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市場調査レポート
商品コード
1754085
LaaS(Lighting as a Service)市場レポート:コンポーネント別、設置別、エンドユーザー別、地域別、2025年~2033年Lighting as a Service Market Report by Component (Luminaries and Control Equipment, Software and Communication Systems, Maintenance Services), Installation (Indoor, Outdoor), End User (Commercial, Industrial, Municipal, and Others), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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LaaS(Lighting as a Service)市場レポート:コンポーネント別、設置別、エンドユーザー別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年06月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
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LaaS(Lighting as a Service)の世界市場規模は2024年に12億1,210万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、同市場が2033年までに191億1,170万米ドルに達し、2025年から2033年の間に34.06%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
LaaSとは、旧式の照明からスマート照明への容易な切り替えを可能にする技術的・財務的管理サービスを提供するサービスベースのモデルを指します。センサーやIoT(モノのインターネット)技術を活用し、照明システムやリサイクル機器の設置、適切な保守・管理を支援します。さらに、照明サービスには1回限りの料金ではなく、月単位の料金が必要なため、エンドユーザーに先行投資を求めないです。このサービスを通じて、照明改修は継続的な購入契約の一部として顧客に請求されるため、コストを数カ月または数年に分散することができます。LaaSを利用する主な利点としては、エネルギー消費量の削減、継続的なコスト削減、メンテナンス責任がないこと、データ収集、機器間通信、遠隔管理などの機能を追加できることなどが挙げられます。
市場の主な原動力は、世界中でエネルギー効率の高い照明システムへの需要が高まっていることです。これは、従来の照明から持続可能な照明ソリューションへの大衆のパラダイムシフトに起因しています。さらに、継続的な製品革新と新製品の発売が市場成長に弾みをつけています。また、エネルギー効率の高い照明技術として発光ダイオード(LED)の利用が急速に進んでいることも、市場に明るい展望をもたらしています。省エネを推進するためにいくつかの国の政府機関が採用している好意的な政策と政策が、市場の重要な成長促進要因として作用しています。市場に寄与するその他の要因としては、急速な都市化と工業化、スマートホームの出現、大衆の可処分所得水準の上昇、主要企業による広範な研究開発活動などが挙げられます。
The global lighting as a service market size reached USD 1,212.1 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 19,111.7 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 34.06% during 2025-2033.
Lighting as a service (LaaS) refers to a service-based model that provides technical and financial management services to enable an easy switchover from old-style lighting to smart lighting. By using sensors and the Internet of Things (IoT) technology, it assists with the installation of lighting systems and recycling equipment, along with proper maintenance and management of the same. Furthermore, it does not demand upfront investments from end users as it requires charges on a monthly basis instead of a one-time fee for light services. Through the service, lighting retrofits are charged to customers as a part of an ongoing purchase agreement, which allows the cost to be spread out over the course of several months or years. Some of the key advantages of using lighting as a service include reduced energy consumption, continual cost savings, no maintenance liability, and the ability to add-on features, including data collection, inter-device communication, and remote management.
The market is majorly driven by the escalating demand for energy-efficient lighting systems across the globe. This can be attributed to the paradigm shift of the masses towards sustainable lighting solutions from conventional lighting. Moreover, continual product innovations and the launch of new products are providing an impetus to the market growth. Also, the rapid utilization of light-emitting diode (LED) as an energy-efficient lighting technology is creating a positive outlook for the market. Favorable policies and regulations adopted by government bodies of several countries for promoting energy conservation are acting as significant growth-inducing factors for the market. Some of the other factors contributing to the market include rapid urbanization and industrialization, the emergence of smart homes, the inflating disposable income levels of the masses ad extensive research and development (R&D) activities conducted by the key players.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Acuity Brands Lighting Inc., Electricity Supply Board (ESB) Group, Enlighted Inc., Every Watt Matters, LumenServe Inc., RCG LightHouse, Signify N.V., Stouch Lighting and UrbanVolt.