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市場調査レポート
商品コード
1722816
スポーツ用保護具の市場規模、シェア、動向、予測:製品タイプ、保護部位、流通チャネル、地域別、2025年~2033年Sports Protective Equipment Market Size, Share, Trends and Forecast by Product Type, Area of Protection, Distribution Channel, and Region, 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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スポーツ用保護具の市場規模、シェア、動向、予測:製品タイプ、保護部位、流通チャネル、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年05月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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スポーツ用保護具の世界市場規模は2024年に86億4,000万米ドルとなりました。今後、IMARC Groupは、同市場が2033年には128億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて4.24%のCAGRを示すと予測しています。北米は現在、2024年のスポーツ用保護具の市場シェアで38.8%以上を占め、市場を独占しています。同地域の市場を牽引しているのは、プロ・アマスポーツリーグの拡大、スポーツインフラへの投資の増加、青少年スポーツ開拓への注目の高まり、高度な安全装備への旺盛な個人消費です。
スポーツ用保護具は、練習や試合中の重傷や死亡事故から参加者を守るために使用されます。体液を吸収するフォーム、衝撃を吸収し骨部分を保護するゲル、サポートを提供するフェルト、スプリントやカスタムパッド用の熱可塑性プラスチック、手や手首の怪我用のシリコンエラストマーなど、さまざまな素材を使用して作られています。様々な形状で広く販売されており、スポーツや保護が必要な身体の部位によって用途が異なります。例えば、ヘルメットはボクシング、サイクリング、クリケット、アイスホッケー、急流スポーツで頭部を保護するために使用され、パッドはサッカーや野球で首、胸、上肢を保護するために使用されます。
コンタクトスポーツ、衝突スポーツ、アドベンチャースポーツでは、一般に傷害のリスクが高いです。そのため、各国の政府や保健機関は、スポーツをする際の保護具の利用を促進する安全基準を導入しています。さらに、プロスポーツへの子供たちの参入が増加していることも、市場の成長に寄与しています。さらに、世界中の学校や大学では、学生のスポーツイベントやトーナメントへの参加を奨励しています。これは、子供の身体的健康に対する親の関心の高まりと相まって、スポーツ用保護具の需要にプラスの影響を与えています。これに加えて、肥満や慢性疾患の有病率の増加や、個人の全体的な健康維持への関心の高まりが、市場の成長に拍車をかけています。また、アウトドアスポーツの新たな動向と旅行・観光産業の隆盛も市場を牽引しています。さらに、身体活動やスポーツの利点に関する認知度を高めるために、いくつかの取り組みが行われており、これが市場の前向きな見通しを生み出すと予測されています。
The global sports protective equipment market size was valued at USD 8.64 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 12.80 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 4.24% from 2025-2033. North America currently dominates the sports protective equipment market share by holding over 38.8% in 2024. The market in the region is driven by the expansion of professional and amateur sports leagues, increasing investments in sports infrastructure, surging focus on youth sports development, and strong consumer spending on advanced safety equipment.
Sports protective equipment is used to protect participants from severe injuries and fatalities during practice or match. It is made using different materials, including foam to absorb fluids; gel to absorb shock and protect bony areas; felt for offering support; thermoplastics for splints and custom pads; and silicone elastomer for hands and wrist injuries. It is widely available in various forms, which finds application depending on the sport and the body area that needs to be protected. For instance, helmets are used to protect the head in boxing, cycling, cricket, ice hockey, and whitewater sports, while pads are used to shield the neck, chest, and upper extremities in football and baseball.
The risk of injury is generally higher in contact, collision, and adventure sports. As a result, governments and health organizations of numerous countries are implementing safety standards to promote the utilization of protective equipment while playing sports. In addition, the increasing participation of children in professional sports is contributing to market growth. Moreover, schools and colleges worldwide are encouraging student participation in sports events and tournaments. This, in confluence with the growing concerns among parents about the physical health of their children, is influencing the demand for sports protective equipment positively. Besides this, the increasing prevalence of obesity and chronic diseases and the focus of individuals on maintaining their overall health are fueling the market growth. The emerging trend of outdoor sports, coupled with the thriving travel and tourism industry, is also driving the market. Furthermore, several initiatives are being undertaken to increase awareness about the benefits of physical activities and sports, which is projected to create a positive market outlook.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adidas AG, Alpinestars, Amer Sports Oyj, ASICS Corporation, Franklin Sports Inc., Mizuno Corporation, Nike Inc., Puma SE, Under Armour Inc., Vista Outdoor Inc. and Warrior Sports Inc. (New Balance).