市場調査レポート
商品コード
1466577
自動車ディーラー管理システム市場:コンポーネント、展開、アプリケーション、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測Automotive Dealer Management System Market by Component (Automotive Dealer Management Solution, Services), Deployment (On-Cloud, On-Premise), Application, End User - Global Forecast 2024-2030 |
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自動車ディーラー管理システム市場:コンポーネント、展開、アプリケーション、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 即日から翌営業日
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自動車ディーラー管理システム市場規模は2023年に40億米ドルと推計され、2024年には43億8,000万米ドルに達し、CAGR 10.10%で2030年には78億5,000万米ドルに達すると予測されています。
自動車ディーラー管理システム(DMS)は、自動車ディーラーの業務機能をサポートするために設計されたソフトウェア・アプリケーション群です。車両販売、サービス、部品在庫管理、顧客関係管理(CRM)、財務・保険、会計など、幅広い業務をカバーしています。このシステムは、ディーラー業務の複雑なエコシステムを合理化すると同時に、顧客体験を向上させるよう調整されています。電気自動車(EV)の普及が進み、消費者の行動様式が変化していることから、ディーラーに対する新たな要件が形成されつつあり、高度なDMSソリューションの潜在市場が拡大しています。市場は世界に広がっており、自動車販売・サービスセンターが集中している地域での成長が顕著です。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 40億米ドル |
予測年[2024] | 43億8,000万米ドル |
予測年 [2030] | 78億5,000万米ドル |
CAGR(%) | 10.10% |
DMSと既存のディーラーシステムとの統合における複雑性の高まりが、市場の成長を妨げています。リアルタイムの車両および在庫追跡を目的としたモノのインターネット(IoT)の採用拡大が、自動車ディーラー管理システム市場の成長を促進すると予測されます。さまざまな規模やタイプのディーラーに対応するため、モジュール式でスケーラブルなDMSソリューションの開拓が進んでいることが、市場成長の機会を生み出すと予想されます。
コンポーネント:自動車ディーラー管理サービスの可能性を拡大し、独自のビジネス要件に合わせた適切なソリューションを見極める
自動車ディーラー管理ソリューションは、主にディーラーの業務を単一の合理化されたシステムに統合するために設計されたツールの包括的なスイートです。このようなソリューションは、販売、財務、在庫管理、顧客関係管理(CRM)、アフターサービス、レポートなど、さまざまな機能をカバーしています。ディーラーは、特定のビジネスニーズとITインフラに基づいて、オンプレミス型とクラウド型のソリューションのいずれかを選択することができます。複雑なオペレーションと複数の拠点を持つ大規模ディーラーは、高度な分析とカスタム統合機能を備えた堅牢なシステムを必要とするかもしれません。一方、小規模な販売店では、必要な機能を備えたコスト効率に優れた使いやすいプラットフォームが優先されるかもしれないです。サービス・セグメントでは、通常、ディーラー管理システムのコンサルティング、導入、トレーニング、サポート・サービスを提供しています。ディーラーは、スタッフの技術的熟練度、導入するシステムの複雑さ、業務の規模や範囲によって、これらのサービスに対する好みが異なる可能性があります。コンサルテーション・サービスは、ディーラー独自のビジネス要件に合わせた適切なソリューションの特定を支援します。インプリメンテーション・サービスは、新システムへのスムーズな移行やアップグレードを可能にし、トレーニング・サービスは、ディーラーのスタッフがシステムを効果的に活用できるようにするために重要です。サポート・サービスは、導入後のシステム関連の問題に対処するための継続的な支援とトラブルシューティングを提供します。
デプロイメントシステムのメンテナンスとアップデートの責任を軽減するため、オンクラウドDMSの導入が増加
オンクラウドDMSシステムは、プロバイダーのサーバー上でホストされ、インターネット経由でアクセスすることができます。この導入方法は、初期資本支出を抑え、機能やユーザー数の面で拡張性を必要とするディーラーに好まれています。オンプレミスDMSソリューションは、ディーラー自身のサーバーにインストールされ、実行されます。このオプションは、データおよびシステムのセキュリティを完全に管理し、カスタマイズの自由度を高めたいディーラーによって選択されることが多いです。
アプリケーションディーラーの活動を監視・管理する、ディーラー追跡用DMSの用途拡大
ディーラー・トラッキング・システムは、ディーラーの活動、ディーラーのパフォーマンス、ブランド基準へのコンプライアンスの監視と管理を含みます。これには、販売データ分析、顧客フィードバック、およびその他のパフォーマンス指標が含まれます。ディーラー追跡システムは、ビジネス・パフォーマンスを最適化するために様々なフランチャイズ・オペレーションを監視する必要があるマルチブランドの小売業者や販売業者にとって極めて重要です。ディーラー管理システムの財務モジュールは、契約管理、社内融資、ローン組成、処理、規制遵守など、ディーラーの財務面をすべて管理します。堅牢な財務モジュールは、大量の取引を行うディーラーや、融資やローンオプションを直接提供するディーラーにとって重要です。在庫システムは、ディーラーが車両の在庫レベル、部品、消耗品、発注を追跡・管理することを可能にします。在庫を過剰に抱えることなく、顧客の需要を満たすために適切な在庫の組み合わせとレベルを維持することが不可欠です。在庫回転率の高さは収益性に大きく影響するため、この分野ではしばしば優先されます。ディーラー管理システムの販売モジュールは、最初の顧客対応から最終的な販売まで、販売プロセス全体を追跡・管理します。これらのモジュールは、量販や顧客獲得に重点を置くディーラーにとって中心的な役割を果たします。多くの場合、価格設定、提案、請求書発行、販売予測などのツールが含まれています。
エンドユーザー:オペレーションの合理化によってディーラーをサポートする自動車ディーラーにおけるDMSの可能性の拡大
自動車ディーラーは、ディーラー管理システム(DMS)の重要なエンドユーザー層です。これらのシステムは、在庫管理、顧客関係管理(CRM)、販売、財務、アフターサービスなどの業務を合理化することで、ディーラーをサポートしています。自動車レンタルサービスでは、自動車レンタル特有の課題をサポートするために調整されたディーラー管理システムが必要です。これらのシステムは、車両管理、顧客予約、契約、車両メンテナンスを処理する必要があります。自動車ディーラーもレンタカーサービスも自動車産業の中で運営されていますが、ディーラー管理システムに対する好みは、それぞれの業務上のニーズに合わせて調整されています。ディーラーは販売と顧客関係の機能を優先し、レンタルサービスは車両管理と予約システムに重点を置いています。
地域別インサイト
南北アメリカでは、ディーラー管理システムは、データ分析やモバイル機能などの最先端機能と高度に統合されています。効率的で技術的に高度な車両購入体験を求める消費者の需要が高いことから、デジタルに精通した顧客に対応する堅牢なDMSソリューションの必要性が強調されています。主な動向としては、顧客とのやり取りや業務効率を高めるための人工知能や機械学習アルゴリズムの統合が挙げられます。EU諸国では、多様な言語や規制要件に対応するDMSソリューションに対する需要が高いです。GDPRを含む厳格なデータプライバシー法などの動向は、コンプライアンスを確保するためのDMSソフトウェアの開発に影響を与えています。また、EU全体における持続可能性への取り組みも、エネルギー効率とカーボンフットプリントの削減を重視し、電気自動車やハイブリッド車の販売をサポートするディーラー管理システムの需要を後押ししています。中東およびアフリカ市場では、ディーラー管理システムの導入が急速に進んでおり、拡張性とリモートアクセスを向上させるクラウドベースのソリューションに高い関心が寄せられています。アジア太平洋地域では、電気自動車(EV)や新エネルギー自動車(NEV)に注目が集まっており、ディーラー管理システムの導入が進んでいます。中国のテクノロジー企業は、DMSソリューションへの多額の投資を進めています。日本の自動車市場は精度と信頼性を重視しています。DMSソリューションは、既存の自動車メーカーのシステムとシームレスに統合し、厳格な品質基準を維持することが期待されています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは自動車ディーラー管理システム市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、自動車ディーラー管理システム市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された蓄積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.自動車ディーラー管理システム市場の市場規模および予測は?
2.自動車ディーラー管理システム市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.自動車ディーラー管理システム市場の技術動向と規制枠組みは?
4.自動車ディーラー管理システム市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.自動車ディーラー管理システム市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[185 Pages Report] The Automotive Dealer Management System Market size was estimated at USD 4.00 billion in 2023 and expected to reach USD 4.38 billion in 2024, at a CAGR 10.10% to reach USD 7.85 billion by 2030.
The automotive dealer management system (DMS) is a suite of software applications designed to support the operational functions of automotive dealerships. It covers a broad spectrum of operations, including vehicle sales, servicing, parts inventory management, customer relationship management (CRM), finance and insurance, and accounting. The systems are tailored to streamline the complex ecosystem of dealership operations while also enhancing the customer experience. Increased adoption of electric vehicles (EVs) and changing consumer behaviors are shaping new requirements for dealerships, therefore extending the potential market for advanced DMS solutions. The market spans globally, with notable growth in regions with a high concentration of automotive sales and service centers.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 4.00 billion |
Estimated Year [2024] | USD 4.38 billion |
Forecast Year [2030] | USD 7.85 billion |
CAGR (%) | 10.10% |
Rising complexities in integrating DMS with existing dealership systems are hampering the growth of the market. The growing adoption of the Internet of Things (IoT) for real-time vehicle and inventory tracking is expected to fuel the growth of the automotive dealer management system market. The rising development of modular and scalable DMS solutions to cater to different sizes and types of dealerships is expected to create opportunities for market growth.
Component: Expanding the potential of automotive dealer management services to identify the right solutions tailored to unique business requirements
The automotive dealer management solution is a comprehensive suite of tools primarily designed to integrate a dealership's operations into a single, streamlined system. Such solutions cover a range of functionalities, including sales, finance, inventory management, customer relationship management (CRM), after-sales service, and reporting. Dealers can choose between on-premise and cloud-based solutions based on their specific business needs and IT infrastructure. Large dealerships with complex operations and multiple locations may require robust systems with advanced analytics and custom integration capabilities. Smaller dealers may prioritize cost-effective, easy-to-use platforms with essential functionalities. Under the Services segment, the offerings typically include consultation, implementation, training, and support services for dealership management systems. Dealerships might have different preferences for these services based on their staff's technical proficiency, the complexity of the system implemented, and the size and scope of their operations. Consultation services help dealerships to identify the right solutions tailored to their unique business requirements. Implementation services enable a smooth transition or upgrade to the new system, while training services are crucial for ensuring that dealership personnel are well-versed in utilizing the system effectively. Support services provide ongoing assistance and troubleshooting to address any system-related issues post-implementation.
Deployment: Rising On-Cloud DMS deployment as it reduces responsibility for system maintenance and updates
On-Cloud DMS systems are hosted on the provider's servers and can be accessed over the Internet. This deployment method is preferred by dealerships that require lower initial capital expenditure and scalability in terms of features and the number of users. On-premise DMS solutions are installed and run on the dealer's own servers. This option is often chosen by dealerships with complete control over their data and system security and customization capability to a greater extent.
Application: Increasing application of DMS for dealer tracking that encompasses monitoring and managing dealer activities
Dealer tracking systems encompass monitoring and managing dealer activities, dealer performance, and ensuring compliance with brand standards. This might include sales data analysis, customer feedback, and other performance metrics. Dealer tracking systems are crucial for multi-brand retailers and distributors that need to monitor various franchise operations to optimize business performance. The finance module in a dealer management system manages all the financial aspects of a dealership, such as contract management, in-house financing, loan origination, and processing, as well as regulatory compliance. A robust finance module is critical for dealerships with a high volume of transactions and those offering financing and loan options directly. Inventory systems allow dealerships to track and manage vehicle stock levels, parts, supplies, and ordering. It is essential to maintain the right mix and level of inventory to meet customer demand without overstocking. High inventory turnover is often a priority in this space, as it can significantly affect profitability. Sales modules in a dealer management system track and manage the entire sales process, from initial customer interaction to the final sale. These modules are central for dealerships that focus on volume sales and customer acquisition. They often include tools for pricing, proposals, invoicing, and sales forecasting.
End User: Growing potential of DMS among automotive dealers that support dealerships by streamlining operations
Automotive dealers represent a significant end user segment for dealer management systems (DMS). These systems support dealerships by streamlining operations, such as inventory management, customer relationship management (CRM), sales, finance, and after-sales service. Automotive rental services require Dealer Management Systems tailored to support the unique challenges of vehicle renting. These systems must handle fleet management, customer reservations, contracts, and vehicle maintenance. While both automotive dealers and rental services operate within the automotive industry, their preferences for Dealer Management Systems are tailored to their distinct operational needs. Dealers prioritize sales and customer relationship functionalities, while rental services focus more on fleet management and reservation systems.
Regional Insights
In the Americas, the dealer management systems are heavily integrated with cutting-edge features such as data analytics and mobile functionality. High consumer demand for efficient, technologically advanced vehicle purchasing experiences emphasizes the need for robust DMS solutions that cater to digital-savvy customers. Key trends include the integration of artificial intelligence and machine learning algorithms to enhance customer interactions and operational efficiency. Several EU countries exhibit a high demand for DMS solutions that accommodate diverse languages and regulatory requirements. Trends such as stringent data privacy laws, including GDPR, influence the development of DMS software to ensure compliance. Sustainability initiatives across the EU also drive demand for dealer management systems that support electric and hybrid vehicle sales, emphasizing energy efficiency and reduced carbon footprints. The Middle East and African markets are rapidly adopting dealer management systems, with a distinct interest in cloud-based solutions to improve scalability and remote accessibility. Asia-Pacific's surrounding focus on electric vehicles (EVs) and new energy vehicles (NEVs) are paving the way for dealer management systems. China's technology companies are progressing with substantial investments in DMS solutions. Japan's automotive market emphasizes precision and reliability. DMS solutions are expected to seamlessly integrate with the existing auto manufacturer systems and uphold strict standards of quality.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Automotive Dealer Management System Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Automotive Dealer Management System Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Automotive Dealer Management System Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Autofusion, Inc., Autosoft Inc., BiT Dealership Software, Inc., Blue Sky Business Solutions, LLC, CDK Global LLC, COGXIM Softwares Pvt. Ltd., Cox Automotive Inc., Dominion Enterprises, e-Emphasys Technologies Inc., ELVA BALTIC SIA, Epicor Software Corporation, GaragePlug Inc., Gateway DMS Pty. Ltd., incadea GmbH, International Business Machines Corporation, Lithia Motors, MH Sub I, LLC dba Internet Brands, PBS Systems, Quorum Information Technologies Inc., Ramco Systems Limited, ROUTEONE LLC, SAP SE, Solera Inc., The Reynolds and Reynolds Company, and Wipro Limited.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Automotive Dealer Management System Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Automotive Dealer Management System Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Automotive Dealer Management System Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Automotive Dealer Management System Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Automotive Dealer Management System Market?