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市場調査レポート
商品コード
1675371
女性用アパレル(ウィメンズアパレル)市場:製品タイプ別、シーズン別、流通チャネル別、地域別、2025-2033年Women Apparel Market Report by Product Type, Season, Distribution Channel, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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女性用アパレル(ウィメンズアパレル)市場:製品タイプ別、シーズン別、流通チャネル別、地域別、2025-2033年 |
出版日: 2025年03月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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女性用アパレル(ウィメンズアパレル)市場の世界市場規模は2024年に1兆352億米ドルに達しました。IMARC Groupは、2025年から2033年にかけての成長率(CAGR)は3.2%で、2033年には1兆3,727億米ドルに達すると予測しています。ソーシャルメディアの影響力の高まり、持続可能な女性用アパレルの出現、入手のしやすさなどが市場を牽引する主な要因です。
市場成長を後押しするファッションと美的動向の変化
女性用アパレル市場は継続的な成長を遂げています。新たなファッション動向とソーシャルメディアの影響力の高まりが、女性向けアパレルの売上増加をもたらす主な要因の1つです。ファッション業界は、異なる年齢層、ライフスタイル、機会、スタイル、嗜好を持つ多様な消費者に対応しています。
本レポートでは、市場構造、主要企業の市場シェア、主要企業の市況分析、主要成功戦略、競合ダッシュボード、企業評価象限などの競合分析を行っています。また、主要企業の詳細プロファイルも掲載しています。
女性用アパレルとは?
女性用アパレルとは、女性のためにデザインされ、女性が着用する衣服のことです。Tシャツ、ジーンズ、レギンス、ショートパンツ、スカート、トップス、シャツ、デニム、スポーツウェア、ウィンターウェア、カジュアルウェア、ナイトウェア、エスニックウェアなどで構成されています。コットン、ナイロン、レーヨン、ウール、デニムなどの快適な素材を使い、さまざまな色、サイズ、デザインで製造されています。スタイルと自己表現の向上に役立ち、快適さを提供し、自信を高め、寒い天候では暖かく、暑い天候では日焼け防止など、環境への影響から保護します。サイズ、色、柄、プリント、生地素材、アパレルの種類によって異なる季節や文化的背景に応じて一般的に販売されています。
COVID-19の大流行は、女性用アパレル産業に大きな影響を与え、多くの国に前例のない課題を課しました。ウイルスが世界的に蔓延する中、多くの国で封鎖措置や社会的距離を置く措置がとられ、個人消費の減少につながりました。これはアパレル産業に直接影響を与え、いくつかの小売業者やメーカーは売上と利益の減少を経験しました。また、多くの工場や生産施設が安全上の懸念から操業停止や生産能力の低下を余儀なくされ、サプライチェーンに深刻な混乱をもたらしました。このため、商品の流れが妨げられ、出荷の遅れが生じ、小売業者の在庫不足を招いた。加えて、在宅勤務の増加により、快適性を向上させた衣料品やカジュアルウェアへの需要が変化しました。その結果、フォーマルウェアやオケージョンウェアの売上が減少しました。
インド洋服、ジョガー・スタイルのジーンズ、斬新なデザインや流行のスタイルを取り入れたフォーマル・カジュアル服など、プレミアム品質の女性用アパレルに対する消費者の嗜好が高まっています。これは、個人の外見に対する意識の高まりと相まって、世界市場の成長を後押しする大きな要因の一つとなっています。さらに、製品メーカーは消費者層を拡大するため、リサイクル可能な布素材を使用して製造された環境的に持続可能な女性用アパレルや、敏感肌の消費者の要求を満たすその他の斬新なバリエーションを導入しています。また、既存の売上と収益性を改善するために、有名人やソーシャルメディアのインフルエンサーによる推薦など、さまざまな販促活動に資金を提供することにも注力しています。加えて、急速な都市化、多忙なライフスタイル、消費者の購買力の拡大が、入手のしやすさ、利便性、膨大な商品カタログ、割引情報、多数の支払い方法を提供するオンライン小売チャネルを通じた女性用アパレルの販売を促進しています。これとは別に、ビジュアルマーチャンダイジングやファッションレンタルサービスの動向の高まりが、市場に明るい展望をもたらしています。さらに、3Dニットマシンの採用増加やブランド間のコラボレーションの高まりが、市場の成長を強化しています。
The global women apparel market size reached USD 1,035.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1,372.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.2% during 2025-2033. The rising influence of social media, advent of sustainable women apparel, and easy availability represent some of the key factors driving the market.
Changing Fashion and Aesthetic Trends Augmenting Market Growth
The women apparel market has been experiencing continuous growth. The emerging fashion trends and the rising influence of social media represent one of the primary drivers resulting in the increasing sales of women apparel. The fashion industry caters to a diverse range of consumers with different age groups, lifestyles, occasions, styles, and preferences.
Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided.
What is Women apparel?
Women apparel refers to the garments designed for and worn by women. It comprises t-shirts, jeans, leggings, shorts, skirts, tops, shirts, denim, sports, winter, casual, night, and ethnic wear. It is manufactured in various colors, sizes, and designs using comfortable fabrics, such as cotton, nylon, rayon, wool, and denim. It helps in improving the style and self-expression, offering comfort, boosting confidence, and protecting from the environmental impact like warmth in cold weather or sun prevention in hot weather. It is commonly available according to different seasons and cultural backgrounds that differ based on the sizes, colors, patterns and prints, fabric materials, and type of apparel.
The COVID-19 pandemic outbreak has caused a significant impact on the women apparel industry and imposed unprecedented challenges on numerous countries. As the virus spread globally, many countries-imposed lockdown and social distancing measures, which led to a decline in consumer spending. This directly impacted the apparel industry, with several retailers and manufacturers experiencing reduced sales and profits. It also created a severe disturbance in the supply chain with many factories and production facilities forced to shut down or operate at reduced capacity due to safety concerns. This disrupted the flow of goods and caused delays in shipments resulting in a shortage of inventory for retailers. In addition, with people working from home, there was a shift in demand for clothing with improved comfort and casual wear. This led to a decline in sales of formal wear and occasion wear.
There is an increase in consumer preferences for premium-quality women apparel, such as Indo-western clothes, jogger style jeans, and formal and informal clothes, which are available in innovative designs and trendy styles. This, coupled with the rising consciousness among individuals about their physical appearances, represents one of the major factors bolstering the market growth around the world. Moreover, product manufacturers are introducing environmentally sustainable women apparel manufactured using recyclable cloth materials and other novel variants to meet the requirement of consumers with sensitive skins to expand their consumer base. They are also focusing on financing various promotional activities like celebrity and social media influencer endorsements to improve their existing sales and profitability. In addition, rapid urbanization, busy lifestyles, and expanding purchasing power of consumers are driving the sales of women apparel through online retail channels that offer easy availability, convenience, vast product catalogs, discounted deals, and numerous payment methods. Apart from this, the growing trend of visual merchandising and fashion rental services is creating a positive outlook for the market. Furthermore, the increasing adoption of 3D knitting machines and rising collaboration between brands are strengthening the growth of the market.