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. GERMANY TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. GERMANY TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. ISRAEL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. ISRAEL TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. ITALY TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. ITALY TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. NETHERLANDS TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. NETHERLANDS TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. NIGERIA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. NIGERIA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. NORWAY TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. NORWAY TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. POLAND TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. POLAND TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. QATAR TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. QATAR TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. RUSSIA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. RUSSIA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. SAUDI ARABIA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. SAUDI ARABIA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. SOUTH AFRICA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. SOUTH AFRICA TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. SPAIN TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. SPAIN TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. SWEDEN TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. SWEDEN TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. SWITZERLAND TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. SWITZERLAND TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. TURKEY TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. TURKEY TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. UNITED ARAB EMIRATES TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. UNITED ARAB EMIRATES TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. UNITED KINGDOM TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY SERVICES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. UNITED KINGDOM TELEPHARMACY MARKET SIZE, BY END-USE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. TELEPHARMACY MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 100. TELEPHARMACY MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
目次
Product Code: MRR-0360AB17E1CA

The Telepharmacy Market was valued at USD 1.04 billion in 2023, expected to reach USD 1.15 billion in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 10.03%, to USD 2.04 billion by 2030.

Telepharmacy, a subset of telehealth, enables pharmaceutical care delivery via telecommunications to patients in remote areas, enhancing medication management, patient counseling, and dispensing. Its necessity stems from increasing healthcare demand, geographic barriers to pharmacy access, and the drive for cost-effective health services. Applications are wide-ranging, from medication therapy management to chronic disease management and rural healthcare outreach. End-use spans hospitals, clinics, and community health centers, with telepharmacy serving as a bridge to fill the pharmaceutical care gap. Key growth factors include technological advancements, the proliferation of telemedicine, and rising demand for remote healthcare solutions, spurred by chronic disease prevalence and an aging population. Opportunities lie in the integration of AI to personalize care, expanding rural healthcare networks, and leveraging big data analytics for better decision-making. However, the market faces limitations such as regulatory discrepancies across regions, data privacy concerns, and the challenge of ensuring pharmaceutical service quality virtually. Innovations may focus on developing AI-driven decision support systems, mobile health apps for real-time monitoring, and blockchain for secure data handling. Collaboration with tech companies for integrated telehealth platforms can allow for seamless telepharmacy experiences. Moreover, the market is dynamic, with robust competition among tech firms, healthcare systems, and startups innovating solutions. Strategic partnerships and investments in advanced telehealth technologies are essential to capitalize on current growth momentum. Addressing regulatory hurdles by advocating for uniform standards can mitigate some challenges, enhancing market access. In conclusion, while telepharmacy offers significant growth avenues through enhancing healthcare access, its future will hinge on technological integration, regulatory evolution, and addressing privacy concerns, facilitating its seamless expansion into traditional pharmaceutical care ecosystems.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 1.04 billion
Estimated Year [2024] USD 1.15 billion
Forecast Year [2030] USD 2.04 billion
CAGR (%) 10.03%

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Telepharmacy Market

The Telepharmacy Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Rising influence of telemedicine and telehealth
    • Growth in internet penetration coupled with rising internet users
    • Benefits of cost savings and operational efficiencies
  • Market Restraints
    • Differences in laws and regulations related to telepharmacy
  • Market Opportunities
    • Increasing approach to avail the essential drugs in remote areas
    • Strategic alliances to provide efficient telepharmacy services
  • Market Challenges
    • Less awareness and limited infrastructure support

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Telepharmacy Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Telepharmacy Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Telepharmacy Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Telepharmacy Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Telepharmacy Market

A detailed market share analysis in the Telepharmacy Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Telepharmacy Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Telepharmacy Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Telepharmacy Market

A strategic analysis of the Telepharmacy Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Telepharmacy Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include AMN Healthcare, Aspen RxHealth, Cardinal Health, CPS Solutions, LLC, Icebreaker Health, Inc., Medication Review, Inc., Medly Pharmacy, MedTel Services, Mitsui & Co., Ltd., North West Telepharmacy Solutions, NURX Inc., One Touch Telehealth, Pipeline Health, LLC, PipelineRx, and Zava.

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Telepharmacy Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Services, market is studied across Pharmacy Consultation and Remote Order Entry.
  • Based on End-Use, market is studied across Hospitals and Primary Care Centers.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Rising influence of telemedicine and telehealth
      • 5.1.1.2. Growth in internet penetration coupled with rising internet users
      • 5.1.1.3. Benefits of cost savings and operational efficiencies
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. Differences in laws and regulations related to telepharmacy
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Increasing approach to avail the essential drugs in remote areas
      • 5.1.3.2. Strategic alliances to provide efficient telepharmacy services
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Less awareness and limited infrastructure support
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Telepharmacy Market, by Services

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Pharmacy Consultation
  • 6.3. Remote Order Entry

7. Telepharmacy Market, by End-Use

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Hospitals
  • 7.3. Primary Care Centers

8. Americas Telepharmacy Market

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Argentina
  • 8.3. Brazil
  • 8.4. Canada
  • 8.5. Mexico
  • 8.6. United States

9. Asia-Pacific Telepharmacy Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Australia
  • 9.3. China
  • 9.4. India
  • 9.5. Indonesia
  • 9.6. Japan
  • 9.7. Malaysia
  • 9.8. Philippines
  • 9.9. Singapore
  • 9.10. South Korea
  • 9.11. Taiwan
  • 9.12. Thailand
  • 9.13. Vietnam

10. Europe, Middle East & Africa Telepharmacy Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Denmark
  • 10.3. Egypt
  • 10.4. Finland
  • 10.5. France
  • 10.6. Germany
  • 10.7. Israel
  • 10.8. Italy
  • 10.9. Netherlands
  • 10.10. Nigeria
  • 10.11. Norway
  • 10.12. Poland
  • 10.13. Qatar
  • 10.14. Russia
  • 10.15. Saudi Arabia
  • 10.16. South Africa
  • 10.17. Spain
  • 10.18. Sweden
  • 10.19. Switzerland
  • 10.20. Turkey
  • 10.21. United Arab Emirates
  • 10.22. United Kingdom

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2023
  • 11.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 11.3. Competitive Scenario Analysis
  • 11.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. AMN Healthcare
  • 2. Aspen RxHealth
  • 3. Cardinal Health
  • 4. CPS Solutions, LLC
  • 5. Icebreaker Health, Inc.
  • 6. Medication Review, Inc.
  • 7. Medly Pharmacy
  • 8. MedTel Services
  • 9. Mitsui & Co., Ltd.
  • 10. North West Telepharmacy Solutions
  • 11. NURX Inc.
  • 12. One Touch Telehealth
  • 13. Pipeline Health, LLC
  • 14. PipelineRx
  • 15. Zava