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市場調査レポート
商品コード
1753956
ATMマネージドサービス市場レポート:ATMタイプ別、サービスタイプ別、場所別、地域別、2025年~2033年ATM Managed Services Market Report by ATM Type, Service Type, Location, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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ATMマネージドサービス市場レポート:ATMタイプ別、サービスタイプ別、場所別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年06月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のATMマネージドサービス市場規模は2024年に86億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2033年には129億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて4.38%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
ATM(現金自動預払機)マネージドサービスとは、さまざまな金融機関や銀行に提供される包括的なサービスのことです。これは、預金回収、通貨管理、電子商品配送、サーチャージオプション、災害復旧、フルサービスの調整処理、スキミング防止監視設備などを提供します。これとは別に、ATMマネージドサービスは、追加機能として、カメラセキュリティ、手形決済、カードレス取引、現金引き出しと送金を提供しています。これにより、金融機関は業務効率を最適化し、生産性の高い業務を重視し、カード会員の満足度を確保し、全体的な収益性と業績を向上させることができます。現在、キャッシュディスペンサー、従来型ATM、スマートATM、ホワイトラベルATM、ブラウンラベルATMの各タイプで市販されています。
銀行・金融・サービス・保険(BFSI)セクターの大幅な拡大に伴い、さまざまな複雑な業務にアクセスするための高度なATMサービスへの需要が高まっています。これはさらに、金銭取引機の利用が増加していることや、セキュリティやメンテナンスに関する懸念が高まっていることが、市場成長を促進する主な要因となっています。また、磁気ストライプのスキミングを含む不正行為の増加や、消費者によるデビットカードの普及が、ATMマネージドサービスの普及を促進し、これも成長を促す要因となっています。さらに、EMVチップを採用して認証を強化することで、磁気ストライプカードの普及を抑制しようとする各国の政府の積極的な取り組みも、市場の成長に寄与しています。さらに、モバイルベースの技術やモノのインターネット(IoT)ソリューションとATMマネージドサービスとの大規模な統合と相まって、セルフサービスソフトウェアの導入が市場成長を促進しています。その他、急速なデジタル化、金融機関同士の戦略的提携、ATMマネージドサービスにおけるブロックチェーン、近距離無線通信(NFC)、クイックレスポンス(QR)、人工知能(AI)の採用増加などが、市場に明るい見通しをもたらしています。
The global ATM managed services market size reached USD 8.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 12.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.38% during 2025-2033.
Automated teller machine (ATM) managed services refer to a range of comprehensive services provided to various financial institutions and banks. It offers deposit collection, currency management, electronic product delivery, surcharging options, disaster recovery, full-service adjustment processing, and anti-skimming monitoring facilities. Apart from this, ATM managed services provide camera security, bill payment, cardless transaction, and cash withdrawal and transfer as additional features. This, in turn, assists financial institutions in optimizing operational efficiency, emphasizing productive operations, ensuring cardholder satisfaction, and improving overall profitability and performance. At present, it is commercially available in cash dispensers, conventional, smart, white, and brown label ATM types.
With the substantial expansion in the banking, financial, services, and insurance (BFSI) sector, there has been an increasing demand for advanced ATM services to access various complex operations. This is further supported by the growing usage of money transaction machines and the rising security and maintenance concerns, which represent some of the major factors driving the market growth. In line with this, the escalating instances of fraudulent activities, including magnetic stripe skimming and the extensive uptake of debit cards by consumers, have facilitated the widespread adoption of ATM managed services, which is acting as another growth-inducing factor. Moreover, the favorable initiatives being undertaken by governments of several countries to inhibit the uptake of magstripe cards by employing EMV chips for enhanced authentication are contributing to the market growth. Furthermore, the introduction of self-service software, in confluence with the large-scale integration of mobile-based technologies and the Internet of Things (IoT) solutions with ATM managed services, is propelling the market growth. Other factors, including rapid digitization, strategic collaborations amongst financial institutions, and the rising employment of blockchain, near field communication (NFC), quicker response (QR), and artificial intelligence (AI) in ATM managed services, are creating a positive outlook for the market.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AGS Transact Technologies Ltd., Cardtronics Inc. (NCR Corporation), CMS Info Systems Ltd., Diebold Nixdorf Incorporated, Electronic Payment and Services Private Limited, Euronet Worldwide Inc., Financial Software & Systems Pvt Ltd, Fiserv Inc., Hitachi Payment Services Pvt. Ltd., LD Systems, Quality Data Systems Inc., TetraLink and Vocalink (Mastercard Inc).