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市場調査レポート
商品コード
1661107

オンライン企業ミーティングサービス市場レポート:サービスタイプ別、ミーティングタイプ別、地域別、2025年~2033年

Online Corporate Meeting Services Market Report by Service Type (Online Corporate VCS, Online Corporate WCS), Meeting Type (Small Size Meeting, Medium Size Meeting, Large Size Meeting), and Region 2025-2033


出版日
発行
IMARC
ページ情報
英文 141 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
オンライン企業ミーティングサービス市場レポート:サービスタイプ別、ミーティングタイプ別、地域別、2025年~2033年
出版日: 2025年02月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 図表
  • 目次
概要

オンライン企業ミーティングサービス市場の世界市場規模は2024年に60億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2033年には93億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて4.81%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。

オンライン企業ミーティングサービスは、ビデオ会議やウェブ会議を通じて、企業と従業員やさまざまな利害関係者の間で使用されるコミュニケーション形態です。このサービスは、メディアリッチなデータや音声共有アプリケーションを通じて効果的なコミュニケーションを支援します。ユーザーは、これらのサービスを通じて、ライブミーティング、会議、プレゼンテーション、トレーニングセッションを実施することができます。これらのサービスは、場所に関係なく、すべての参加者間の自由で透明性の高い相互作用に大きく貢献します。

インターネットの普及率の高さとともに、世界の動向が高まっていることも、市場の成長を促す主な要因のひとつです。こうした動向は、柔軟性の高さから世界中で絶大な支持を得ているバーチャルワークスペースの出現につながっています。オンライン企業ミーティングサービスはバーチャル・ワークスペースの不可欠な部分を形成しており、即座にプロジェクトで共同作業を行ったり、ナレッジベースを共有したり、モバイルやクラウドコンピューティング設備を利用したりすることができます。また、対面でのミーティングにかかる交通費や移動時間を削減し、勤務時間の柔軟性も提供します。さらに、日常業務を効率的に遂行するために中小企業でビデオ会議やモバイル会議の導入が進むなど、情報技術(IT)のコンシューマライゼーションが進む動向も、世界中でこうしたサービスの需要を促進しています。さらに、ユーザーエクスペリエンスの向上、製品の簡素化、Web会議のスマートなワークフロー機構、組織の運用コストの削減なども、市場成長の一因となっています。

本レポートで扱う主な質問

  • 2024年におけるオンライン企業ミーティングサービス市場の世界市場規模は?
  • 2025-2033年におけるオンライン企業ミーティングサービス市場の世界市場成長率は?
  • 世界のオンライン企業ミーティングサービス市場を牽引する主要因は何か?
  • 世界のオンライン企業ミーティングサービス市場に対するCOVID-19の影響は?
  • 世界のオンライン企業ミーティングサービス市場のサービスタイプ別内訳は?
  • 世界のオンライン企業ミーティングサービス市場のミーティングタイプ別内訳は?
  • 世界のオンライン企業ミーティングサービス市場における主要地域は?
  • 世界のオンライン企業ミーティングサービス市場における主要企業は?

目次

第1章 序文

第2章 調査範囲と調査手法

  • 調査の目的
  • ステークホルダー
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要業界動向

第5章 世界のオンライン企業ミーティングサービス市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場内訳:サービスタイプ別
  • 市場内訳:ミーティングタイプ別
  • 市場内訳:地域別
  • 市場予測

第6章 市場内訳:サービスタイプ別

  • オンライン企業VCS(ビデオ会議サービス)
    • 市場動向
    • 市場内訳:タイプ別
      • オンプレミスVCS
      • ホスト型VCS
      • マネージドVCS
    • 市場予測
  • オンライン企業向けWCS(ウェブ会議サービス)
    • 市場動向
    • 市場内訳:タイプ別
      • オンプレミスWCS
      • ホスト型WCS
    • 市場予測

第7章 市場内訳:ミーティングタイプ別

  • 小規模ミーティング
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 中規模ミーティング
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 大規模ミーティング
    • 市場動向
    • 市場予測

第8章 市場内訳:地域別

  • アジア太平洋地域
  • 北米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • ラテンアメリカ

第9章 SWOT分析

  • 概要
  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第10章 バリューチェーン分析

第11章 ポーターのファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の程度
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第12章 価格分析

第13章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • Adobe Inc.
    • Avaya Inc
    • Blue Jeans Network Inc.
    • Citrix Systems, Inc.
    • AT&T Inc.
    • Bridgit Inc.
    • Zoho Corporation
    • Newrow_ Inc.
    • Vidyo Inc.
    • BT Group
    • ClickMeeting
    • Communique Conferencing Inc.
    • EyeNetwork
    • Fuze, Inc.
    • Cisco WebEx
図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Online Corporate Meeting Services Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Online Corporate Meeting Services Market: Sales Value (in Billion USD), 2019-2024
  • Figure 3: Global: Online Corporate Meeting Services Market: Breakup by Service Type (in %), 2024
  • Figure 4: Global: Online Corporate Meeting Services Market: Breakup by Meeting Type (in %), 2024
  • Figure 5: Global: Online Corporate Meeting Services Market: Breakup by Region (in %), 2024
  • Figure 6: Global: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Sales Value (in Billion USD), 2025-2033
  • Figure 7: Global: Online Corporate Meeting Services Industry: SWOT Analysis
  • Figure 8: Global: Online Corporate Meeting Services Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 9: Global: Online Corporate Meeting Services Industry: Porter's Five Forces Analysis
  • Figure 10: Global: Online Corporate Meeting Services (Online Corporate VCS) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 11: Global: Online Corporate Meeting Services (Online Corporate VCS) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 12: Global: Online Corporate Meeting Services (Online Corporate WCS) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 13: Global: Online Corporate Meeting Services (Online Corporate WCS) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 14: Global: Online Corporate Meeting Services (Small Size Meeting) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 15: Global: Online Corporate Meeting Services (Small Size Meeting) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 16: Global: Online Corporate Meeting Services (Medium Size Meeting) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 17: Global: Online Corporate Meeting Services (Medium Size Meeting) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 18: Global: Online Corporate Meeting Services (Large Size Meeting) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 19: Global: Online Corporate Meeting Services (Large Size Meeting) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 20: North America: Online Corporate Meeting Services Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 21: North America: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 22: Europe: Online Corporate Meeting Services Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 23: Europe: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 24: Asia Pacific: Online Corporate Meeting Services Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 25: Asia Pacific: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 26: Middle East and Africa: Online Corporate Meeting Services Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 27: Middle East and Africa: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 28: Latin America: Online Corporate Meeting Services Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 29: Latin America: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033

List of Tables

  • Table 1: Global: Online Corporate Meeting Services Market: Key Industry Highlights, 2024 and 2033
  • Table 2: Global: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Breakup by Service Type (in Million USD), 2025-2033
  • Table 3: Global: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Breakup by Meeting Type (in Million USD), 2025-2033
  • Table 4: Global: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Breakup by Region (in Million USD), 2025-2033
  • Table 5: Global: Online Corporate Meeting Services Market Structure
  • Table 6: Global: Online Corporate Meeting Services Market: Key Players
目次
Product Code: SR112025A1425

The global online corporate meeting services market size reached USD 6.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 9.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.81% during 2025-2033.

Online corporate meeting services are a mode of communication used between an enterprise and its employees or various stakeholders through video and web conferencing. This service aids in effective communication through media-rich data and voice sharing applications. The user can conduct live meetings, conferences, presentations and training sessions through these services. These services significantly contribute to a free and transparent interaction between all the participants irrespective of their location.

The rising trend of globalization, along with the high internet penetration rate, is one of the key factors driving the market growth. These trends have led to the emergence of the virtual workspace, which is gaining immense preference across the globe, owing to its flexibility. The online corporate meeting service forms an integral part of virtual workspaces where one can instantly collaborate on projects, share their knowledge base and utilize mobile and cloud computing facilities. This also assists in reducing the transportation costs and travel time associated with in-person meetings as well as providing work-time flexibility. Furthermore, the ongoing trend of information technology (IT) consumerization, including increasing adoption of video and mobile conferencing among small and medium-sized organizations to effectively perform daily operations, is also fostering the demand for these services across the globe. Additionally, improved user experience, product simplification, smart workflow mechanisms of web conferencing and reduced operational costs of the organizations are some of the other factors contributing to the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Service Type:

  • Online Corporate VCS (Video Conferencing Services)
  • On-premises VCS
  • Hosted VCS
  • Managed VCS
  • Online Corporate WCS (Web Conferencing Services)
  • On-premises WCS
  • Hosted WCS

Breakup by Meeting Type:

  • Small Size Meeting
  • Medium Size Meeting
  • Large Size Meeting

Breakup by Region:

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Middle East and Africa
  • Latin America

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Adobe Inc., Avaya Inc, Blue Jeans Network Inc., Citrix Systems, Inc., AT&T Inc., Bridgit Inc., Zoho Corporation, Newrow_ Inc., Vidyo Inc., BT Group, ClickMeeting, Communique Conferencing Inc., EyeNetwork, Fuze, Inc., Cisco WebEx, etc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global online corporate meeting services market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global online corporate meeting services market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global online corporate meeting services market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global online corporate meeting services market?
  • 5.What is the breakup of the global online corporate meeting services market based on the service type?
  • 6.What is the breakup of the global online corporate meeting services market based on the meeting type?
  • 7.What are the key regions in the global online corporate meeting services market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global online corporate meeting services market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Online Corporate Meeting Services Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Breakup by Service Type
  • 5.5 Market Breakup by Meeting Type
  • 5.6 Market Breakup by Region
  • 5.7 Market Forecast

6 Market Breakup by Service Type

  • 6.1 Online Corporate VCS (Video Conferencing Services)
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Breakup by Type
      • 6.1.2.1 On-premises VCS
      • 6.1.2.2 Hosted VCS
      • 6.1.2.3 Managed VCS
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Online Corporate WCS (Web Conferencing Services)
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Breakup by Type
      • 6.2.2.1 On-premises WCS
      • 6.2.2.2 Hosted WCS
    • 6.2.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Meeting Type

  • 7.1 Small Size Meeting
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Medium Size Meeting
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Large Size Meeting
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Europe
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Asia Pacific
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Middle East and Africa
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Adobe Inc.
    • 13.3.2 Avaya Inc
    • 13.3.3 Blue Jeans Network Inc.
    • 13.3.4 Citrix Systems, Inc.
    • 13.3.5 AT&T Inc.
    • 13.3.6 Bridgit Inc.
    • 13.3.7 Zoho Corporation
    • 13.3.8 Newrow_ Inc.
    • 13.3.9 Vidyo Inc.
    • 13.3.10 BT Group
    • 13.3.11 ClickMeeting
    • 13.3.12 Communique Conferencing Inc.
    • 13.3.13 EyeNetwork
    • 13.3.14 Fuze, Inc.
    • 13.3.15 Cisco WebEx