市場調査レポート
商品コード
1333991

IoTソフトウェアの市場参入戦略および商品化:2023年

IoT Software Go-to-Market & Commercialization Report 2023

出版日: | 発行: IoT Analytics GmbH | ページ情報: 英文 160 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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IoTソフトウェアの市場参入戦略および商品化:2023年
出版日: 2023年08月21日
発行: IoT Analytics GmbH
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

IoTソフトウェアベンダーの市場参入戦略と商業化戦術に関する160ページのレポートです。詳細分析、事例、トレンドなどを含みます。

IoT Software Go-to-Market & Commercialization Report 2023」は、IoTソフトウェアとプラットフォームに関するIoT Analyticsの継続的な調査レポートの一部です。本レポートに掲載されている情報は、IoTソフトウェアベンダーに対する広範な調査に基づいています。その目的は、IoTおよび関連ソフトウェア(他のITおよびOT/産業用ソフトウェアなど)に関するベンダーの市場参入戦略について、他の市場参加者に情報を提供することです。調査参加者は無作為に選ばれ、その知識は独自に検証さ れました。完全な客観性を確保するため、IoTアナリティクスは調査結果の変更や補足を一切行わず、第三者から提案された参加者も受け入れませんでした。IoT Analyticsチームは、調査結果の一部を読者にとってより「現実的」なものにするため、多くの事例を追加しました(例:価格設定の例、成功したマーケティングキャンペーンの例)。

サンプルビュー



Q&A:

  • IoTソフトウェア開発チームにとって最大のペインポイントとは?
  • IoTソフトウェア開発チームの最大の問題点は何か?
  • IoTソフトウェアの新機能のリリース頻度は?
  • IoTベンダーは、今後数年間で収益がどのように変化すると予想しているか?
  • IoTベンダーは、今後2年間で価格がどのように変化すると予想しているか?
  • IoTベンダーが好む市場投入戦略(a.価格設定、b.課金、c.販売チャネル)は?
  • IoTの顧客導入を促進する最も重要な要因は何か?
  • IoTソフトウェアを最も早く採用する顧客層(地域/業界/企業規模)は?
  • 新しいIoTソフトウェアを採用する際に顧客が抱える最大の懸念は何か?
  • 過去2年間で、IoTベンダーが最も成功を収めたマーケティングチャネルは?
  • ユーザーがサブスクリプションを延長しない主な理由は何か?
  • ベンダーは自社のIoTソフトウェアの成功を測定するためにどのKPIを使用していますか?
  • 現在のIoTソフトウェアとアプリケーションのトレンドはどのようなものか?

関連企業

本レポートで取り上げた企業の一部をご紹介します。

  • Cognite
  • HiveMQ
  • Inductive Automation
  • Microsoft
  • MongoDB
  • Oracle
  • PTC
  • Palo Alto Networks
  • Red Hat
  • Schneider Electric
  • Siemens
  • Software AG

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと調査のハイライト

第2章 イントロダクション

第3章 ソフトウェア開発

第4章 市場開拓戦略

第5章 ソフトウェアの商品化

第6章 動向

第7章 エンドユーザーとベンダーの認識

第8章 ソフトウェア:タイプ別

  • a)IoTソフトウェア
  • b)ITソフトウェア
  • c)製造/エンジニアリング/OTソフトウェア

第9章 付録

第10章 調査手法

第11章 IoTアナリティクスについて

目次

A 160-page report on the go-to-market strategies and commercialization tactics of IoT software vendors. Includes deep-dives, examples, trends, and more.

The ‘IoT Software Go-to-Market & Commercialization Report 2023 ’ is part of IoT Analytics' ongoing coverage of IoT software and platforms. The information presented in this report is based on an extensive survey of IoT software vendors. The purpose is to inform other market participants about the go-to-market market strategy of vendors regarding IoT and related software (e.g., other IT and OT/industrial software). Survey participants were selected randomly, and their knowledge was verified independently. To ensure complete objectivity, IoT Analytics did not alter or supplement any survey results and did not accept participants who were suggested by third parties. The IoT Analytics team added a number of examples to make some of the survey results more "real" for the reader (e.g., Pricing examples and Examples of successful marketing campaigns).

SAMPLE VIEWS



Questions answered:

  • What are the biggest pain points for IoT software development teams?
  • How often are new IoT software features released?
  • How do IoT vendors expect their revenue to change in the coming years?
  • How are IoT vendors expecting to change their prices in the next two years?
  • What is the preferred go-to-market strategy of IoT vendors (a. pricing, b. billing, and c. distribution channels)?
  • What are the most important factors for driving IoT customer adoption?
  • Which customer segments (regions/industries/company sizes) are the quickest adopters of IoT software?
  • What are the biggest concerns that the customers have when adopting new IoT software?
  • Which marketing channels have had the most success for IoT vendors in the last two years?
  • What are the main reasons for users not prolonging their subscriptions?
  • Which KPIs are vendors using to measure the success of their IoT software?
  • Which current IoT software and applications trends do companies foresee?

Companies mentioned:

A selection of companies mentioned in the report.

  • Cognite
  • HiveMQ
  • Inductive Automation
  • Microsoft
  • MongoDB
  • Oracle
  • PTC
  • Palo Alto Networks
  • Red Hat
  • Schneider Electric
  • Siemens
  • Software AG

Table of Contents

1. Executive summary and survey highlights

2. Introduction

3. Software development

4. Go-to-market strategy

5. Software commercialization

6 Trends

7. End user vs. vendor perceptions

8. Different types of software

  • a) IoT software
  • b) IT software
  • c) Mfg./eng./OT software

9. Appendix

10. Methodology

11. About IoT Analytics