市場調査レポート
商品コード
1466448
自動コンテナターミナル市場:提供サービス、自動化レベル、用途、ターミナル規模別- 世界予測2024-2030年Automated Container Terminal Market by Offering (Equipment, Services, Software), Automation Level (Fully Automated Terminal, Semi-Automated Terminal), Application, Terminal Size - Global Forecast 2024-2030 |
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自動コンテナターミナル市場:提供サービス、自動化レベル、用途、ターミナル規模別- 世界予測2024-2030年 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 196 Pages
納期: 即日から翌営業日
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自動コンテナターミナル市場規模は2023年に122億米ドルと推計され、2024年には128億4,000万米ドルに達し、CAGR 5.38%で2030年には176億2,000万米ドルに達すると予測されています。
自動コンテナターミナルは、港湾業務の効率性、安全性、信頼性を高めるために一体となって動作するように設計された、コンピュータ制御システム、高度な機械、ロボット機器の組み合わせを包含する最先端の施設です。これらのシステムは、主に海上貿易に従事する国際港湾や国内港湾に適用され、港湾ターミナル業務におけるプロセスの最適化、人件費の削減、安全性と効率性の向上を実現しています。国際貿易の活発化により、効率的なコンテナ・ハンドリング・システムへの需要が高まっています。さらに、ロボット工学、人工知能(AI)、IoTなどの自動化技術の革新は、自動コンテナターミナルにおいて極めて重要です。さらに、より厳格な環境法は、運用効率を高め、排出量を削減する自動化システムを含むグリーンテクノロジーへの投資を港湾事業者に促進しています。しかし、自動化システムの導入に必要な高額な初期投資コストは、一部の港湾事業者にとっては法外なものかもしれないです。さらに、新たな自動化システムを既存の港湾インフラやワークフローに統合することは困難であり、専門的な知識を必要とする場合もあります。とはいえ、より高速で信頼性の高いデータ転送を実現し、オペレーションにおけるリアルタイムの意思決定を強化するために港湾に5Gネットワークを導入することは、自動コンテナターミナルの展開を強化することが期待されます。運用コストの削減と持続可能性につながる電気式およびハイブリッド式のコンテナ荷役機器の採用が市場拡大を支えます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 122億米ドル |
予測年[2024] | 128億4,000万米ドル |
予測年 [2030] | 176億2,000万米ドル |
CAGR(%) | 5.38% |
提供別:自動化動向による機器需要の増加
自動コンテナターミナルで使用される機器には、クレーン、無人搬送車(AGV)、自動スタッキングクレーン(ASC)、ストラドルキャリア、シャトルキャリアなどがあります。これらはそれぞれ、コンテナ荷役の効率と効果において重要な役割を果たしています。特定の機器の選好は、処理能力要件、ターミナルのレイアウト、予算、柔軟性に基づいています。大量のコンテナを扱うターミナルは、スペースの有効活用とスループットを最大化する自動スタッキングクレーンなどのソリューションを好みます。一方、ピークタイムが変動するターミナルでは、AGVやシャトルキャリアが提供する柔軟性が好まれるかもしれません。自動コンテナターミナルのサービスには、設計、コンサルティング、メンテナンス、サポートなど幅広いものが含まれます。これらのサービスは、導入された機器やソフトウェアシステムのシームレスな運用を保証します。既存のリソースを最適化しようとするターミナルは、コンサルティング・サービスを優先するかもしれないし、新しいソリューションを導入するターミナルは、包括的な設計とサポート・サービスを求めるかもしれないです。メンテナンス・サービスは、機器とソフトウェアの寿命と信頼性を保証するものであり、あらゆる面で重要です。ターミナル・オペレーティング・システム(TOS)、機器制御システム(ECS)、バース・プランニング・ソフトウェアなど、ソフトウェアは自動コンテナターミナルの基幹となるものです。これらは、高いレベルの調整と効率を達成するために不可欠です。ソフトウェアの選択は、既存システムとの互換性、統合の容易さ、カスタマイズの必要性、ターミナルの運用の複雑さによって決まる。複雑なオペレーションを行う大規模ターミナルでは、リアルタイムの最適化やデータ分析などの高度な機能を備えた洗練されたTOSが必要となります。
自動化レベル:最高の効率性、安全性、一貫性を達成するための大規模港湾向け完全自動化ターミナルの適合性
完全自動化ターミナルは、無人地上車両、自動スタッキングクレーン、および高度なソフトウェアシステムでサポートされた遠隔操作の船舶対陸上クレーンを採用した最先端のコンテナ処理技術を表しています。これらのターミナルは、最高の効率性、安全性、一貫性を実現すると同時に、手作業の必要性を大幅に削減し、ヒューマンエラーを最小限に抑え、オペレーションの安全性を高めるように設計されています。リソースの利用を最適化し、オペレーションの将来を見据えた、高い処理能力を必要とする大規模な港湾に最適です。半自動化ターミナルは、コンテナ処理プロセスの特定の要素(通常はヤード作業)を自動化したハイブリッドソリューションです。船舶から陸上へのクレーンは依然として手動で操作されるかもしれないが、コンテナの移送と積み付けは、自動化されたストラドルキャリアまたは自動化された誘導車両によって行われます。このようなターミナルは、投資と自動化のメリットのバランスがとれています。完全自動化ターミナルの完全なコストと複雑さにこだわることなく、ある程度の自動化を求めてオペレーションを合理化したい中規模から大規模のターミナルに理想的です。
用途別:高度な計画と最先端技術の導入により、明確なグリーンフィールド・ターミナルが好まれます。
ブラウンフィールド・ターミナルとは、自動化技術を取り入れるために既存の港湾施設を近代化またはアップグレードすることを指します。このアプローチは、インフラに制約のある港湾や、拡張が制限されている都市部の港湾で一般的に採用されています。ブラウンフィールド・ターミナルにおける自動化の必要性は、物理的な拡張の選択肢がないまま、効率を改善し、安全性を向上させ、競合を増加させるという要件から生じる。対照的に、グリーンフィールド・ターミナルは、オートメーションを中心に据えてゼロから設計・建設された新しい港湾施設です。このようなプロジェクトでは、最先端の計画を立て、最先端技術を取り入れることができるため、古い港湾では達成できないような効率性と処理能力のメリットを提供することができます。グリーンフィールド・アプローチの選択は、多くの場合、追加容量の必要性、戦略的位置付け、または地域内の既存港湾施設の不足に基づいています。一般的に、グリーンフィールド・ターミナルが好まれるのは、新しい港湾のキャパシティがある場合、地理的な優位性がある場合、港湾開発の長期的なビジョンがある場合です。また、技術的進歩のための明確な道筋が、当初から港湾インフラにシームレスに統合できる場合にも、グリーンフィールドターミナルが好まれることがあります。
ターミナルの規模:大量輸送のための大型ターミナルの普及と処理能力の最大化
自動化された大型ターミナルは、通常、年間数百万TEU(Twenty-Foot Equivalent Units)を扱う非常に複雑な運用環境です。大型ターミナルは、大量トラフィックの最適化、スループットの最大化、運用ダウンタイムの削減、安全対策の推進を中心に展開されます。これらのターミナルは、自動スタッキングクレーン、ガイド付き車両、高度なターミナル運営システムなど、包括的な自動化ソリューションの恩恵を受けています。中規模自動化ターミナルは通常、地域市場にサービスを提供し、中程度のレベルのコンテナ処理能力を扱うように設計されています。これらのターミナルは、効率性と費用対効果を両立させ、ヤード管理と船舶のターンアラウンド時間を大幅に改善するスケーラブルな自動化ソリューションを求めています。小規模な自動化ターミナルは、ニッチ市場に対応したり、特殊な貨物処理をサポートしたりすることが多く、限られた空間的・財政的制約の中で運用能力を強化することを目指しています。小規模ターミナル向けの自動化技術は、モジュール性と柔軟性に重点を置いており、実現可能な場合には、半自動化システムや完全自動化への段階的な投資を可能にしています。
地域別の洞察
南北アメリカにおける自動コンテナターミナルの需要は、特にパナマ運河の拡張に伴う貿易量の増加に対応して港湾の効率と競合を強化する取り組みなど、いくつかの主要要因に影響されています。さらに、排出量とエネルギー消費量の削減による環境負荷の低減に向けた取り組みも強く推進されています。人件費への配慮や、危険な作業への人間の関与を減らすことで安全への懸念に対処する必要性も、自動コンテナターミナルを展開する大きな推進力となっています。港湾インフラへの大規模な投資は、自動化をより利用しやすく信頼性の高いものにする技術の進歩と相まって、この地域の需要を引き続き強化しています。EU地域では、持続可能性が強く重視され、環境に優しいACTイニシアチブの上昇につながっており、主要国は、自動化された港湾が提供する効率的な処理量管理に焦点を当てながら、環境に優しい港湾技術のパイオニアとなっています。中東では、主要な石油輸出国が経済の多様化と貿易業務の合理化のためにACTに多額の投資を行っています。アジア太平洋地域は、貿易量が多く、主要国による港湾インフラへの投資が続いているため、ACTに対する需要が大幅に伸びています。さらに、港湾の近代化により、ACTに関連する技術の進歩や特許出願が急増し、ターンアラウンドタイムを短縮し、より大量の国際貿易を効率的に処理するためにIoTやAIを港湾構造に統合していることが、市場の成長を支えています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは、自動コンテナターミナル市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、自動コンテナターミナル市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.自動コンテナターミナル市場の市場規模および予測は?
2.自動コンテナターミナル市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.自動コンテナターミナル市場の技術動向と規制枠組みは?
4.自動コンテナターミナル市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.自動コンテナターミナル市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[196 Pages Report] The Automated Container Terminal Market size was estimated at USD 12.20 billion in 2023 and expected to reach USD 12.84 billion in 2024, at a CAGR 5.38% to reach USD 17.62 billion by 2030.
An automated container terminal is a state-of-the-art facility encompassing a combination of computerized control systems, advanced machinery, and robotic equipment engineered to work in unison to enhance port operations' efficiency, safety, and reliability. These systems are principally applied in international and domestic ports engaged in maritime trade to optimize processes, reduce labor costs, and increase safety and efficiency within port terminal operations. Increased international trade activities have increased the demand for efficient container handling systems. Further, innovations in automation technology, such as robotics, artificial intelligence(AI), and IoT, are crucial in automated container terminals. Moreover, stricter environmental laws are promoting port operators to invest in green technologies, including automated systems that enhance operational efficiency and reduce emissions. However, the high initial investment costs required to deploy automated systems may be prohibitive for some port operators. Furthermore, integrating new automated systems with existing port infrastructure and workflows can be challenging and require specialized expertise. Nevertheless, implementing 5G networks in ports for faster and more reliable data transfer and enhancing real-time decision-making in operations is expected to bolster the deployment of automated container terminals. Adoption of electric and hybrid container handling equipment leading to lower operating costs & sustainability supports market expansion.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 12.20 billion |
Estimated Year [2024] | USD 12.84 billion |
Forecast Year [2030] | USD 17.62 billion |
CAGR (%) | 5.38% |
Offering: Increasing demand for equipment owing to the automation trend
The equipment used in automated container terminals includes cranes, automated guided vehicles (AGVs), automated stacking cranes (ASCs), straddle carriers, and shuttle carriers. Each of these plays a crucial role in the efficiency and effectiveness of container handling. The preference for specific equipment is based on the throughput requirement, terminal layout, budget, and flexibility. High-volume terminals prefer solutions such as automated stacking cranes that maximize space utilization and throughput. In contrast, terminals with variable peak times might prefer the flexibility offered by AGVs or shuttle carriers. Services in automated container terminals encompass a broad range, including design, consulting, maintenance, and support. These services ensure seamless operation of the equipment and software systems in place. Terminals seeking to optimize existing resources may prioritize consulting services, while those implementing new solutions might look for comprehensive design and support services. Maintenance services are critical across the board, as they ensure the longevity and reliability of the equipment and software. Software is the backbone of automated container terminals, including terminal operating systems (TOS), equipment control systems (ECS), and berth planning software. These are integral to achieving high levels of coordination and efficiency. The choice of software depends on compatibility with existing systems, ease of integration, customization needs, and the terminal's operational complexity. Large terminals with intricate operations require sophisticated TOS with advanced features such as real-time optimization and data analytics.
Automation Level: Suitability of fully automated terminals for large scale ports to attain peak efficiency, safety, and consistency
Fully automated terminals represent cutting-edge container handling technology employing unmanned ground vehicles, automated stacking cranes, and remotely operated ship-to-shore cranes supported with sophisticated software systems. They are designed to deliver peak efficiency, safety, and consistency while significantly reducing the need for manual labor, thereby minimizing human error and enhancing operational safety. They are best suited for large-scale ports with high throughput requirements that are looking to optimize resource utilization and future-proof their operations. Semi-automated terminals are a hybrid solution where certain elements of the container handling process, typically the yard operations, are automated. Ship-to-shore cranes may still be operated manually, but the transfer and stacking of containers are conducted by automated straddle carriers or automated guided vehicles. Such terminals offer a balance between investment and the benefits of automation. They are ideal for medium-sized to large terminals that seek some level of automation to streamline operations without committing to the full cost and complexity of a fully automated terminal.
Application: Preferences for clear greenfield terminals owing to advanced planning and incorporation of cutting-edge technologies
Brownfield terminals refer to modernizing or upgrading existing port facilities to incorporate automated technology. This approach is typically adopted by ports with infrastructure constraints or in urban areas where expansion is limited. The need for automation in brownfield terminals arises from the requirement to improve efficiency, enhance safety, and increase competitiveness without the option for physical expansion. Greenfield terminals, in contrast, are new port facilities designed and built from scratch with automation as a central feature. These projects allow for the most advanced planning and incorporation of cutting-edge technologies, offering efficiency and throughput benefits that older ports may not be able to achieve. The selection of a greenfield approach is often based on the need for additional capacity, strategic positioning, or the lack of existing port facilities in a region. The preference for greenfield terminals generally arises when there is capacity for new ports, a geographical advantage, or a long-term vision for port development. It may also be preferred when a clear pathway for technological advancements can be seamlessly integrated into the port infrastructure from the outset.
Terminal Size: Proliferation of large terminals for high-volume traffic, & maximized throughput
Automated large terminals are exceedingly complex operational environments that typically handle millions of TEUs (Twenty-Foot Equivalent Units) per year. The preference for large terminals revolves around optimizing high-volume traffic, maximizing throughput, reducing operational downtime, and advancing safety measures. These terminals benefit from comprehensive automation solutions, including automated stacking cranes, guided vehicles, and advanced terminal operating systems. Medium-sized automated terminals typically serve regional markets and are designed to handle moderate levels of container throughput. These terminals juggle efficiency and cost-effectiveness, seeking scalable automation solutions that significantly improve yard management and vessel turnaround times. Small automated terminals often cater to niche markets or support specialized cargo handling, aiming to enhance operational capabilities within limited spatial and financial constraints. Automation technology for small terminals focuses on modularity and flexibility, allowing for stepwise investments into semi-automated systems or full automation where feasible.
Regional Insights
The demand for automated container terminals in the Americas is influenced by several key factors, including efforts to enhance port efficiency and competitiveness in response to increased trade volumes, particularly with the expansion of the Panama Canal. Additionally, there is a strong push towards reducing environmental impact through lower emissions and energy consumption. Labor cost considerations and the need to address safety concerns by reducing human involvement in hazardous operations are also significant drivers for the deployment of automated container terminals. Major investments in port infrastructure, coupled with advancements in technology that make automation more accessible and reliable, continue to bolster the demand in the region. In the EU region, with a strong emphasis on sustainability, leading to a rise in eco-friendly ACT initiatives, major countries are pioneers in green port technologies while focusing on the efficient throughput management offered by automated ports. In the Middle East, major oil-exporting nations are investing heavily in ACTs to diversify their economies and streamline trade operations. The Asia Pacific region showcases significant growth in demand for automated container terminals (ACTs) due to substantial trade volume and ongoing investments in port infrastructure from major economies. Moreover, the modernization of ports, leading to a surge in technological advancements and patent filings related to ACTs and integration of IoT and AI into port structures to reduce turnaround times and handle larger international trade volumes efficiently, has supported the market growth.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Automated Container Terminal Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Automated Container Terminal Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Automated Container Terminal Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include ABB Ltd., akquinet port consulting GmbH, APM Terminals, Camco Technologies, Cargotec Corporation, Cavotec SA, CMA CGM, CyberLogitec Co., Ltd., DP World Limited, Evergreen Marine Corp., IDENTEC GROUP AG, INFORM Institut fur Operations Research und Management GmbH, Infyz Solutions Pvt. Ltd., Kaleris, Konecranes Oyj, Kunz GmbH, Liebherr-International Deutschland GmbH, Mitsubishi Electric Corporation, MITSUI E&S Co., Ltd., ORBCOMM Inc., t42 Tracking Solutions, Tideworks by Carrix, Inc., TMEIC Corporation, Total Soft Bank Ltd., Toyota Industries Corporation, Tratos Cavi SpA by ALMA S.r.l., and ZPMC Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co. Ltd..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Automated Container Terminal Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Automated Container Terminal Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Automated Container Terminal Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Automated Container Terminal Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Automated Container Terminal Market?