市場調査レポート
商品コード
1370282
マルチクリーナー市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Multi Cleaners Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
マルチクリーナー市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
|
マルチクリーナーの世界市場規模は2022年に44億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2023年から2028年の間に4.1%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに56億米ドルに達すると予測しています。
マルチクリーナーは、窓、床、カーペット、布張りなど、さまざまな表面のクリーニングに広く使用されています。住宅分野では、マルチクリーナーは、住宅敷地内で快適さを提供するとともに、細菌や感染症から個人を保護します。一方、飲食品、ホスピタリティ、ヘルスケアなどの商業産業では、感染のリスクが高いため、衛生的な環境を維持するためにマルチクリーナーの需要が高まっています。さらに、コロナウィルスの発生という現在のパンデミック状況により、商業スペースや住宅スペース全体の除菌の推進力は、世界中で感染のない状態を確保するための重要な要因となっています。
適切な衛生状態の維持、定期的な清掃に対する消費者の関心の高まり、および下痢、大腸菌、ブルーリ潰瘍などの疾患の高い有病率は、マルチクリーナーの需要に大きく影響しています。さらに、可処分所得水準の上昇によって消費者の購買力が高まり、先進国市場と新興国市場の両方で、高級ホームケア製品に対する1人当たりの支出が増加しています。さらに、ステンレス、鏡面、ガラス、ガラス固化体、木材など、さまざまな種類の表面を含むスマートで高級な住宅の建設が増加しているため、特殊な洗浄能力を持つホームケア製品の採用が増加しています。さらに、様々な技術的進歩により、特殊な表面を洗浄・保護するための注入式ワイプ、斬新なディスペンサーシステム、スマートチューブドロップソリューションのイントロダクションが登場しています。さらに、複数の企業が、あらゆる所得層に対応するため、幅広い価格帯でより新しく先進的な製品を発売しています。さらに、クリーナーに含まれる刺激の強い化学物質の有害な影響に対する消費者の懸念の高まりから、化学的に調合された製品よりも自然で有機的な製品の人気が高まっています。継続的なアップグレードと消費者の嗜好の変化に起因するホームケア業界のこのような開拓は、今後数年間、世界のマルチクリーナー市場の成長を促進し続けると思われます。
The global multi cleaners market size reached US$ 4.4 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 5.6 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.1% during 2023-2028.
Multi-purpose cleaners are widely used for cleaning several surfaces such as windows, floors, carpets, upholsteries, etc. In the residential sector, multi-cleaners protect individuals from germs and infections along with rendering comfort within residential premises. On the other hand, commercial industries, such as food & beverage, hospitality, healthcare, etc., pose higher risks of infection; thus, raising the demand for multi-use cleaners in maintaining a hygienic environment. Moreover, with the current pandemic situation of coronavirus outbreak, the impetus of sanitization across commercial and residential spaces has become an important factor in ensuring infection-free conditions across the globe.
The rising consumer concerns towards maintaining proper hygiene, regular cleaning, and high prevalence of diseases, such as diarrhea, E. Coli, Buruli ulcers, etc., have significantly influenced the demand for multi-purpose cleaners. Additionally, the rising disposable income levels leading to high consumer purchasing power, have augmented the per capita expenditure on premium and high-end home care products, across both developed and emerging markets. Furthermore, rising construction of smart and luxury homes, including different kinds of surfaces such as stainless, mirrored, glass, vitrified, wood, etc., have led to the rising adoption of home care products with specific cleaning abilities. Furthermore, various technological advancements have led to the introduction of infused wipes, novel dispensing systems, and smart tube drop solutions to clean and preserve specialized surfaces. Moreover, several companies are launching newer and advanced products across a broad spectrum of price points to serve all categories of income groups. Additionally, the rising consumer concerns towards the harmful effects of harsh chemicals present in cleaners have led to the growing popularity of natural and organic products over chemically formulated ones. Such developments in the home care industry owing to the continuous upgradations and changing consumer preferences will continue to fuel the growth of the global multi-purpose cleaners market in the coming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global multi cleaners market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, end-use and distribution channel.
Cream Cleaner
Spray Cleaner
Wipes
Others
Residential
Commercial
Industrial
Automotive and Aerospace
Hospitality
Healthcare
Others
Online
Speciality Stores
Supermarkets and Hypermarkets
Departmental Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Turkey
Saudi Arabia
Others
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being 3M Company, Amway Corp., CarrollCLEAN, The Clorox Company, W. W. Grainger Inc., Permatex Inc. (Illinois Tool Works Inc), The Procter & Gamble Company, Reckitt Benckiser Group plc, SC Johnson & Son, Inc., Spartan Chemical Company Inc., etc.