市場調査レポート
商品コード
1470822
ウェアラブル技術市場:タイプ、製品、コンポーネント、流通チャネル、用途別-2024~2030年の世界予測Wearable Technology Market by Type (Electronic Textiles, In-Body Electronics, Near-Body Electronics), Product (Camera Glasses, Fitness & Wellness Devices, Smart Clothing), Component, Distribution Channel, Application - Global Forecast 2024-2030 |
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ウェアラブル技術市場:タイプ、製品、コンポーネント、流通チャネル、用途別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 193 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ウェアラブル技術市場規模は、2023年に1,948億米ドルと推定され、2024年には2,222億3,000万米ドルに達し、CAGR 15.32%で2030年には5,285億8,000万米ドルに達すると予測されています。
ウェアラブル技術は、アクセサリーとして身につけたり、衣服に固定したり、あるいは人体に埋め込むことができる電子機器です。これらのデバイスは日常生活とシームレスに統合され、これまでにないレベルの利便性と機能性を提供します。高度なコンピューティングと電子技術を活用し、データ交換を促進し、無数のデジタル・サービスへのアクセスを提供する、接続されたデバイスのネットワークを形成します。健康志向の高まりやフィットネストラッキングの動向は、ヘルスケアやスポーツなどの業界において、こうした機器の需要を加速させています。VRやAR技術、ジェスチャー認識、高度なバイオメトリクスの利用の増加が市場の成長を加速させています。しかし、データ・セキュリティの問題、プライバシーの懸念、高価な価格戦略が製品採用を阻害しています。人工知能(AI)の台頭は、ハイテク大手とファッション企業との予想される提携とともに、制限に対処しうる潜在的な技術的ブレークスルーを示唆しています。ヘルスケアでは、患者の体細胞や生体分子の状態をリアルタイムで監視・追跡するウェアラブル技術の開発が、研究と成長のためのまったく革命的な道をもたらします。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 1,948億米ドル |
予測年[2024] | 2,222億3,000万米ドル |
予測年 [2030] | 5,285億8,000万米ドル |
CAGR(%) | 15.32% |
タイプ健康モニタリングや没入型体験など、特定のニーズに対応しながら柔軟な使い方ができるため、オンボディ・エレクトロニクスの利用が増加。
電子テキスタイルやスマート・テキスタイルは、センサーやマイクロチップなどのデジタル・コンポーネントを普通の布地に織り込んだものです。電子テキスタイルは、ユーザーの動きを電気信号に変えたり、逆に電気信号に変換したりする微妙な機能を持っています。体内ウェアラブル技術には、リアルタイムのデータや治療機能を提供する埋め込み型デバイスが含まれます。健康モニター、ドラッグデリバリー・システム、新世代の人工内耳などが含まれます。ニアボディ・エレクトロニクスとは、身体と空間的に密接な関係にあるが、必ずしも装着する必要のないデバイスのことで、例えば、拡張コミュニケーション・デバイス(ACD)やスマート義肢などがあります。スマートウォッチ、フィットネストラッカー、VRヘッドセットなどのオンボディ・ウェアラブルは、物理的に装着されるが、私たちの服装に埋め込まれたり統合されたりするわけではない消費者向け技術を含みます。
製品ファッションやスタイルの主張として加速するスマートウォッチの人気。
カメラ付きメガネは、写真や動画を撮影できるカメラを内蔵したメガネです。目立たない記録や没入型体験を求めるユーザーのニーズに応えます。フィットネス&ウェルネス・デバイスは、健康管理やフィットネストレーニングを補助するガジェットです。スマートウェアやスマートジュエリーは、美的感覚とテクノロジーを融合させ、機能とファッションを融合させる。スマートシューズは、アクティビティトラッキングのダイナミズムを変えるスマート機能を備えた先進的なシューズです。スマートウォッチは、フィットネストラッキング、GPS、心拍数モニタリング、通知など、無数の機能を提供する先進的なデジタル時計です。
流通チャネル:購入の利便性と価格優位性により、オンライン流通チャネルが採用されます。
ウェアラブル技術市場では、オフライン流通には主にスーパーマーケット、百貨店、ハイテク専門店が含まれます。オフラインの店舗は、製品の試用やテストが容易で、すぐに手元に届き、アフターサービスが保証され、個人的なやり取りができるという利点があるため、品質保証や購入前の具体的な調査を優先する顧客に対応しています。Amazon、Flipkart、ブランド別のeコマース・プラットフォームなどのオンライン流通チャネルが、ウェアラブル技術の販売で人気を集めています。宅配という利便性、幅広い商品比較、しばしば割引価格などが、オンライン購入の魅力の高まりに寄与しています。
アプリケーション健康と安全への関心の高まりによるヘルスケア分野でのウェアラブル技術の高い有用性
企業では、ウェアラブル技術は生産性と従業員の健康を向上させる大きな可能性を秘めています。防衛産業では、兵士の安全性と戦術的優位性のためにウェアラブル技術が多く採用されています。ヘルスケア分野では、ウェアラブル技術は、患者のバイタルサインのモニタリングから手術支援まで、大きな可能性を秘めています。産業用アプリケーションでは、安全性、効率性、費用対効果の向上に重点を置いています。公共安全分野では、事故データの記録や応答時間の短縮を支援する機器にウェアラブル技術が採用されています。スポーツ&アドベンチャー分野のウェアラブル技術は、パフォーマンストラッキングと安全性に対応しています。
地域別インサイト
アメリカ、特に米国とカナダでは、ウェアラブル技術は健康志向の高まりとテクノロジー文化の浸透に伴い、消費者の支持を集めています。製品上市の成功、シナジー効果のある合併、買収により、いくつかの地域企業は世界なシナリオにおいて有利な立場にあります。研究開発への投資が増加し、消費者の高い購買力と技術的知識が相まって、南北アメリカではウェアラブル技術に適した環境が醸成されています。中国とインドの経済的な製造能力により、アジアは世界のウェアラブル技術生産において重要なプレーヤーとなっています。可処分所得が増加し、デジタル志向が高まるアジアの中間層は、ウェアラブル・テックの巨大な潜在消費者層を形成しています。欧州は、先進的なインフラと高い生活水準で知られ、ウェアラブル・テック市場も活況を呈しています。ほとんどの大手ハイテク企業が市場をシェアしており、健康・フィットネス用ウェアラブルが消費者の最大の関心を集めています。しかし、欧州市場は他の市場よりも統合が進んでおり、成熟しているため、既存プレーヤーにとっては充実した市場となっています。また、強固な規制の枠組みにより、データプライバシーとセキュリティに関する厳格なコンプライアンスが実施されており、ウェアラブル技術の製造と使用の両方に影響を与えています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはウェアラブル技術市場の評価に極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、ウェアラブル技術市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.ウェアラブル技術市場の市場規模および予測は?
2.ウェアラブル技術市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.ウェアラブル技術市場の技術動向と規制枠組みは?
4.ウェアラブル技術市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.ウェアラブル技術市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[193 Pages Report] The Wearable Technology Market size was estimated at USD 194.80 billion in 2023 and expected to reach USD 222.23 billion in 2024, at a CAGR 15.32% to reach USD 528.58 billion by 2030.
Wearable technology is electronic devices that can be worn as accessories, fixed in clothing, or even implanted in the human body. These devices seamlessly integrate with daily life, offering an unprecedented level of convenience and functionality. They leverage advanced computing and electronic technologies to form a network of connected devices that facilitate data exchange and provide access to a myriad of digital services. Rising health-consciousness and fitness-tracking trends have accelerated the demand for these devices in industries such as healthcare and sports. The increased use of VR and AR technologies, gesture recognition, and advanced biometrics accelerate the market growth. However, data security issues, privacy concerns, and expensive pricing strategies impede product adoption. The rise of artificial intelligence (AI), along with anticipated partnerships between tech giants and fashion houses, signals potential technological breakthroughs that can potentially address the limitations. In healthcare, the development of wearable technologies to monitor and track patient vitcells' and biomolecules' real-time condition introduces a completely revolutionary avenue for research and growth.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 194.80 billion |
Estimated Year [2024] | USD 222.23 billion |
Forecast Year [2030] | USD 528.58 billion |
CAGR (%) | 15.32% |
Type: Rising use of on-body electronics as they offer the flexibility of usage while addressing specific needs, such as health monitoring or immersive experiences.
Electronic textiles or smart textiles incorporate digital components, such as sensors & microchips, woven into ordinary fabrics. E-textiles possess subtle capabilities to turn user movements into electrical signals & vice versa. In-body wearable tech involves implantable devices providing real-time data and therapeutic functionality. It may encompass health monitors, drug delivery systems, or new-generation cochlear implants. Near-body electronics describe devices in close spatial relation to the body but not necessarily worn, for example, augmentative communication devices (ACDs) or smart prosthetics. On-body wearables such as smartwatches, fitness trackers, or VR headsets involve consumer tech that is physically worn but not embedded or integrated into our attire.
Product: Accelerating popularity of smartwatches as a fashion and style statement
Camera glasses involve glasses with an integrated camera capable of capturing photos and video content. They translate users' need for inconspicuous documentation and immersive experiences. Fitness & wellness devices are gadgets aiding in health management and fitness training. Smart clothing and smart jewelry merge aesthetics with technology, blending function and fashion. Smart shoes are advanced shoes with smart features that change the dynamic of activity tracking. Smartwatches are advanced digital watches offering a myriad of functionalities, including fitness tracking, GPS, heart rate monitoring, notifications, and more.
Distribution Channel: Adoption of online distribution channel owing to the convenience of purchase and price advantage
In the wearable technology market, offline distribution primarily includes supermarkets, department stores, and specialty tech shops. Offline stores offer the benefits of ease in trying or testing the product, immediate possession, the assurance of after-sales services, and personal interactions, thus catering to customers who prioritize quality assurance and tangible investigation before purchase. Online distribution channels, including Amazon, Flipkart, and brand-specific e-commerce platforms, are gaining traction for wearable technology sales. The convenience of home delivery, a wider range of product comparisons, and often discounted prices contribute to the growing attraction for online purchases.
Application: High utility of wearable technology in healthcare due to their increased focus on health and safety
In the corporate enterprise sector, wearable technology poses immense potential for improving productivity and employee health. The defense industry heavily adopts wearable technology for soldier safety and tactical advantages. Healthcare applications of wearable technology have shown great promise, from monitoring patient vital signs to assisting in surgery. Industrial applications focus on improving safety, efficiency, and cost-effectiveness. Public Safety applications of wearable technology favor equipment that helps officers record incident data or improve response times. Wearable technology in sports & adventure caters to performance tracking and safety.
Regional Insights
In the Americas, especially in the U.S. and Canada, wearable technology has garnered substantial consumer adoption in response to the rising health consciousness and omnipresent culture of technology. Successful product launches, synergistic mergers, and acquisitions have positioned some regional companies favorably in the global scenario. Increased investment in R&D, coupled with high consumer purchasing power and technological savviness, has fostered a conducive environment for wearable tech in the Americas. Economical manufacturing capabilities in China and India make Asia a critical player in global wearable tech production. Asia's rising middle class, with increasing disposable income and digital orientation, forms a huge potential consumer base for wearable tech. Europe is known for its advanced infrastructure and high standard of living and has a thriving wearable tech market. Most significant tech companies share the market, with health and fitness wearables drawing the maximum consumer interest. However, the European market is more consolidated and mature than the others, making it a substantial market for established players. The robust regulatory framework also enforces strict compliance regarding data privacy and security, impacting both the production and usage of wearable technology.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Wearable Technology Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Wearable Technology Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Wearable Technology Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Adidas AG, AIQ Smart Clothing Inc., Amazon Web Services, Inc., Apple Inc., Boat Lifestyle by Imagine Marketing Limited, Cerora Inc., Cisco Systems, Inc., CuteCircuit Ltd., Fossil Group, Inc., Garmin Ltd., Google LLC by Alphabet Inc., HTC Corporation, Huawei Technologies Co., Ltd., LG Electronics Inc., Medtronic PLC, Meta Plaform Inc., Microsoft Corporation, Nichia Corporation, Nike, Inc., Oracle Corporation, Oura Health Oy, Qualcomm Incorporated, Samsung Electronics Co., Ltd., Sony Group Corporation, and Xiaomi Corporation.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Wearable Technology Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Wearable Technology Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Wearable Technology Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Wearable Technology Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Wearable Technology Market?