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市場調査レポート
商品コード
1702066
食器洗い機用タブレット市場レポート:製品タイプ別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別、2025年~2033年Dishwasher Tablets Market Report by Product Type, Distribution Channel, End User, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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食器洗い機用タブレット市場レポート:製品タイプ別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年04月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
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食器洗い機用タブレットの世界市場規模は2024年に6億3,540万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに10億2,100万米ドルに達し、2025年から2033年にかけて5.14%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。従来の粉末洗剤に代わる便利で効率的な洗剤への需要の高まりが、市場を活性化しています。
食器洗い機用タブレットは、食器洗い機で食器を清浄・洗浄するために使用される洗剤の一種です。硬水を軟化させる化学物質、頑固な汚れを落とす漂白剤、デンプンやタンパク質を含む食品を素早く溶かす酵素、洗浄後の食器にツヤを与える界面活性剤が含まれています。現在では、使用者の要求に応じて、さまざまなタイプのものが販売されています。例えば、コンパクトな粉末洗剤からなるタブレットもあれば、特別に処方されたジェルからなるものもあります。長年にわたり、食器洗い機用タブレットは、無駄を最小限に抑え、こぼれるリスクを減らし、食器洗い機を保護することから、従来の粉末洗剤に代わる、より便利で効率的なものとして支持を集めています。
大衆の間で衛生と清潔に対する意識が高まっていることが、市場を牽引する主な要因です。食器洗い機用タブレットには、あらかじめ計量された効率的な成分が含まれており、食器洗いにおける洗剤の使いすぎを防ぎ、食器洗い機の寿命を延ばします。利便性が向上し、水とエネルギーの節約に役立つことから、食器洗い機用タブレットは消費者の間で急速に人気を集めています。さらに、世界中で食品レストランや飲食店の数が増えていることも、成長を促す大きな要因となっています。これに加えて、主要メーカーは、洗浄時にすすぎ剤、塩、その他の添加物を不要にする多機能食器洗い機用タブレットを発売しています。これは、スマート食器洗い機の販売急増と相まって、製品需要を刺激しています。さらに、食器洗い機用タブレットは、水道に入る洗剤の量を最小限に抑え、水処理施設の負担を軽減します。環境問題への関心の高まり、可処分所得の増加、eコマースプラットフォームを通じた製品の容易な入手、製品のプレミアム化など、その他の要因も市場の見通しを明るいものにしています。
業界の競合情勢は、Cleancult、Eurotab Operations、Henkel AG &Co.KGaA、IFB Appliances、Kao Corporation、Liby Group、McBride plc、Method Products(S. C. Johnson &Son Inc.)、Nopa Nordic A/S、Persan S.A.、Reckitt Benckiser Group PLC、Tenova、Unilever PLCといった主要企業プロファイルで調査されました。
The global dishwasher tablets market size reached USD 635.4 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1,021.0 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.14% during 2025-2033. The growing demand for a convenient and efficient alternative to traditional powder detergent is catalyzing the market.
Dishwasher tablets refer to a type of detergent used for cleaning and washing dishes in the dishwasher. They contain chemicals to soften hard water, bleaches to remove tough stains, enzymes to dissolve starch and protein-based foods quickly, and surfactants to add shine to the dishes after the wash. Nowadays, they are available in various types, depending on the requirements of the users. For instance, some tablets comprise powder detergent in compact form, while others are composed of specialized formulated gels. Over the years, dishwasher tablets have gained traction as a more convenient and efficient alternative to traditional powder detergent as they minimize wastage, reduce the risk of spills, and protect dishwashers.
The growing awareness regarding hygiene and cleanliness among the masses represents the primary factor driving the market. Dishwasher tablets contain pre-measured and efficient ingredients that prevent the overuse of detergent in dishwashing and increase the lifespan of the machine. As they offer increased convenience and help save water and energy, dishwasher tablets are rapidly gaining popularity among consumers. Additionally, the increasing number of food restaurants and eateries across the globe is another major growth-inducing factor. Besides this, the leading manufacturers are launching multi-functional dishwasher tablets that eliminate the need for rinsing agents, salts, and other additives during washing. This, in confluence with the surging sales of smart dishwashers, is catalyzing the product demand. Furthermore, dishwasher tablets minimize the amount of detergent entering the water supply, which eases the burden on water treatment plants. Other factors, including the growing environmental concerns, rising disposable incomes, easy product availability via e-commerce platforms and product premiumization, are also creating a positive market outlook.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Cleancult, Eurotab Operations, Henkel AG & Co. KGaA, IFB Appliances, Kao Corporation, Liby Group, McBride plc, Method Products (S. C. Johnson & Son Inc.), Nopa Nordic A/S, Persan S.A., Reckitt Benckiser Group PLC, Tenova and Unilever PLC.