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市場調査レポート
商品コード
1541789
パン用改良剤の市場レポート:タイプ、形態、用途、地域別、2024~2032年Bread Improver Market Report by Type (Organic, Inorganic), Form (Powder, Liquid, Paste), Application (Bread, Cakes, Viennoiserie, and Others), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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パン用改良剤の市場レポート:タイプ、形態、用途、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のパン用改良剤の市場規模は2023年に38億米ドルに達しました。今後、市場は2032年までに61億米ドルに達し、2024~2032年の間に5.1%の成長率(CAGR)を示すと予想されます。
ドウコンディショナーとしても知られるパン用改良剤は、酸化剤、還元剤、酵素、乳化剤、大豆粉などからなる食品添加物です。グルテンを活性化し、焼成工程を緩和し、機能性を高める。パンの食感、色、味、組成、柔らかさを向上させる。また、無駄を省き、作業性を向上させ、強固な構造を維持し、ボリュームを出すのにも役立ちます。パン用改良剤は、パンの離解を早め、保存期間を長くするため、世界中で需要が高まっています。
パン用改良剤は、パンのフレッシュさと柔らかさを保つ上で極めて重要な役割を果たしています。その結果、世界中の製パン業界でパン用改良剤の利用が大幅に増加しています。これは、パン作りの複雑な工程を容易にし、塩やシステインといった他の材料の使用を減らすといった利点があるためです。これとは別に、パンとパン製品の消費量の増加も全体的な売上にプラスの影響を与えています。さらに、個人の健康に対する意識の高まりが、より健康的で、より多くの価値と多様性を提供する全粒粉パンや多穀物パンのような焼成食品の需要を刺激しています。これらの製品は、世界中のクイックサービス・レストラン(QSR)でも人気を集めています。これは、すぐに食べられる(RTE)食品の消費の大幅な増加と相まって、市場の成長を強化しています。さらに、パンメーカーは革新的な製品バリエーションを導入するための研究開発(R&D)活動への投資に注力しており、これが良好な市場展望を生み出しています。その他、座りがちなライフスタイル、所得水準の上昇、有機パン用改良剤の採用などの主要要因が市場を牽引すると予想されます。
The global bread improver market size reached US$ 3.8 Billion in 2023. Looking forward, the market is expected to reach US$ 6.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.1% during 2024-2032.
Also known as dough conditioners, bread improvers are food additives comprising oxidizing and reducing agents, enzymes, emulsifiers, and soya flour. They activate the gluten, alleviate the baking process and enhance functionality properties. They assist in improving the texture, color, taste, composition and tenderness of the bread. They also help reduce wastage, improve workability, maintain a strong structure and provide better volume. As they ensure faster leaving and have a longer shelf life, the demand for bread improvers is escalating around the world.
Bread improvers play a pivotal role in keeping bread fresh and soft. As a result, there is a considerable rise in the utilization of bread improvers in the baking industry across the globe. This can be accredited to their benefits like easing the complex process of baking and reducing the use of other ingredients like salt and cysteine. Apart from this, increasing consumption of bread and bread products is also positively influencing the overall sales. Moreover, rising awareness about health among individuals is catalyzing the demand for baked food products, such as whole wheat and multigrain bread, which are healthier and provide more value and variety. These product variants are also gaining traction in quick-service restaurants (QSRs) worldwide. This, in confluence with a significant increase in the consumption of ready-to-eat (RTE) food products, is strengthening the market growth. Furthermore, bread manufacturers are focusing on investing in research and development (R&D) activities to introduce innovative product variants, which is creating a favorable market outlook. Other major factors, including sedentary lifestyles, inflating income levels and the introduction of organic bread improvers, are anticipated to drive the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global bread improver market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, form, and application.
Organic
Inorganic
Powder
Liquid
Paste
Bread
Cakes
Viennoiserie
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Archer Daniels Midland Company, Associated British Foods plc, Bakels Sweden AB, Corbion N.V., DuPont de Nemours Inc., Ireks GmbH, Koninklijke DSM N.V., Lesaffre, Oriental Yeast Co. Ltd. (Nisshin Seifun Group Inc.), Oy Karl Fazer Ab, Puratos Group, and Riken Vitamin Co. Ltd.