市場調査レポート
商品コード
1466425
自動車用センサ市場:製品、ポジショニング、アプリケーション、流通チャネル、車両別-2024-2030年の世界予測Automotive Sensors Market by Product (Gas Sensors, Inertial Sensors, Lidar Sensors), Positioning (Exterior Sensors, Interior Sensors), Application, Distribution Channel, Vehicles - Global Forecast 2024-2030 |
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自動車用センサ市場:製品、ポジショニング、アプリケーション、流通チャネル、車両別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 187 Pages
納期: 即日から翌営業日
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自動車用センサ市場規模は2023年に327億9,000万米ドルと推定され、2024年には365億3,000万米ドルに達し、CAGR 11.75%で2030年には713億8,000万米ドルに達すると予測されています。
自動車用センサは、最適な性能、安全性、効率を確保するために重要な情報を検出、測定、送信する現代の自動車に不可欠なものです。これらの高度なデバイスは、圧力、温度、速度、位置、ガス濃度などの物理パラメータを、電子制御ユニット(ECU)で処理される電気信号に変換し、さまざまな車両機能を監視・制御します。一方、セキュリティ機能を組み込んだ自動車や、インフォテインメント用の高品質センサーの生産が増加しているため、高品質センサーの需要が高まっています。さらに、自動車業界における自動車の排ガスに関する厳しい規範が、自動車用センサ市場の成長に頻繁に寄与しています。しかし、自動車用センサに関連する不具合やアフターマーケットからのセンサーの供給拡大といった問題は、市場拡大の大きな妨げとなっています。企業は、特定の課題に対応するための研究開発活動や革新的な技術に取り組んでいます。さらに、ARやVRの車載カメラによる車載センサー技術の進歩は、世界の電気自動車や自動運転車の普及率の上昇に伴い、自動車用センサの今後の需要を牽引します。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 327億9,000万米ドル |
予測年 [2024] | 365億3,000万米ドル |
予測年 [2030] | 713億8,000万米ドル |
CAGR(%) | 11.75% |
タイプレーダーとADASセンサーの活用によるスムーズなドライビング体験
自動車用センサは、自動車の性能、安全性、排ガス制御の強化に不可欠です。画像センサーはADAS(先進運転支援システム)や自律走行アプリケーションに不可欠です。車線逸脱警告、アダプティブ・クルーズ・コントロール、歩行者検知などを支援します。電気自動車に使用される圧力センサーは、加えられた力の大きさに応じて圧力を電気信号に変換します。圧力センサーはまた、タイヤ空気圧監視システム(TPMS)、燃料供給システム、エンジン管理システムなど、自動車アプリケーションの液圧を測定します。さらに、冷却水温度センサーは、大型車のエンジン冷却水の温度を測定するために利用されます。近接センサーと圧力センサーは、圧力監視と自動車周囲の物体の検出のために自動車アプリケーションで広く使用されています。さらに、レーダーと速度センサーは、死角検出、アダプティブ・クルーズ・コントロール、車線変更アシストなどのADASアプリケーションにおいて、速度測定とともに距離と物体の検出を行います。酸素センサやラムダ・センサは、排気ガス中の酸素含有量を測定することで燃料消費を最適化し、内燃エンジンの空燃比を最適に維持します。
ポジショニング:車両性能管理のための車内センサーの高配備
侵入検知センサーとしても知られる車外センサーは、保護エリアの境界を越える侵入者を検知するために広く使用されています。レーダーフロント・リア・サイドセンサーは、最近の市販車の駐車支援や死角検知に不可欠となっています。一方、インテリアセンサーは、建物やその他の構造物の内部への侵入を検知するために使用されます。このセンサーは、車両のロックやアラームの作動に使用され、車内のあらゆる動きをキャッチするように設計されています。
販売チャネル:アフターマーケット供給チャネルを通じた車載センサーの利用可能性の拡大
自動車用センサは、純正部品メーカーやアフターマーケットで広く利用されており、自動車用センサ市場に大きく貢献しています。いくつかのメーカーは、店舗やサプライヤーチャネルを通じて顧客に製品を提供しています。さらに、自動車部品のアフターマーケット店の増加は、費用対効果の高い自動車用センサを提供することで、市場の成長を後押ししています。アフターマーケットとOEMの自動車用センサの選択は、顧客の好みやニーズによって異なります。アフターマーケットセンサーは、OEM製品に比べ手頃な価格で入手しやすいです。費用対効果の高いオプションを求める自動車オーナーや、パーソナライズされた性能向上を望む自動車オーナーに対応します。しかし、アフターマーケットのブランドや製品によって品質が異なる場合があります。一方、OEMの自動車用センサは、安全性と性能に関する厳しい業界標準に準拠した、一貫した高品質の製品を提供します。自動車メーカーは、製品のカスタマイズやソリューション開発における緊密な協力関係から、OEMを選択することが多いです。OEMセンサーは通常、プレミアム価格で提供され、互換性、信頼性、規制遵守を顧客に保証します。
アプリケーション車両モニタリングと圧力制御プロセスにおける自動車用センサの採用増加
自動車用ボディエレクトロニクスセンサは、エンジン、シャーシ、排ガス制御など、さまざまな機能の監視と制御を担う、現代の自動車に不可欠なコンポーネントです。自動車走行中の自動空調制御やインフォテインメントなどの高度な機能に対する需要の高まりにより、自動車業界ではコネクティビティセンサの採用が増加しています。自動車用センサは、ボディおよびシャーシ管理システム、排ガスモニタリング、パワートレイン最適化、ADASシステムにおける安全制御の実装、車両接続を目的としたテレマティックサービスなど、さまざまなアプリケーション分野で重要な役割を果たしています。技術の絶え間ない進化により、大手メーカーは、厳しい規制に準拠しながらも、刻々と変化する市場の需要に応える、より効率的なセンシング・ソリューションを開発することで、絶えず革新を続けています。
車両小型商用車と乗用車における自動車用センサの統合拡大
大型商用車(HCV)は、主にパワートレイン制御システム、エンジン管理、トランスミッション制御システム、排気後処理システム、ADAS(先進運転支援システム)を使用するトラック、バス、その他の大型自動車で構成されます。一方、小型商用車(LCV)と乗用車には、ADAS、パワートレイン&エンジン制御システム、シャシー&ボディ・エレクトロニクス、インフォテインメント・システム、インテリア・コントロールが含まれます。世界の規制強化により、3つの車両セグメントすべてが燃料効率と排出ガス低減を優先しているが、HCVはヘビーデューティーエンジン用途に重点を置いています。同時に、LCVは都市部の輸送需要に対応し、乗用車は安全性、快適性、インフォテインメント・システムの統合、電動化の進展など、多様なニーズがあるため、センサー・アプリケーションの範囲が広がっています。
地域別洞察
南北アメリカでは、米国とカナダが急速な革新技術と研究開発活動により、新興国市場の主要国の一つとなっています。近年、大手自動車メーカーは、排ガス基準に関する政府の厳しい規制に対応するため、先進的なセンサー技術の開発に向けた投資を増やしています。欧州諸国では、厳しい排ガス規制とエネルギー効率の高い自動車が重視されているため、自動車用センサ市場が大きく成長しています。欧州の主要自動車メーカーは、自動車に高度なセンサーを組み込むための研究開発に多額の投資を行っています。中東・アフリカ地域では、安全機能が強化された技術的に先進的な自動車に対する消費者の嗜好が高まっているため、自動車用センサに対する需要が安定しています。さらに、アジア太平洋地域では、中国、日本、インドで、安全機能が強化されたより高品質な自動車を求める中間層の増加に支えられ、自動車の生産と販売が伸びています。インドと中国は、「メイク・イン・インディア」や「メイク・イン・チャイナ」といった、国内製造を促進し外国投資を誘致する政府のイニシアチブにより、自動車用センサ市場で潜在的な成長を示しています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは、自動車用センサ市場の評価において極めて重要です。事業戦略と製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、自動車用センサ市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.自動車用センサ市場の市場規模および予測は?
2.自動車用センサ市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.自動車用センサ市場の技術動向と規制枠組みは?
4.自動車用センサ市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.自動車用センサ市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[187 Pages Report] The Automotive Sensors Market size was estimated at USD 32.79 billion in 2023 and expected to reach USD 36.53 billion in 2024, at a CAGR 11.75% to reach USD 71.38 billion by 2030.
Automotive sensors are essential in modern vehicles that detect, measure, and transmit critical information to ensure optimal performance, safety, and efficiency. These sophisticated devices convert physical parameters such as pressure, temperature, speed, position, and gas concentration into electrical signals processed by electronic control units (ECUs) to monitor and control various vehicle functions. Meanwhile, the growing production of automotive vehicles with embedded security features and high-quality sensors for infotainment increases the demand for high-quality sensors. Additionally, the strict norms in the automotive industry for vehicle emission has frequently contributed to the automotive sensors market growth. However, the issues related to the automotive sensors, such as failures and the widening availability of sensors from aftermarket, significantly hinder the market expansions. Companies are working toward research and development activities and innovative technologies to cater to certain challenges. Moreover, the advancements in automotive sensor technology with AR and VR in-vehicle cameras drive the future demands for automotive sensors with the rising adoption rate for electric and self-driving vehicles worldwide.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 32.79 billion |
Estimated Year [2024] | USD 36.53 billion |
Forecast Year [2030] | USD 71.38 billion |
CAGR (%) | 11.75% |
Type: Utilization of radar and ADAS sensor for smooth driving experience
Automotive sensors are vital in enhancing vehicle performance, safety, and emissions control. Image sensors are crucial for advanced driver assistance systems (ADAS) and autonomous driving applications. They assist in lane departure warning, adaptive cruise control, and pedestrian detection. A pressure sensor used in electric vehicles converts pressure into an electric signal depending on the amount of force applied. Pressure sensors also measure fluid pressure in automotive applications, including tire pressure monitoring systems (TPMS), fuel delivery systems, and engine management systems. Additionally, a coolant temperature sensor is utilized to measure the temperature of the engine coolant in heavy-duty vehicles. Proximity and pressure sensors are widely used in automotive applications for pressure monitoring and detecting objects surrounding the car. Furthermore, radar and speed sensors provide distance and object detection in ADAS applications along with speed measurements, such as blind spot detection, adaptive cruise control, and lane change assist. Oxygen or lambda sensors help optimize fuel consumption by measuring the oxygen content in exhaust gasses to maintain optimal air-fuel ratio in combustion engines.
Positioning: High deployment of interior sensors for vehicle performance management
Exterior sensors, also known as intrusion-detection sensors, are widely used to detect an intruder crossing the boundary of a protected area. Radar front, rear, and side sensors have become essential in modern production vehicles' parking assistance and blind-spot detection. On the other hand, interior sensors are used to aid in detecting intrusions inside buildings or other structures. This sensor is used for vehicle locking and arm the alarm, and is designed to catch any movement inside the vehicle.
Distribution Channel: Widening availability of automotive sensor through aftermarket supply channels
The widening availability of automotive sensors throughout the original equipment manufacturers and aftermarket significantly contributes to the market of automotive sensors. Several manufacturers avail their products to customers through their store and supplier channels. Additionally, the increasing aftermarket store for automotive components frequently boosts market growth by providing cost-effective automotive sensors. The choice between aftermarket and OEM automotive sensors depends on customers' preferences and needs. Aftermarket sensors are more affordable and accessible compared to OEM products. They cater to car owners seeking cost-effective options or wanting personalized performance enhancements. However, quality may vary across different aftermarket brands and products. On the other hand, OEM automotive sensors provide consistent, high-quality products that comply with strict industry standards for safety and performance. Vehicle manufacturers often choose OEMs due to their close working relationships on product customization and solution development. OEM sensors usually come at a premium price, assuring customers of compatibility, reliability, and regulatory compliance.
Application: Rising adoption of automotive sensors for vehicle monitoring and pressure control processes
Automotive body electronics sensors are essential components in modern vehicles, responsible for monitoring and controlling various functions, including engine, chassis, and emission control. The rise in demand for advanced features, such as automatic climate control and infotainment during vehicle drives increases the adoption of connectivity sensors in the automotive industry. Automotive sensors play a vital role across various application segments, including body and chassis management systems, exhaust emissions monitoring, powertrain optimization, safety controls implementation in ADAS systems, and telematic services for vehicle connectivity purposes. The constant evolution of technology has led major manufacturers to continually innovate by developing more efficient sensing solutions that cater to ever-changing market demands while complying with stringent regulations.
Vehicles: Expanding integration of automotive sensors in light commercial & passenger vehicles
Heavy commercial vehicles (HCV) comprise trucks, buses, and other large cars primarily using powertrain control systems, engine management, transmission control systems, exhaust after-treatment systems, and advanced driver assistance systems (ADAS). On the other hand, light commercial vehicles (LCV) and passenger cars include ADAS, powertrain & engine control systems, chassis & body electronics, infotainment systems, and interior controls. While all three vehicle segments prioritize fuel efficiency and emission reduction due to increased regulatory requirements globally, HCVs focus on heavy-duty engine applications. At the same time, LCVs cater to urban transportation demands, and passenger cars have a broader range of sensor applications due to their diverse needs for safety, comfort, infotainment systems integration, and electrification advancements.
Regional Insights
In the Americas, the United States and Canada are among the key countries in the automotive sensors market due to rapid innovative technologies and research & development activities. In recent years, there has been an increase in investments by major automotive manufacturers toward the development of advanced sensor technologies to meet stringent government regulations on emissions standards. European countries have witnessed significant growth in the automotive sensors market due to strict emission norms and an emphasis on energy-efficient vehicles. Major European automakers are investing heavily in research & development for advanced sensor integration into their vehicles. The Middle East and Africa region has observed a steady demand for automotive sensors due to increasing consumer preference for technologically advanced vehicles with enhanced safety features. Furthermore, in the Asia-Pacific, China, Japan, and India witnessed growth in automobile production and sales supported by a growing middle-class population seeking better-quality vehicles with enhanced safety features. India and China have shown potential growth in the automotive sensors market due to government initiatives, such as 'Make in India' and 'Make in China, ' which foster domestic manufacturing and attract foreign investment.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Automotive Sensors Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Automotive Sensors Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Automotive Sensors Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Allegro MicroSystems, LLC, Analog Devices, Inc., Aptiv PLC, Autoliv Inc., BorgWarner Inc., Cebi International S.A., Continental AG, CTS Corporation, Defovo Automotive Sensor, Denso Corporation, Hitachi, Ltd., Infineon Technologies AG, Innoviz Technologies, Ltd., LeddarTech Inc., LEM International SA, Luksens Technologie GmbH, Luminar Technologies Inc., Magna International, Inc., Melexis NV, Mitsubishi Materials Corporation, Murata Manufacturing Co., Ltd., NXP Semiconductors N.V., ON Semiconductor, Panasonic Holdings Corporation, Quanergy Systems, Inc., Renesas Electronics Corporation, Robert Bosch GmbH, Rockwell Automation, Inc., Sensata Technologies, Inc., Sony Group Corporation, STMicroelectronics N.V., TE Connectivity Ltd., Valeo S.A., Velodyne Lidar, Inc. by Ouster, Inc., and ZF Friedrichshafen AG.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Automotive Sensors Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Automotive Sensors Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Automotive Sensors Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Automotive Sensors Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Automotive Sensors Market?