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市場調査レポート
商品コード
1561585
航空潤滑油市場レポート:タイプ、技術、プラットフォーム、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年Aviation Lubricants Market Report by Type, Technology, Platform, End User, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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航空潤滑油市場レポート:タイプ、技術、プラットフォーム、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年09月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の航空潤滑油市場の市場規模は2023年に22億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに37億米ドルに達し、2024年から2032年の間に5.6%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。同市場は、航空旅行の増加、航空機技術の継続的な進歩、エンジン性能と効率に関する厳しい規制の実施、環境負荷低減への関心の高まり、燃料効率に対する需要の高まりによって牽引されています。
合成潤滑油と高性能潤滑油へのシフト
航空潤滑油市場の顕著な動向の一つは、合成潤滑油と高性能潤滑油への嗜好の高まりです。これらの潤滑剤は、極端な温度、高圧、厳しい運転条件に耐えるように設計されており、従来の鉱物系潤滑剤に比べて優れた保護と効率を提供します。合成潤滑油への移行は、熱安定性の向上、摩擦の低減、ドレンインターバルの延長によって推進されており、これらはエンジン性能の向上とメンテナンスコストの低減に寄与しています。トライボロジー・潤滑工学協会によると、合成潤滑油は年間350万トンで、潤滑油市場全体の10.5%を占めています。この航空潤滑油市場の予測は、より効率的で信頼性の高い航空機の運航をサポートする先進的な材料や技術に向けた、より広範な業界の後押しと一致しています。さらに、環境への影響の低減がますます重視されるようになり、低排出ガスとエコロジカルフットプリントの低減を提供する環境に優しい合成潤滑油の開発につながった。
持続可能性と環境に優しいソリューションの重視
航空潤滑油市場は、持続可能性と環境に優しいソリューションへの大きなシフトを目の当たりにしています。航空産業が環境フットプリントの削減というプレッシャーに直面するにつれ、生態系への影響を最小限に抑える潤滑油への需要が高まっています。これには、世界の環境規制と持続可能性の目標に沿った、生分解性と低毒性の潤滑油の開発が含まれます。例えば、欧州連合(EU)の欧州航空安全機関(EASA)は、環境への影響を低減した潤滑油の使用を奨励するガイドラインを定めており、このような製品が市場で入手しやすくなっていることが反映されています。EASAは、欧州の航空業界において、2025年までに持続可能な航空燃料(SAF)を2%生産し、2030年までに6%、2050年までに最大70%生産するという目標を義務付けています。各企業は、高性能を維持しながら、こうした厳しい環境基準を満たす潤滑油を生み出すための研究開発に投資しています。この動向は、規制要件と、より環境に優しい航空慣行を求める消費者の需要によって推進され、持続可能性を航空用潤滑油の将来における中心的テーマとして位置づけています。
デジタル技術とスマート潤滑油の統合
航空用潤滑油へのデジタル技術の統合は重要な動向として浮上しており、スマート潤滑油はますます普及しています。これらの先進的な潤滑剤は、潤滑剤の性能、エンジンの状態、運転パラメータに関するリアルタイムのデータを提供するセンサーやスマート添加剤を組み込んで設計されています。この技術的進歩により、予知保全が可能になり、タイムリーな介入が可能になり、予期せぬ故障のリスクが減少します。国際航空運送協会(IATA)の報告書によると、世界の航空会社のメンテナンス費用は約820億米ドルで、IATAが調査した航空会社の平均メンテナンス費用は1社当たり3億7,800万米ドルだった。潤滑油へのデジタル技術の導入は、航空業界におけるデジタルトランスフォーメーションの広範な動向を反映し、安全性、効率性、費用対効果を高める。この動向は、潤滑油の使用状況のより良い管理をサポートし、航空機のメンテナンスと性能監視の全体的な進歩に貢献するため、航空潤滑油市場の見通しは明るいです。
IMARC Groupは、市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2024年から2032年までの世界、地域、国レベルの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ別、技術別、プラットフォーム別、エンドユーザー別に分類しています。
エンジンオイルが市場シェアの大半を占める
本レポートでは、市場をタイプ別に詳細に区分・分析しています。これには、作動油、エンジンオイル、グリース、特殊潤滑油・添加剤が含まれます。それによると、エンジンオイルが最大のセグメントを占めています。
エンジンオイルは、最適なエンジン性能と長寿命を確保する上で重要な役割を担っているため、航空潤滑油市場ではタイプ別で最大のセグメントとなっています。エンジンオイルは、エンジン内部の構成部品の潤滑、摩擦の低減、放熱に不可欠であり、エンジンの効率と信頼性を維持するために極めて重要です。エンジンオイルの高い需要は、就航する航空機の増加や、特殊な潤滑剤を必要とするエンジン技術の進歩によってもたらされています。良いエンジンオイルを使うことは重要な要素です。このことは、航空産業におけるエンジンオイルの重要性を強調し、有利な航空潤滑油市場収益を生み出しています。
合成油が業界最大シェア
本レポートでは、技術に基づく市場の詳細な区分と分析も行っています。これには鉱物ベースと合成が含まれます。報告書によると、合成が最大の市場シェアを占めています。
合成潤滑油は、その優れた性能特性と過酷な条件への適応性により、航空潤滑油市場の技術別で最大のセグメントとなっています。従来の鉱物系潤滑油とは異なり、合成潤滑油は熱安定性、耐酸化性、摩擦低減が強化されており、これらは現代の高性能エンジンにとって極めて重要です。その結果、オイル交換の間隔が長くなり、エンジンの保護性能が向上します。トライボロジーと潤滑工学の学会によると、合成潤滑油と部分合成潤滑油は現在、70以上の異なる用途で使用されています。合成潤滑油の高度な特性は、厳しい業界規制や、より信頼性が高く効率的な航空技術への需要の高まりにも合致しており、市場での優位性を高めています。
民間航空が市場の主要セグメントを占める
本レポートでは、プラットフォーム別に市場を詳細に区分・分析しています。これには、商業航空、軍事航空、ビジネスおよび一般航空が含まれます。それによると、商業航空が最大のセグメントを占めています。
民間航空は、世界の航空旅行への多大な貢献と、民間航空機への高い運用要求により、航空潤滑油市場のプラットフォーム別で最大のセグメントとなっています。旅客航空輸送量の急増と航空会社の保有機体の急速な拡大により、エンジンの性能、安全性、信頼性を確保するための航空用潤滑油の需要が大きく伸びています。国際航空運送協会(IATA)によると、世界の旅客輸送量は2040年まで毎年3.4%増加すると予想されており、民間航空機の継続的なメンテナンスと潤滑の必要性を煽っています。定期的なメンテナンスとエンジンケアの必要性から、民間航空機は航空潤滑油市場の主要セグメントとなっています。
アフターマーケットが市場で明確な優位性を示す
本レポートでは、エンドユーザー別の市場内訳と分析も詳細に掲載しています。これにはOEMとアフターマーケットが含まれます。報告書によると、アフターマーケットが最大の市場シェアを占めています。
航空潤滑油市場の概要によると、アフターマーケットが航空潤滑油市場の最大セグメントを占めているのは、既存の航空機フリート全体でメンテナンス、修理、オーバーホール(MRO)サービスが広く必要とされているためです。航空機が古くなるにつれて、性能の継続と安全規制の遵守を確保するために、より頻繁な整備と潤滑油の交換が必要になります。このような継続的なメンテナンスは、航空機の運用寿命を延ばし、コストのかかるダウンタイムを防ぐために不可欠です。老朽化した航空機の増加とMRO活動における信頼性の高い高性能潤滑油の必要性が、航空潤滑油市場におけるアフターマーケット分野の優位性を高めています。
アジア太平洋が市場をリードし、最大の航空潤滑油市場シェアを占める
本レポートでは、北米(米国、カナダ)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析しています。報告書によると、アジア太平洋地域は航空用潤滑油の最大の地域市場でした。
アジア太平洋が航空潤滑油市場の地域別最大セグメントであるのは、同地域全体で航空旅行が急成長し、航空インフラに多額の投資が行われているためです。中国やインドなどの国々は、国内線と国際線の両方の需要の高まりに対応するため、空港の容量を拡大し、航空機の保有数を増やしています。この地域の力強い経済成長と中流階級の人口増加は、航空旅行の拡大をさらに後押しします。国際航空運送協会(IATA)によると、アジア太平洋地域発着路線およびアジア太平洋地域内路線の年間旅客数は、2037年までに23億5,000万人増加し、市場規模は39億人に達します。アジア太平洋のCAGRは4.8%と最も高く、アフリカと中東がこれに続き、2030年には世界の旅客輸送量の40%以上を占めると予測されています。このような航空交通量の大幅な増加が航空用潤滑油の需要を促進し、アジア太平洋地域は航空業界において支配的な地域市場となっています。
(なお、これは主要プレーヤーの一部のリストであり、完全なリストは報告書に記載されている)
The global aviation lubricants market size reached US$ 2.2 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 3.7 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.6% during 2024-2032. The market is driven by the growth in air travel, ongoing advancements in aircraft technology, implementation of stringent regulations on engine performance and efficiency, increasing focus on reducing environmental impact and heightening demand for fuel efficiency.
Shift Toward Synthetic and High-Performance Lubricants
One of the prominent trends in the aviation lubricants market is the increasing preference for synthetic and high-performance lubricants. These lubricants are designed to withstand extreme temperatures, high pressures, and severe operational conditions, providing superior protection and efficiency compared to traditional mineral-based lubricants. The transition to synthetic lubricants is driven by their enhanced thermal stability, reduced friction, and extended drain intervals, which contribute to better engine performance and lower maintenance costs. According to the Tribology and Lubrication Engineering Society, at 3.5 million tons annually, synthetics represent 10.5% of the total lubricants market. This aviation lubricants market forecast aligns with the broader industry push toward advanced materials and technologies that support more efficient and reliable aircraft operations. Additionally, the increasing emphasis on reducing environmental impact has led to the development of eco-friendly synthetic lubricants that offer lower emissions and reduced ecological footprints.
Emphasis on Sustainability and Eco-Friendly Solutions
The aviation lubricants market is witnessing a significant shift toward sustainability and eco-friendly solutions. As the aviation industry faces increasing pressure to reduce its environmental footprint, there is a growing demand for lubricants that minimize ecological impact. This includes the development of biodegradable and low-toxicity lubricants that align with global environmental regulations and sustainability goals. For instance, the European Union's European Aviation Safety Agency (EASA) has set guidelines that encourage the use of lubricants with reduced environmental impact, which is reflected in the increasing availability of such products in the market. It has mandated a target of 2% Sustainable Aviation Fuels (SAF) production in European aviation by 2025, rising to 6% by 2030, and up to 70% by 2050. Companies are investing in research and development to create lubricants that meet these stringent environmental standards while maintaining high performance. This trend is driven by regulatory requirements and consumer demand for greener aviation practices, positioning sustainability as a central theme in the future of aviation lubricants.
Integration of Digital Technologies and Smart Lubricants
The integration of digital technologies into aviation lubricants is emerging as a key trend, with smart lubricants becoming increasingly prevalent. These advanced lubricants are designed with embedded sensors or smart additives that provide real-time data on lubricant performance, engine condition, and operational parameters. This technological advancement enables predictive maintenance, allowing for timely interventions and reducing the risk of unexpected failures. According to a report from the International Air Transport Association (IATA), the global airline spend on maintenance was about $82B with an airline average maintenance cost for IATA surveyed airlines of $378M per airline. The incorporation of digital technologies into lubricants reflects the broader trend of digital transformation in aviation, enhancing safety, efficiency, and cost-effectiveness. This trend supports better management of lubricant usage and contributes to the overall advancement of aircraft maintenance and performance monitoring, thus creating a positive aviation lubricants market outlook.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, technology, platform, and end user.
Engine oil accounts for the majority of the market share
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the type. This includes hydraulic fluid, engine oil, grease, and special lubricants and additives. According to the report, engine oil represented the largest segment.
Engine oil is the largest segment by type in the aviation lubricants market due to its critical role in ensuring optimal engine performance and longevity. Engine oils are essential for lubricating internal engine components, reducing friction, and dissipating heat, which is crucial for maintaining engine efficiency and reliability. The high demand for engine oils is driven by the increasing number of aircraft in service and advancements in engine technology that require specialized lubricants. Using good engine oils is an important factor. This underscores the importance of engine oils in the aviation industry, thereby generating a favorable aviation lubricants market revenue.
Synthetic holds the largest share of the industry
A detailed breakup and analysis of the market based on the technology have also been provided in the report. This includes mineral-based and synthetic. According to the report, synthetic accounted for the largest market share.
Synthetic lubricants are the largest segment by technology in the aviation lubricants market due to their superior performance characteristics and adaptability to extreme conditions. Unlike traditional mineral-based lubricants, synthetic lubricants offer enhanced thermal stability, oxidation resistance, and reduced friction, which are crucial for modern high-performance engines. This results in longer intervals between oil changes and better engine protection. According to Tribology and Lubrication engineering society, synthetic and part-synthetic lubricants are now used in more than 70 different applications. The advanced properties of synthetic lubricants also align with stringent industry regulations and the growing demand for more reliable and efficient aviation technologies, driving their dominance in the market.
Commercial aviation represents the leading market segment
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the platform. This includes commercial aviation, military aviation, and business and general aviation. According to the report, commercial aviation represented the largest segment.
Commercial aviation is the largest segment by platform in the aviation lubricants market due to its substantial contribution to global air travel and the high operational demands placed on commercial aircraft. The rapid growth in passenger air traffic and the rapid expansion of airline fleets drive significant demand for aviation lubricants to ensure engine performance, safety, and reliability. According to the International Air Transport Association (IATA), global passenger traffic is expected to increase by 3.4% annually over the year 2040, fueling the need for continuous maintenance and lubrication of commercial aircraft. The sheer volume of commercial flights and the necessity for regular maintenance and engine care make commercial aviation the dominant segment in the aviation lubricants market.
Aftermarket exhibits a clear dominance in the market
A detailed breakup and analysis of the market based on the end user have also been provided in the report. This includes OEM and aftermarket. According to the report, aftermarket accounted for the largest market share.
As per the aviation lubricants market overview, the aftermarket represents the largest segment in the aviation lubricants market due to the extensive need for maintenance, repair, and overhaul (MRO) services across existing aircraft fleets. As aircraft age, they require more frequent servicing and replacement of lubricants to ensure continued performance and compliance with safety regulations. This ongoing maintenance is critical for extending the operational life of aircraft and preventing costly downtimes. The growing fleet of aging aircraft and the need for reliable, high-performance lubricants in MRO activities drive the dominance of the aftermarket segment in the aviation lubricants market.
Asia Pacific leads the market, accounting for the largest aviation lubricants market share
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific was the largest regional market for aviation lubricants.
Asia Pacific is the largest segment by region in the aviation lubricants market due to rapid growth in air travel and significant investments in aviation infrastructure across the region. Countries such as China and India are expanding their airport capacities and increasing their aircraft fleets to meet the rising demand for both domestic and international flights. The region's strong economic growth and increasing middle-class population further drive air travel expansion. According to International Air Transport Association (IATA), routes to, from and within Asia-Pacific will see an extra 2.35 billion annual passengers by 2037, for a total market size of 3.9 billion passengers. Its CAGR of 4.8% is the highest, followed by Africa and the Middle East, Asia Pacific is projected to account for over 40% of the world's passenger traffic by 2030. This substantial growth in air traffic fuels the demand for aviation lubricants, making Asia Pacific the dominant regional market in the industry.
(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)