市場調査レポート
商品コード
1423314
フリップトクラスルーム市場レポート:製品・エンドユーザー・地域別、2024年~2032年Flip Classroom Market Report by Product (Software, Hardware, Services), End-User (Higher Education, K-12), and Region 2024-2032 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
フリップトクラスルーム市場レポート:製品・エンドユーザー・地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年01月30日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 2~3営業日
|
フリップトクラスルームの世界市場規模は2023年に21億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて13.9%の成長率(CAGR)を示し、2032年には71億米ドルに達すると予測しています。
フリップトクラスルームは、従来の教室での授業ではなく、オンライン・モードを通じて学習が行われる革新的な教育モデルです。この設定では、学生はライブまたは録画済みの講義を視聴し、仲間の学生と協力し、ウェブを通じてメンターから指導を受ける。学生は自分のペースで自由に学ぶことができるので、柔軟な学習が可能です。ビデオやオーディオ形式で学生に提供されるコンテンツは、より魅力的であり、このモデルが学生の自学自習を促し、自分自身でテーマを探求する十分な機会を提供するため、よりよく保持されます。
デジタル化の動向の高まりは、市場の成長を促す重要な要因のひとつです。これは、大衆の間での個別学習の人気の高まりやオンライン教育コミュニティの発展と相まって、フリップトクラスルームの需要に大きく寄与しています。教育機関では現在、フリップト学習プログラムを導入しています。フリップト学習プログラムは、生徒と教師の相互作用の強化を可能にするため、講師が生徒一人ひとりのニーズを効果的に理解するのに役立つからです。さらに、通常オンライン・リポジトリに保存されている講義にアクセスしてダウンロードし、巻き戻し、一時停止、何度でも再生できるため、どのような概念でも簡単に理解することができます。可処分所得水準の上昇、利用可能な教育施設を改善するための研究開発(R&D)の増加、技術革新も市場の成長を促進しています。
The global flip (Flipped) classroom market size reached US$ 2.1 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 7.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 13.9% during 2024-2032.
A flip classroom is an innovative teaching model where the learning takes place through an online mode rather than the conventional classroom mode of teaching. In this setup, students watch live or pre-recorded lectures, work together with fellow students and take guidance from a mentor through the web. It provides learning flexibility to the students as they are free to learn at their own pace. The content available to the students in video and audio formats is more engaging and is retained better as this model encourages the student to practice self-study and provides ample opportunities to explore the subject themselves.
The increasing trend of digitization is one of the key factors driving the market growth. This, coupled with the growing popularity of personalized learning among the masses and the development of online education communities, has significantly contributed to the demand for flipped classrooms. Educational institutions are currently deploying flip learning programs as they enable enhanced interaction among students and teachers which helps instructors in effectively understanding the individual needs of each student. Furthermore, they also allow easy understanding of any concept to the students who can access and download the lectures, usually stored in an online repository, and can rewind, pause and play them any number of times. Rising disposable income levels, increasing research and development (R&D) to improve the available educational facilities and technological innovations are also catalyzing the growth of the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global flip classroom market report, along with forecasts at the global and regional level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product and end-user.
Software
Hardware
Services
Higher Education
K-12
North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Adobe Inc., Cisco Systems, Inc., D2L Corporation, Echo360, Inc., Panopto, Inc., Aptara Inc., Articulate Global, Inc., City & Guilds Group, Crestron Electronics, Inc., Dell Inc., Haiku Learning Systems, Inc., Mediacore, N2N Services Inc., OpenEye Scientific Software, Inc., Saba Software, Inc., Schoology Inc. and TechSmith Corporation