市場調査レポート
商品コード
1470618
自動車eコール市場:タイプ別、アプリケーション別-2024-2030年の世界予測Automotive eCall Market by Type (Automatic, Manual Button), Application (Commercial Vehicle, Passenger Vehicle) - Global Forecast 2024-2030 |
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自動車eコール市場:タイプ別、アプリケーション別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 191 Pages
納期: 即日から翌営業日
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自動車eコール市場規模は2023年に55億4,000万米ドルと推定され、2024年には61億9,000万米ドルに達し、CAGR 12.43%で2030年には126億米ドルに達すると予測されます。
eCallは自動車業界向けに特別に設計された緊急通報システムで、交通安全を高め、事故時の対応時間を最短化します。欧州連合(EU)の取り組みで、2018年4月にEU域内で販売されるすべての新車と小型車に義務付けられました。このシステムは、重大事故が発生した際に欧州の緊急電話番号「112」に自動的にダイヤルし、救急隊による迅速な対応を可能にします。eCallの主な目的は、救助隊が事故現場に到着するまでの時間を大幅に短縮することです。eCallは、車両に内蔵された高度なセンサーを利用して機能し、衝突事故などによる急激な動きや衝撃の変化を検知します。eCallは、最寄りの緊急通報センターとの音声接続を確立すると同時に、GPS位置情報、車両識別番号(VIN)、事故発生時刻、進行方向(高速道路で発生した事故を特定するため)などの重要なデータを送信します。しかし、eCallソフトウェアの故障やインターフェース、妨害電波の問題に関連する懸念が、製品展開に影響を与えています。市場関係者は、これらの問題に対処するため、eCallにより優れた機能を組み込み、アップグレードすることに取り組んでいます。このシステムは、テキスト・メッセージング、ビデオ通話、テレマティックス・データなどの高度な通信技術を統合し、緊急対応能力を向上させることが期待されています。業界では現在、コネクテッド・カーにおける自動車リコール・システムの設計と展開に向けた戦略的協力関係を観察しています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 55億4,000万米ドル |
予測年[2024] | 61億9,000万米ドル |
予測年 [2030] | 126億米ドル |
CAGR(%) | 12.43% |
タイプ自動eCallシステムの自動車への搭載が増加し、最大限の安全対策を確保
自動eCallシステムは、激しい衝突やエアバッグ展開のようなその他の重要なイベントを検出すると、内蔵センサーを使って自動的に作動するように設計されています。自動システムは、事故時に乗員が怪我やショックにより、手動で助けを呼ぶことができない、またはできない状況にある場合に見受けられます。手動ボタン式eCallシステムは、車室内に設置された物理的なボタンを通じて作動し、乗員が自発的に緊急通報を開始できます。これは、事故の衝撃が自動eCallセンサーを作動させるほど激しくない場合や、乗員が衝突とは関係ない支援を必要とする場合に使用できます。
アプリケーション乗用車への高度でスマートなeCallシステムの搭載
商用車では、自動車eコールは、トラックや大型車の 促進要因を緊急時に支援するスマート音声アシスタントと緊急通報システムを提供します。eCallシステムは、ネットワーク接続性が低い地域でも機能するセンサー技術を備えており、センターと 促進要因間の直接通信を可能にし、商業活動における緊急サービスを提供します。乗用車では、自動車eコールが救助サービスを支援し、事故に巻き込まれた人々に必要なケアを迅速に準備します。この自動車eコールにより、救急サービスは乗客の状況を効果的に評価し、管理することができます。乗用車では、センサーが衝突を検知し、テレマティクスコントロールユニットがテレマティクスサービス用の音声およびデータ接続を可能にします。
地域別インサイト
欧州地域はeCall技術の採用で最先端を走っています。2018年4月、EU加盟国内で販売されるすべての新車と小型商用車に統合型eCallシステムの搭載が義務付けられました。この法律は、緊急時の対応時間を短縮することで交通安全を高めることに主眼を置いて制定されました。さらに、eCall導入に対する欧州の積極的なアプローチに比べ、北米と南米では導入率が比較的低いです。しかし、eCallシステムに類似した機能を提供する車両安全技術に対する社会の意識は着実に高まっています。この地域では現在、eCallのような自動衝突通知システムに対する法的義務はないが、最近の米国家道路交通安全局(NHTSA)のガイドラインでは、自動車メーカーはそうした機能を自動車に組み込むことを推奨しています。アメリカの自動車業界では、市場関係者がテレマティクス・ソリューションやサービスとともにeCallの導入に取り組んでいます。アジアでは、eCallシステムの導入はまだ初期段階にあり、いくつかの国が欧州と同様の規制要件の導入の実現可能性を評価しています。この地域の国々は、自動車にテレマティクス・サービスを組み込むために衛星ベースの測位を導入しています。こうした動きは、大手自動車メーカーやサプライヤーの同地域への投資意欲に拍車をかけています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは自動車eコール市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関する主要指標を調査し、ベンダーを包括的に評価します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、自動車eコール市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.自動車eコール市場の市場規模および予測は?
2.自動車eコール市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.自動車eコール市場の技術動向と規制枠組みは?
4.自動車eコール市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.自動車eコール市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[191 Pages Report] The Automotive eCall Market size was estimated at USD 5.54 billion in 2023 and expected to reach USD 6.19 billion in 2024, at a CAGR 12.43% to reach USD 12.60 billion by 2030.
eCall is an emergency call system specifically designed for the automotive industry to enhance road safety and minimize response times during accidents. It is a European Union (EU) initiative that became mandatory for all new cars and light-duty vehicles sold within the EU in April 2018. The system automatically dials the European emergency number 112 when a severe accident occurs, enabling faster response from emergency services. The primary objective of eCall is to significantly reduce the time taken by rescue services to arrive at the accident location. eCall functions using advanced sensors integrated into vehicles that detect sudden changes in motion or impact, such as those caused by a collision. eCall establishes a voice connection with the nearest emergency call center while simultaneously transmitting crucial data such as GPS location, vehicle identification number (VIN), time of the accident, direction of travel (to identify incidents happening on highways), and other relevant information. However, concerns associated with failure and interface and jamming issues of eCall software impact the product deployment. Market players are working on incorporating better features and upgrades in eCall to address these issues. This system is expected to integrate advanced communication technologies such as text messaging, video calls, and telematics data to improve emergency response capabilities. The industry is currently observing strategic collaborations to design and deploy automotive recall systems in connected vehicles.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 5.54 billion |
Estimated Year [2024] | USD 6.19 billion |
Forecast Year [2030] | USD 12.60 billion |
CAGR (%) | 12.43% |
Type: Rising integration of automatic eCall systems in automobiles to ensure utmost security measures
Automatic eCall systems are designed to activate automatically upon detecting a severe collision or other critical events like airbag deployment using built-in sensors. Automatic systems are apparent in situations where occupants may be unable or incapacitated due to injury or shock during an accident, rendering them incapable of making a manual call for help. Manual button eCall systems operate through a physical button installed within the vehicle's cabin, allowing occupants to initiate an emergency call voluntarily. This can be used in situations where the accident's impact may not be severe enough to trigger automatic eCall sensors or when occupants require assistance not related to a collision.
Application: Incorporation of advanced and smart eCall systems in passenger vehicles
In commercial vehicles, automotive eCall provides a smart voice assistant and emergency call system to assist truck and heavy-duty vehicle drivers in case of emergency. eCall systems are equipped with sensor technology that works in areas with low network connectivity, enabling direct communication between center and driver to provide emergency services in commercial activities. In passenger vehicles, automotive eCall assists rescue services in promptly preparing the required care for those involved in the accident. This automotive eCall allows emergency services to assess and manage the situation of passengers effectively. In passenger vehicles, sensors can detect crashes; a telematics control unit enables voice and data connections for telematics services. eCall system is enabled with GPS and location tracking systems in vehicles to send data directly to the center in case of any emergency.
Regional Insights
The European region has been at the forefront of adopting eCall technology. In April 2018, it became mandatory for all new cars and light commercial vehicles sold within EU member states to be equipped with an integrated eCall system. This legislation was enacted with a prime focus on enhancing road safety by reducing emergency response times. Furthermore, compared to Europe's proactive approach toward eCall adoption, the deployment rate is relatively lower in North and South America. However, there has been a steady increase in public awareness about vehicle safety technologies that provide functionalities similar to eCall systems. While there is no current legal mandate for automatic crash notification systems similar to eCall in this region, recent National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) guidelines recommend automakers integrate such features into their vehicles. Market players are working on deploying eCall with telematics solutions and services within the American automotive industry. In Asia, the adoption of eCall systems is still in the nascent stages, with several countries evaluating the feasibility of implementing similar regulatory requirements as Europe. Countries in the region have introduced satellite-based positioning to incorporate telematics services in vehicles. This development has spurred interest among major automotive OEMs and suppliers to invest in this region.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Automotive eCall Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Automotive eCall Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Automotive eCall Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include ACTIA Group, Analog Devices, Inc., Continental AG, Denso Ten Limited, Flaircomm Microelectronics, Inc., Fujitsu Limited, Happiest Minds Technologies Pvt. Ltd., Harman International Industries, Incorporated, Infineon Technologies AG, Intelematics Australia Pty Ltd., LG Electronics, NXP Semiconductors N.V., Octo Telematics S.p.A., Panasonic Holdings Corporation, Qorvo, Inc., Qualcomm Technologies, Inc., Quectel Wireless Solutions Co., Ltd., Robert Bosch GmbH, Rohde & Schwarz GmbH & Co KG, Segula Technologies Group, STMicroelectronics N.V., Telit Corporate Group, Texas Instruments Incorporated, Thales Group, TUV Rheinland AG, u-blox AG, Valeo SA, Vehiclevo GmbH, Viasat Group S.p.A. by Targa Telematics, and Visteon Corporation.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Automotive eCall Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Automotive eCall Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Automotive eCall Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Automotive eCall Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Automotive eCall Market?