市場調査レポート
商品コード
1466399
自動車用HVAC市場:部品、技術、車両、流通チャネル別-2024-2030年の世界予測Automotive HVAC Market by Component (Compressor, Expansion Device, Heat Exchanging Equipment), Technology (Automatic HVAC System, Manual HVAC System), Vehicle, Distribution Channel - Global Forecast 2024-2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
自動車用HVAC市場:部品、技術、車両、流通チャネル別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 199 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
自動車用HVAC市場規模は2023年に315億2,000万米ドルと推定され、2024年には338億3,000万米ドルに達し、CAGR 7.56%で2030年には525億3,000万米ドルに達すると予測されます。
自動車の暖房・換気・空調(HVAC)は、冷却または加熱された空気を循環させながら湿度を下げ、乗客や 促進要因の最適な温度要求を満たすシステムです。このシステムはまた、車室内の空気の質と量を制御します。HVACシステムは、主に対流、放射、伝導の原理を利用して、車内の熱的快適性を維持するのに役立っています。自動車用HVACシステムは、自家用車や乗用車の需要の増加、可処分所得の増加、プレミアム車や高級車への支出の増加、低排出ガス車の空調制御に適用される規制によって、より牽引力を増しています。HVACシステムのメンテナンスや交換にはコストがかかり、環境問題にもつながるが、自動車用HVACで使用される設計や技術の向上により、その使用量は増加しています。さらに、電気自動車や自律走行車の需要の増加も、自動車用HVACシステムの今後の利用と研究開発の取り組みを後押しすると予想されます。
主な市場の統計 | |
---|---|
基準年[2023] | 315億2,000万米ドル |
予測年 [2024] | 338億3,000万米ドル |
予測年 [2030] | 525億3,000万米ドル |
CAGR(%) | 7.56% |
コンポーネント:エネルギー効率を高め、耐久性を向上させる熱交換器のイノベーション
自動車用コンプレッサーは、冷媒ガスを圧縮してHVACシステム内の冷媒圧力を維持するために利用されます。コンデンサーは、圧縮されたガスから熱を取り除き、ガスを凝縮して液体にする熱交換器として機能します。膨張装置は冷媒の流れを制限し、低圧ミストに変換してから蒸発器システムに移送します。レシーバー/ドライヤーは、車室内の湿気を吸収し、車内に入る空気の湿度を低く保ちます。
技術:費用対効果の高い代替手段としての手動HVACシステムの大幅な採用
自動HVACシステムは、センサーを通じて車内の温度と湿度を調整します。センサーは情報を収集し、さまざまな時間や気候条件下でHVACシステムの作動を調整します。手動HVACシステムは、格安車の自動HVACシステムと同様の機能を提供し、費用対効果の高い代替手段を提供します。セミオートマチック・システムは、オートマチックとマニュアルのHVACシステムを組み合わせたもので、ファンの回転数など特定の動作を自動制御します。
自動車乗用車におけるHVACシステムの使用率の上昇
自動車用HVACシステムは、空気、温度、湿度、温熱環境を制御するために、大型および小型商用車に搭載されています。乗用車にはHVACシステムが搭載され、自動温度制御、ファン回転数制御、フォグセンサーなどの温熱制御により快適性を提供しています。
流通チャネル:OEMによる自動車用HVACソリューションの普及
アフターマーケットは、OEMによる自動車の暖房、換気、空調(HVAC)システムの製造、流通、小売、消費者への取り付けからなる二次市場です。アフターマーケット・メーカーは、取り付けが簡単で手頃な価格のHVACシステムを提供し、古い車への取り付けを可能にしています。OEMは、製品を他社に販売し、自社の製品として再販することを可能にし、メーカーがインフラに投資することなく売上を伸ばすことを可能にします。
地域別インサイト
自動車用HVACシステムの需要と利用は、EU、米国、アジア太平洋の先進地域で増加しています。乗用車への個人消費と、先進HVACシステムを開発する市場プレイヤーの存在感が強いからです。中国、米国、日本、インド、韓国、ドイツ、メキシコ、ブラジルは世界の主要な自動車メーカーであり、自動車セクターの競争は激しいです。自動車メーカーは、消費者満足度の向上に向けた投資を行う一方で、車内の空気品質規制を遵守し、燃費と排ガス基準を満たすために車両重量を削減しており、市場プレーヤーに大きな余地を与えています。先進経済諸国でも新興経済諸国でも、自動車産業は経済に多大な貢献をしており、効率的な自動車用HVACシステムが必要とされています。さらに、持続可能性が各国の最重要課題となる中、HVACシステムは、システムをより効率的にするために新技術が統合され、ますます高度化しています。自動車セクターの電動化が重要視され、電気自動車の導入が奨励されていることから、自動車用HVACの使用は今後さらに拡大すると予想されます。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは自動車用HVAC市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、自動車用HVAC市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.自動車用HVAC市場の市場規模および予測は?
2.自動車用HVAC市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.自動車用HVAC市場の技術動向と規制枠組みは?
4.自動車用HVAC市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.自動車用HVAC市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[199 Pages Report] The Automotive HVAC Market size was estimated at USD 31.52 billion in 2023 and expected to reach USD 33.83 billion in 2024, at a CAGR 7.56% to reach USD 52.53 billion by 2030.
Automotive heating, ventilation, and air conditioning (HVAC) is the system that circulates cooled or heated air while lowering humidity to meet the passengers' and drivers' optimum temperature requirements. The system also controls the air quality and quantity inside vehicle cabins. The HVAC systems help maintain thermal comfort inside the vehicles by mainly using the principles of convection, radiation, and conduction. The automotive HVAC systems are gaining more traction with increased demand for private & passenger cars, rising disposable income, growing spending on premium and luxurious vehicles, and regulations applicable to climate control for low-emission vehicles. Although maintenance and replacement of HVAC systems are cost-intensive and lead to environmental issues, the improvements in design and technologies used in automotive HVAC increases their usage. Moreover, increasing demand for electric and autonomous vehicles is also expected to support future utilization and R&D efforts in automotive HVAC systems in the coming years.
KEY MARKET STATISTICS | |
---|---|
Base Year [2023] | USD 31.52 billion |
Estimated Year [2024] | USD 33.83 billion |
Forecast Year [2030] | USD 52.53 billion |
CAGR (%) | 7.56% |
Component: innovations in heat exchanger for enhancing energy efficiency, and improving durability
The automotive compressor is utilized for maintaining refrigerant pressure in the HVAC system by compression of refrigerant gas. The condenser acts as heat-exchanging equipment that removes heat from compressed gas, condensing gas into liquid form. The expansion device restricts refrigerant flow, converting it into a low-pressure mist before transferring it to the evaporator system. The receiver/drier helps to absorb moisture inside the automotive cabin, ensuring that the air entering the vehicle has low humidity levels.
Technology: Significant adoption of manual HVAC system as a cost-effective alternative
The automatic HVAC system regulates automotive cabins' temperature and moisture through sensors. The sensors collect information and regulate HVAC system operations under different times and climatic conditions. The manual HVAC system provides a cost-effective alternative, offering similar features to budget vehicles' automatic HVAC systems. The semi-automatic system provides a combination of automatic and manual HVAC systems, offering automatic control over certain operations such as fan speed.
Vehicle: Rising usage of HVAC system in the passenger vehicles
The automotive HVAC system is installed in heavy and light commercial vehicles to control air, temperature, humidity, and thermal environment. Passenger cars are equipped with an HVAC system, providing comfort features with thermal controls such as automatic temperature control, fan speed, and fog sensors.
Distribution Channel: Widening availability of automotive HVAC solution through OEM
The aftermarket is the secondary market, consisting of manufacturing, distribution, retailing, and installation of heating, ventilation, and air conditioning (HVAC) systems in automobiles by OEM to the consumer. Aftermarket manufacturers provide easy-to-install and affordable HVAC systems, allowing installation into older vehicles. OEM allows selling products to another company for relabelling as their own, enabling a manufacturer to boost sales without investing in infrastructure.
Regional Insights
The demand and usage of automotive HVAC systems are increasing in the EU, the U.S., and developed parts of Asia-Pacific regions, with consumer spending on passenger cars and a strong presence of market players developing advanced HVAC systems. China, the US, Japan, India, South Korea, Germany, Mexico, and Brazil are the leading automotive manufacturers worldwide with a highly competitive automotive sector. Automakers' investments towards improving consumer satisfaction while complying with cabin air quality regulations and reducing the weight of vehicles to meet fuel consumption and emission standards provide considerable scope for the market players. In both developed and developing economies, the automotive sector enormously contributes to the economy, necessitating efficient automotive HVAC systems. Moreover, with sustainability becoming the prime focus of countries, HVAC systems are becoming increasingly advanced as new technologies get integrated to make the system more efficient. The significant importance given to the electrification of the automotive sector, encouraging the adoption of electric vehicles, is anticipated to further expand the use of automotive HVAC in the upcoming years.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Automotive HVAC Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Automotive HVAC Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Automotive HVAC Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Air International Thermal Systems, Inc., ASPINA Group, Bergstrom Inc., BorgWarner Inc., Brose Fahrzeugteile SE & Co. KG, Denso Corporation, Eberspacher Gruppe GmbH & Co. KG, ELKE S.r.l., ESTRA Automotive Systems Co., Ltd., Gentherm Incorporated, Global Air, Hanon Systems Co., Ltd., Hitachi Astemo, Ltd., LU-VE Group, MAHLE GmbH, Marelli Holdings Co., Ltd., Mitsubishi Heavy Industries Ltd., OMEGA Environmental Technologies, Red Dot Corporation, Samvardhana Motherson International Limited, Sanden Corporation, SEA Italy, Sensata Technologies, Inc., STMicroelectronics N.V., Subros Limited, Texas Instruments Incorporated, Valeo Group, and Webasto Group.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Automotive HVAC Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Automotive HVAC Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Automotive HVAC Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Automotive HVAC Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Automotive HVAC Market?