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市場調査レポート
商品コード
1541703
タンポン市場レポート:タイプ、材料、流通チャネル、地域別、2024~2032年Tampon Market Report by Type (Radially Wound Pledget, Rectangular/Square Pad), Material (Cotton, Rayon, Blended), Distribution Channel (Pharmacy and Retail Stores, Online Stores), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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タンポン市場レポート:タイプ、材料、流通チャネル、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のタンポン市場規模は2023年に53億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに86億米ドルに達し、2024~2032年の間に5.3%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
タンポンは、月経時の子宮分泌物や経血を吸収するために体腔や管に挿入する女性用衛生用品です。一般的に、綿やレーヨンのような吸収性のある材料を使用し、塩素を含まない漂白工程で製造されます。生理用ナプキンなどに比べ、タンポンは使いやすく、サイズ、形態、吸収力など幅広い種類があります。現在、大手企業は、便利で手間をかけずに使用できるように、厚紙やプラスチックでできた小さな棒状のタンポンを開発しています。また、フレグランスや無香料製品の発売にも力を入れています。
女性の個人衛生に対する意識の高まりは、女性の労働参加率の上昇とともに、使い捨てタンポンの世界の需要を喚起する重要な要因の一つとなっています。さらに、多くの国の行政機関が月経衛生を促進するための取り組みを行っています。例えば、スコットランド政府は生理用品無料提供法の下、タンポンやナプキンのような女性用衛生用品をすべての年齢層の女性に無料で普遍的に提供するプログラムを導入しました。これとは別に、タンポンは継ぎ目がなく旅行にも便利で、漏れを防ぐバリア機能を備えています。スポーツやその他の活動への女性の参加が増加していることは、パフォーマンス中に最適な機能を発揮するために、世界中でタンポンの利用にプラスの影響を与えています。さらに、主要メーカーは合成化学品、農薬、肥料を使用しないオーガニック・タンポンを製造しています。これは、日常製品に含まれる化学品が健康や環境に及ぼす有害な影響に対する意識の高まりと相まって、世界中でタンポンの需要を促進しています。
The global tampon market size reached US$ 5.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 8.6 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.3% during 2024-2032.
Tampons are feminine hygiene products introduced into a body cavity or canal to absorb uterine secretions or flow during menstruation. They are generally made using absorbent materials like cotton or rayon that are produced with an elemental chlorine-free bleaching process. As compared to their counterparts, such as sanitary napkins, tampons are easy to use and available in a wide range of unique sizes, shapes, and absorption capabilities. Nowadays, leading players are coming up with tampons that have small sticks of cardboard or plastic to make their application convenient and hassle-free. They are also focusing on the launch of fragrance and fragrance-free product variants.
A surge in awareness about personal hygiene among women, along with the rising female workforce participation, represents one of the key factors catalyzing the demand for disposable tampons worldwide. Moreover, governing agencies of numerous countries are undertaking initiatives to promote menstrual hygiene. For instance, under the Period Products Free Provision Act, the Scottish Government introduced a program that provides free and universal access to feminine hygiene products like tampons and pads for women of all age groups. Apart from this, as tampons are seamless, travel-friendly, and provide a protective leakage barrier. The increasing participation of women in sports and other physical activities is positively influencing their utilization across the globe for optimal function during their performance. Furthermore, the leading manufacturers are making organic tampons that are free from synthetic chemicals, pesticides, and fertilizers. This, in confluence with the growing awareness about the harmful impact of chemicals present in everyday products on health and the environment, is driving the demand for tampons around the world.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global tampon market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, material and distribution channel.
Radially Wound Pledget
Rectangular/Square Pad
Cotton
Rayon
Blended
Pharmacy and Retail Stores
Online Stores
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Cora, Corman S.p.A, Cotton High Tech S.L., Edgewell Personal Care Company, Johnson & Johnson, Kimberly-Clark Corporation, Lil-Lets UK Ltd (Premier FMCG (Pty) Ltd), The Procter & Gamble Company, TZMO SA and Unicharm Corporation.