市場調査レポート
商品コード
1541541
ウェアラブル技術市場レポート:製品・用途・地域別、2024~2032年Wearable Technology Market Report by Product (Wrist-Wear, Eye-Wear and Head-Wear, Foot-Wear, Neck-Wear, Body-Wear, and Others), Application (Consumer Electronics, Healthcare, Enterprise and Industrial Application, and Others), and Region 2024-2032 |
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ウェアラブル技術市場レポート:製品・用途・地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のウェアラブル技術市場規模は2023年に642億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに1,922億米ドルに達し、2024~2032年の間に12.6%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
ウェアラブル技術は、リアルタイムの生体情報を追跡するために身体に快適に装着できる電子機器(ガジェット)で使用される高度な技術ソリューションです。これらのデバイスは、衣服に埋め込んだり、ユーザーの体内に埋め込んだりすることもできます。ウェアラブル技術と統合された一般的に使用されるデバイスには、スマートウォッチ、ヘッドマウントディスプレイ、スマートジュエリー、埋め込み型デバイス、脈拍数、心拍数、歩数、睡眠時間を追跡できるフィットネストラッカーなどがあります。これらのガジェットはハンズフリーで、マイクロプロセッサーとセンサーを使ってリアルタイムで情報を受信し追跡します。
世界中の医療産業が大きく成長していることが、市場の展望を明るいものにしている主要要因のひとつです。さらに、スマートでコンパクトな健康機器やフィットネス機器に対する消費者の嗜好の高まりが、市場の成長を後押ししています。これらの機器は、集中治療中の患者のモニタリングやウイルス感染の迅速な警告システムとして使用されています。さらに、コネクテッド・デバイスとモノのインターネット(IoT)の統合、人工知能(AI)、仮想現実(VR)など、さまざまな製品イノベーションが他の成長促進要因として作用しています。製品メーカーも次世代ディスプレイや小型センサーを開発しており、これらはハイエンドゲームや仮想現実・複合現実体験用のヘッドマウントディスプレイに使用されています。その他、消費者の支出能力の上昇や、プロのスポーツ選手やレクリエーション・フィットネス愛好家の間でウェアラブルデバイスが広く採用されていることなどが、市場の成長を促進すると予想されます。
The global wearable technology market size reached US$ 64.2 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 192.2 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 12.6% during 2024-2032.
Wearable technology is an advanced technological solution used in electronic devices, or gadgets, that can be comfortably worn on the body to track real-time biometric information. These devices can also be embedded into the clothing or implanted in the user's body. Some of the commonly used devices integrated with wearable technology include smartwatches, head-mounted displays, smart jewelry, implantable devices and fitness trackers that enable the wearer to track pulse rate, heart rate, steps and sleep hours. These gadgets are hands-free and use microprocessors and sensors to receive and track information in real-time.
Significant growth in the healthcare industry across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Moreover, increasing consumer preference for sleek and compact health and fitness devices is providing a thrust to the market growth. They are used for monitoring the patients under intensive care and as prompt warning systems for the virus infection. Additionally, various product innovations, such as the integration of connected devices with the Internet of Things (IoT), artificial intelligence (AI) and virtual reality (VR), are acting as other growth-inducing factors. Product manufacturers are also developing next-generation displays and miniaturized sensors, which are used in head-mounted displays for high-end gaming and virtual and mixed reality experiences. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers, along with the widespread adoption of wearable devices among professional athletes and recreational fitness enthusiasts, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global wearable technology market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product and application.
Wrist-Wear
Eye-Wear and Head-Wear
Foot-Wear
Neck-Wear
Body-Wear
Others
Consumer Electronics
Healthcare
Enterprise and Industrial Application
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alphabet Inc, Apple Inc., Garmin Ltd., HTC Corporation, Huawei Technologies Co. Ltd, Intel Corporation, Microsoft Corporation, Qualcomm Incorporated, Samsung Electronics Co. Ltd. and Sony Corporation.