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市場調査レポート
商品コード
1541564
テレコムオーダー管理市場レポート:コンポーネント別、展開モード別、組織規模別、ネットワークタイプ別、地域別、2024~2032年Telecom Order Management Market Report by Component (Solution, Service), Deployment Mode (On-premises, Cloud-based), Organization Size (Large Organization, Small and Medium Organization), Network Type (Wireless, Wired), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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テレコムオーダー管理市場レポート:コンポーネント別、展開モード別、組織規模別、ネットワークタイプ別、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のテレコムオーダー管理市場規模は2023年に40億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけて11.8%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに112億米ドルに達すると予測しています。
テレコムオーダー管理とは、複数の通信業務を同時に管理し、消費者に迅速にサービスを提供するための技術ソリューションです。これには注文、サービス注文、サービス在庫管理が含まれます。テレコムオーダー管理は、一般的に顧客の注文を監視し、その注文を満たすための手順を処理するために使用されます。集中型プラットフォームを使用し、有線と無線ネットワークを通じてオンプレミスまたはクラウド上に展開することができます。このプロセスでは通常、注文を受け付け、通信サービスを組み立て、加入者が利用できるようにするサプライチェーン活動を追跡します。また、さまざまな業界で、マーケティングやビジネス・オペレーションの標準化や最適化にも広く活用されています。
世界の通信業界の著しい成長は、市場に明るい展望をもたらす重要な要因のひとつです。ネットワークと接続デバイスの融合が進む中、通信サービス・プロバイダー(CSP)は、顧客の注文やサービスを個別化し、組織内の機敏な機能を促進するために、洗練された注文管理ツールを広く採用しています。さらに、インターネット対応のスマートフォンの普及や、eコマース・プラットフォームを通じたオンライン・ショッピングに対する消費者の嗜好の高まりが、市場の成長を後押ししています。テレコムオーダー管理ソリューションは、サービスの履行プロセスを自動化し、組織の顧客サービス提供を最適化するのに役立ちます。さらに、次世代テレコムオーダー管理ツールの開発など、さまざまな技術の進歩も成長を促す要因となっています。サービス・プロバイダーはまた、標準化と既存システムとの互換性を強化するために、人工知能(AI)、機械学習(ML)、ビッグデータなどの技術を活用しています。その他、特に新興経済諸国における大規模なインフラ整備や、政府による好意的な政策の実施などが、市場の成長を促進すると予測されます。
The global telecom order management market size reached US$ 4.0 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 11.2 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 11.8% during 2024-2032.
Telecom order management refers to a technological solution used for managing multiple telecommunication operations simultaneously and deploying the services promptly to the consumers. It includes order, service order and service inventory management. Telecom order management is commonly used for monitoring the orders of the customers and handling the steps involved with fulfilling them. It involves the use of centralized platforms, which can be deployed on-premises or on the cloud through wired and wireless networks. The process usually involves accepting the order and tracking supply chain activities responsible for assembling and making the telecommunication services available to the subscribers. It is also extensively utilized for standardizing and optimizing marketing and business operations across various industries.
Significant growth in the telecommunication industry across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market. With the increasing convergence of networks and connectivity devices, communication service providers (CSPs) are widely adopting sophisticated order management tools to create personalized customer orders and services and facilitate the agile functioning in the organizations. Moreover, the widespread adoption of internet-enabled smartphones and increasing consumer preference for online shopping through ecommerce platforms are favoring the market growth. Telecom order management solutions aid in automating service fulfillment processes and optimizing customer service delivery for the organizations. Additionally, various technological advancements, such as the development of next-generation telecom order management tools, are acting as other growth-inducing factors. Service providers are also utilizing technologies, such as artificial intelligence (AI), machine learning (ML) and big data for enhanced standardization and compatibility with the existing systems. Other factors, including extensive infrastructural developments, especially in the developing economies, along with the implementation of favorable government policies, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global telecom order management market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on component, deployment mode, organization size and network type.
Solution
Customer Order Management
Service Order Management
Service Inventory Management
Service
Integration and Installation Services
Consulting Services
Support Services
On-premises
Cloud-based
Large Organization
Small and Medium Organization
Wireless
Wired
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Cerillion, Cognizant, Comarch SA, Fujitsu Limited (Furukawa Group), Infosys Limited, International Business Machines Corporation, Oracle Corporation, Pegasystems Inc., Telefonaktiebolaget LM Ericsson and Wipro Limited.