市場調査レポート
商品コード
1183428
消費者向け電子製品・家電の市場調査レポート:タイプ、アプリケーション、流通チャネル、地域別- 世界予測2023-2030年Consumer Electronics & Home Appliances Market Research Report by Type, Application, Distribution Channel, Region - Cumulative Impact of COVID-19, Russia Ukraine Conflict, and High Inflation - Global Forecast 2023-2030 |
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消費者向け電子製品・家電の市場調査レポート:タイプ、アプリケーション、流通チャネル、地域別- 世界予測2023-2030年 |
出版日: 2023年01月11日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 247 Pages
納期: 即日から翌営業日
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消費者向け電子製品・家電の世界市場規模は、2022年に1兆8,192億1,000万米ドル、2023年には1兆9478億3000万米ドルに達すると推定され、2030年には3兆2,508億7,000万米ドルに達するまでCAGR 7.52%で成長すると予測されています。
ロシア・ウクライナ紛争の累積的影響。
ロシア・ウクライナ紛争による政治的・経済的な不確実性を考慮し、継続的に監視し、レポートを更新しています。特に東欧、欧州連合、東・中央アジア、米国など世界的に悪影響が予測されます。この紛争は、人々の生命と暮らしに深刻な影響を与え、貿易力学に広範囲な混乱をもたらすものです。東欧で進行中の戦争と不確実性の潜在的影響は、ウクライナに悪影響を及ぼし、ロシアに長期的に厳しい影響を及ぼすと予想されます。本レポートでは、需給バランスへの影響、価格変動への圧力、輸出入・貿易への影響、紛争に関する最新情報とその世界的対応を考慮した世界の消費者向け電子製品・家電市場への短期的提言などを明らかにしています。
高インフレの累積的影響。
世界の新興経済諸国における高インフレは、過去2年間における全体的な物価の高騰を招きました。累積的に浸食される全体的な購買力は、新興経済諸国に大きな影響を与えると予想され、多くの点で有用と考えられています。本レポートでは、高インフレが世界経済の長期的パフォーマンスに与える影響を明らかにし、財政政策による需要/供給、キャッシュフロー、為替への短期的影響の測定と軽減について詳しく解説しています。本レポートでは、コストプッシュ型インフレと需要プル型インフレの関連影響を考慮した高インフレ予想をお届けします。
市場の統計
本レポートでは、米ドル、ユーロ、日本円、英ポンド、豪ドル、カナダドル、スイスフランの主要7通貨における市場規模と予測を提供しており、複数通貨のサポートにより、組織のリーダーがより良い意思決定を行えるよう支援します。本レポートでは、2018年と2021年を過去年、2022年を基本年、2023年を推定年、2024年から2030年までの年を予測期間とみなしています。
市場セグメンテーションとカバレッジ
消費者向け電子製品・家電の世界市場に関するレポートでは、潜在的な市場を定義し、業界全体で異なるニーズを特定するために、顧客に関する主要な属性を特定しています。潜在的な顧客グループの経済や地域を理解することは、より良い戦略的意思決定のためのビジネス洞察力の獲得に役立ちます。本レポートでは、様々な業界を網羅した市場調査から、各業界のプレーヤーがどのような戦略を持っているのか、その隠された真実を明らかにし、企業がターゲットとする顧客を決定するのに役立ちます。本レポートは、包括的な産業範囲と相まってサブ市場の複合的なビューを提供し、規範と規制、文化などの要素を考慮した正しい方法を提供し、市場計画のための正しいカバー戦略を行います。この調査レポートは、世界の消費者向け電子製品・家電市場を分類し、以下の各小市場における収益と動向の予測・分析を行います。
タイプ別に、消費者向け電子製品・家電の市場を調査しています。
用途別では、家庭用とオフィス・学校用を調査しています。
流通経路別では、家電量販店、専門店、ハイパーマーケット、オンラインについて調査しています。
地域別では、南北アメリカ、アジア太平洋、欧州、中東・アフリカで調査しています。南北アメリカはさらに、アルゼンチン、ブラジル、カナダ、メキシコ、米国にわたって調査されています。米国はさらに、カリフォルニア、フロリダ、イリノイ、ニューヨーク、オハイオ、ペンシルバニア、テキサスにわたって調査されています。アジア太平洋地域は、オーストラリア、中国、インド、インドネシア、日本、マレーシア、フィリピン、シンガポール、韓国、台湾、タイ、ベトナムでさらに調査しています。欧州・中東・アフリカは、デンマーク、エジプト、フィンランド、フランス、ドイツ、イスラエル、イタリア、オランダ、ナイジェリア、ノルウェー、ポーランド、カタール、ロシア、サウジアラビア、南アフリカ、スペイン、スウェーデン、スイス、トルコ、アラブ首長国連邦、英国についてさらに詳しく調査しています。
FPNVポジショニング・マトリックス。
FPNVポジショニングマトリックスでは、世界の消費者向け電子製品・家電市場のベンダーを評価・分類しています。事業戦略(事業成長性、業界網羅性、財務安定性、チャネルサポート)と製品満足度(コストパフォーマンス、使いやすさ、製品機能、カスタマーサポート)に基づき、4つの象限(F:Forefront、P:Pathfinder、N:Niche、V:Vital)に分けて評価・分類しています。FPNVの表現/視覚化は、より良い意思決定と競合状況の理解において、ビジネスをさらに支援します。
市場シェア分析:
本市場シェア分析では、市場全体への貢献度を考慮したベンダーの分析を行い、同分野の他ベンダーと比較して市場全体への収益創出に関するアイデアを提供します。これにより、収益創出や顧客基盤の面で、他ベンダーと比較したベンダーのパフォーマンスに関する洞察を提供します。世界の家電市場シェア分析では、基準年におけるベンダーの規模や競争力を把握することができます。結果は蓄積、断片化、優位性、合併特性の観点から市場の特性を明らかにします。
本レポートは、以下のポイントに関する洞察を提供しています。
1-市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提供します。
2-市場の開拓:有利な新興市場に関する詳細な情報を提供し、市場の成熟したセグメントにおける浸透度を分析します。
3-市場の多様化:新製品の上市、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細情報を提供
4-市場の動向。COVID-19の累積的な影響、ロシア・ウクライナ紛争、高インフレについて包括的に理解することができます。
5-競合の評価と情報:主要企業の市場シェア、戦略、製品、認証、規制当局の承認、特許状況、製造能力に関する徹底的な評価を提供します。
6-製品開発およびイノベーション:将来技術、R&D活動、画期的な製品開発に関するインテリジェントな洞察を提供します。
本レポートは、以下のような質問に回答しています。
1-世界の消費者向け電子製品・家電市場の市場規模および予測は?
2-予測期間中、世界の消費者向け電子製品・家電市場を形成するCOVID-19の阻害要因および影響は何か?
3「消費者向け電子製品・家電の世界市場において、予測期間中に投資すべき製品/セグメント/アプリケーション/エリアは何か?
4-消費者向け電子製品・家電の世界市場における競争戦略の窓とは?
5-世界の消費者向け電子製品・家電市場における技術動向と規制の枠組みは?
6-消費者向け電子製品・家電の世界市場における主要ベンダーの市場シェアは?
7-世界の消費者向け電子製品・家電市場への参入に適したモードと戦略的動きは何か?
The Global Consumer Electronics & Home Appliances Market size was estimated at USD 1,819.21 billion in 2022 and expected to reach USD 1,947.83 billion in 2023, projecting growth at a CAGR of 7.52% to reach USD 3,250.87 billion by 2030.
Cumulative Impact of COVID-19:
COVID-19 is an unprecedented global public health emergency that affected almost every industry, and the long-term impacts are projected to reflect on the growth of various end-use industries during the forecast period. This ongoing research amplifies the research framework to ensure the inclusion of underlying COVID-19 issues and potential paths forward. The report delivers insights on COVID-19, considering the changes in consumer behavior and demand, purchasing patterns, re-routing of the supply chain, dynamics of current market forces, and the significant interventions of governments. The dedicated section in the report uncovers a detailed analysis of the impact of COVID-19 and its subsequent variant outbreaks on demand, supply, price, and vendor uptake and provides recommendations for sustainable outcomes. The updated study provides insights, analysis, estimations, and forecasts, considering the COVID-19 impact on the Global Consumer Electronics & Home Appliances Market.
Cumulative Impact of Russia-Ukraine Conflict:
We continuously monitor and update reports considering unceasing political and economic uncertainty due to the Russia-Ukraine Conflict. Negative impacts are globally foreseen, especially across Eastern Europe, European Union, Eastern & Central Asia, and the United States. This contention has severely affected people's lives and livelihoods and represents far-reaching disruptions in trade dynamics. The potential effects of ongoing war and uncertainty in Eastern Europe are expected to have an adverse impact on Ukraine and reverberate harsh long-term effects on Russia. The report uncovers the implications for demand-supply balances, pressure on pricing variants, impact on import/export and trading, and short-term recommendations to the Global Consumer Electronics & Home Appliances Market considering the current update on the conflict and its global responses.
Cumulative Impact of High Inflation:
The high inflation in developed economies globally has resulted in an overall price surge over the past two years. The cumulatively eroding overall purchasing power is expected to impact developing economies significantly and is considered helpful in numerous ways. The report uncovers the effect of high inflation on the long-term performance of the global economy and provides details on fiscal policies measuring and reducing its short-term impacts on demand/supply, cash flow, and currency exchange. The Global Consumer Electronics & Home Appliances Market report delivers the high inflation expectation considering the related impact from cost-push and demand-pull inflation.
Market Statistics:
The report provides market sizing and forecasts across 7 major currencies - USD, EUR, JPY, GBP, AUD, CAD, and CHF; multiple currency support helps organization leaders to make better decisions. In this report, the years 2018 and 2021 are considered as historical years, 2022 as the base year, 2023 as the estimated year, and years from 2024 to 2030 are considered as the forecast period.
Market Segmentation & Coverage:
The report on the Global Consumer Electronics & Home Appliances Market identifies key attributes about the customer to define the potential market and identify different needs across the industry. Understanding the potential customer group's economies and geographies can help gain business acumen for better strategic decision-making. Our market coverage across different industry verticals reveals the hidden truth about the players' strategies in different verticals and helps the organization decide target audience. This report gives you the composite view of sub-markets coupled with comprehensive industry coverage and provides you with the right way of accounting factors such as norms & regulations, culture, to make right coverage strategy for your market plan. This research report categorizes the Global Consumer Electronics & Home Appliances Market in order to forecast the revenues and analyze the trends in each of the following sub-markets:
Based on Type, the market is studied across Consumer Electronics and Home Appliances.
Based on Application, the market is studied across Household and Office & Schools.
Based on Distribution Channel, the market is studied across Electronic & Specialty Retailers, Hypermarkets, and Online.
Based on Region, the market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.
FPNV Positioning Matrix:
The FPNV Positioning Matrix evaluates and categorizes vendors in the Global Consumer Electronics & Home Appliances Market. based on Business Strategy (Business Growth, Industry Coverage, Financial Viability, and Channel Support) and Product Satisfaction (Value for Money, Ease of Use, Product Features, and Customer Support) and placed into four quadrants (F: Forefront, P: Pathfinder, N: Niche, and V: Vital). The Global Consumer Electronics & Home Appliances Market FPNV Positioning Matrix representation/visualization further aids businesses in better decision-making and understanding the competitive landscape.
Market Share Analysis:
The Market Share Analysis offers the analysis of vendors considering their contribution to the overall market, providing the idea of revenue generation into the overall market compared to other vendors in the space. This provides insights on vendors performance in terms of revenue generation and customer base compared to others. The Global Consumer Electronics & Home Appliances Market Share Analysis offers an idea of the size and competitiveness of the vendors for the base year. The outcome reveals the market characteristics in terms of accumulation, fragmentation, dominance, and amalgamation traits.
Competitive Scenario:
The Competitive Scenario provides an outlook analysis of the various strategies for business growth adopted by the vendors. The news in this section covers valuable insights at various stages while keeping up with the business and engaging stakeholders in the economic debate. The Global Consumer Electronics & Home Appliances Market Competitive Scenario represents press releases or news of the companies categorized into Merger & Acquisition, Agreement, Collaboration, & Partnership, New Product Launch & Enhancement, Investment & Funding, and Award, Recognition, & Expansion. All the news collected helps vendors understand the gaps in the marketplace and competitor's strengths and weaknesses, providing insights to enhance products and services.
Company Usability Profiles:
The report profoundly explores the recent significant developments by the leading vendors and innovation profiles in the Global Consumer Electronics & Home Appliances Market, including Aabsal Company, Amica Wronki S.A., Ariston Thermo SpA, BSH Home Appliances Group, Electrolux AB, Godrej Group, Gorenje Group, Haier lnc., Havells India Ltd., Hitachi Appliances, Inc., Koninklijke Philips N.V., LG Electronics Inc., Mabe SA de CV, Midea Group, Miele & Cie. KG, MIRC Electronics Limited, Morphy Richards Ltd, Panasonic Corporation, Robert Bosch GmbH, SAMSUNG Group, Sharp Corporation, Teka Group, V-Guard Industries Ltd, and Whirlpool Corporation.
The report provides insights on the following pointers:
The report answers questions such as: