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市場調査レポート
商品コード
1722691
マイクロパーフォレーション(MP)食品包装市場レポート:材料、用途、地域別、2025年~2033年Micro-Perforated Food Packaging Market Report by Material (Polyethylene, Polypropylene, Polyethylene Terephthalate, and Others), Application, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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マイクロパーフォレーション(MP)食品包装市場レポート:材料、用途、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年05月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 134 Pages
納期: 2~3営業日
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マイクロパーフォレーション(MP)食品包装の世界市場規模は2024年に16億1,000万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに22億1,000万米ドルに達し、2025年から2033年にかけて3.39%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
マイクロパーフォレーション(MP)食品包装は、製品の鮮度を保つためのガス交換用の微細な穴を含む高分子フィルムです。ポリエチレン(PE)、ポリプロピレン(PP)、ポリエチレンテレフタレート(PET)で製造されます。ラップ、シート、袋、パウチなどのバリエーションがあります。マイクロパーフォレーション(MP)食品包装は、高い呼吸特性と低温性を示し、微生物の繁殖を抑え、保湿性を高め、製品の保存期間を延ばします。さらに、こぼれ、汚染、改ざん、重要な栄養素の損失を防止する効果もあります。その結果、RTE(Ready-to-Eat)、果物、野菜、ベーカリー製品などの生分解性ベースの食品の包装に使用されています。
賞味期限が長く、携帯に便利なコンビニエンス食品への需要の高まりは、市場の成長を促進する主な要因の1つです。マイクロパーフォレーション(MP)食品包装は、食品の特性を維持しながら長距離輸送が容易な生鮮食品に対する需要の高まりにより、広く使用されています。これに伴い、賞味期限の延長を支援し、アレルゲンや毒素を含まない無害な包装材料に対する需要が増加していることが、市場の成長を後押ししています。さらに、環境への影響やカーボンフットプリントの削減を支援するグリーン・パッケージング・ソリューションの導入など、さまざまな製品イノベーションが市場成長に弾みをつけています。さらに、労働人口の増加や多忙なライフスタイル、多忙なスケジュールにより、消費者の嗜好がすぐに食べられる(RTE)スナックへとシフトしていることも、市場成長にプラスの影響を与えています。これとは別に、健康意識の高まりと消費者の支出能力の上昇に起因する果物や野菜の需要の増加は、特に新興経済国において、市場に前向きな見通しを生み出しています。
The global micro-perforated food packaging market size reached USD 1.61 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 2.21 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.39% during 2025-2033.
Micro-perforated food packaging is a polymeric film containing micro holes to exchange gasses for keeping the products fresh. They are manufactured of polyethylene (PE), polypropylene (PP) and polyethylene terephthalate (PET). They are widely available in wraps, sheets, bags and pouches variants. Micro-perforated food packaging exhibits high respiratory properties and low temperatures, which reduces the growth of microorganisms, enhances moisture retention, and extends the shelf life of the product. In addition to this, they aid in preventing spillage, contamination, tampering, and loss of vital nutrients. As a result, they are used for packaging biodegradable-based food products, such as ready-to-eat (RTE), fruits, vegetables and bakery products.
The increasing demand for convenience food products with longer shelf-life and convenient portability is one of the key factors driving the growth of the market. Micro-perforated food packaging is widely used due to the rising demand for fresh food that can easily be transported over long distances, while maintaining the food properties. In line with this, the increasing demand for non-toxic packaging material that assists in extending shelf-life and are free of allergens and toxins is favoring the market growth. Moreover, various product innovations, such as the introduction of green packaging solutions, that assist in reducing environmental impact and carbon footprint, are providing an impetus to the market growth. Additionally, shifting consumer preference toward ready-to-eat (RTE) snacks due to the increasing working population and their hectic lifestyles and busy schedules is positively impacting the market growth. Apart from this, the increasing demand for fruits and vegetables owing to growing health awareness and rising expenditure capacities of consumers, particularly in emerging economies, are creating a positive outlook for the market.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Aera SA, Amcor plc, Amerplast Ltd. (Hanmere Polythene Ltd.), Berry Global Inc., Bollore Group, Coveris, KM Packaging Services Ltd., Mondi plc, Sealed Air Corporation, SRF Limited, TCL Packaging, UFlex Limited and Ultraperf Technologies Inc.