お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ
株式会社グローバルインフォメーション
市場調査レポート
商品コード
960460

自動車用インタークーラー市場: 世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)

Automotive Intercooler Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2020-2025

出版日: | 発行: IMARC Services Private Limited | ページ情報: 英文 106 Pages | 納期: 2-3営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=107.49円
自動車用インタークーラー市場: 世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)
出版日: 2020年09月03日
発行: IMARC Services Private Limited
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 2-3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の自動車用インタークーラーの市場規模は、2014~2019年の間に約7%のCAGRで拡大しました。自動車用インタークーラーは、キャブレターまたは燃料噴射システムに入る空気を冷却するために利用される熱交換装置です。圧縮空気から廃熱を抽出するために、過給内燃エンジンおよびターボチャージの内燃エンジンの空気対空気または空気対水の冷却装置として使用されます。吸気システムの効率を高め、燃焼性を向上させ、エンジンの信頼性を高めるのに役立ちます。また、燃費を最大化し、車両の温室効果ガス(GHG)排出量を削減します。

自動車業界の成長は、自動車用インタークーラー市場の成長を後押しする重要な要素の1つです。これに加えて、高速用のターボチャージャー付きエンジンを組み込んだスポーツカーに対する需要の高まりが市場の成長を強化しています。ターボチャージャーは、エンジンの小型化にも役立ち、結果として、出力とパフォーマンスが向上します。さらに、環境問題の高まりにより、多くの国の政府が二酸化炭素(CO2)排出に関する厳しい規制を実施しています。その結果、世界中で自動車用インタークーラーの売上が増加しています。

これとは別に、主要なプレーヤーは、機能が改善された革新的な製品を導入するための研究開発 (R&D)プロジェクトの拡大に注力しています。ただし、市場の成長は現在、コロナウイルス(COVID-19)の蔓延を抑えるためにいくつかの国の政府によって課されたロックダウンによって妨げられています。これにより、サプライチェーンが中断され、さまざまな製造ユニットの運用に影響が及びました。正常性が回復すると、市場は成長を遂げると予想されます。今後の見通しとして、自動車用インタークーラーは今後5年間、穏やかな成長を続けると予測されています。

当レポートでは、自動車用インタークーラー市場について調査し、市場の概要とともに、タイプ別、車両タイプ別、エンジンタイプ別、流通別、地域別の動向、および市場に参入する企業のプロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 序文

第2章 範囲と調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

第5章 世界の自動車用インタークーラー市場

  • 市場概要
  • 市場パフォーマンス
  • COVID-19の影響

第6章 タイプ別市場の内訳

  • 空気対空気インタークーラー
  • 水対空気インタークーラー

第7章 マウントタイプ別市場の内訳

  • フロントマウントインタークーラー
  • トップマウントインタークーラー
  • サイドマウントインタークーラー

第8章 車両タイプ別市場の内訳

  • 乗用車
  • 小型商用車
  • 大型商用車
  • その他

第9章 エンジンタイプ別市場の内訳

  • 過給エンジン
  • ターボチャージエンジン

第10章 流通別市場の内訳

  • OEM
  • アフターマーケット

第11章 地域別市場の内訳

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東とアフリカ
    • 国別の市場の内訳

第12章 SWOT分析

第13章 バリューチェーン分析

第14章 ポーターのファイブフォース分析

第15章 価格分析

第16章 競合情勢

  • 市場構造
  • キープレイヤー
  • キープレイヤーのプロファイル
    • Bell Intercoolers
    • Forge Motorsport Inc.
    • Garrett Motion Inc.
    • Kale Oto Radyator
    • Mishimoto
    • Modine Manufacturing
    • Pro-Alloy (Holdings) Limited
    • PWR Holdings Limited
    • Treadstone Performance Engineer
目次
Product Code: SR1019M5_Report

The global automotive intercooler market grew at a CAGR of around 7% during 2014-2019. An automotive intercooler is a heat exchanger device utilized for cooling the air entering the carburetor or fuel injection system. It is used as an air-to-air or air-to-water cooler for supercharged and turbocharged internal combustion engines to extract waste heat from the compressed air. It assists in increasing the efficiency of the induction system, improving combustion and enhancing the reliability of the engine. It also helps maximize the fuel economy and reduce the greenhouse gas (GHG) emissions of the vehicle.

The growing automotive industry represents one of the significant factors impelling the automotive intercooler market growth. Besides this, the escalating demand for sports cars that incorporate turbocharged engines for high speed is strengthening the market growth. Turbochargers also help in downsizing the engine, which, in turn, helps offer improved output and performance. Moreover, due to the growing environmental concerns, governments of numerous countries are implementing stringent regulations on carbon dioxide (CO2) emission. Consequently, there is an increase in the sales of automotive intercoolers across the globe. Apart from this, the leading players are focusing on increasing research and development (R&D) projects to introduce innovative products with improved functionality. However, the market growth is currently hampered by lockdowns imposed by governments of several countries to contain the spread of the coronavirus disease (COVID-19). This has interrupted the supply chains and affected the operations of various manufacturing units. The market is anticipated to experience growth once normalcy is regained. Looking forward, IMARC Group expects the global automotive intercooler market to continue its moderate growth during the next five years.

Breakup by Type:

  • Air to Air Intercooler
  • Water to Air Intercooler

Breakup by Design Type:

  • Front Mounted Intercooler
  • Top Mounted Intercooler
  • Side Mounted Intercooler

Breakup by Vehicle Type:

  • Passenger Cars
  • Light Commercial Vehicles
  • Heavy Commercial Vehicles
  • Others

Breakup by Engine Type:

  • Supercharged Engine
  • Turbocharged Engine

Breakup by Distribution:

  • OEMs
  • Aftermarket

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

  • The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Bell Intercoolers, Forge Motorsport Inc., Garrett Motion Inc., Kale Oto Radyator, Mishimoto, Modine Manufacturing, Pro-Alloy (Holdings) Limited, PWR Holdings Limited and Treadstone Performance Engineer.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global automotive intercooler market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global automotive intercooler market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the type?
  • What is the breakup of the market based on the design type?
  • What is the breakup of the market based on the vehicle type?
  • What is the breakup of the market based on the engine type?
  • What is the breakup of the market based on the distribution?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global automotive intercooler market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Automotive Intercooler Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Air to Air Intercooler
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Water to Air Intercooler
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Type

  • 7.1 Front Mounted Intercooler
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Top Mounted Intercooler
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Side Mounted Intercooler
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Vehicle Type

  • 8.1 Passenger Cars
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Light Commercial Vehicles
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Heavy Commercial Vehicles
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Engine Type

  • 9.1 Supercharged Engine
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Turbocharged Engine
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Distribution

  • 10.1 OEMs
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Aftermarket
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Bell Intercoolers
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
    • 16.3.2 Forge Motorsport Inc.
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
    • 16.3.3 Garrett Motion Inc.
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
    • 16.3.4 Kale Oto Radyator
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
    • 16.3.5 Mishimoto
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
    • 16.3.6 Modine Manufacturing
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
      • 16.3.6.3 Financials
      • 16.3.6.4 SWOT Analysis
    • 16.3.7 Pro-Alloy (Holdings) Limited
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
    • 16.3.8 PWR Holdings Limited
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
    • 16.3.9 Treadstone Performance Engineer
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.