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市場調査レポート
商品コード
1675436
G&Aアウトソーシング市場:タイプ別、アプリケーション別、地域別、2025-2033年General and Administrative Outsourcing Market Report by Type (Finance and Accounting Outsourcing, Recruitment Process Outsourcing, Payroll Outsourcing, Procurement Outsourcing, and Others), Application, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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G&Aアウトソーシング市場:タイプ別、アプリケーション別、地域別、2025-2033年 |
出版日: 2025年03月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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G&Aアウトソーシング市場の世界市場規模は2024年に79億米ドルに達しました。IMARC Groupは、2025年から2033年にかけての成長率(CAGR)は6.3%で、2033年には141億米ドルに達すると予測しています。低コストの労働市場へのアクセスや間接費の削減に対する需要の高まり、中核的な事業活動に向けた社内リソースの迅速な活用、非中核的な管理部門における豊富な経験や専門知識への容易なアクセスが、市場を牽引する主な要因となっています。
G&Aアウトソーシングとは、専門的な第三者ベンダーなどの外部サービスプロバイダーに、組織の非本質的な管理機能や業務を委託する手続きのことです。これにより、企業は自社のコアコンピタンスに集中することができ、社内のインフラ、人員配置、トレーニングの必要性がなくなるため、潜在的なコスト削減につながります。これに加えて、G&Aアウトソーシングはカスタマイズ可能なソリューションを提供するため、企業は大規模な社内リストラを行うことなく、ニーズに応じて管理業務の規模を拡大したり縮小したりすることができます。このような非中核的な管理業務には通常、財務・会計、カスタマーサービス、ITサポート、人事、給与管理などが含まれます。さらに、G&Aアウトソーシングは、法規制の遵守や技術の進歩など、特定のリスクをアウトソーシングサービスプロバイダーに転嫁します。G&Aアウトソーシングがもたらすメリットとしては、専門的な知識を容易に利用できる、柔軟性が高い、サービスレベルが向上する、などが挙げられます。
世界市場の主な原動力となっているのは、低コストの労働市場へのアクセスや、多くの組織による間接費の削減に対する需要の高まりです。これは、中核的な事業活動や戦略的イニシアティブに向けた内部リソースの迅速な活用に起因しています。これに伴い、非中核的な管理部門における豊富な経験と専門知識を容易に利用できるため、G&Aアウトソーシングサービスの利用が増加しています。さらに、さまざまなビジネスプロセスにおけるロボットによるプロセス自動化(RPA)、人工知能(AI)、機械学習(ML)アルゴリズムの継続的な進歩が、市場に弾みをつけています。これに加えて、複数の拠点や事業部門にまたがる業務プロセスの標準化や合理化に対する需要の高まりも、G&Aアウトソーシングの採用拡大につながっています。さらに、合併・買収(M&A)や戦略的な事業再編など、組織変更の増加も市場に明るい見通しをもたらしています。これとは別に、内部リソースを顧客対応プロセスに振り向けることで、組織が顧客体験の向上に重点を置くようになっていることも、市場に好影響を与えています。その他の市場貢献要因としては、急速なデジタル化、インダストリー4.0の到来、リモートワークへの嗜好の変化、拡張性へのニーズの高まり、主要企業による広範な研究開発活動などが挙げられます。
The global general and administrative outsourcing market size reached USD 7.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 14.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.3% during 2025-2033. The escalating demand for accessing lower-cost labor markets and reduction of overhead expenses, rapid utilization of internal resources towards core business activities, and easy access to extensive experience and domain expertise in non-core administrative functions represent some of the key factors driving the market.
General and Administrative (G&A) outsourcing refers to the procedure of entrusting external service providers, such as specialized third-party vendors, with the non-essential administrative functions and duties of an organization. This enables enterprises to concentrate on their core competencies, thereby eliminating the need for in-house infrastructure, staffing, and training, resulting in potential cost savings. In addition to this, G&A outsourcing offers customizable solutions that allow organizations to scale their administrative operations up or down according to their needs, without the need for major internal restructuring. These non-core administrative functions typically include finance and accounting, customer service and IT support, human resources, and payroll administration. Furthermore, G&A outsourcing shifts specific risks, such as regulatory compliance and technological advancements, to the outsourcing service provider. Some of the advantages provided by G&A outsourcing include easy access to specialized expertise, enhanced flexibility, and improved service levels.
The global market is primarily driven by the escalating demand for accessing lower-cost labor markets and reduction of overhead expenses by numerous organizations. This can be attributed to the rapid utilization of internal resources towards core business activities and strategic initiatives. In line with this, the easy access to extensive experience and domain expertise in non-core administrative functions is resulting in a higher uptake of G&A outsourcing services. Moreover, continual advancements in robotic process automation (RPA), artificial intelligence (AI), and machine learning (ML) algorithms in various business processes is providing an impetus to the market. In addition to this, the augmenting demand for business process standardization and streamlining of processes across multiple locations or business units is also leading to the increasing adoption of G&A outsourcing. Furthermore, the growing number of organizational changes, such as mergers and acquisitions (M&As), and strategic business restructuring is creating a positive outlook for the market. Apart from this, an enhanced focus on improved customer experience by the organizations through redirecting internal resources towards customer-facing processes is impacting the market favorably. Some of the other factors contributing to the market include rapid digitization, the advent of Industry 4.0, shifting preference towards remote work, growing need for scalability, and extensive research and development (R&D) activities conducted by the key players.
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.