市場調査レポート
商品コード
1541557
咳止めシロップ市場レポート:製品タイプ、年齢層、流通チャネル、地域別、2024~2032年Cough Syrup Market Report by Product Type (Expectorants, Cough Suppressants/Antitussives, Combination Medications), Age Group (Pediatric, Adult), Distribution Channel (Retail Pharmacy, Hospital Pharmacy, Online Pharmacy), and Region 2024-2032 |
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咳止めシロップ市場レポート:製品タイプ、年齢層、流通チャネル、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の咳止めシロップ市場規模は2023年に59億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけて3.8%の成長率(CAGR)を示し、2032年には84億米ドルに達すると予測しています。上気道感染症(URTI)やその他の呼吸器疾患の増加、一般店舗や薬局での咳止めシロップの入手の容易さが、主に市場成長の原動力となっています。
主要市場促進要因:呼吸器疾患を発症しやすい高齢者人口の拡大が主に市場を牽引しています。さらに、個人の健康意識の高まりも、もう一つの重要な成長促進要因として作用しています。
主要市場動向:製品メーカー各社は、免疫力を高める天然成分やハーブを強化した製品を発売しており、これが世界の市場を牽引する主要動向の一つとなっています。このほか、副作用の少ない咳止めシロップの発売が市場をさらに強化しています。
地理的動向:現在、アジア太平洋が世界市場を独占しているが、これは同地域の個人の医療支出能力が上昇しているためです。これとは別に、咳止め薬への注目の高まりが市場成長にプラスの影響を与えています。
競合情勢:著名な咳止めシロップ市場企業には、Acella Pharmaceuticals LLC、Bayer AG、GlaxoSmithKline PLC、Johnson &Johnson、Pfizer Inc.、Prestige Consumer Healthcare Inc.、Reckitt Benckiser Group PLC、Sanofi、Sun Pharmaceutical Industries Limited、Procter &Gamble Companyなどがあります。
課題と機会:複雑な規制環境を乗り切る必要性の高まりや、オピオイドやその他の精神作用成分を含む咳止めシロップの乱用・誤用に対する懸念の高まりといった主要課題が、市場全体の抑制要因となっています。しかし、製薬業界の継続的な成長は、今後数年間も世界市場を牽引していくと考えられます。
医療状況の拡大
風邪、インフルエンザ、気管支炎、百日咳、喘息、慢性肺閉塞性疾患(COPD)、アレルギーの有病率の上昇が、咳止めシロップのニーズを促進しています。例えば、エコノミック・タイムズ紙が2023年に発表した記事によると、世界全体で約3億3,900万人が喘息に罹患しています。さらに、タバコの消費量の増加や不健康な生活習慣に起因する咳の症例の増加も、市場の成長を刺激しています。このほか、世界保健機関(WHO)によると、毎年800万人以上がタバコの消費で早死にします。このうち700万人が直接喫煙者であり、170万人が受動喫煙者です。そのため、政府や非政府組織は、国民の意識を高めるために多くのプログラムやキャンペーンを展開しています。例えば、2023年7月、オーストラリアの肺財団は、成人と小児科における慢性咳嗽の認知度を高め、診断を支援するためのキャンペーンを開始しました。これに加えて、高齢者人口の拡大が咳止めシロップ市場の展望にさらに寄与しています。例えば、WHOによると、60歳以上の高齢者は2020年には10億人であり、2050年には21億人に達すると予想されています。
政府機関による規制環境
各国の規制当局は、咳止めシロップの大手企業が高い医療基準を遵守するよう、厳しい規則を実施しています。これに伴い、ジェネリック医薬品を開発しようとする医療従事者の意識が高まり、最近の咳止めシロップ市場のビジネス機会に拍車をかけています。例えば、インド医薬品総局(DCGI)は、全州と連邦直轄領に宛てた書簡の中で、インドで生産される咳止めシロップが世界標準の品質であることを確認するよう要請し、そのために詳細な検証を行うよう求めました。これに伴い、プロピレングリコール(PG)製造業者、咳止めシロップ製造業者、輸入業者に対し、咳止めシロップの製造に使用または供給される原材料が世界プロトコル通りであることを確認するための共同検証を行うよう要請しました。さらに、世界保健機関(WHO)は、別の咳止めシロップに汚染物質が含まれているとして警告を発しました。WHOは2022年7月に汚染の可能性に関する報告を受け、特定のバッチのサンプルを試験しました。この咳止めシロップは、Fourrts LaboratoriesがインドのDabilife Pharmaに代わって製造したものです。このような厳しい規制とチェックにより、製品の品質が向上し、今後数年間の咳止めシロップ市場の収益を促進することが期待されます。
戦略的提携
著名な主要参入企業はM&Aに参入し、通常、免疫力を高める効果のある天然成分やハーブを配合した斬新な製品開発に絶えず取り組んでいます。これが市場を前進させています。例えば、2023年にGSK plc.はカナダのバイオテクノロジー企業の1つであるBellus Healthと20億米ドルで買収契約を結びました。この買収は、GSKの臨床パイプライン・ポートフォリオと世界市場での地位を強化するために行われました。このポートフォリオにはシロップやその他の製剤も含まれており、咳止めシロップ市場のシェアが上昇しました。同様に、2023年12月、米国FDAは、成人の難治性慢性咳嗽(RCC)治療の一つであるゲファピキサントに関するメルクの新薬承認申請(NDA)について、完全回答書(CRL)を発行しました。主要企業は、消費者層を拡大するために天然成分を配合した咳止めシロップをさらに投入しており、これが最近の動向です。例えば、Vitae Health Innovationは、エルダーベリー、タイム、アルテア、アオイ、シーバックソーンエキスを配合した天然シロップ、VITATUSSを発売しました。また、Sun Pharmaceutical Industries Ltd.は、「チェリコフ12」という咳止め製剤の発売を発表しました。同社によると、最大12時間咳を緩和するインド初の処方箋咳止めシロップです。
IMARC Groupは、2024~2032年の世界、地域、国レベルの予測とともに、市場の各セグメントにおける主要動向の分析を提供しています。製品タイプ別、年齢層別、流通チャネル別に市場を分類しています。
現在、咳止め/鎮咳薬が世界市場シェアの大半を占める
本レポートでは、製品タイプ別に市場を詳細に区分・分析しています。これには去痰薬、咳止め/鎮咳薬、配合薬が含まれます。それによると、咳止め/鎮咳薬が最大の市場シェアを占めています。
風邪や咳に関連する症状は通常、市販薬(OTC)を利用して対処します。咳止め薬(鎮咳薬)は、咳を抑えて和らげるために採用される医薬品です。多くの鎮咳薬は市販薬として広く販売されているが、いくつかの鎮咳薬は処方箋がなければ入手できないです。鎮咳薬は、カプセル剤、液剤、錠剤、シロップ剤など、さまざまなタイプの製剤で使用されています。例えば、米国で最も広く使用されている鎮咳薬の1つであるデキストロメトルファンは、欧州で伝統的な鎮咳薬であるコデインと、慢性咳嗽患者16人を対象とした二重盲検クロスオーバー試験において、主観的と客観的な有効性評価を用いて比較されました。デキストロメトルファンはコデインよりも咳の強さを低下させ、ほとんどの患者から優れた鎮咳薬であると考えられました。このことは、セグメンテーションにおける咳止めシロップ市場の成長を促進する重要な要因となっています。
成人が現在最大の市場シェアを占める
本レポートでは、年齢層別に市場を詳細に区分・分析しています。これには小児と成人が含まれます。報告書によると、成人が最大の市場シェアを占めています。
成人は、不健康な生活習慣やタバコへの曝露が多いため、慢性と急性の咳に悩まされることが多いです。例えば、欧州呼吸器学会が2020年に発表した調査によると、成人人口の約10%が慢性咳嗽に苦しんでおり、その理由は生活の質の低下です。その結果、成人人口の拡大が咳止めシロップ市場の需要をエスカレートさせ、咳止め薬の採用を促進しています。
現在、小売薬局が市場で明確な優位性を示す
本レポートでは、市場を流通チャネル別に詳細に区分・分析しています。これには、小売薬局、病院薬局、オンライン薬局が含まれます。報告書によると、小売薬局が最大の市場シェアを占めています。
咳止めシロップ市場概要によると、小売薬局のような流通チャネルを通じた製品の入手のしやすさや利便性が、同セグメントの成長を後押ししています。例えば、ドイツ薬剤師連盟(ABDA)によると、2023年にはドイツ全土で約18,068の地域薬局が医療ニーズに対応しています。これに加えて、Walmart Stores Inc.やWalgreensを含む小売薬局チェーンにおけるジェネリック医薬品やブランド医薬品の増加も、もう一つの重要な成長促進要因として作用しています。さらに、病院とこれらのチェーン店との提携が増加していることも、最近の咳止めシロップ市場価格の上昇を強めています。
咳止めシロップ市場統計によると、アジア太平洋が市場で明確な優位性を示す
この調査レポートは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含むすべての主要地域市場の包括的な分析も提供しています。報告書によると、アジア太平洋が最大の市場シェアを占めています。
同地域の市場を牽引しているのは、製薬企業や政府機関が新規ジェネリック医薬品を開発し、個人や医療専門家の間で認知度を高めるために数多くの提携を結んでいることです。さらに、主要企業は革新的な包装ソリューションを重視しており、これが市場の成長に寄与しています。これとは別に、地域全体における個人の支出能力の増大と予防医療への関心の高まりが、咳止めシロップ市場予測をさらに有効なものにしています。FMCG Gurusのレポートによると、アジア太平洋の55%以上の人々が、COVID-19パンデミックの突然の発生以来、免疫力を高めることをより意識しています。
The global cough syrup market size reached US$ 5.9 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 8.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.8% during 2024-2032. The increasing occurrence of upper respiratory tract infections (URTIs) and other respiratory disorders, along with the easy availability of cough syrups in general stores and pharmacies, is primarily driving the market growth.
Major Market Drivers: The expanding geriatric population who are more susceptible to developing respiratory disorders is primarily driving the market. Additionally, the increasing health consciousness among individuals is also acting as another significant growth-inducing factor.
Key Market Trends: Product manufacturers are introducing enhanced variants fortified with natural ingredients and herbs with immunity-boosting effects, which is one of the key trends propelling the global market. Besides this, the launch of cough syrups with minimal side effects is further strengthening the market.
Geographical Trends: Asia-Pacific currently dominates the global market, on account of the elevating healthcare expenditure capacities of individuals across the region. Apart from this, the growing focus on cough remedies is positively influencing the market growth.
Competitive Landscape: Some of the prominent cough syrup market companies include Acella Pharmaceuticals LLC, Bayer AG, GlaxoSmithKline PLC, Johnson & Johnson, Pfizer Inc., Prestige Consumer Healthcare Inc., Reckitt Benckiser Group PLC, Sanofi, Sun Pharmaceutical Industries Limited, and the Procter & Gamble Company, among many others.
Challenges and Opportunities: Primary challenges, such as the rising need to navigate a complex regulatory environment and the elevating concerns over the abuse and misuse of cough syrups containing opioids or other psychoactive ingredients, are hindering the overall market. However, the continuous growth of the pharmaceutical industry will continue to propel the global market in the coming years.
Growing Medical Conditions
The rising prevalence of cold, flu, bronchitis, pertussis, asthma, chronic pulmonary obstructive disease (COPD), and allergies is driving the need for cough syrups. For example, according to an article published by the Economic Times in 2023, around 339 million individuals are affected by asthma globally. Furthermore, the elevating cough cases, owing to the increasing tobacco consumption and unhealthy lifestyles, are also stimulating the market growth. Besides this, as per the World Health Organization (WHO), every year, more than 8 million people die prematurely from tobacco consumption. Among these, 7 million are direct smokers, and 1.7 million are second-hand smokers. Consequently, government and non-government organizations are launching numerous programs and campaigns to generate awareness among the population. For example, in July 2023, the Lung Foundation in Australia launched a chronic cough awareness campaign to raise awareness and support diagnosis in adults and pediatrics. In addition to this, the expanding geriatric population is further contributing to the cough syrup market outlook. For instance, according to the WHO, individuals aged 60 and above were 1 billion in 2020 and are expected to reach 2.1 billion by 2050.
Regulatory Environment by Government Bodies
Regulatory authorities across countries are implementing stringent rules to ensure leading companies of cough syrups comply with high medical standards. In line with this, they are generating awareness among healthcare professionals to develop generic drugs, thereby catalyzing the cough syrup market recent opportunities. For instance, in a letter written to all states and union territories, the Drugs Controller General of India (DCGI) asked to ensure that cough syrups produced in India are of global standard quality for which a detailed verification should be undertaken. In line with this, he asked for a joint verification drive on propylene glycol (PG) manufacturers, cough syrup manufacturers, and importers to ensure that the raw material utilized or supplied for the manufacturing of cough syrups is as per the global protocol. Additionally, the World Health Organization (WHO) has flagged another cough syrup for the presence of contaminants. The WHO tested a sample from a specific batch of the syrup after it received a report in July 2022 regarding possible contamination. Fourrts Laboratories produced the cough syrup on behalf of another company in India called Dabilife Pharma. These stringent regulations and checks will improve the quality of products, which is expected to propel the cough syrup market revenue in the coming years.
Strategic Alliances
Prominent key players are entering into mergers and acquisitions and are constantly working towards novel product developments that are usually formulated with natural ingredients and herbs with immunity-boosting effects. This, in turn, is driving the market forward. For example, in 2023, GSK plc. signed an acquisition deal with one of the Biotech firms in Canada, Bellus Health, for US$ 2 Billion. This deal was done to strengthen GSK's clinical pipeline portfolio and market position across the globe. The portfolio also included syrups and other formulations, thereby elevating the cough syrup market share. Similarly, in December 2023, the U.S. FDA issued a complete response letter (CRL) about Merck's new drug application (NDA) for gefapixant, one of the drugs to treat refractory chronic cough (RCC) in adults. Key players are further introducing cough syrups with natural ingredients to expand their consumer base, which is cough syrup market recent developments. For instance, Vitae Health Innovation launched VITATUSS, a natural syrup formulated with elderberry, thyme, althaea, mallow, and sea buckthorn extract. In line with this, Sun Pharmaceutical Industries Ltd. announced the introduction of a formulation in cough management called Chericof 12. The company said this was the first prescription cough syrup across India that offer relief for up to 12 hours.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on the product type, age group and distribution channel.
Expectorants
Cough Suppressants/Antitussives
Combination Medications
Currently, cough suppressants/antitussives account for the majority of the global market share
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the product type. This includes expectorants, cough suppressants/antitussives, and combination medications. According to the report, cough suppressants/antitussives accounted for the largest market share.
Symptoms related to cold and cough are usually managed by utilizing over the counter (OTC) medicines. Cough suppressants, or antitussive drugs, are medicines that are adopted to control and relieve a cough. While many antitussives are widely accessible OTC, a few antitussives are only available with a prescription. Antitussives are used in various types of formulations, such as capsules, liquids, tablets, and syrups. For example, Dextromethorphan, one of the most widely utilized cough suppressants in the U.S., was compared with codeine, the traditional antitussive in Europe, in a double-blind, crossover trial using both subjective and objective assessment of efficacy in sixteen patients with chronic cough. Dextromethorphan lowered cough intensity more than codeine and was considered the better antitussive by most patients. This, in turn, represents key factors propelling the cough syrup market growth in the segmentation.
Pediatric
Adult
Adult currently holds the largest market share
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the age group. This includes pediatric and adult. According to the report, adult accounted for the largest market share.
Adults commonly suffer from chronic and acute cough, owing to unhealthy lifestyles and high exposure to tobacco. For example, as per the study published by the European Respiratory Society in 2020, approximately 10% of the adult population suffers from chronic cough, on account of the impaired quality of life. Consequently, the expanding adult population is escalating the cough syrup market demand, thereby stimulating the adoption of cough remedies.
Retail Pharmacy
Hospital Pharmacy
Online Pharmacy
Currently, retail pharmacy exhibits a clear dominance in the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the distribution channel. This includes retail pharmacy, hospital pharmacy, and online pharmacy. According to the report, retail pharmacy accounted for the largest market share.
As per the cough syrup market overview, the easy product availability via distribution channels, such as retail pharmacy, owing to its accessibility and convenience, is bolstering the segmentation growth. For example, according to the Federal Union of German Associations of Pharmacists (ABDA, around 18,068 community pharmacies across Germany cater to medical needs in 2023. In addition to this, the rising number of generic and branded remedy products in retail pharmacy chains, including Walmart Stores Inc. and Walgreens, is further acting as another significant growth-inducing factor. Moreover, the increasing tie-ups of hospitals with these chains are strengthening the cough syrup market recent price.
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
According to the cough syrup market statistics, Asia Pacific exhibits a clear dominance in the market
The market research report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific accounted for the largest market share.
The regional market is primarily driven by the numerous partnerships among pharmaceutical companies and government organizations, generally to develop novel generic drugs and generate awareness among individuals and healthcare professionals. Moreover, key players are emphasizing on innovative packaging solutions, which is contributing to the growth of the market. Apart from this, the inflating expenditure capacities of individuals across the region and the elevating focus on preventive healthcare are further validating the cough syrup market forecast. According to a report by the FMCG Gurus, more than 55% of people in the Asia Pacific region have been more conscious about boosting their immunity since the sudden outbreak of the COVID-19 pandemic.
Acella Pharmaceuticals LLC
Bayer AG
GlaxoSmithKline PLC
Johnson & Johnson
Pfizer Inc.
Prestige Consumer Healthcare Inc.
Reckitt Benckiser Group PLC
Sanofi
Sun Pharmaceutical Industries Limited
The Procter & Gamble Company
(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)
April 2024: The World Health Organization (WHO) issued a broader alert regarding contaminated children's cough syrup produced by Johnson and Johnson in response to the discovery of tainted batches in Nigeria.
March 2024: Nin Jiom, one of the Hong Kong-based companies known for its cough syrup product Pei Pa Koa, is venturing into the healthy aging supplement space with a nicotinamide mononucleotide (NMN) product set to launch in Singapore.
November 2023: Himalaya Wellness Company announced the launch of Himalaya Koflet's 360-degree advertising campaign to enhance brand awareness.