株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

ソース・ドレッシングの世界市場

Global Sauces and Dressings Market 2014-2018

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 318310
出版日 ページ情報 英文 73 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.18円で換算しております。
Back to Top
ソース・ドレッシングの世界市場 Global Sauces and Dressings Market 2014-2018
出版日: 2014年11月05日 ページ情報: 英文 73 Pages
概要

ソースは通常、食べ物を浸したり、食べ物にかけたり、詰めたり、添えたりするために使われます。世界的に消費者に普及しているソースには、トマトソース(ケチャップ)、醤油、マスタードソース、チリソース、ベシャメルソース、オランデーズソースソースなどがあります。ドレッシングはサラダ、バーガー、サンドウィッチ、スナックなどの食品の装飾や味付けに使われます。普及しているドレッシングは、マヨネーズ、赤ワインオイルと酢、シーザー、イタリアン、ロシアンなどのドレッシングです。世界のソース・ドレッシング市場は、2013年から2018年の期間中にCAGRが4.70%成長する見込みとなっております。

当レポートでは、世界のソース・ドレッシング市場について調査分析を行い、市場概要、セグメンテーション別考察、地域別考察、市場促進因子と課題、主要企業などについてまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語一覧

第3章 レポートの範囲

  • 市場概要
  • 商品一覧

第4章 市場調査の方法

  • 市場調査のプロセス
  • 調査方法

第5章 イントロダクション

第6章 市場の概要

  • 市場概要
  • 市場規模と予測:収益
  • 市場規模と予測:数量
  • ファイブフォース分析

第7章 市場セグメンテーション:製品別

  • 世界のソース・ドレッシング市場:製品別
  • 世界の液状料理用ソース市場
  • 世界のケチャップ市場
  • 世界のドレッシング市場
  • 世界のディップ市場
  • 世界の乾燥料理用ソース市場
  • 世界のチャツネ/レリッシュ市場
  • 世界のその他の香辛料ソース市場

第8章 地域別セグメンテーション

  • 世界のソース・ドレッシング市場:地域セグメンテーション別

第9章 主要国

  • 米国
  • 日本
  • 中国
  • 英国
  • ロシア

第10章 購入基準

第11章 市場成長促進因子

第12章 促進因子とその影響

第13章 市場の課題

第14章 促進因子と課題の影

第15章 市場動向

第16章 動向とその影響

第17章 ベンダーの状況

  • 競合シナリオ
  • 市場シェア分析
  • その他の主要ベンダー

第18章 主要ベンダー分析

  • H.J. Heinz
  • Kraft Foods Group
  • Nestle
  • Unilever

第19章 本シリーズのその他のレポート

目次
Product Code: IRTNTR4520

About Sauces and Dressings

Sauces are usually used as a dip, a glaze, a filling, and an accompaniment with food. The most common types of sauces used by consumers worldwide are tomato sauce (ketchup), soy sauce, mustard sauce, chili sauce, bechamel sauce, and hollandaise sauce. Whereas dressings are used for garnishing and giving taste to food products, especially salads, burgers, sandwiches, and snacks. Some of the widely used dressings are mayonnaise, red wine oil and vinegar, Caesar, Italian, and Russian dressings.

TechNavio's analysts forecast the Global Sauces and Dressings market on the basis of revenue to grow at a CAGR of 4.70 percent, over the period 2013-2018.

Covered in this Report

This report covers the present scenario and the growth prospects of the Global Sauces and Dressings market for the period 2014-2018. To calculate the market size, the report considers the total sales of sauces and dressings.

TechNavio's report, the Global Sauces and Dressings Market 2014-2018, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. It covers the Global Sauces and Dressings market landscape and its growth prospects in the coming years. The report includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Regions

  • Americas
  • APAC
  • Europe
  • MEA

Key Vendors

  • H.J. Heinz
  • Kraft Foods Group
  • Nestle
  • Unilever Group

Other Prominent Vendors

  • Ajinomoto
  • Bolton Group
  • CaJohns Fiery Foods
  • Campbell Soup
  • Clorox
  • ConAgra Foods
  • Del Monte
  • Edward and Sons
  • General Mills
  • Kewpie
  • Kikkoman
  • Lee Kum Kee
  • Marumiya
  • McCormick
  • Williams Foods

Market Driver

  • Lookout for Convenience by Consumers
  • For a full, detailed list, view our report

Market Challenge

  • Highly Fragmented Market
  • For a full, detailed list, view our report

Market Trend

  • Increase in Demand for Hot Sauces
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2018 and what will the growth rate be
  • What are the key market trends
  • What is driving this market
  • What are the challenges to market growth
  • Who are the key vendors in this market space
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Market Overview
  • 06.2. Market Size and Forecast by Revenue
  • 06.3. Market Size and Forecast by Volume
  • 06.4. Five Forces Analysis

07. Market Segmentation by Product

  • 07.1. Global Sauces and Dressings Market by Product 2013-2018
  • 07.2. Global Wet Cooking Sauces Market
    • 07.2.1. Market Size and Forecast
  • 07.3. Global Ketchup Market
    • 07.3.1. Market Size and Forecast
  • 07.4. Global Dressings Market
    • 07.4.1. Market Size and Forecast
  • 07.5. Global Dips Market
    • 07.5.1. Market Size and Forecast
  • 07.6. Global Dry Cooking Sauces Market
    • 07.6.1. Market Size and Forecast
  • 07.7. Global Chutneys and Relishes Market
    • 07.7.1. Market Size and Forecast
  • 07.8. Global Other Condiment Sauces Market
    • 07.8.1. Market Size and Forecast

08. Geographical Segmentation

  • 08.1. Global Sauces and Dressings Market by Geographical Segmentation 2013-2018

09. Key Leading Countries

  • 09.1. US
  • 09.2. Japan
  • 09.3. China
  • 09.4. UK
  • 09.5. Russia

10. Buying Criteria

11. Market Growth Drivers

12. Drivers and their Impact

13. Market Challenges

14. Impact of Drivers and Challenges

15. Market Trends

16. Trends and their Impact

17. Vendor Landscape

  • 17.1. Competitive Scenario
  • 17.2. Market Share Analysis 2013
  • 17.3. Other Prominent Vendors

18. Key Vendor Analysis

  • 18.1. H.J. Heinz
    • 18.1.1. Key facts
    • 18.1.2. Business Overview
    • 18.1.3. Business Segmentation
    • 18.1.4. Geographical Segmentation
    • 18.1.5. Recent Developments
    • 18.1.6. SWOT Analysis
  • 18.2. Kraft Foods Group
    • 18.2.1. Key Facts
    • 18.2.2. Business Overview
    • 18.2.3. Product Segmentation
    • 18.2.4. Product Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 18.2.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 18.2.6. Business Strategy
    • 18.2.7. Recent Developments
    • 18.2.8. SWOT Analysis
  • 18.3. Nestle
    • 18.3.1. Key Facts
    • 18.3.2. Business Overview
    • 18.3.3. Revenue by Business Segmentation 2013
    • 18.3.4. Revenue by Business Segmentation 2012 and 2013
    • 18.3.5. Revenue by Geographical Segmentation 2013
    • 18.3.6. Business Strategy
    • 18.3.7. Recent Developments
    • 18.3.8. SWOT Analysis
  • 18.4. Unilever
    • 18.4.1. Key Facts
    • 18.4.2. Business Overview
    • 18.4.3. Revenue by Business Segmentation 2013
    • 18.4.4. Revenue by Business Segmentation 2012 and 2013
    • 18.4.5. Revenue by Geographical Segmentation 2013
    • 18.4.6. Business Strategy
    • 18.4.7. Recent Developments
    • 18.4.8. SWOT Analysis

19. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Types of Sauces and Dressings
  • Exhibit 3: Global Sauces and Dressings Market Overview
  • Exhibit 4: Global Sauces and Dressings Market 2013-2018 (US$ billion)
  • Exhibit 5: Global Sauces and Dressings Market 2013-2018 (billion pounds)
  • Exhibit 6: Global Sauces and Dressings Market by Product
  • Exhibit 7: Global Sauces and Dressings Market by Product Segmentation 2013
  • Exhibit 8: Global Sauces and Dressings Market by Product Segmentation 2013-2018 (US$ billion)
  • Exhibit 9: Global Wet Cooking Sauces Market 2013-2018 (US$ billion)
  • Exhibit 10: Global Ketchup Market 2013-2018 (US$ billion)
  • Exhibit 11: Global Dressings Market 2013-2018 (US$ billion)
  • Exhibit 12: Global Dips Market 2013-2018 (US$ billion)
  • Exhibit 13: Global Dry Cooking Sauces Market 2013-2018 (US$ billion)  
  • Exhibit 14: Global Chutneys and Relishes Market 2013-2018 (US$ billion)  
  • Exhibit 15: Global Other Condiment Sauces Market 2013-2018 (US$ billion)  
  • Exhibit 16: Global Sauces and Dressings Market by Geographical Segmentation 2013
  • Exhibit 17: Global Sauces and Dressings Market by Geographical Segmentation 2013-2018
  • Exhibit 18: Business Segmentation: H.J. Heinz 2012
  • Exhibit 19: Geographical Segmentation: H.J. Heinz 2012-2011 (in thousands)
  • Exhibit 20: Kraft Foods Group: Product Segmentation 2013
  • Exhibit 21: Kraft Foods Group: Product Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ billion)
  • Exhibit 22: Kraft Foods Group: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 23: Nestle: Revenue by Business Segmentation 2013
  • Exhibit 24: Nestle: Revenue by Business Segmentation 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 25: Nestle: Revenue by Geographical Segmentation 2013
  • Exhibit 26: Unilever: Revenue by Business Segmentation 2013
  • Exhibit 27: Unilever: Revenue by Business Segmentation 2012 and 2013 (US$ billion)
  • Exhibit 28: Unilever: Revenue by Geographical Segmentation 2013
Back to Top