市場調査レポート
商品コード
1470592
EVプラットフォーム市場:部品別、プラットフォーム別、販売チャネル別、電気自動車タイプ別- 世界予測2024-2030年EV Platform Market by Component (Battery, Brake, Chassis), Platform (P0, P1, P2), Sales Channel, Electric Vehicle Type - Global Forecast 2024-2030 |
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EVプラットフォーム市場:部品別、プラットフォーム別、販売チャネル別、電気自動車タイプ別- 世界予測2024-2030年 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 186 Pages
納期: 即日から翌営業日
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EVプラットフォーム市場規模は2023年に110億1,000万米ドルと推定され、2024年には129億6,000万米ドルに達し、CAGR 21.77%で2030年には437億4,000万米ドルに達すると予測されます。
電気自動車(EV)プラットフォーム市場とは、電気自動車専用のプラットフォームの設計、市場開拓、製造、配備を中心に急成長している産業を指します。世界中で乗用車用電気自動車の生産と販売が増加しており、世界市場におけるEVプラットフォームの需要が高まっています。世界人口の電気自動車導入に対する政府の強力な支援により、電気自動車(EV)プラットフォームの採用が増加しています。また、従来のシャーシと比較したモジュール式電気自動車プラットフォームの利点も、電気自動車プラットフォームの市場需要拡大に寄与しています。しかし、電気自動車プラットフォームの製造には多額の初期費用がかかるため、今後数年間はその採用が制限される可能性があります。また、EVプラットフォームの既存システムとの複雑な統合も市場成長を阻害する要因となっています。さらに、電気自動車における製品の多様化とカスタマイズは、市場の大きな成長ポテンシャルを惹きつけると予想されます。バッテリー技術、充電インフラ、電動ドライブトレインの継続的な進歩は、市場成長の有利な機会を生み出しています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 110億1,000万米ドル |
予測年[2024] | 129億6,000万米ドル |
予測年 [2030] | 437億4,000万米ドル |
CAGR(%) | 21.77% |
コンポーネントEVプラットフォームに搭載される多種多様なコンポーネント
バッテリーは、モーターに電力を供給する補助電源として、電気自動車(EV)プラットフォームに不可欠なコンポーネントです。EVプラットフォームでは、エネルギー効率が高く、重量に対する出力比が高く、自己放電率が低いリチウムイオン電池が好まれています。EVは回生ブレーキシステムを備えており、車両を効率的に減速させると同時にEVバッテリーを充電することで、従来のブレーキシステムからのパラダイムシフトを生み出しています。EVの車体を支えているのはシャシーであり、シャシーの設計は車両の燃費と総合性能に劇的な影響を与えます。EVメーカーは、航続距離と安定性を向上させるため、アルミニウムや強化ポリマーなどの素材を使用し、軽量かつ頑丈なシャシーの開発に多大な投資を行っています。EVプラットフォームの電子制御ユニット(ECU)は、モーター制御、バッテリー管理、回生ブレーキに直接影響するため、さまざまな車両サブシステムを管理する上で極めて重要です。電気モーターはバッテリーの電気エネルギーを機械エネルギーに変換し、車輪を駆動します。EVは通常、重いバッテリーを搭載しているため重心が低く、サスペンション・システムの効果を高めています。サスペンション・システムは、路面のハンドリングを改善し、滑らかな乗り心地を実現するように設計されており、スプリング、ショックアブソーバー、ストラット、コントロールアーム、ボールジョイントなどの部品で構成されています。
プラットフォームP4の継続的な進化EVプラットフォーム
P0ハイブリッド・アーキテクチャは、オルタネーターに代わるもので、ベルトドライブへの影響を抑えながら、静かなエンジン始動を可能にします。P1ハイブリッド・アーキテクチャと高電圧統合スターター・ジェネレーターは、電気自動車の回生ブレーキと加速アシストを特徴としながら、高効率発電を可能にします。ハイブリッド電気自動車用P2モジュールは、電気自動車におけるストップ/スタート、回生ブレーキ、補助電気推進などのハイブリッド機能だけでなく、純粋な電気走行も可能にするため、市場への迅速なハイブリッド化を促進します。P3ハイブリッド・アーキテクチャは、増大する電力需要に対応するため、より高いシステム効率と改善されたエネルギー回収能力を提供します。P4ハイブリッド・アーキテクチャでは、電気油圧式および電磁式クラッチ作動技術と制御の両方が、卓越した車両トラクションとハンドリング性能を実現します。
販売チャネルOEM販売チャネルによる効果的な流通
アフターマーケット・チャネルとは、電気自動車(EV)プラットフォームを最初に販売した後の部品、アクセサリー、サービスの販売を指します。アフターマーケット・チャネルは、多くの場合、独立系小売店、修理工場、オンライン・マーケットプレースのネットワークを活用して、EVの性能維持・向上を求める消費者にリーチします。OEM販売チャネルは、電気自動車の相手先商標製品メーカーが、自社のEVプラットフォームや独自部品を消費者に直接、あるいは正規販売店を通じて販売するチャネルです。OEM販売チャネルは、購入者がメーカー独自の設計と品質基準を満たした車両と製品を受け取ることを保証します。
電気自動車タイプ:バッテリー電気自動車におけるEVプラットフォームの大幅な活用
バッテリー電気自動車(BEV)は、車載バッテリーに蓄えられた電気のみを動力源とする電気自動車であり、外部電源を介して充電されます。バッテリーは、効率的な車両設計のために、バッテリー電気自動車とハイブリッド車のEVプラットフォームに効果的に配置されています。プラグインハイブリッド車(PHEV)は、電気駆動系と内燃機関の両方を搭載し、外部電源から直接充電することができます。EVプラットフォームは拡張性とモジュール性に優れているため、自動車メーカーは基本構造を設計し直すことなく、多様なプラグイン・ハイブリッド電気自動車モデルを生産することができます。これにより、開発コストが削減され、生産プロセスが迅速化されます。
地域別インサイト
米国を中心とする南北アメリカ地域は、EV市場の有力なプレーヤーとして台頭してきました。南北アメリカ地域は、厳しい排ガス規制と政府の優遇措置に支えられたEVプラットフォームの大きな可能性を秘めています。欧州は、EUの環境持続可能性重視と野心的な脱炭素化目標に後押しされ、世界のEV市場で大きなシェアを占めています。さらに、英国、ノルウェー、ドイツなどの国々では、政府の強力な支援と充実した充電インフラに支えられ、EVの導入が急増しています。アジア太平洋市場はEV革命の先陣を切っており、中国を筆頭に世界のEV販売台数の半分近くを占めています。インド、日本、韓国、オーストラリアはAPAC地域の成長に大きく貢献しています。急速な都市化、中間層の人口増加、政府の排出削減目標が、APAC地域のこの市場に大きな影響を与えています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはEVプラットフォーム市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、EVプラットフォーム市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.EVプラットフォーム市場の市場規模および予測は?
2.EVプラットフォーム市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.EVプラットフォーム市場の技術動向と規制枠組みは?
4.EVプラットフォーム市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.EVプラットフォーム市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[186 Pages Report] The EV Platform Market size was estimated at USD 11.01 billion in 2023 and expected to reach USD 12.96 billion in 2024, at a CAGR 21.77% to reach USD 43.74 billion by 2030.
The electric vehicle (EV) platform market refers to the burgeoning industry that revolves around designing, developing, manufacturing, and deploying platforms specifically used for electric vehicles. The rising production & sales of passenger electric vehicles worldwide are raising the demand for EV platforms in global markets. The strong government support for adopting electric vehicles among the worldwide population has increased the adoption of electric vehicle (EV) platforms. The advantages of modular electric vehicle platforms compared to traditional chassis also contribute to increasing market demand for electric vehicle platforms. However, significant upfront costs for electric vehicle platform manufacturing may limit its adoption in the upcoming years. The complex integration with existing systems of EV platforms is also a factor concerning market growth. Moreover, the diversification and customization of product offerings in electric vehicles is expected to attract significant growth potential in the market. The continued advancements in battery technology, charging infrastructure, and electric drivetrains are generating lucrative opportunities for market growth.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 11.01 billion |
Estimated Year [2024] | USD 12.96 billion |
Forecast Year [2030] | USD 43.74 billion |
CAGR (%) | 21.77% |
Component: Diverse types of components installed on EV platforms
The battery is an essential component of the electric vehicle (EV) platform as a supernumerary power source that provides electricity to power the motor. Lithium-ion batteries are preferred on EV platforms due to their high energy efficiency, high power to weight ratio and low self-discharge rate. EVs feature regenerative braking systems, creating a paradigm shift from traditional braking systems by efficiently slowing down the vehicle and concurrently recharging the EV battery. The chassis supports an EV's body as design of the chassis can dramatically affect the vehicle's fuel efficiency and overall performance. EV manufacturers invest significantly in developing a lightweight yet sturdy chassis to increase the vehicle's range and stability, using materials such as aluminum and reinforced polymers. The Electronic Control Unit (ECU) on an EV platform is crucial for managing various vehicle subsystems as it directly influences motor control, battery management and regenerative braking. The electric motor converts the battery's electrical energy into mechanical energy, propelling the wheels. EVs usually have a lower center of gravity due to the positioning of the heavy battery, which enhances the effectiveness of the suspension system. The suspension system is designed to improve road handling and deliver a smooth ride, comprising components such as springs, shock absorbers, struts, control arms, and ball joints.
Platform: Ongoing advancements in P4 EV platforms
P0 hybrid architecture replaces the alternator and allows for a silent engine start, while reducing the impact on the belt drive. P1 hybrid architecture and high voltage integrated starter generators enable high-efficiency power generation while featuring regenerative braking and acceleration assist in electric vehicles. P2 module for hybrid electric vehicles facilitates fast-to-market hybridization as it enables pure electric driving as well as hybrid functionalities such as stop/start, regenerative braking and supplemental electric propulsion in electric vehicles. P3 hybrid architecture offers higher system efficiency and improved energy recovery capability to meet increasing power demands. In P4 hybrid architecture, both electro-hydraulic and electro-magnetic clutch actuation technologies and controls deliver outstanding vehicle traction and handling performance.
Sales Channel: Effective distribution through OEM sales channel
The aftermarket channel refers to the sales of parts, accessories, and services after the original sale of the electric vehicle (EV) platforms. Aftermarket sales channels often leverage a network of independent retailers, repair shops, and online marketplaces to reach consumers seeking to maintain or enhance their EVs' performance. OEM sales channels are where the original equipment manufacturers of electric vehicles sell their EV platforms and proprietary parts directly to consumers or through authorized dealerships. OEM sales channel ensures that buyers receive vehicles and products that meet the manufacturer's original design and quality standards
Electric Vehicle Type: Significant utilization of EV platforms in battery electric vehicles
Battery Electric Vehicles (BEVs) are electric vehicles powered exclusively by electricity stored in onboard batteries, which are recharged via an external power source. The batteries are arranged effectively on EV platforms in battery electric Vehicles & hybrid vehicles for efficient vehicle design. Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) are equipped with both an electric drivetrain and an internal combustion engine and it has the ability to directly recharge via external power source. EV platforms are highly scalable and modular, permitting automakers to produce diverse plug-in hybrid electric vehicles models without continually redesigning the fundamental structure. This reduces development costs and hastens the production process.
Regional Insights
The Americas region, led by the United States, has emerged as a robust player in the EV market. The Americas region presents considerable potential for EV platforms backed by stringent emission standards and favorable government incentives. Europe offers a significant share in the global EV market, driven by the EU's heavy emphasis on environmental sustainability and ambitious decarbonization goals. Additionally, countries such as the UK, Norway, and Germany have seen a surge in EV adoption, underpinned by strong government support and substantial charging infrastructure. The Asia-Pacific market is spearheading the EV revolution, with China at the forefront, accounting for nearly half of the world's EV sales. India, Japan, South Korea, and Australia contribute significantly to the APAC region's growth. Rapid urbanization, increasing middle-class population, and governmental emission reduction targets play a noteworthy role in influencing this market in the APAC region.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the EV Platform Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the EV Platform Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the EV Platform Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include AB volvo, Alcraft Motor Company Ltd., American Honda Motor Co., Inc., Audi AG, Audi of America, Inc., BENTELER International, BYD Company Ltd., Canoo Technologies Inc., Chery Automobile Co., Ltd., Cruise Car Inc., Eaton Corporation PLC, Faraday&Future Inc., Ford Motor Company, Groupe Renault, Hon Hai Precision Industry Co., Ltd., Honda Motor Co. Ltd., Hundai Motor Company, Hyundai Motor Company, Mahindra Group, Mercedes-Benz AG, NIDEC Corporation, Nissan Motor Co., Ltd., REE Automotive Ltd., Rivian Automotive, Inc., SAIC Motor Corporation Limited, Sony Group Corporation, Stellantis NV, Tata Motors Ltd., Tesla. Inc., The General Motors Company, Toyota Motor Corporation, Toyota Motor Sales, U.S.A... Inc., VIA Motors, Inc., VIA Motors, Inc. by Ideanomics, Volkswagen AG, and Zero Labs Automotive, Inc..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the EV Platform Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the EV Platform Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the EV Platform Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the EV Platform Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the EV Platform Market?