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市場調査レポート
商品コード
1636318
ヒアラブル市場レポート:製品別、タイプ別、コネクティビティ技術別、エンドユーザー別、地域別、2025-2033年Hearables Market Report by Product (Headsets, Earbuds, Hearing Aids), Type (On Ear, In Ear, Over Ear), Connectivity Technology (Wired, Wireless), End User (Consumer, Industrial, Healthcare), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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ヒアラブル市場レポート:製品別、タイプ別、コネクティビティ技術別、エンドユーザー別、地域別、2025-2033年 |
出版日: 2025年01月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 129 Pages
納期: 2~3営業日
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ヒアラブル市場の世界市場規模は2024年に420億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに986億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて9.9%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。音質を向上させたワイヤレスオーディオデバイスに対する需要の高まり、健康・ウェルネス機能の搭載、音質を向上させる人工知能(AI)の統合の高まりなどが、市場成長を促す要因となっています。
ヒアラブル(スマート・ヘッドフォン)とは、ワイヤレス通信、臨床モニタリング、フィットネストラッキング用に設計された、便利なワイヤレス計算式耳かけ型ウェアラブルデバイスのことです。Bluetooth、DECT(デジタル拡張コードレス通信)、Wi-Fi、携帯電話ネットワークを通じて、あらゆる電子機器と相互接続できます。従来のヘッドフォンと比べ、ヒアラブルは生体認証近接機能や様々なセンサーを搭載しており、デバイスがユーザーのコンテキスト、嗜好、行動を取得することを可能にしています。これとは別に、より良いサウンド出力を生成するために脳波を監視したり、周囲の音を強化したり、音声の明瞭度を高めたり、音声ベースのパーソナルアシスタンスを提供したりすることができます。これらの特性に基づいて、ヒアラブルはユーザーに装着され、環境ベースのノイズを抑制し、全体的なオーディオ体験を向上させる。現在、ヒアラブルは主にオンイヤー型、オーバーイヤー型のヘッドセットやイヤホンの形で販売されています。
エレクトロニクス分野の大幅な拡大に伴い、オーディオとノイズキャンセリングの特性を強化したワイヤレスヘッドフォンとインフォテインメントデバイスのニーズが高まっており、これが市場の成長を大きく後押ししています。さらに、個人の健康状態をモニターし、難聴の脅威を軽減するために、携帯型ヒアラブルが発売され、商業・産業分野で広く採用されていることも成長を促す要因となっています。これに伴い、ハンズフリー通話やコミュニケーションを可能にし、バックグラウンドノイズを軽減するインイヤー型や外付けマイク型の聴覚コンピューティングの登場が市場成長に寄与しています。これはさらに、位置情報ベースの提案、音声ベースのパーソナルアシスタンス、ジェスチャーやタッチベースのコントロール、近距離無線通信(NFC)技術の大規模な統合にも影響されています。さらに、洗練されたデザインによる小型化された電子機器への消費者の傾斜が、製品需要を補完しています。これとは別に、オーディオプログラミング、リアルタイム測定基準、睡眠ソリューションを備えたヒアラブルを設計するための主要企業間の戦略的提携が、市場の成長を積極的に刺激しています。
The global hearables market size reached USD 42.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 98.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.9% during 2025-2033. The growing demand for wireless audio devices with enhanced sound quality, incorporation of health and wellness features, and rising integration of artificial intelligence (AI) to enhance audio quality are some of the factors impelling the market growth.
Hearables, or smart headphones, refer to convenient, wireless, computational in-ear wearable devices designed for wireless communication, clinical monitoring, and fitness tracking. They can be interconnected with any electronic device through Bluetooth, digital enhanced cordless telecommunication (DECT), Wi-Fi, and cellular networks. As compared to conventional headphones, hearables are featured with biometric proximity and various sensors that enable devices to acquire users' contexts, preferences, and behaviors. Apart from this, they can supervise brain waves to generate better sound output, enhance ambient sounds, augment voice clarity, and provide voice-based personal assistance. Based on these properties, hearables are worn by users to suppress environment-based noise and improve the overall audio experience. Currently, they are mainly available in on and over-ear headsets and earbud forms.
With the considerable expansion in the electronics sector, there has been an increasing need for wireless headphones and infotainment devices with enhanced audio and noise cancellation properties, which is majorly driving the market growth. Additionally, the launch of portable hearables and their widespread adoption across the commercial and industrial sectors to monitor individuals' health status and mitigate the hearing loss threat are acting as another growth-inducing factor. In line with this, the advent of in-ear or external microphone hearing computing to allow hands-free calling and communication while mitigating background noises is contributing to the market growth. This is further influenced by the large-scale integration of location-based suggestions, voice-based personal assistance, gesture and touch-based control, and near-field communication (NFC) technologies. Moreover, the shifting consumer inclination toward miniaturized electronic devices due to their sleek design is supplementing the product demand. Apart from this, strategic collaborations amongst key players to engineer hearables with audio programming, real-time metrics, and sleeping solutions are positively stimulating the market growth.
Headsets
Earbuds
Hearing Aids
On Ear
In Ear
Over Ear
Wired
Wireless
Bluetooth
Wi-Fi
DECT
Others
Consumer
Industrial
Construction
Manufacturing
Mining
Others
Healthcare
North America
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Indonesia
Others
Europe
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Others
Latin America
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Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Apple Inc., Bose Corporation, Bragi, Jabra, LG Electronics (LG Corporation), Logitech International S.A., Ptron (Palred Technologies Ltd), Samsung Electronics Co. Ltd., Skullcandy Inc, Sony Corporation, Starkey Laboratories Inc., Voxx International Corporation and Widex A/S. Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report