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市場調査レポート
商品コード
1660941
日本の冷凍シーフード市場:タイプ別、流通チャネル別、業種別レポート 2025-2033年Japan Frozen Seafood Market Report by Type (Pacific Salmon, Tuna, Mackerel, Tuna, Octopus, Crabs, Trout, Cuttlefish, Jack and Horse Mackerel, Other Frozen Fish), Distribution Channel, Sector 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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日本の冷凍シーフード市場:タイプ別、流通チャネル別、業種別レポート 2025-2033年 |
出版日: 2025年02月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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日本の冷凍シーフード市場の市場規模は2024年に8億610万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場が2033年までに9億8,430万米ドルに達し、2025年から2033年の間に2.38%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
魚、魚の切り身、エビ、海老、貝類などの水産物で、冷凍されたものは冷凍水産物として知られています。冷凍は、水産物を安全に取り扱い、輸送するのに役立ち、その中の病原性細菌、寄生虫または他の有害な細菌の増殖を防止することにより、食中毒のリスクを低減します。したがって、これらの製品は新鮮で、健康的で、美味しく、非冷凍のシーフード製品に比べ栄養価が高いです。また、血圧を下げ、心臓病のリスクを減らし、全体的な保存期間を延ばすような方法でパックされているため、手頃な価格で入手できます。
日本は現在、世界最大の水産物市場の一つです。現在、日本の一人当たりの水産物消費量は世界第2位です。日本では、水産物、特にエビの消費がさらに増加すると予想されます。日本の冷凍シーフード市場の成長を促すもうひとつの大きな要因は、健康的な食品に対する需要の高まりです。日本は他国に比べて高齢化が進んでいるため、コレステロール、微量栄養素、必須脂肪酸の低下といった健康上のメリットを提供する冷凍水産物への需要がさらに高まると予想されます。さらに、少人数世帯や単身世帯の増加、働く女性の増加も同国の冷凍水産物産業を後押ししています。市場の成長を促進すると予想されるその他の要因としては、調理済み食品/半加工製品/調理が簡単な魚製品など、便利な製品の増加傾向、ライフスタイルの変化、新製品の発売、製品のプレミアム化、ヘルスケア支出の増加などが挙げられます。
IMARC Groupの最新レポートでは、日本の冷凍シーフード市場のあらゆる重要な側面を深く洞察しています。その内容は、市場のマクロ的概要から、業界実績のミクロ的詳細、最近の動向、市場促進要因・課題、SWOT分析、ポーターのファイブフォース分析、バリューチェーン分析など多岐にわたります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、および何らかの形で日本の冷凍シーフード市場に関わる、または参入を計画しているすべての方々にとって必読の内容となっています。
The Japan frozen seafood market size reached USD 806.1 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 984.3 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.38% during 2025-2033.
The seafood products like fishes, fish fillets, shrimps, prawns, shellfish, etc. when subjected to freezing are known as frozen seafood products. Freezing helps to handle and transport the seafood safely and reduces the risk of foodborne illness by preventing the growth of pathogenic bacteria, parasites or other harmful germs in it. Thus, these products remain fresh, healthy, tasty and have nigh nutritional value compared to the non-frozen seafood products. They also help in lowering blood pressure, reduce the risk of heart problems and are packed in such a way that increases their overall shelf life and thus affordability and availability.
Japan currently represents one of the largest seafood markets globally. At present, the country ranks second in terms of per capita consumption of seafood worldwide. The seafood consumption is expected to increase further in Japan, especially shrimps. Another major factor driving the growth of Japan frozen seafood market is the rising demand for healthy food. Japan's population is aging faster as compared to other countries, thus, the demand for frozen seafood products that offer health benefits such as lowering cholesterol, micronutrients and essential fatty acids is anticipated to increase further. Moreover, the increasing number of small and single-person households and rising number of working women, is also boosting the frozen seafood industry in the country. Other factors that are expected to catalyze the market growth include- increasing trend of convenient products such as ready-to-eat meals/semi-processed products/easy-to-prepare fish products, changing lifestyles, new product launches, product premiumization and rising healthcare expenditures.
IMARC Group's latest report provides a deep insight into the Japan frozen seafood market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the Japan frozen seafood market in any manner.
Pacific Salmon currently represents the largest segment.
Supermarkets and Hypermarkets currently represent the leading segment.
Institutional sector currently dominates the market accounting for majority of the market share.