市場調査レポート
商品コード
1466430
写真プリント&グッズ市場:製品、技術、デザイン、販売チャネル、最終用途別-2024-2030年世界予測Photo Printing & Merchandise Market by Product (Calendars, Photo Cards, Photo Gifts), Technology (3D Printing, Digital Printing, Instant Printing), Design, Sales Channel, End-Use - Global Forecast 2024-2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
写真プリント&グッズ市場:製品、技術、デザイン、販売チャネル、最終用途別-2024-2030年世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 195 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
写真プリント&グッズ市場規模は2023年に263億米ドルと推計され、2024年には287億1,000万米ドルに達し、CAGR 9.23%で2030年には488億米ドルに達すると予測されています。
世界の写真プリント&グッズ市場は、企業や組織がブランディングを確立したり、チームスピリットを構築したり、大義を支援したりするために広く使用される、カスタマイズされ、パーソナライズされた印刷写真のニーズの高まりとともに多様に成長しています。コンピューターソフトウェアを使用し、写真プリントを作成する高度なデジタル印刷技術は、ローラー印刷、スクリーン印刷、転写印刷のような面倒で時間のかかる印刷技術に比べ、費用対効果の高さから人気を集めています。オンライン・チャネルを通じたカスタム・デザインの写真印刷商品への需要、ブランド・マーケティングへの写真印刷の利用、ロイヤリティ・プログラムの動向が市場を牽引しています。さらに、高性能デジタルカメラやプリンターを業務用やバルクの写真プリントに使用すると、製品のコストが上昇するため、市場の成長が制限されます。さらに、カスタムデザインのTシャツ、カレンダー、ギフトアイテム、スローガンなどは、企業が自社や提供物をブランド化するための現在的かつ現代的なブランディング戦略として、より迅速に利用されるようになっています。
主な市場の統計 | |
---|---|
基準年[2023] | 263億米ドル |
予測年[2024] | 287億1,000万米ドル |
予測年 [2030] | 488億米ドル |
CAGR(%) | 9.23% |
さらに、いくつかの企業、特に中小企業(SME)や新興企業は、ブランドの認知度を高め、見込み客の注目を集めるために写真印刷商品技術を使用しています。そのため、ブランディングツールとしてカスタマイズされた印刷製品の利用が増加しており、予測期間中に市場の成長が拡大すると予想されます。
製品目新しさと感情的なつながりを優先するカスタマイズされた写真ギフトに対する消費者の嗜好
パーソナライズド・カレンダーは、整理整頓ツールとパーソナライズされた装飾アイテムとしての二重機能性により、安定した需要が見られます。顧客は、デスクや壁掛け用に個人的な写真でカレンダーをカスタマイズする傾向にあり、実用的な実用性と感情的な価値の両方に対するニーズを示しています。フォトカードは、特に祝日や特別なイベントの時期など、季節的に大きなピークを迎えます。顧客は、個性的で高品質なデザインのフォトカードを求めています。フォトギフトには、マグカップ、枕、カスタムアパレルなど多くの商品が含まれます。カスタマイズが提供する目新しさと感情的なつながりが、消費者の嗜好を大いに後押ししています。伝統的な写真プリントは、形ある思い出を大切にする熱心な顧客層によって安定を保っています。デジタルの移行にもかかわらず、写真プリントは、特にアーカイブや装飾の目的で、まだ明らかにされています。キャンバスプリント、メタルプリント、フレーム入り写真などの壁面装飾は、ユニークなアートワークや厳選されたアートワークで生活空間や仕事空間をパーソナライズしたい人たちを対象としています。顧客は、ウォールデコレーションの品質、美的魅力、カスタマイズオプションを優先しています。
販売チャネル:オンライン・プラットフォームで写真プリント製品や商品を幅広く入手可能
オフラインの販売チャネルは、主に実店舗やキオスクで写真プリントや商品のサービスを消費者に直接提供します。オフラインの販売チャネルは、製品の物理的な校正や、カスタマイズされたサービスのための直接的な対人交流を好む顧客に対応しています。顧客は、即時のプリントニーズや、高度にパーソナライズされた製品選択やデザイン支援を求める場合、オフライン・チャネルに傾倒します。オンライン販売チャネルには、eコマース・プラットフォームや専用ウェブサイトがあり、写真プリントやカスタマイズされた商品を注文して玄関先まで届けることができます。オンライン・チャネルを利用する顧客は通常、利便性、製品と価格の比較能力、カスタマー・レビューを読む利点を優先します。オンライン・チャネルは、大量注文や、オフラインではなかなか手に入らないユニークな商品やカスタマイズ可能な商品を求める場合に好まれます。オンライン・チャネルは、比類のない利便性、多様性、商品比較能力を提供し、デジタル・ネイティブ層や、カスタマイズされたソリューションを迅速に大規模に求める人々に対応しています。
地域別インサイト
小売業やBFSIなどの商業部門において、ブランド認知度の向上や顧客ロイヤルティの確立に注力する傾向が強まっており、アメリカ、欧州、アジア太平洋地域では、さまざまなタイプの写真プリント&グッズサービスの利用が拡大しています。南北アメリカとアジア太平洋地域で新興企業が増加し、ソーシャルメディアアカウントと統合できる写真プリント&グッズサービスの提供に注力しているため、ユーザーは各ソーシャルメディアのプロファイルから写真を直接選択して印刷することができ、市場の成長に貢献すると期待されています。また、スポーツ活動や大会の増加により、欧州全域でカスタマイズTシャツやカップの需要が高まっています。オンラインプラットフォームの利用可能性とデジタル印刷技術の進歩は、世界中で様々な写真印刷&マーチャンダイジングサービスの利用可能性を拡大しています。可処分所得の増加や、カード、マグカップ、フォトブック、カスタマイズTシャツなど、新しい技術を使ったギフト商品に対する消費者の関心の高まりは、アジア太平洋およびEMEA地域におけるフォトプリント&マーチャンダイジング市場の成長に寄与しています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは写真プリント&グッズ市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、写真プリント&グッズ市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.写真プリント&グッズ市場の市場規模および予測は?
2.写真プリント&グッズ市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.写真プリント&グッズ市場の技術動向と規制枠組みは?
4.写真プリント&グッズ市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.写真プリント&グッズ市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[195 Pages Report] The Photo Printing & Merchandise Market size was estimated at USD 26.30 billion in 2023 and expected to reach USD 28.71 billion in 2024, at a CAGR 9.23% to reach USD 48.80 billion by 2030.
The global photo printing & merchandise market is growing diversly with the rising need for customized and personalized printed photos widely used to help businesses and organizations establish branding, build team spirit, support a cause, and more. Several advanced digital printing techniques that involve the creation of photo prints with the help of styles conceptualized using computer software are gaining popularity over other troublesome and time-consuming printing techniques like roller, screen, and transfer printing owing to their cost-effectiveness. Demand for custom-designed, photo-printed merchandise through online channels and the use of photo printing for brand marketing, and the trend of loyalty programs are driving the market. Moreover, the use of high-performance digital cameras and printers for commercial and bulk photo printing limits the market growth due to the increased cost of the products. Additionally, custom-designed t-shirts, calendars, gift items, slogans, and others are being used by companies more promptly as a current and modern branding strategy by companies to brand their company and offerings.
KEY MARKET STATISTICS | |
---|---|
Base Year [2023] | USD 26.30 billion |
Estimated Year [2024] | USD 28.71 billion |
Forecast Year [2030] | USD 48.80 billion |
CAGR (%) | 9.23% |
Furthermore, several companies, especially small-medium enterprises (SMEs) and start-ups, use the photo printing merchandise technique to boost brand visibility and attract the attention of their prospective customers. Therefore, the growing use of customized printed products as a branding tool is expected to augment market growth over the forecast period.
Product: Consumer preference for customized photo gifts to prioritize novelty and emotional connection
Personalized calendars have seen a steady demand due to their dual functionality as organizational tools and personalized decor items. Customers lean towards customizing calendars with personal photos for desk or wall use, indicating a need for both practical utility and emotional value. The photo card boasts significant seasonal peaks, notably during holidays and special events. Clients seek unique, high-quality designs of photo cards that can be personalized. The photo gift encompasses many products, including mugs, pillows, and custom apparel. The novelty and emotional connection customization offers highly drive consumers' preferences. The traditional photo prints remain stable, with a dedicated customer base valuing tangible memories. Despite digital shifts, the photo prints are still revealed, particularly for archival and decorating purposes. Wall decor, including canvas prints, metal prints, and framed photos, caters to those looking to personalize their living or working spaces with unique or curated artwork. Customers prioritize quality, aesthetic appeal, and customization options in the wall decors.
Sales Channel: Wide availability of photo printing products and merchandise on online platforms
The offline sales channel primarily involves physical retail stores and kiosks offering photo printing and merchandise services directly to the consumer. The offline sales channel caters to customers who prefer physical proofing of their products and direct interpersonal interaction for customized service. Customers lean towards offline channels for immediate printing needs and when seeking highly personalized product selection and design assistance. Online sales channels include eCommerce platforms and dedicated websites that allow customers to order photo prints and customized merchandise to be delivered to their doorstep. Customers drawn to the online channel typically prioritize convenience, the ability to compare products and prices, and the benefit of reading customer reviews. The online channel is favored for bulk orders and when seeking unique or customizable merchandise that is not readily available offline. The online channel offers unparalleled convenience, variety, and the ability to compare products, catering to a digitally native audience and those seeking customized solutions on a larger scale quickly.
Regional Insights
Increasing focus on creating brand awareness and building customer loyalty across commercial sectors such as retail and BFSI is expanding the usage of various types of photo printing & merchandise services in the Americas, Europe, and APAC. The increasing number of start-ups across the Americas and Asia-Pacific and their focus on providing photo printing & merchandise services that can be integrated with social media accounts that allow users to directly select and print their photos from their respective social media profiles is expected to benefit the growth of the market. Additionally, increasing sports activities and tournaments increases the demand for customized t-shirts and cups across Europe. The availability of online platforms and advancements in digital printing technology is expanding the availability of various photo printing & merchandising services worldwide. Growing disposable income and rising consumer interest in exploring new technology-based gifting articles such as cards, mugs, photo books, and customized t-shirts are subsequently benefiting the photo printing & merchandising market growth in the Asia-Pacific and EMEA region.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Photo Printing & Merchandise Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Photo Printing & Merchandise Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Photo Printing & Merchandise Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Amazon.com, Inc., Card Factory, Cimpress PLC, Circle Graphics, Inc., Digitalab Ltd., District Photo, Inc., DocuMart, EZ Prints, Inc., Fujifilm Holdings Corporation, Google LLC by Alphabet Inc., Hallmark Cards, Incorporated, Kodak Alaris Holdings Limited, Miller's Professional Imaging Co., Minted, LLC, Nations Photolab, Photobox Limited, PlanetArt, LLC, Printful Inc., Printify, Inc., Printique LLC, ProDPI, Rakuten Shashinkan, Inc. by Rakuten Group, Inc., RitzPix, RPI Print, Inc., Saal Digital Corporation, Sfidante Co., Ltd. by MIXI, Inc., Shutterfly, LLC, Smartphoto Group NV, SmugMug, Inc., Teespring, Inc., Timpson Ltd., Walgreens Boots Alliance, Inc., Walmart Inc., WhiteWall USA Inc., Xpozer Europe B.V., Yourdesign, and Zoomin.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Photo Printing & Merchandise Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Photo Printing & Merchandise Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Photo Printing & Merchandise Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Photo Printing & Merchandise Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Photo Printing & Merchandise Market?