市場調査レポート
商品コード
1470961
ペット保険市場:保険タイプ別、補償範囲別、動物別、プロバイダー別、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測Pet Insurance Market by Insurance Type (Lifetime Policies, Maximum Benefit Policies, Time-Limited Policies), Coverage (Accident & Illness, Accidents Only), Animal, Provider, End-User - Global Forecast 2024-2030 |
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ペット保険市場:保険タイプ別、補償範囲別、動物別、プロバイダー別、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 188 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ペット保険市場規模は2023年に83億9,000万米ドルと推計され、2024年には91億米ドルに達し、CAGR 8.61%で2030年には149億6,000万米ドルに達すると予測されています。
ペット保険は、ペットの飼い主が獣医療に伴う経済的リスクを管理するための保険です。事故や病気、場合によっては犬や猫などのペットの定期的な健康管理によって発生する可能性のある様々な費用を補償します。この特殊な保険は、人間の医療保険と構造が似ており、契約者は免責金額、自己負担額、契約限度額に応じて、補償と引き換えに月払いまたは年払いの保険料を支払う。ペット飼育人口の増加やペットケアサービスへの傾倒は、ペットオーナーにペット保険サービスの導入を世界的に促しています。しかし、ペット保険保険に関する認知度の低さが、ペットオーナーによる導入を妨げている可能性があります。また、様々なサービスが含まれ、ペット保険ポリシーが利用可能であることが、世界中のペット保険企業によるペット保険の採用を促進すると予想されます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 83億9,000万米ドル |
予測年 [2024] | 91億米ドル |
予測年 [2030] | 149億6,000万米ドル |
CAGR(%) | 8.61% |
保険の種類最大給付型保険への傾斜
終身保険は、ペット保険分野で最も包括的かつ高額です。この保険は、保険年度ごとに一定の動物医療費をカバーし、更新時にリセットされます。これらの保険は、保険が有効である限り、事故や病気(多くの場合、慢性疾患や遺伝性疾患を含む)をカバーします。しかし、保険料は、ペットの年齢、品種、健康状態などの様々な要因に応じて毎年増加する可能性があります。最大給付型保険は、各疾患に対して指定された金銭的限度額をカバーするものです。この保険の主な利点は、金銭的限度額を超えない限り、保険金請求に期限がないことです。ペットが長期的な病気にかかった場合、その病気に対する保障は時間の経過とともに枯渇する可能性があることを飼い主は理解しておくことが重要です。期間限定の保険は、発症から一定期間にわたって特定の金額を補償するものです。金額の上限に達した場合、または期間が経過した場合、その症状に対するそれ以降の保険金は支払われないです。これらは通常、保障が比較的限定されているため、終身保険や最大給付保険よりも割安です。
補償内容傷害・疾病の大幅な普及 ペット保険
傷害・疾病保障保険は、ペットの飼い主に予期せぬ医療問題に対する経済的保障を提供するために設計された包括的なペット保険オプションです。傷害・疾病保障保険は、持病がない限り、緊急時や遺伝性・先天性疾患を含む幅広い医療行為をカバーします。事故や病気に起因する診断検査、手術、入院、処方薬などの費用をカバーすることができます。アクシデント・オンリー・カバレッジは、より基本的なタイプのペット保険で、事故が発生した場合にのみ経済的な保護を提供するように設計されています。ペット保険の最も合理的な形態として、切り傷、骨折、異物摂取による怪我などの不慮の事故に対するセーフティネットを提供します。この保険は一般的に、事故と直接関係のない病気や健康問題は除外されるため、総合的な傷害・疾病保険よりも手頃なオプションとなっています。
動物犬のためのペット保険保険の需要の急増
鳥類の保険は、その種族や寿命が多様であるため、特殊な配慮が必要なニッチな分野となりうる。補償の種類は基本的なものから包括的なものまであり、事故、病気、定期的なケアをカバーします。鳥の飼い主は、多くの場合、飛行や他のペットとの相互作用による潜在的な傷害だけでなく、鸚鵡病や脳室拡張症などの鳥類特有の疾患に対する補償を含む保険を求めます。既往症が除外されていたり、死亡率が高かったり、ストレスに関連した病気に極端にかかりやすかったりすることで知られる特定の鳥類が補償の対象外になっている場合もあります。猫保険は、多くのペット保険会社が提供している一般的な商品です。事故、怪我、遺伝性疾患や慢性疾患を含む病気をカバーします。また、保険会社によっては、予防ケアや毎年の健康診断を含むウェルネス・プランを提供しているところもあります。犬用保険はペット保険の中で最も人気のある保険のひとつで、犬の獣医療に関連する高額な費用を反映しています。補償オプションは猫用と同様で、大型犬種の股関節形成不全や平たい顔の犬種の短頭種症候群など、犬種特有の症状に重点を置いていることが多いです。犬用の保険は通常、事故と病気の補償を提供し、予防ケア、歯科治療、行動療法のオプションもあります。馬の保険は、犬や猫よりも専門的で、馬の所有価値が高く、独特のリスクがあることを反映しています。標準的な保険では、死亡、盗難、事故や病気による主な医療費をカバーすることができます。追加補償には、使用不能、馬による怪我や物損に対する個人賠償責任、高価な馬具や用具の補償も含まれます。ウサギの保険はあまり一般的ではなく、室内ペットとしてウサギを飼う傾向が高まっていることを認識している保険会社から提供されています。多くの場合、事故や病気も補償範囲に含まれるが、ウサギは歯の病気や胃腸のうっ滞など、専門的なケアが必要な複雑な状態に陥りやすいです。
プロバイダー保険代理店を通じたペット保険の利用可能性の向上
バンカシュアランス・チャネルは、銀行と保険会社が提携し、保険会社が銀行の顧客基盤に保険商品を販売するものです。この共生関係は、消費者がペット保険商品にアクセスするための便利なプラットフォームを提供します。バンカシュアランスは、顧客の銀行に対する幅広いリーチと既存の信頼から利益を得ており、通常、金融サービスと保険プロテクションがシームレスに提供される統合された顧客体験につながっています。ダイレクトライティング保険会社は、ペット保険の保険を仲介業者を介さずに顧客に直接販売する会社です。このモデルでは、商品開発からクレーム処理に至るまで、保険会社が保険の全プロセスをコントロールするため、競合他社に負けない価格設定と個別サービスが可能になることが多いです。ダイレクト・ライターはオンライン・プラットフォームを頻繁に活用し、直感的な購入体験と効率的なカスタマー・サポートを提供しています。また、ダイレクト・ライターのデジタル・プレゼンスは、ペットの飼い主に広範な教育リソースを提供できることを意味し、ペットのために十分な情報を得た上で保険を決定するために必要な情報を提供することができます。保険代理店もペット保険の重要な提供者です。これらの代理店は、保険会社とペットの飼い主との仲介役として、様々な保険会社の保険を提供しています。代理店は、幅広い保険の選択肢を顧客に提供することで、ペットの飼い主がペットのニーズに基づいて最適な保険を比較・選択できるようにします。
地域別インサイト
ペット保険市場は、南北アメリカでのペット飼育の増加により発展しており、ペットケア費用の高騰が同地域でのペット保険の旺盛な需要につながっています。米国では、ペット保険が主流になりつつあり、雇用主が福利厚生の一環としてペット保険を提供するケースが増えています。欧州はペット保険市場にとって大きな可能性を秘めており、ペットの所有率が高く、ペットの福祉とケアの習慣が確立されていることが特徴です。社会経済の発展、ペットの飼育率の上昇、ペットを伴侶として扱う核家族化の動向は、EMEA地域におけるペット保険の需要を促進する要因です。アジア太平洋地域は、ペット保険市場の成長を経験しています。都市化の進展とペット保険政策に関する意識の高まりが、ペット保険の需要拡大に寄与しています。また、データ主導型のペット保険サービスは、世界中のペットオーナーによるペット保険ポリシーの採用を促進すると予想されています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはペット保険市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、ペット保険市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.ペット保険市場の市場規模および予測は?
2.ペット保険市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.ペット保険市場の技術動向と規制枠組みは?
4.ペット保険市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.ペット保険市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[188 Pages Report] The Pet Insurance Market size was estimated at USD 8.39 billion in 2023 and expected to reach USD 9.10 billion in 2024, at a CAGR 8.61% to reach USD 14.96 billion by 2030.
Pet insurance is a form of insurance policy to help pet owners manage the financial risks associated with veterinary care. It offers coverage for various expenses that may be incurred due to accidents, diseases, and, in some cases, routine wellness care for pets such as dogs, cats, and sometimes other pet animals. This specialized insurance is similar in structure to human health insurance, with policyholders paying a monthly or annual premium in exchange for coverage, subject to deductibles, co-pays, and policy limits. The rising pet ownership population and inclination toward pet care services are encouraging pet owners to adopt pet insurance services globally. However, a lack of awareness regarding pet insurance policies may impede their adoption by the pet owners. Moreover, the inclusion of various services and the availability of pet insurance policies are expected to encourage their adoption by pet insurance companies worldwide.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 8.39 billion |
Estimated Year [2024] | USD 9.10 billion |
Forecast Year [2030] | USD 14.96 billion |
CAGR (%) | 8.61% |
Insurance Type: Inclination towards maximum benefit policies
Lifetime policies are the most comprehensive and expensive in the pet insurance sector. They provide a set veterinary fee coverage per policy year, which resets upon renewal. These policies cover accident and illness, often including chronic and hereditary conditions, as long as the policy remains in effect. However, the premiums can increase annually depending on various factors, including age, breed, and health status of the pet. Maximum benefit policies cover a specified financial limit for each condition. The key advantage of this policy is that there's no time limit on making a claim as long as the financial limit is not exceeded. It's important for pet owners to understand that if their pet develops a long-term illness, the coverage for that condition may be depleted over time. Time-limited policies offer coverage for a specific amount over a set period of time from the onset of a condition. If the monetary limit is reached or the time period lapses, no further claims for that condition must be paid. These are usually cheaper than life and maximum benefit policies, as the coverage is comparatively limited.
Coverage: Significant penetration of accident & illness pet insurance
The Accident & Illness Coverage is a comprehensive pet insurance option designed to provide pet owners with financial security for unexpected medical issues. Accident & Illness Coverage insurance covers a wide range of medical treatments, including emergencies and hereditary and congenital conditions, as long as these are not pre-existing ailments. Coverage can encompass the costs of diagnostic tests, surgeries, hospital stays, and prescription medications resulting from accidents or illnesses. Accident Only Coverage is a more basic type of pet insurance designed to offer financial protection exclusively in the event of accidents. As the most streamlined form of pet insurance, it affords a safety net for unforeseen incidents such as cuts, fractures, or injuries caused by foreign object ingestion. This coverage generally excludes any illnesses or health issues not directly related to accidents, making it a more affordable option than comprehensive Accident & Illness policies.
Animal: Proliferating demand for pet insurance policies for dogs
Insuring birds can be a niche with specific considerations due to their varied species and lifespans. Coverage types can range from basic to comprehensive, covering accidents, illnesses, and routine care. Bird owners often seek insurance that includes coverage for avian-specific conditions, such as psittacosis and proventricular dilatation disease, as well as potential injuries from flights or interactions with other pets. Policies may exclude pre-existing conditions and may not cover certain species known for high mortality rates or extreme susceptibility to stress-related illnesses. Cat insurance is a common product offered by many pet insurance companies. It covers accidents, injuries, and illnesses, including hereditary and chronic conditions. Some insurers also provide wellness plans that include preventative care and annual check-ups. Dog insurance is one of the most popular forms of pet insurance, reflecting the higher costs associated with canine veterinary care. Coverage options are similar to those for cats, and there is often a greater emphasis on breed-specific conditions, such as hip dysplasia in larger breeds or brachycephalic syndrome in flat-faced species. Policies for dogs usually provide accident and illness coverage, with options for preventive care, dental treatment, and behavioral therapy. Horse insurance is more specialized than cats and dogs, often reflecting equine ownership's higher value and unique risks. Standard policies can cover mortality, theft, and major medical expenses from accidents or illnesses. Additional coverage can include loss of use, personal liability for injury and property damage caused by the horse, and even coverage for expensive tack and equipment. Rabbit insurance is less common and available from insurers that recognize the growing trend of keeping rabbits as indoor pets. Coverage often includes accidents and illnesses, although rabbits can be prone to complex conditions such as dental disease or gastrointestinal stasis, which require specialized care.
Provider: Increasing availability of pet insurance through the insurance agencies
The Bancassurance channel involves a bank and insurance company partnership, allowing the insurance company to sell its products to the bank's client base. This symbiotic relationship provides a convenient platform for consumers to access pet insurance products. Bancassurance benefits from the extensive reach and existing trust that customers have in their banking institution, usually leading to an integrated customer experience where financial services and insurance protection are seamlessly offered. Direct Writing insurers are companies that sell pet insurance policies directly to customers without intermediaries. This model often allows for competitive pricing and personalized service, as the insurer controls the entire insurance process, from product development to claims handling. Direct writers frequently leverage online platforms, providing intuitive purchasing experiences and efficient customer support. The digital presence of direct writers also means they can offer extensive educational resources to pet owners, empowering them with the information needed to make informed insurance decisions for their pets. Insurance Agencies are another key provider of pet insurance. These agencies act as intermediaries between insurance companies and pet owners, offering policies from various insurers. Agencies bring the advantage of a broad selection of insurance options to customers, allowing pet owners to compare and choose the most suitable coverage based on the needs of their pets.
Regional Insights
The pet insurance market is evolving in the Americas owing to the increasing pet ownership, and elevated pet care costs contribute to the strong demand for pet insurance in this region. In the US, pet insurance is becoming more mainstream, with employers increasingly offering pet insurance as part of their benefits. Europe holds significant potential for the pet insurance market, characterized by high levels of pet ownership and well-established pet welfare and care practices. Socioeconomic development, rising pet adoption rates, and an increasing trend of nuclear families that often treat pets as companions are factors that could drive the demand for pet insurance in the EMEA region. The Asia-Pacific region is experiencing growth in the pet insurance market, driven by rising urbanization and growing awareness regarding pet insurance policies that contribute to a growing demand for pet insurance. Besides, data-driven pet insurance offerings are anticipated to propel the adoption of pet insurance policies by pet owners across the globe.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Pet Insurance Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Pet Insurance Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Pet Insurance Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include 24Petwatch by Pethealth Inc., Allianz Insurance plc, Anicom Group, Crum & Forster Pet Insurance Group, Embrace Pet Insurance Agency, LLC, Fetch, Inc., Figo Pet Insurance, LLC, Hartville Group by PTZ Insurance Agency, Ltd., Healthy Paws Pet Insurance, LLC, Hollard Group, Ipet Insurance Co., Ltd., Lansforsakringar AB, Medibank Private Limited, MetLife, Inc., Nationwide Mutual Insurance Company, Oneplan Insurance, Oriental Insurance Company Ltd., Pawp, Inc., Pet Insurance Australia Pty. Ltd., Pets Best Insurance Services, LLC, PetSure (Australia) Pty Ltd., Royal & Sun Alliance Insurance Ltd., Royal Bank of Scotland PLC, Spot Pet Insurance, and Trupanion, Inc..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Pet Insurance Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Pet Insurance Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Pet Insurance Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Pet Insurance Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Pet Insurance Market?