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市場調査レポート
商品コード
1661107
オンライン企業ミーティングサービス市場レポート:サービスタイプ別、ミーティングタイプ別、地域別、2025年~2033年Online Corporate Meeting Services Market Report by Service Type (Online Corporate VCS, Online Corporate WCS), Meeting Type (Small Size Meeting, Medium Size Meeting, Large Size Meeting), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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オンライン企業ミーティングサービス市場レポート:サービスタイプ別、ミーティングタイプ別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年02月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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オンライン企業ミーティングサービス市場の世界市場規模は2024年に60億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2033年には93億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて4.81%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
オンライン企業ミーティングサービスは、ビデオ会議やウェブ会議を通じて、企業と従業員やさまざまな利害関係者の間で使用されるコミュニケーション形態です。このサービスは、メディアリッチなデータや音声共有アプリケーションを通じて効果的なコミュニケーションを支援します。ユーザーは、これらのサービスを通じて、ライブミーティング、会議、プレゼンテーション、トレーニングセッションを実施することができます。これらのサービスは、場所に関係なく、すべての参加者間の自由で透明性の高い相互作用に大きく貢献します。
インターネットの普及率の高さとともに、世界の動向が高まっていることも、市場の成長を促す主な要因のひとつです。こうした動向は、柔軟性の高さから世界中で絶大な支持を得ているバーチャルワークスペースの出現につながっています。オンライン企業ミーティングサービスはバーチャル・ワークスペースの不可欠な部分を形成しており、即座にプロジェクトで共同作業を行ったり、ナレッジベースを共有したり、モバイルやクラウドコンピューティング設備を利用したりすることができます。また、対面でのミーティングにかかる交通費や移動時間を削減し、勤務時間の柔軟性も提供します。さらに、日常業務を効率的に遂行するために中小企業でビデオ会議やモバイル会議の導入が進むなど、情報技術(IT)のコンシューマライゼーションが進む動向も、世界中でこうしたサービスの需要を促進しています。さらに、ユーザーエクスペリエンスの向上、製品の簡素化、Web会議のスマートなワークフロー機構、組織の運用コストの削減なども、市場成長の一因となっています。
The global online corporate meeting services market size reached USD 6.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 9.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.81% during 2025-2033.
Online corporate meeting services are a mode of communication used between an enterprise and its employees or various stakeholders through video and web conferencing. This service aids in effective communication through media-rich data and voice sharing applications. The user can conduct live meetings, conferences, presentations and training sessions through these services. These services significantly contribute to a free and transparent interaction between all the participants irrespective of their location.
The rising trend of globalization, along with the high internet penetration rate, is one of the key factors driving the market growth. These trends have led to the emergence of the virtual workspace, which is gaining immense preference across the globe, owing to its flexibility. The online corporate meeting service forms an integral part of virtual workspaces where one can instantly collaborate on projects, share their knowledge base and utilize mobile and cloud computing facilities. This also assists in reducing the transportation costs and travel time associated with in-person meetings as well as providing work-time flexibility. Furthermore, the ongoing trend of information technology (IT) consumerization, including increasing adoption of video and mobile conferencing among small and medium-sized organizations to effectively perform daily operations, is also fostering the demand for these services across the globe. Additionally, improved user experience, product simplification, smart workflow mechanisms of web conferencing and reduced operational costs of the organizations are some of the other factors contributing to the market growth.
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Adobe Inc., Avaya Inc, Blue Jeans Network Inc., Citrix Systems, Inc., AT&T Inc., Bridgit Inc., Zoho Corporation, Newrow_ Inc., Vidyo Inc., BT Group, ClickMeeting, Communique Conferencing Inc., EyeNetwork, Fuze, Inc., Cisco WebEx, etc.