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市場調査レポート
商品コード
1466209
自動車用V2X市場:通信タイプ、接続性、オファリング、車種別-2024~2030年の世界予測Automotive V2X Market by Communication Type (Vehicle-to-Cloud, Vehicle-to-Device, Vehicle-to-Grid), Connectivity (Cellular-V2X Communication, Dedicated Short-Range Communication), Offering, Vehicle Type - Global Forecast 2024-2030 |
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自動車用V2X市場:通信タイプ、接続性、オファリング、車種別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 193 Pages
納期: 即日から翌営業日
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自動車用V2X市場規模は2023年に49億米ドルと推定され、2024年には65億3,000万米ドルに達し、CAGR 33.70%で2030年には374億8,000万米ドルに達すると予測されます。
自動車用V2X(Vehicle-to-Everything)技術は、車両間の通信を可能にし、他の事業体や車両が影響を受ける可能性を低減します。この技術は、センサー、カメラ、無線接続を利用し、自動車がドライバーや周囲の環境と関連付け、通信することを可能にします。V2X技術は、DSRC(専用近距離通信)やC-V2X(セルラー車車間通信)などの無線通信プロトコルを使用して、リアルタイムのデータ伝送を可能にします。V2Xソリューションは、道路利用者とインフラを接続します。コネクテッドカーの普及、急速な都市化、工業化が市場を牽引しています。交通システムにおけるクラウドベースのV2X通信への需要の高まりと、拡大性、柔軟性、インテリジェントな交通管理ソリューションへのニーズが、市場拡大の主要要因となっています。世界各国の政府は、道路利用者の安全性を高めるため、交通安全機能に大きな重点を置いており、これが自動車用V2X市場の需要を大幅に高めています。しかし、位置情報やその他の詳細情報がシステムによって収集されるため、自動車利用者のプライバシーが危険にさらされるほか、車車間通信や車インフラ間通信を含むV2Xインフラの開拓・展開には高いコストがかかるため、市場の普及には財政的なハードルがあります。V2X技術は、より環境に優しい交通エコシステムにおいて環境の持続可能性を高める大きな可能性を秘めており、自動運転車にV2X技術を統合するための政府支援は、予測期間において有利な機会を生み出しています。
主要市場の統計 | |
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基準年[2023年] | 49億米ドル |
予測年[2024年] | 65億3,000万米ドル |
予測年[2030年] | 374億8,000万米ドル |
CAGR(%) | 33.70% |
通信タイプ:交通安全のための車車間通信の利用増加
車車間通信は、車両がクラウドコンピューティング環境で動作するアプリケーションと通信することで、状況認識を向上させ、道路の効率性と安全性を高めることを可能にします。車両対クラウド(V2C)タイプでは、車両は交通、天候、その他の情報など、外部ソースからのリアルタイムデータにアクセスできます。ビークル・ツー・デバイス(V2D)は通常、Bluetoothプロトコルを介してスマートデバイスと情報交換を行い、ナビゲーション支援、遠隔診断、無線アップデートなどの拡大サポートサービスを記載しています。ビークル・ツー・グリッド(V2G)は、ピーク負荷時に電力網のバランスをとり、必要なときに車両が電力を送電網に戻すことでエネルギーコストを削減するため、バッテリー駆動の車両で利用されるのが望ましいです。車両対インフラ(V2I)は、インテリジェント交通システム(ITS)の一部であり、車両と道路インフラ間の双方向の情報交換を記載しています。車両対インフラ通信タイプは、ITSからブロードキャストされるデータ(天候、事故、速度制限)と道路インフラに設置されたセンサー(カメラ、信号機、レーンマーカー、街灯、道路標識、パーキングメーター)から情報を取得します。360度カメラ、衝突警告を容易にするLiDAR技術、死角警告は、車両対歩行者(V2P)通信システムを通じて歩行者を検知するために提供されます。車車間(V2V)通信は、車両間でデータを交換し、近くにある障害物や危険に関する最新情報をリアルタイムで提供することで、ドライバーの状況認識と全体的な交通安全を高める。
接続性:車両間のメッセージ交換にセルラーV2X通信の採用が増加
セルラーV2X通信は、3GPPで標準化された4G LTEまたは5Gのモバイル・セルラー接続を使用して、車両、歩行者、信号機などの路側交通管制装置間でメッセージを交換します。既存の携帯電話インフラを活用し、車車間通信(V2V)、車車間インフラ通信(V2I)、車車間歩行者間通信(V2P)、車車間ネットワーク通信(V2N)など、車両に幅広い通信機能を記載しています。専用短距離通信は、車両、他の道路利用者、路側インフラ間で、車両間データやその他のインテリジェント交通システムを直接交換するための技術です。
オファリング:交通管理システムで高まる自動車用V2Xへの関心
車両ベースのオファリングは、車両内にV2X技術を統合して通信を可能にし、運転能力を高めることに重点を置いています。対照的に、インフラベースのオファリングは、V2X通信を促進し、交通システム全体を改善するために、物理的環境にコンポーネントやシステムを配備することに重点を置いています。V2Xは、車両と固定インフラ間のメッシュネットワークなど、必要なカバレッジを提供するためのネットワークインフラに依存しています。路側ユニット(RSU)は、交通管理センターや車両との通信を支援します。V2Xでは、車両がより広いネットワークにデータを送信し、後に交通管理システムがそのデータを集約して、協調的で安全かつ効率的な交通管理をサポートします。どちらのタイプのV2X通信も、カバーエリアや遅延の必要性など、特定のアプリケーション要件によって特性が異なります。インフラベースのシステムは、車両ベースのシステムよりもカバーエリアが広く、レイテンシが低いため、緊急サービスや適応型交通制御システムなどの高信頼性アプリケーションに適しています。一方、大都市間を長距離移動する乗用車のようなモビリティが重要なアプリケーションには、インフラベースよりも設置要件の制約が少ない車両ベースのソリューションが適しています。これらの製品により、安全性、効率性、運転体験を向上させるコネクテッド・エコシステムが構築されます。
車種:安全でコネクテッドな自動車を実現するために、乗用車への自動車用V2Xの適用が増加
自動車用V2X技術は、商用車や乗用車に使用され、交通安全、交通効率、省エネ、集団監視を実現しています。V2X技術を乗用車に組み込むことで、自動車メーカーは、他の車両や周囲のインフラと通信・協調できる、より安全で効率的なコネクテッドカーを実現することができます。商用車における自動車用V2X技術は、車両管理を改善し、安全性を高め、業務効率を向上させ、接続性とテレマティクスサービスを可能にします。商用車事業者は、V2X技術の機能を活用することで、運行を最適化し、コストを削減し、より安全で効率的な輸送サービスを提供することができます。
地域別洞察
南北アメリカは、自動運転車やスマートカーの普及が進んでいるため、自動車用V2X市場のインフラが高度に発達しています。モノのインターネット(IoT)、5G技術の新興国市場の開拓、交通安全意識の高まりが、同地域の自動車用V2X市場の発展に寄与しています。新興国市場の参入企業は、欧州市場で技術的進歩を実現するための研究開発に注力しています。コネクテッド・ビークルに対する消費者の嗜好が急速に高まっていることが、欧州諸国の市場成長を高めています。欧州連合(EU)は、2025年までにコネクテッドデバイスから175ゼタバイトのデータが生成されると予測し、コネクテッドカー間のデータ共有に関する規制を設け、ユーザーのデータ安全を確保しています。アジア太平洋の各国政府は、交通システムの安全性、セキュリティ、効率性を確保するため、V2X技術に多額の投資を行っています。日本、韓国、中国は、コネクテッド・モビリティサービスをサポートするため、路側機、専用近距離通信ネットワーク、交通管制センターなど、V2Xインフラの開発に多額の投資を行っています。
FPNVポジショニングマトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは自動車用V2X市場の評価において極めて重要です。事業戦略と製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を記載しています。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます。フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、自動車用V2X市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、このセグメントの競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を記載しています。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発とイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を記載しています。
1.自動車用V2X市場の市場規模と予測は?
2.自動車用V2X市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、用途は何か?
3.自動車用V2X市場の技術動向と規制枠組みは?
4.自動車用V2X市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.自動車用V2X市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[193 Pages Report] The Automotive V2X Market size was estimated at USD 4.90 billion in 2023 and expected to reach USD 6.53 billion in 2024, at a CAGR 33.70% to reach USD 37.48 billion by 2030.
Automotive vehicle-to-everything (V2X) technology enables communication between a vehicle, reducing the possibilities of any entity or other vehicle get affected. This technology utilizes sensors, cameras, and wireless connectivity, allowing cars to associate with and communicate with their drivers and surroundings. V2X technology enables real-time data transmission using wireless communication protocols, such as dedicated short-range communication (DSRC) or cellular vehicle-to-everything (C-V2X). Vehicle-to-everything, or V2X solutions, connect road users and the infrastructure. The rising adoption of connected cars, rapid urbanization, and industrialization drive the market. The increasing demand for cloud-based V2X communication in traffic systems and the need for scalable, flexible, and intelligent traffic management solutions are the major factors of the market expansion. Governments globally are placing a significant focus on road safety features to enhance the safety of road users, which has significantly increased the demand for the automotive vehicle-to-everything (V2X) market. However, the privacy of users of vehicles is at risk due to their locations and other details being collected by the system, and the high cost of developing and deploying V2X infrastructure, including vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure communication, posing financial hurdles for widespread adoption of the market. V2X technology holds significant potential to enhance environmental sustainability in the greener transportation ecosystem, and government support for integrating V2X technology in automated vehicles is creating a lucrative opportunity in the forecasted period.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 4.90 billion |
Estimated Year [2024] | USD 6.53 billion |
Forecast Year [2030] | USD 37.48 billion |
CAGR (%) | 33.70% |
Communication Type: Rising usage of vehicle-to-vehicle communication for road safety
Vehicle-to-cloud communication enables vehicles to communicate with applications running in cloud computing environments to improve situational awareness and increase road efficiency and safety. The vehicle-to-cloud (V2C) type allows vehicles to access real-time data from external sources such as traffic, weather, and other information. Vehicle-to-device (V2D) is usually implemented via Bluetooth protocol with smart devices to exchange information, providing enhanced support services such as navigation assistance, remote diagnostics, and over-the-air updates. Vehicle-to-grid (V2G) is preferably utilized in battery-operated vehicles to balance electric grids during peak loads and reduce energy costs by allowing vehicles to return electricity to the grid when necessary. Vehicle-to-infrastructure (V2I) is part of intelligent transportation systems (ITS), offering a bidirectional exchange of information between the vehicle and the road infrastructure. Vehicle-to-infrastructure communication type captures information from data broadcasted from the ITS (weather conditions, accidents, and speed limits) and sensors installed in the road infrastructure (cameras, traffic lights, lane markers, streetlights, road signs, and parking meters). 360-degree cameras, LiDAR technology to facilitate collision warnings, and blind spot warnings are provided to detect pedestrians through vehicle-to-pedestrian (V2P) communication systems. Vehicle-to-vehicle (V2V) communication exchanges data between vehicles to increase drivers' situational awareness and overall road safety by providing real-time updates about any nearby obstacles & dangers.
Connectivity: Increasing adoption of cellular-V2X communication to exchange messages between vehicles
Cellular V2X communication uses 3GPP standardized 4G LTE or 5G mobile cellular connectivity to exchange messages between vehicles, pedestrians, and wayside traffic control devices such as traffic signals. It utilizes the existing cellular infrastructure to provide a wide range of communication capabilities for vehicles, including vehicle-to-vehicle (V2V), vehicle-to-infrastructure (V2I), vehicle-to-pedestrian (V2P), and vehicle-to-network (V2N) communications. Dedicated short-range communications is a technology for directly exchanging vehicle-to-everything data and other intelligent transportation systems between vehicles, other road users, and roadside infrastructure.
Offering: Growing preference for automotive V2X for traffic management systems
Vehicle-based offerings focus on integrating V2X technology within vehicles to enable communication and enhance driving capabilities. In contrast, infrastructure-based offerings focus on deploying components and systems in the physical environment to facilitate V2X communication and improve overall transportation systems. V2X relies upon supportive network infrastructure, such as a mesh network between vehicles and fixed Infrastructure, to give the necessary coverage. A roadside unit (RSU) helps communicate with the traffic management center and the vehicles. V2X involves vehicles sending data to a wider network, which is later aggregated by a traffic management system to support cooperative, safe, and efficient traffic management. Both types of V2X communication have their characteristics depending on specific application requirements such as coverage area or latency needs. Infrastructure-based systems are more suitable for high-reliability applications, such as emergency services or adaptive traffic control systems, due to their higher coverage areas and lower latency than vehicle-based systems. On the other hand, for applications where mobility is important, such as passenger cars traveling long distances between large cities, Vehicle-based solutions are more appropriate due to their less restrictive installation requirements than infrastructure-based ones. These offerings create a connected ecosystem that enhances safety, efficiency, and the driving experience.
Vehicle Type: Increasing application of automotive V2X for passenger cars to create safe and connected vehicles
Automotive V2X technology is used in commercial vehicles and passenger cars to provide road safety, traffic efficiency, energy savings, and mass surveillance. By integrating V2X technology into passenger cars, automotive manufacturers can create safer, more efficient, and connected vehicles that can communicate and cooperate with other vehicles and the surrounding infrastructure. Automotive V2X technology in commercial vehicles improves fleet management, enhances safety, increases operational efficiency, and enables connectivity and telematics services. Commercial vehicle operators can optimize operations, reduce costs, and provide safer and more efficient transportation services by leveraging the capabilities of V2X technology.
Regional Insights
Americas has a highly developed infrastructure for the automotive V2X market, owing to the rising adoption of automatic and smart vehicles. The developments in the Internet of Things (IoT), 5G technology, and increased awareness of road safety are contributing to the development of the automotive V2X market in the region. Established market players focus on research and development to implement technological advancements in the European market. The rapidly growing consumer preference for connected vehicles is increasing the market growth in European countries. The European Union has predicted 175 zettabytes of data to be generated by connected devices by 2025 and created regulations for data sharing between the connected vehicles, ensuring users' data safety. Governments across countries in the APAC region have been investing heavily in the V2X technology to ensure safety, security, and efficiency of transportation systems. Japan, South Korea, and China have invested significantly in developing V2X infrastructure, such as roadside units, dedicated short-range communication networks, traffic control centers, etc., to support connected mobility services.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Automotive V2X Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Automotive V2X Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Automotive V2X Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Capgemini SE, Cohda Wireless Pty Ltd., Continental AG, Denso Corporation, Fermata Energy LLC, Ford Motor Company, Gateworks Corporation, General Motors, Huawei Technologies Co., Ltd., Hyundai Motor Company, Infineon Technologies AG, Intel Corporation, International Business Machines Corporation, Kapsch TrafficCom AG, Lear Corporation, LG Electronics Inc., Microsec Ltd., Nokia Corporation, NTT Docomo, Inc., NXP Semiconductors N.V., Panasonic Holdings Corporation, Qualcomm Incorporated, Quectel Wireless Solutions Co., Ltd., Robert Bosch GmbH, Rohde & Schwarz GmbH & Co. KG, Samsung Electronics Co., Ltd., Siemens AG, STMicroelectronics N.V., TDK Corporation, Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Texas Instruments Incorporated, Thales Group, Toyota Motor Corporation, u-blox AG, Valeo S.A., Vector Informatik GmbH, Visteon Corporation, and Volkswagen AG.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Automotive V2X Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Automotive V2X Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Automotive V2X Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Automotive V2X Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Automotive V2X Market?