市場調査レポート
商品コード
1500482
教育分野におけるメタバース市場:コンポーネント別、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測Metaverse in Education Market by Component (Hardware, Services, Software), End-User (Corporate, Education) - Global Forecast 2024-2030 |
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教育分野におけるメタバース市場:コンポーネント別、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年06月05日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 199 Pages
納期: 即日から翌営業日
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教育分野におけるメタバース市場規模は2023年に56億4,000万米ドルと推計され、2024年には76億8,000万米ドルに達し、CAGR 38.35%で2030年には547億8,000万米ドルに達すると予測されています。
教育分野におけるメタバースは、教育目的のために仮想現実と拡張現実ベースの相互接続された宇宙の機能を活用します。この市場には、没入型学習体験、オンライン教室、コラボレーティブ・プラットフォーム、3Dシミュレーション、トレーニング・モジュール、インタラクティブ・コンテンツの開拓と展開が含まれ、公式・非公式の学習環境における従来の教授法を強化します。その用途は、幼い学習者向けの没入型ストーリーテリングから、ヘルスケア、エンジニアリング、デザイン、さらにはエンターテインメントといった業界全体の専門家向けの複雑なスキル開発まで多岐にわたる。eラーニング導入の増加に伴う没入型学習環境への関心の高まりが、市場の成長を牽引しています。さらに、AR/VR技術の急速な進歩により、多様な学習ニーズに対応できる、より手頃な価格のハードウェア・オプションや洗練されたソフトウェア・プラットフォームが登場しています。さらに、教育分野におけるメタバースに関連する高コストは、教育分野におけるメタバースの採用を制限しています。仮想学習環境における広範なデータ収集は、ユーザーのプライバシーやセキュリティ侵害に関する懸念を引き起こします。世界中で5G技術の配備が進み、機械学習と人工知能の進歩が進むことで、市場成長の好機が生まれます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 56億4,000万米ドル |
予測年[2024] | 76億8,000万米ドル |
予測年 [2030] | 547億8,000万米ドル |
CAGR(%) | 38.35% |
地域別の洞察
米国やカナダを含む米国諸国は、教育目的で仮想現実や拡張現実技術への投資を増やしています。この地域の著名な高等教育機関は、没入型の学習体験のためにVR/AR技術を活用しています。さらに、Google LLCやMeta Platforms, Inc.などのテクノロジー企業がこれらの技術に多額の投資を行っており、この地域の成長を牽引しています。欧州連合(EU)は、教育に新興技術を採用する最前線にいます。EUの資金イニシアティブは、生涯学習目的のAR/VRのような没入型技術に関連するいくつかの研究プロジェクトに資金を提供しています。さらに、ドイツやフランスをはじめとする国々は、Industrie 4.0などの国家戦略を通じて、デジタル・スキルの開発を積極的に推進しています。アジア太平洋の主要経済国では、各国政府が教育システムへの先端技術の統合に力を入れています。中国、日本、インドは、教育目的でAR/VR技術を導入する学校とのパートナーシップを確立しました。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは、教育分野におけるメタバース市場におけるベンダーの市場ポジショニングを評価する上で不可欠です。このマトリックスはベンダーの包括的な評価を提供し、事業戦略や製品満足度に関連する重要な指標を検証します。この詳細な評価により、ユーザーは自らの要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功のレベルを表す4つの象限、すなわちForefront(F)、Pathfinder(P)、Niche(N)、Vital(V)に分類されます。
市場シェア分析
市場シェア分析は、教育分野におけるメタバース市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な評価を提供する包括的なツールです。ベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、各ベンダーの業績や市場シェア争いの際に直面する課題について、より深い理解を得ることができます。これらの貢献には、全体的な収益、顧客ベース、その他の重要な指標が含まれます。さらに、この分析では、調査した基準年の期間に観察された蓄積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合性に関する貴重な考察を提供しています。このような詳細な情報を得ることで、ベンダーは市場競争において優位に立つために、より多くの情報に基づいた意思決定を行い、効果的な戦略を考案することができます。
戦略分析と推奨
戦略分析は、世界マーケットで確固たる足場を築こうとする組織にとって不可欠です。企業は、教育分野におけるメタバース市場における現在の地位を徹底的に評価することで、長期的な願望に沿った情報に基づいた意思決定を行うことができます。この重要な評価には、組織のリソース、能力、全体的なパフォーマンスを徹底的に分析し、中核となる強みと改善すべき領域を特定することが含まれます。
[199 Pages Report] The Metaverse in Education Market size was estimated at USD 5.64 billion in 2023 and expected to reach USD 7.68 billion in 2024, at a CAGR 38.35% to reach USD 54.78 billion by 2030.
The metaverse in education leverages the capabilities of a virtual and augmented reality-based interconnected universe for educational purposes. This market encompasses the development and deployment of immersive learning experiences, online classrooms, collaborative platforms, 3D simulations, training modules, and interactive content to enhance traditional teaching methods both in formal and informal learning environments. The applications range from immersive storytelling for young learners to complex skills development for professionals across industries like healthcare, engineering, design, and even entertainment. Increasing interest in immersed learning environments with the rise in e-learning adoptions driving the growth of the market. Moreover, the rapid progress in AR/VR technologies has led to more affordable hardware options and sophisticated software platforms that can cater to diverse learning needs. Furthermore, the high cost associated with metaverse in education limits the adoption of metaverse in education. Collecting extensive data in virtual learning environments raises concerns about user privacy and security breaches. Rising deployment of 5G technology across the world and ongoing advancements in machine learning and artificial intelligence create lucrative opportunities for market growth.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 5.64 billion |
Estimated Year [2024] | USD 7.68 billion |
Forecast Year [2030] | USD 54.78 billion |
CAGR (%) | 38.35% |
Regional Insights
American countries, including the United States and Canada, are increasing investments in virtual reality and augmented reality technologies for educational purposes. Notable higher learning institutions in this region have been leveraging VR/AR technologies for an immersive learning experience. Moreover, technology companies including Google LLC and Meta Platforms, Inc. are investing heavily in these technologies, driving growth in this region. The European Union is at the forefront of adopting emerging technologies for education. The EU's funding initiative has funded several research projects related to immersive technologies like AR/VR for lifelong learning purposes. Additionally, countries including Germany and France are actively promoting digital skills development through national strategies such as Industrie 4.0. In Asia-Pacific's leading economies, governments are focusing on integrating advanced technology into their education systems. China, Japan, and India established partnerships with schools to deploy AR/VR technologies for teaching purposes.
Market Insights
The market dynamics represent an ever-changing landscape of the Metaverse in Education Market by providing actionable insights into factors, including supply and demand levels. Accounting for these factors helps design strategies, make investments, and formulate developments to capitalize on future opportunities. In addition, these factors assist in avoiding potential pitfalls related to political, geographical, technical, social, and economic conditions, highlighting consumer behaviors and influencing manufacturing costs and purchasing decisions.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV positioning matrix is essential in evaluating the market positioning of the vendors in the Metaverse in Education Market. This matrix offers a comprehensive assessment of vendors, examining critical metrics related to business strategy and product satisfaction. This in-depth assessment empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success, namely Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The market share analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth assessment of the current state of vendors in the Metaverse in Education Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions, companies are offered a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. These contributions include overall revenue, customer base, and other vital metrics. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With these illustrative details, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Recent Developments
Meta Partner 15 US Universities to Transform Education with Metaverse Technologies
Meta Platforms, Inc. has announced a strategic partnership with 15 universities in the United States to explore the potential of metaverse technologies in the education sector. The universities participating in the partnership program are harnessing the power of VR and AR technologies across a wide range of subjects. [Published On: 2023-09-12]
AICTE & Meta Team Up to Launch 'Creators of Metaverse' Programme for College Students
The All India Council for Technical Education (AICTE) and Meta Platforms, Inc. have collaborated to launch the 'Creators of Metaverse' program to prepare India's youth for the future of immersive technology. The program is designed to equip 100,000 college students and 20,000 faculty members with essential knowledge and technical skills in Augmented Reality (AR) through the Meta Spark platform. [Published On: 2023-08-03]
Genius Group Launches Genius Metaversity in Partnership with Vatom
Genius Group Limited has launched Genius Metaversity, a virtual reality learning environment in collaboration with Vatom. This innovative platform aims to offer educational courses and summits in the Metaverse. This collaboration marks an important milestone in the education sector, leveraging virtual reality and transformative technology to create a new era of learning. [Published On: 2023-06-15]
Strategy Analysis & Recommendation
The strategic analysis is essential for organizations seeking a solid foothold in the global marketplace. Companies are better positioned to make informed decisions that align with their long-term aspirations by thoroughly evaluating their current standing in the Metaverse in Education Market. This critical assessment involves a thorough analysis of the organization's resources, capabilities, and overall performance to identify its core strengths and areas for improvement.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Metaverse in Education Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Axon Park, BrainCert, Inc., Cisco Systems, Inc., Dell Inc., Digital Samba, SL, Electa Communications Ltd., Hitachi, Ltd., Immerse Inc., International Business Machines Corporation, Lenovo Group Limited, Meta Platforms, Inc., Microsoft Corporation, Niantic, Inc., Oracle Corporation, ThirdEye Gen, Inc., Varjo Technologies Oy, Veative Group, and Vuzix.
Market Segmentation & Coverage