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市場調査レポート
商品コード
1675319
消化管用OTC医薬品市場:薬剤クラス別、適応症別、エンドユーザー別、地域別、2025-2033年Gastrointestinal OTC Drugs Market by Drug Class, Indication (Gastroesophageal Reflux Disease or Heartburn, Constipation, Diarrhea, Motion Sickness, and Others), End User, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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消化管用OTC医薬品市場:薬剤クラス別、適応症別、エンドユーザー別、地域別、2025-2033年 |
出版日: 2025年03月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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消化管用OTC医薬品市場の世界市場規模は2024年に437億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに622億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて3.82%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。胃腸疾患の有病率の上昇、消化器系の健康に対する大衆の意識の高まり、最近の高度な製剤の開発が市場を牽引する主な要因となっています。
消化管用OTC医薬品とは、胃腸の症状を緩和し、全体的な消化器系の健康を促進する非処方薬を指します。下剤、制酸剤、H2ブロッカー、プロトンポンプ阻害剤(PPI)、制吐剤、腸抗炎症剤、下痢止めなどが含まれます。消化管用OTC医薬品は、消化不良、便秘、胸やけ、下痢、乗り物酔い、酸逆流、吐き気、過敏性腸症候群(IBS)、腹痛などの治療に広く使われています。費用対効果が高く、便利で簡単に入手できる製品であり、即効性のある緩和をもたらし、患者の快適性を高め、自己管理を可能にします。消化管用OTC医薬品はまた、腸内環境を改善し、有益な細菌を回復させ、将来の合併症を予防し、痛み、腹部膨満感、腹部不快感、嘔吐などのさまざまな症状の重症度を最小限に抑えるのに役立ちます。
座りがちなライフスタイルや不健康な食習慣による胃腸障害の有病率の上昇は、市場の成長を後押しする重要な要因のひとつです。消化管用OTC医薬品は、感染症、消化不良、急性下痢、胸やけ、胃食道逆流症(GERD)、便秘、腹部膨満感、つわりなどの治療に広く使用されています。さらに、消化を改善し、腸の健康を促進し、栄養素の適切な分解と吸収を確保するための製品用途の増加は、消化の健康に対する大衆の意識の高まりに起因しており、市場成長の原動力となっています。これに伴い、健康状態を管理し将来の健康合併症を予防するためのセルフケアと消費者のエンパワーメントという新たな動向が、もう一つの成長誘発要因として作用しています。さらに、最近の発泡性錠剤、液剤、懸濁剤、フィルムストリップ、チュアブル製品などの高度な製剤開発は、薬剤の有効性を高め、吸収を高め、投与回数を減らすものであり、市場成長にプラスの影響を与えています。これに加えて、ブリスターパック、リシーラブルパウチ、1回投与分包などの便利で旅行しやすいパッケージングの導入が市場成長を促進しています。これとは別に、非侵襲的治療に対する消費者の嗜好の高まりが、一般的な消化器系の問題を管理し、即座に緩和を提供する製品需要を促進しています。さらに、複数のメーカーによるテレビ(TV)コマーシャル、ソーシャルメディア、インフルエンサーマーケティング、有名人の推薦を通じた積極的なプロモーションやブランディングキャンペーンが市場成長を強化しています。その他、老年人口の増加、消費者の支出能力の増加、eコマースプラットフォームでの製品の容易な入手などが市場成長を促進すると予想されます。
The global gastrointestinal OTC drugs market size reached USD 43.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 62.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.82% during 2025-2033. The rising prevalence of gastrointestinal disorders, increasing awareness among the masses regarding digestive health, and the recent development of advanced formulations represent some of the key factors driving the market.
Gastrointestinal over-the-counter (OTC) drugs refer to non-prescription medications that alleviate gastrointestinal symptoms and promote overall digestive wellness. It includes laxatives, antacids, H2 blockers, proton pump inhibitors (PPIs), anti-emetics, bowel anti-inflammatory, and anti-diarrheal medications. Gastrointestinal OTC drugs are widely used to treat indigestion, constipation, heartburn, diarrhea, motion sickness, acid reflux, nausea, irritable bowel syndrome (IBS), and abdominal pain. It is a cost-effective, convenient, and easily accessible product that provides immediate relief, enhances patient comfort, and allows self-management. Gastrointestinal OTC drugs also aid in improving gut health, restoring beneficial bacteria, preventing future complications, and minimizing the severity of various symptoms, such as pain, bloating, abdominal discomfort, and vomiting.
The rising prevalence of gastrointestinal disorders due to sedentary lifestyles and unhealthy eating habits is one of the key factors providing a thrust to the market growth. Gastrointestinal OTC drugs are widely used to treat infections, dyspepsia, acute diarrhea, heartburn, gastroesophageal reflux disease (GERD), constipation, bloating, and morning sickness. Furthermore, the increasing product applications to improve digestion, promote gut health, and ensure proper breakdown and absorption of nutrients, owing to the growing awareness among the masses regarding digestive health, is providing an impetus to the market growth. In line with this, the emerging trends of self-care and consumer empowerment to manage well-being and prevent future health complications are acting as another growth-inducing factor. Additionally, the recent development of advanced formulations, such as effervescent tablets, liquids, suspensions, film strips, and chewable products, which enhances the effectiveness of the drugs, increases absorption, and reduces the frequency of dosing, is positively influencing the market growth. Besides this, the introduction of convenient and travel-friendly packaging, such as blister packs, resealable pouches, and single-dose packets, is propelling the market growth. Apart from this, the rising consumer preference for non-invasive treatments is facilitating product demand to manage common digestive issues and provide immediate relief. Moreover, aggressive promotional and branding campaigns by several manufacturers through television (TV) commercials, social media, influencer marketing, and celebrity endorsement is strengthening the market growth. Other factors, including the rising geriatric populations, increasing expenditure capacities of consumers, and easy availability of products across e-commerce platforms, are anticipated to drive the market growth.
Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.