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市場調査レポート
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1197596

マイクロハイブリッド車市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Micro-Hybrid Vehicles Market - Growth, Trends, and Forecast (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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マイクロハイブリッド車市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

マイクロハイブリッド車市場は、予測期間中に10%以上のCAGRで推移すると予想されています。

主なハイライト

  • COVID-19の大流行により、ハイブリッド車(マイクロハイブリッド車を含む)市場は、封鎖中のきれいな空気や汚染レベルの低下など、環境に対する意識が明らかになり、恩恵を受けました。COVID-19によって環境に対する意識が高まり、その関心がより環境に優しい電気自動車やハイブリッド車の購入計画へと反映されるようになっています。メーカー各社は新型車を投入して顧客獲得を図る計画であり、予測期間は楽観的であると思われます。
  • 長期的には、高性能リチウムイオン電池の開発が、予測期間中にマイクロハイブリッド車市場を大きく牽引することが予想されます。これらの車両は小型の電池とモーターを搭載しており、ハイブリッド車や電気自動車で必要とされるもの以外に、電池製造のための技術的な改造や要件は必要ないのです。
  • 世界的に排ガス規制がますます厳しくなる中、自動車メーカーは従来のエンジン車からハイブリッド車や電気自動車へと徐々に生産をシフトしています。環境保護と温室効果ガス(特に二酸化炭素)の排出削減に対する懸念が、市場の成長を大きく後押しすることになるでしょう。しかし、ハイブリッド車や電気自動車はコストが高く、充電インフラが必要なため、コスト意識の高い顧客が従来のICエンジン車を好むことから、市場の成長が鈍化する可能性があります。
  • さらに、インドや中国などの新興経済諸国における消費者向け自動車販売の増加は、マイクロ・ハイブリッド車市場に大きな成長機会をもたらします。これらの国では、可処分所得が高く、環境に優しい自動車にお金をかけようとする人口が増加しているため、自動車メーカーはマイクロ・ハイブリッド車を導入せざるを得なくなっているのです。今後数年間で、これらの国々ではハイブリッド技術が自動車販売全体のかなりの部分を占めるようになると予想されます。

マイクロハイブリッド車の市場動向

リチウムイオンバッテリーへの需要増加

  • 現在、リチウムイオン電池の需要が増加しており、主にバッテリー式電気自動車の販売と需要の増加により、今後数年間で最も成長する電池タイプになると予測されます。しかし、電気自動車は市場の抑制要因を引き起こしていますが、その販売増が市場を牽引しています。また、厳しい排出基準、燃費の向上、政府のインセンティブなども、このセグメントを推進する重要な要因となっています。バッテリーメーカーはOEMと提携しており、これが自動車販売の増加につながっています。
  • 中国、日本、シンガポールなど、アジア太平洋地域のほとんどの政府は、電気自動車を購入する際に税金を引き下げたり、かなりの額を免除したりしています。こうした政府の取り組みにより、多くの顧客がEVを購入するようになり、リチウムイオン電池の売上が増加していることが要因となっています。
  • 例えば、2022年9月、財政部(MOF)、国家税務総局(STA)、工業情報化部(MIIT)が共同で「新エネルギー車購入に関する免税措置の継続について」を発表しました。それによると、2023年1月1日から2023年12月31日までに購入された新エネルギー自動車(NEV)は、無期限で自動車購入税が免除されることになっています。
  • 内燃機関自動車が引き続き主流である一方、スタートストップやマイクロハイブリッドなどの電動化はすでにかなりのシェアを獲得しています。2030年には、全世界の新車の約60%がマイクロハイブリッド車になると予想され、欧州では80%近く、米国では75%がマイクロハイブリッド車になると言われています。この10年間で鉛電池の性能は大幅に向上し、その結果、スタートストップやマイクロハイブリッドに広く使用されるようになりました。さらに、急速な工業化と技術の進歩がマイクロハイブリッド車市場を後押ししています。
  • したがって、リチウムイオン電池の需要の増加やこうした開発によって、この分野の需要はさらに高まると思われます。

アジア太平洋地域が最も高い市場シェアを獲得すると予想される

  • アジア太平洋地域では、自動車販売台数が最も多い中国がハイブリッド車市場において大きなシェアを占めています。これは、人口増加による自動車販売の伸びと政府の厳しい排ガス規制によるものです。例えば、中国政府は2020年7月より、従来のチャイナ5よりも厳しい、ユーロ6に基づくチャイナ6基準を導入し、この地域のマイクロハイブリッド車の需要をサポートすることになります。
  • 中国で電気自動車やハイブリッド車を購入する顧客は、様々な補助金(減税や優遇措置)を受けることができます。また、中国政府は、COVID-19の発生で大きな打撃を受けた新エネルギー車(NEV)業界を支援するため、2020年に期限切れとなる減税や補助金を延長し、長期的に中国のハイブリッド電気自動車市場を後押しする新たな投資をほのめかす施策を発表しました。
  • 中国では、トヨタやホンダなどの自動車メーカーが、トヨタカローラハイブリッドやホンダアコードハイブリッドなどのモデルでハイブリッド車セグメントを独占してきました。
  • 2021年の中国におけるプラグインハイブリッド車の販売台数は約60万3,000台で、前年比140%増となりました。また、EVやプラグインハイブリッドは補助金が削減されるため、需要が大きく減少することが予想されます。また、電気自動車やハイブリッド車の販売台数の増加により、電気自動車用電池メーカーが中国の他の電池メーカーと契約や取引を行うようになってきました。
  • 例えば、2022年12月、GACグループと中国南方電力網絡技術(CSPGT)は、エネルギーエコ産業チェーンにおける将来の協力のための戦略的協力協定を締結しました。新しいエネルギーエコの構築に焦点を当て、それぞれの強みと独自技術を生かし、新エネルギー貯蔵、マイクログリッド、バッテリーリサイクルなどの分野で協力的に事業を行う予定です。
  • また、インド政府は2020年4月1日以降に登録されるすべての車両をBS-VI対応とすることを発表しています。しかし、同国でCOVID-19が発生したため、3月中旬から販売店や生産設備が停止し、その影響でBS-IV車の在庫が大量に発生しています。政府は延長を認めました。これは、同国でのロックダウンの終了後、市場を確実に押し上げると思われます。

マイクロハイブリッド車市場の競合他社分析

マイクロハイブリッド車市場は、アウディAG、BMW AG、DAIMLER AG、スバル、ゼネラルモーターズなど、様々な国際的および地域的プレーヤーによって支配されています。競合他社よりも優位に立っていますが、主要な自動車用マイクロハイブリッド車企業は、より新しい製品を発売するために合弁事業やパートナーシップを結んでいます。

これらの自動車はまだ初期段階にあり、エンジン停止中にエアコンを作動させたり、惰性走行中にエンジンを停止させるなどの高度な機能が搭載されています。したがって、急速な技術進歩が、予測期間中の世界のマイクロハイブリッド車市場の成長を後押しすると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:10億米ドル/百万米ドル)

  • 容量
    • 12Vマイクロハイブリッド
    • 48Vマイクロハイブリッド
  • 車両タイプ
    • 商用車
    • 乗用車
  • 電池種類
    • リチウムイオン
    • 鉛蓄電池
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • メキシコ
      • 南アフリカ共和国
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Daimler AG
    • Hyundai Motors Company
    • Nissan Motors Company
    • BMW AG
    • Audi AG
    • General Motors
    • Mahindra and Mahindra
    • Subaru
    • Toyota Motors Company
    • Kia Motors Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 53308

The micro-hybrid vehicle market is expected to register a CAGR of more than 10 % during the forecast period.

Key Highlights

  • The COVID-19 pandemic benefited the hybrid vehicle (which includes micro-hybrid vehicles) market by crystallizing attitudes toward the environment by revealing cleaner air and lowering pollution levels during the lockdown. COVID-19 raised their environmental awareness, and their concerns are now reflected in plans to purchase more environmentally friendly electric and hybrid vehicles. Manufacturers plan to launch new models to attract customers, so the forecast period is expected to be optimistic.
  • Over the long term, developing high-performance lithium-ion batteries is expected to help drive the micro-hybrid vehicle market significantly during the forecast period. These vehicles have small batteries and motors that do not require any technical modification or requirements for battery manufacturing other than what is required for hybrid and electric vehicles.
  • With increasingly stringent emission standards worldwide, automakers are gradually shifting production away from conventional engine vehicles to hybrid and electric vehicles. Concerns about environmental protection and reducing greenhouse gas emissions, particularly carbon dioxide, will significantly drive market growth. However, the high cost of hybrid and electric vehicles and a need for charging infrastructure may slow market growth, as cost-conscious customers prefer conventional IC engine vehicles.
  • Moreover, rising consumer vehicle sales in developing economies such as India and China present massive growth opportunities for the micro-hybrid vehicles market. In these countries, the growing population of people with high disposable incomes and a willingness to spend more on environmentally friendly automobiles is compelling car manufacturers to introduce micro-hybrid vehicles. In the coming years, hybrid technology is expected to account for a significant portion of total car sales in these countries.

Micro Hybrid Vehicles Market Trends

Increasing Demand for Lithium-ion Batteries

  • Currently, the lithium-ion battery segment is experiencing more demand and is projected to be the fastest-growing battery type in the upcoming years, mainly due to the increasing sales and demand for battery electric vehicles. However, electric vehicles are causing a restraint in the market, but their growing sales drive the market. Also, stringent emission standards, better fuel efficiency, and government incentives are a few significant factors driving this segment. Battery manufacturers are partnering with OEMs, and this is, in turn, increasing vehicle sales as well.
  • Most of the Asian-Pacific region's governments, such as China, Japan, and Singapore, have lifted taxes or given a considerable amount of tax exemption on purchasing EVs. These government initiatives have attracted many customers to buy EVs and are attributed to the increasing sales of Lithium-ion batteries.
  • For instance, in September 2022, the announcement on Continuing Tax Exemptions on Purchases of New Energy Vehicles was jointly issued by the Ministry of Finance (MOF), the State Taxation Administration (STA), and the Ministry of Industry and Information Technology (MIIT). Purchases of new energy vehicles (NEVs) made between January 1, 2023, and December 31, 2023, will be exempt from vehicle purchase tax indefinitely, according to the announcement.
  • While internal combustion engine vehicles continue to dominate, electrification in the form of start-stop and micro-hybrid vehicles has already captured a sizable market share. By 2030, approximately 60% of new cars worldwide are expected to be micro-hybrid, with close to 80% in Europe and 75% in the United States. Over the last ten years, lead battery performance has improved significantly, resulting in widespread use in start-stop and micro-hybrid applications. Furthermore, rapid industrialization and technological advancements are propelling the micro-hybrid vehicle market.
  • Thus, the increasing demand for lithium-ion batteries and such developments shall lead this segment to experience more demand.

Asia-Pacific is Expected to Gain Highest Market Share

  • Across the regions in Asia-Pacific, China holds a significant share in the hybrid vehicles market share owing to their highest vehicle sales. This can be attributed to their increasing population catering to the growth in vehicle sales and stringent government emission norms. For instance, the Chinese government is implementing China 6 norms for pollution control in the region which are stricter than previous China 5 norms and are based on EURO 6 norms, from July 2020, which results in supporting the demand for micro-hybrid vehicles in this region.
  • Customers who purchase electric and hybrid vehicles in China are eligible for various subsidies (tax breaks and incentives). The Chinese government also announced measures to help the new energy vehicle (NEV) industry, which has been hard hit by the COVID-19 outbreak, by extending tax breaks and subsidies that were set to expire in 2020 and hinting at new investments that could boost the country's hybrid electric vehicle market in the long run.
  • Vehicle manufacturers such as Toyota and Honda have dominated the hybrid vehicle segment in China, with their models such as Toyota Corolla Hybrid and Honda Accord Hybrid.
  • In 2021, approximately 603,000 plug-in hybrid vehicles were sold in China, a 140 percent increase over the previous year. Also, the demand for EVs and plug-in hybrids is expected to decrease widely as their subsidies are reduced. Also, electric vehicle battery manufacturers have been signing contracts or deals with other Chinese battery manufacturers due to the increasing sales of electric and hybrid vehicles.
  • For instance, in December 2022, GAC Group and China Southern Power Grid Technology Co., Ltd. (CSPGT) signed a strategic cooperation agreement for future collaboration in the energy eco-industrial chain. By focusing on constructing a new energy ecology and leveraging their respective strengths and proprietary technologies, the two parties will conduct business cooperatively in new energy storage, microgrid, and battery recycling.
  • Moreover, the Indian government has also announced that all the vehicles registered after April 1st of 2020, should be BS-VI compliant. However, due to the outbreak of COVId-19 in the country, dealerships and production facilities were shut down from mid-march, due to which large stock of BS-IV vehicles have been in the inventory. The government has given an extension. This will certainly boost the market post the end of the lockdown in the country.

Micro Hybrid Vehicles Market Competitor Analysis

The Micro-Hybrid Vehicle Market is dominated by various international and regional players such as Audi AG, BMW AG, DAIMLER AG, SUBARU, and General Motors. Although it has an edge over its competitors, the major automotive micro-hybrid vehicle companies are making joint ventures, and partnerships to launch newer products.

These vehicles are in their early stages, and advanced features such as keeping the air conditioning running while the engine is off and shutting off the engine while coasting are included. Rapid technological advancements are thus expected to boost the global micro-hybrid vehicle market growth during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in USD Billion/Million)

  • 5.1 Capacity
    • 5.1.1 12 V MicroHybrid
    • 5.1.2 48 V Micro Hybrid
  • 5.2 Vehicle Type
    • 5.2.1 Commercial Vehicle
    • 5.2.2 Passenger Cars
  • 5.3 Battery Type
    • 5.3.1 Lithium Ion
    • 5.3.2 Lead Acid
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Mexico
      • 5.4.4.3 South Africa
      • 5.4.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Daimler AG
    • 6.2.2 Hyundai Motors Company
    • 6.2.3 Nissan Motors Company
    • 6.2.4 BMW AG
    • 6.2.5 Audi AG
    • 6.2.6 General Motors
    • 6.2.7 Mahindra and Mahindra
    • 6.2.8 Subaru
    • 6.2.9 Toyota Motors Company
    • 6.2.10 Kia Motors Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS