特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
968536

電気およびハイブリッドトラック・バスの世界市場:2020年

Hybrid and Electric Trucks and Buses - 2020

出版日: | 発行: Interact Analysis | ページ情報: 英文 100 Pages/Report; 150 Excel/Pivot Tables, Power-BI Dashboard | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=104.83円
電気およびハイブリッドトラック・バスの世界市場:2020年
出版日: 2020年10月28日
発行: Interact Analysis
ページ情報: 英文 100 Pages/Report; 150 Excel/Pivot Tables, Power-BI Dashboard
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) は電気およびハイブリッドトラック・バスの市場に大きな影響を与えましたが、力強い回復と成長が見込まれています。

当レポートでは、世界の電気およびハイブリッドトラック・バスの市場を調査し、市場予測、各種区分別の内訳、市場シェアなどをまとめています。

主要調査結果

  • 2019年の世界の商用車の登録数:2000万
  • 2030年までの電動パワートレインの年間登録数:250万超
  • 2021年以降の総市場の長期CAGR:2%
  • 主な成長機会:長期で20%超

目次

ハイブリッドおよび電気商用車市場

分析の精度

レベル1データ

地域別

  • 欧州・中東・アフリカ地域
  • 北米
  • 南米
  • アジア太平洋

レベル2データ

車種別

  • ユーティリティトラック
  • 小型トラック
  • 中型トラック
  • 大型流通トラック
  • 長距離トラック
  • 市内バス
  • 都市間バス
  • スクールバス

レベル3データ

ドライブトレイン別

  • 非電動型
  • 電動型・バッテリー式
  • 電動型・燃料電池式
  • ハイブリッド型

ハイブリッドの種類別

  • マイルドハイブリッド
  • フルハイブリッド

レベル4データ

ハイブリッドアーキテクチャ

  • エンジンパラレル (PO、P1)
  • ドライブラインパラレル (P2、P3、P4)
  • シリーズ

電圧別

  • 48ボルト以下
  • 48~499ボルト
  • 500ボルト以上

バッテリー容量別

  • 0~100 kWh
  • 101~200 kWh
  • 201~300 kWh
  • 301~400 kWh
  • 401~500 kWh
  • 500 kWh以上

国別

  • 英国
  • ベルギー
  • オランダ
  • ノルウェー
  • スイス
  • スペイン
  • イタリア
  • フランス
  • ドイツ
  • ポーランド
  • スウェーデン
  • ブラジル
  • チリ
  • メキシコ
  • 米国
  • カナダ
  • 中国
  • 日本
  • 韓国

BEVトランスミッション別

  • ダイレクトドライブ
  • シングルスピード・トランスミッション
  • マルチスピード・トランスミッション

BEVパワートレインアーキテクチャ別

  • セントラル・ドライブライン
  • eAxle (電気式4WD駆動ユニット)
  • 前輪駆動 (FW) トランスアクスル
  • 後輪/全輪駆動 (RW / AW) トランスアクスル
  • ポータルアクスル
  • 独立型モーター

バスの長さ別

  • 小型バス
  • 連節バス
  • 標準バス
  • 二階建てバス
目次

"Covid-19 has had a major impact on the market but a strong recovery and strong growth is forecast for electrified powertrains. Along with the announcement from China in regards to their future electric vehicle policy, Interact Analysis have prepared a credible, detailed and fully researched report of the market which would be an asset to any business plan."

For the last 2 years, Interact Analysis have been developing a rigorous forecasting methodology for commercial vehicles electrification.

Using a TCO model to compare the advantage of electric commercial vehicles to diesel vehicles along with well modelled forecasts and transparent assumptions, they have been able to produce detailed forecasts on the market up to the year 2026.

With just under 5,000 individual market forecasts and just over 50 market share tables, this report provides the most comprehensive assessment of the global electrified commercial vehicle market.

Objective:

To produce an accurate and up to date report on market sizes, prices, volumes for hybrid and electric trucks and buses technology.

Key Findings:

  • There were 20 million registrations in 2019 for the global commercial vehicle market.
  • It is predicted that there will be over 2.5 million annual registrations of electrified powertrains by 2030, mainly from China, US, Germany, France and the UK.
  • Long term CAGR growth from 2021 for the overall market is predicted at 2%
  • Major growth opportunities exist in electrification to exceed 20% in the long term

Table of Contents

Hybrid and Electric Commercial Vehicle Market

Granularity

Level 1 Data

This Diagram shows the dimensions of the forecast data. For example, we provide a forecast for fuel cell midi-buses within the UK in EMEA as well as a forecast for medium-duty trucks in APAC with eAxles. Because the data is structured in four dimensions, we provide more than 2,500 individual forecasts in total. Market shares are provided at the regional drivertrain and vehicle-type level.

By Region

  • EMEA
  • North America
  • South America
  • APAC

Level 2 Data

By Vehicle Type

  • Utility Truck
  • Light-Duty Truck
  • Medium-Duty Truck
  • Heavy-Duty Distribution Truck
  • Long Haul Truck
  • City Bus
  • Inter-City Bus
  • School Bus

Level 3 Data

By Drivetrain

  • Non-Electrified
  • Battery Electric
  • Fuel Cell Electric
  • Hybrid

By Hybrid Type

  • Mid Hybrid
  • Full Hybrid

Level 4 Data

By Hybrid Architecture

  • Engine Parallel(PO, P1)
  • Driveline Parallel (P2, P3, P4)
  • Series

By Voltage

  • <48v
  • 48v-499v
  • >500v

By Battery Capacity

  • 0-100kWh
  • 101-200kWh
  • 201-300kWh
  • 301-400kWh
  • 401-500kWh
  • >kWh

By Country

  • UK
  • Belgium
  • Netherlands
  • Norway
  • Switzerland
  • Spain
  • Italy
  • France
  • Germany
  • Poland
  • Sweden
  • Brazil
  • Chile
  • Mexico
  • United States
  • Canada
  • China
  • Japan
  • South Korea

By BEV Transmission

  • Direct Drive
  • Single-Speed Transmission
  • Multi-Speed Transmission

By BEV Powertrain Architecture

  • Cetral Driveline
  • eAxle
  • FW Transaxle
  • RW/AW Translaxle
  • Portal Axle
  • Independent Motors

By Bus Length

  • Midi-Bus
  • Articulated Bus
  • Standard Bus
  • Double-Decker Bus
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.