![]() |
市場調査レポート
商品コード
1636327
展示オーガナイジング市場:面積別、用途別、地域別、2025-2033年Exhibition Organizing Market by Area (5000-20000 Sqm, 20000-100000 Sqm, More Than 100000 Sqm), Application (Commercial Exhibitions, Art Exhibitions, Academic Exhibitions, and Others), and Region 2025-2033 |
||||||
カスタマイズ可能
|
展示オーガナイジング市場:面積別、用途別、地域別、2025-2033年 |
出版日: 2025年01月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 134 Pages
納期: 2~3営業日
|
展示オーガナイジング市場の世界市場規模は2024年に335億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2033年には474億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて3.72%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。さまざまなイベントの増加、職人を支援する展示会を開催する政府の取り組み、プロモーション目的でのソーシャルメディアの利用増加などが、市場成長を促進する主な要因となっています。
展示とは、精選された製品やサービスの組織的なプレゼンテーションと展示を指します。より多くの来場者を惹きつけ、新たな顧客関係を構築するのに役立ちます。展示は通常、図書館、博物館、美術館、公園、ホールなど、教育的・文化的な環境の中で開催されます。展示は、テーマの企画、場所やスポンサーの確保、マーケティング、売上創出、宣伝、メッセージの伝達、ブランド構築などによって組織されます。準備、企画、開催後の段階を含め、イベント全体を簡素化するために専門家が手配します。サプライヤー、バイヤー、購買インフルエンサー、コンサルタント、メディアが一堂に会する可能性を提供します。
イベント、美術展、商業展示会、見本市の増加は、世界中で展示オーガナイジングの需要を牽引する主要な要因のひとつです。さらに、急速なデジタル化とリモートワークモジュールの採用増加により、中小企業(SME)におけるバーチャルイベントの人気が高まっていることも、市場の成長を後押ししています。これらのイベントは、展示の効率を向上させるために、投票、アナウンスメント、ライブチャット、ライブ質疑応答(Q&A)欄など、多数のコラボレーションツールに依存しています。さらに、展示運営サービスに対する需要の高まりとテーマパーティーの新たな動向は、市場にプラスの影響を与えています。これとは別に、いくつかの展示オーガナイザーは、有名人の推薦、ブランディング、イベント招待などの様々な宣伝活動にソーシャルメディアを利用することに注力しています。さらに、顧客の進化するニーズに対応するために専門の展示プランナーが増加していることも、市場に明るい見通しを生み出しています。これに加えて、多くの国の行政機関が、デザインで職人を支援し、文化を促進する展示を開催する取り組みを行っています。また、展示を促進するためにソーシャルメディアのインフルエンサーと協力しています。さらに、パーソナライズされたサービスのための宿泊客データの利用が増加していることも、市場の成長を後押ししています。展示オーガナイザーとホテルは、宿泊客のソーシャルメディアプロファイルを介してつながり、宿泊客の便宜を図るためのアーリーチェックインやレイトチェックインなど、宿泊客の要望に応じたサービスを提供するのに役立っています。展示オーガナイザーやホテルが宿泊客に提供するこのようなサービスは、宿泊客を同じ会場やホテルに再訪させる原動力となり、市場に好材料をもたらすと予想されます。
The global exhibition organizing market size reached USD 33.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 47.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.72% during 2025-2033. The increasing number of different events, government initiatives to organize exhibitions supporting artisans, and the rising usage of social media for promotional purposes, represent some of the key factors driving the market growth.
An exhibition refers to an organized presentation and display of an exquisite selection of products and services. It assists in attracting a wider number of visitors and building new customer relationships. It is usually organized within an educational and cultural setting, including a library, museum, art gallery, park, and hall. An exhibition is organized by planning a theme, finding locations and sponsors, marketing, generating sales, promoting, delivering a message, and building a brand. It is arranged by specialists to simplify the entire event, including the preparation, planning, and post-event stages. It provides the possibility to bring suppliers, buyers, purchase influencers, consultants, and the media together.
The increasing number of events, art and commercial exhibitions, and trade fairs represent one of the major factors driving the demand for exhibition organizing around the world. Moreover, the rising popularity of virtual events in small and medium-scale enterprises (SMEs) on account of rapid digitization and the increasing adoption of the remote working module is favoring the growth of the market. These events rely on numerous collaborative tools, including polling, announcements, live chats, and live questions and answers (Q&A) columns, to improve the efficiency of the exhibition. In addition, the growing demand for exhibition management services and the emerging trend of theme parties are influencing the market positively. Apart from this, several exhibition organizers are focusing on using social media for various promotional activities like celebrity endorsements, branding, and event invitations. Furthermore, the growing number of professional exhibition planners to address the evolving needs of clients is creating a positive outlook for the market. Besides this, governing agencies of numerous countries are undertaking initiatives to organize exhibitions supporting artisans with design and promoting culture. They are also collaborating with social media influencers to promote exhibitions. Additionally, the increasing use of guest data for personalized services is propelling the growth of the market. Exhibition organizers and hotels are connecting via the social media profiles of guests as this helps them provide services according to the requirements of the guests, which include early and late check-in facilities for the convenience of guests. Such services offered by exhibition organizers and hotels to their guests drive them to revisit the same venue and hotel, which is anticipated to provide a favorable outlook to the market.
Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report