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市場調査レポート
商品コード
1541442

ユニファイドコミュニケーション市場レポート:コンポーネント、製品、組織規模、エンドユーザー、地域別、2024~2032年

Unified Communications Market Report by Component, Product, Organization Size, End User, and Region 2024-2032


出版日
発行
IMARC
ページ情報
英文 143 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
ユニファイドコミュニケーション市場レポート:コンポーネント、製品、組織規模、エンドユーザー、地域別、2024~2032年
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のユニファイドコミュニケーション市場規模は2023年に1,270億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけての成長率(CAGR)は15.4%を示し、2032年には4,680億米ドルに達すると予測しています。同市場は、リモートワークやハイブリッドワークの採用の増加、急速な技術進歩、顧客体験重視の高まり、強化されたセキュリティ機能の採用、コラボレーションツールの重要性の高まり、統合モビリティソリューションに対する需要の高まりなどを背景に、力強い成長を遂げています。

ユニファイドコミュニケーション市場分析

主要市場促進要因:リモートワークやハイブリッドワークモデルへのシフトが進んでいることが、ユニファイドコミュニケーション市場の成長にプラスの影響を与えています。また、ユニファイドコミュニケーション(UC)ソリューションの機能を強化する人工知能(AI)、機械学習(ML)、クラウドコンピューティングの急速な技術革新や、これらのソリューションに関連するコスト削減が、市場拡大の成長促進要因として作用しています。

主要市場動向:ユニファイドコミュニケーション(UC)プラットフォームを、顧客関係管理(CRM)や企業資源計画(ERP)システムのような他のビジネス・アプリケーションと接続する傾向が続いており、これが市場拡大の原動力となっています。さらに、より高度でユーザーフレンドリーなビデオ機能の開拓や、AIやML技術の導入が、ユニファイドコミュニケーション市場のシェアにプラスの影響を与えています。

地理的動向:北米は、高度な情報技術(IT)インフラ、新技術の急速な受け入れ、クラウドベースとAI主導のコミュニケーションソリューションへの多額の支出により、この市場を独占しています。その他の中東・アフリカも、デジタルトランスフォーメーション活動の活発化、リモートワークフォースの増加、通信インフラへの多額の支出により拡大しています。

競合情勢:ユニファイドコミュニケーション業界の主要市場参入企業には、8x8 Inc.、Avaya Holdings Corp.、Cisco Systems Inc.、GoTo(Citrix Systems Inc.)、Huawei Technologies Co.Ltd.、Microsoft Corporation、Mitel Networks Corporation、NEC Corporation(AT&T Inc.)、Ringcentral Inc.、Verizon Communications Inc.、Vonage Holdings Corp. Telefonaktiebolaget LM Ericssonなどがあります。

課題と機会:ユニファイドコミュニケーション(UC)プロバイダーは、データセキュリティの確保や業界特有の要件への準拠など、いくつかの継続的な課題に直面しています。しかし、強力なコンプライアンスソリューションを提供できるプロバイダーにとっては機会でもあります。さらに、市場での存在感を高めるための主要企業間の戦略的提携や買収が成長機会を生み出しています。

ユニファイドコミュニケーション市場傾向

リモートワークの採用拡大

組織はリモートワークやハイブリッドワークモデルを採用しつつあり、ユニファイドコミュニケーション(UC)ソリューションのような効率的なコミュニケーションツールの必要性が高まっています。ある業界調査によると、インド企業の95%以上が在宅勤務(WFH)モデルの導入に意欲的であり、今後も導入する意向を示しています。さらに、2022年6月に実施されたギャラップ社の調査によると、従業員の10人中8人がハイブリッドワークやリモートワークを行っており、オンサイトのみで働く従業員は10人中2人しかいないです。このデータは、従業員間のリアルタイムのコミュニケーションとコラボレーションを可能にするUCシステムの必要性を浮き彫りにしています。これらのソリューションは、音声、ビデオ、メッセージング、コラボレーション・ツールを単一のプラットフォームに統合し、地理的に分散したチーム間の生産性と接続性を維持するのに役立ちます。

技術の急速な進歩

技術革新は、ユニファイドコミュニケーション市場のシェア拡大に重要な役割を果たしています。ボイス・オーバー・インターネット・プロトコル(VoIP)、クラウド・コンピューティング、人工知能(AI)などの通信技術の開発と改良につながる継続的な進歩は、ユニファイドコミュニケーションソリューションの需要を増大させています。例えば、ベライゾンはZoomと協業し、ユニファイドコミュニケーションの新しいソリューションを提供しました。このコラボレーションにより、ユーザーは追加料金なしで、ベライゾン・ワイヤレスの電話やベライゾンのVoIP(Voice-over-IP)からZoomミーティングに参加したり、ベライゾンのVoIP経由でZoomミーティングの音声部分だけに参加したりできるようになります。また、Acronym Solutions Inc.は、従業員と顧客の共同作業を支援し、世界中に存在する顧客に価値ある洞察を提供することでビジネスの成長を促進することを目的とした、クラウドホスト型のユニファイドコミュニケーション・アズ・アサービス(UCaaS)ソリューションを発表しました。

カスタマー・エクスペリエンスへの注目の高まり

企業は顧客体験の向上に重点を置いており、それがこのプラットフォームの採用を促進しています。顧客サービスは、ブランド・ロイヤルティを高め、信頼の構築に役立つため、企業にとって不可欠です。業界調査によると、消費者の68%は、優れたカスタマーサービスを提供する企業の製品やサービスに対して、より多くの料金を支払うことを望んでいます。さらに、個人の93%は、優れたカスタマーサービスを提供する企業からリピート購入する可能性が高いです。これに伴い、UCプラットフォームは、多数のコミュニケーション・チャネルでスムーズかつ効率的な顧客対応を行うためのツールを企業に提供することで知られています。これらのチャネルを単一のインターフェースに統合することで、UCソリューションは、カスタマーサービス担当者が問い合わせをより効果的に処理し、応答時間を短縮し、一貫したサービスを提供することを可能にします。

ユニファイドコミュニケーション市場セグメンテーション

IMARC Groupは、市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2024~2032年までの世界、地域、国レベルの予測を提供しています。当レポートでは、市場をコンポーネント、製品、組織規模、エンドユーザーに基づいて分類しています。

コンポーネント別内訳

ソリューション(インスタントメッセージングとユニファイドメッセージング)が市場シェアの大半を占める

本レポートでは、コンポーネント別に市場を詳細に区分・分析しています。これには、ソリューション(インスタントメッセージング、ユニファイドメッセージング、音声・ビデオ会議、IP電話、その他)、サービス(プロフェッショナルサービス、マネージドサービス)が含まれます。同レポートによると、ソリューション(インスタントメッセージングとユニファイドメッセージング)が最大セグメントを占めています。

ユニファイドコミュニケーション(UC)市場調査報告書によると、インスタントメッセージングとユニファイドメッセージングソリューションは、多様なビジネス環境におけるリアルタイムのコミュニケーションとコラボレーションを促進する上で重要な役割を果たすため、最大セグメントを占めました。さらに、インスタントメッセージングは、迅速、効率的、直接的なコミュニケーションを提供し、長時間の電子メール交換の必要性を減らし、迅速な意思決定プロセスを可能にします。さらに、ユニファイドメッセージングは、ボイスメール、電子メール、ショートメッセージサービス(SMS)など、さまざまなコミュニケーション形態を単一のアクセス可能なプラットフォームに統合し、コミュニケーションを合理化してアクセシビリティを向上させる。これとともに、単一のインターフェースから複数のコミュニケーション・チャネルにアクセスし管理する能力が高まっており、それによってユニファイドメッセージングが現代の企業にとって不可欠なツールとなっていることが、市場の成長を後押ししています。

製品別内訳

オンプレミスが業界最大シェア

本レポートでは、製品別の市場内訳と分析も詳細に掲載しています。これにはオンプレミス型とホスト型が含まれます。報告書によると、オンプレミスが最大の市場シェアを占めています。

ユニファイドコミュニケーション市場分析によると、オンプレミスソリューションが最大の市場シェアを占めています。オンプレミスソリューションは、データセキュリティ、カスタマイズ、統合機能に対する強固な管理により、多くの組織に好まれています。これらのソリューションでは、組織のデータセンター内にUCインフラを配備・維持する必要があり、機密性の高い通信データをより厳密に管理し、業界特有の厳しい規制に準拠する必要があります。オンプレミスソリューションでは、広範なカスタマイズ・オプションが提供されるため、企業は特定のニーズに合わせてシステムをカスタマイズし、既存のオンサイト・アプリケーションやシステムとシームレスに統合することができます。

組織規模別内訳

大企業が市場の主要セグメントを占める

本レポートでは、組織規模別に市場を詳細に区分・分析しています。これには中小企業と大企業が含まれます。報告書によると、大企業が最大のセグメントを占めています。

大企業は、その複雑なコミュニケーションニーズ、広範な労働力、包括的なUCソリューションに投資するための多大なリソースにより、このセグメントを支配しています。これらの企業は、複数の部門、拠点、タイムゾーンにまたがるシームレスなコラボレーションを促進するため、堅牢で拡大性の高い統合コミュニケーション・プラットフォームを必要としています。これに加えて、音声、ビデオ、メッセージング、コラボレーション・ツールを単一のまとまったシステムに統合することで、大企業はコミュニケーション・プロセスを合理化し、業務効率を改善し、生産性を向上させることができます。

エンドユーザー別内訳

本レポートでは、エンドユーザー別の市場内訳と分析も詳細に掲載しています。これには企業、教育、政府、医療、その他が含まれます。

ユニファイドコミュニケーション(UC)市場分析によると、さまざまな業種の企業がコミュニケーションとコラボレーションの能力を強化しようとしています。これらの企業は、社内外のコミュニケーションを効率的に管理し、ワークフローを合理化し、生産性を高めるために、堅牢で拡大性の高いUCソリューションを必要としています。さらに、音声、ビデオ、メッセージング、コラボレーション・ツールを単一のプラットフォームに統合することで、企業は場所に関係なく従業員間のシームレスなコミュニケーションを促進し、顧客エンゲージメントを向上させることができます。

教育セグメントでは、ユニファイドコミュニケーション(UC)ソリューションが、遠隔学習のサポート、学生や教員間のコラボレーション強化、管理プロセスの合理化において重要な役割を果たしています。教育機関では、UCプラットフォームを活用することで、バーチャルクラスルームを促進し、オンライン講義を実施し、リアルタイムのコミュニケーションとコラボレーションを可能にしています。これらのソリューションは、ビデオ会議、インスタント・メッセージング、文書共有など、インタラクティブで魅力的な学習環境の構築に不可欠な機能を提供しています。

官公庁セグメントでは、行政、緊急対応、省庁間連携など、さまざまな機能をサポートするために、信頼性が高く安全な通信ソリューションが必要とされています。ユニファイドコミュニケーション・プラットフォームは、リアルタイムのコミュニケーションを促進し、連携を強化し、市民へのサービス提供を改善するために必要なツールを政府機関に記載しています。さらに、安全なビデオ会議、暗号化されたメッセージング、統合されたコミュニケーション・チャネルなど、データセキュリティの確保や規制要件の遵守に不可欠な機能を記載しています。

医療セグメントでは、ユニファイドコミュニケーションソリューションは、患者ケアの向上、医療従事者間のコラボレーション強化、管理プロセスの合理化に不可欠です。ユニファイドコミュニケーションソリューションは、医療プロバイダーがバーチャルな診察を行い、医師と患者間のリアルタイム・コミュニケーションを促進し、遠隔医療サービスをサポートすることを可能にします。さらに、これらのソリューションは、安全なメッセージング、ビデオ会議、電子カルテ(EHR)システムとの統合など、患者の機密保持や医療規制の遵守に重要な機能を提供しています。

地域別内訳

北米が市場をリードし、最大のユニファイドコミュニケーション市場シェアを占める

本レポートでは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析しています。同レポートによると、北米はユニファイドコミュニケーション(UC)の最大地域市場です。

調査レポートによると、北米は先進技術の採用率が高く、情報技術(IT)インフラが確立されており、主要なUCソリューションプロバイダーが存在するため、ユニファイドコミュニケーション市場を独占しています。さらに、生産性の向上、リモートワークのサポート、顧客エンゲージメントの改善を目的とした企業による革新的なコミュニケーションツールの急速な採用が、市場の成長を後押ししています。さらに、デジタルトランスフォーメーションへの注目の高まりと、クラウドベースのソリューションや人工知能(AI)への多額の投資が、市場の成長を後押ししています。

競合情勢

市場調査レポートでは、市場の競合情勢についても包括的に分析しています。すべての主要企業の詳細プロファイルも提供しています。ユニファイドコミュニケーション業界の主要市場企業には、8x8 Inc.、Avaya Holdings Corp.、Cisco Systems Inc.、GoTo(Citrix Systems Inc.)、Huawei Technologies Co.Ltd.、Microsoft Corporation、Mitel Networks Corporation、NEC Corporation(AT&T Inc.)、Ringcentral Inc.、Verizon Communications Inc.、Vonage Holdings Corp. Telefonaktiebolaget LM Ericssonなどです。

(なお、これは主要参入企業の一部リストであり、完全なリストはレポートに記載されている)

市場の主要参入企業は、競合を維持し、進化する顧客の需要に応えるため、自社のプラットフォームを強化しています。各社は、人工知能(AI)、機械学習(ML)、クラウドコンピューティングなどの先進技術を統合し、より洗練された柔軟なUCソリューションを提供することに注力しています。さらに、一部の大手企業は研究開発(R&D)に投資し、ユーザーエクスペリエンスの向上、セキュリティ機能の強化、強固なカスタマーサポートを提供することで、市場での地位を強化し、さまざまなセグメントの企業の多様なニーズに対応しています。さらに、持続可能性への取り組みや、リモートワークやデジタルトランスフォーメーションの動向をサポートするプラットフォームの活用にも注力しています。

ユニファイドコミュニケーション市場ニュース

2023年5月、NECはユニファイドコミュニケーションアプリケーション「UNIVERGE BLUE CONNECT」向けの革新的なデータ保持ソリューション「UNIVERGE BLUE ARCHIVE」を発表しました。この新しいソリューションは、チャット、通話録音、ショートメッセージサービス(SMS)、ボイスメールなど、さまざまな重要なビジネスコミュニケーションチャネルを保護し、検索をサポートするように設計されています。

2023年1月、Verizon Communications Inc.はMicrosoft Corporationと提携し、Microsoft Teamsと電話システムとの公衆交換電話網(PSTN)接続を提供するソリューション、Teams Phone Mobileを提供しました。このサービスは、モバイルデバイスとMicrosoft Teamsを統合し、通話やコラボレーションを容易にします。

本レポートで扱う主要質問

  • 世界のユニファイドコミュニケーション市場はこれまでどのように推移してきたか?
  • 世界のユニファイドコミュニケーション市場における促進要因、抑制要因、機会は何か?
  • 各駆動要因、抑制要因、機会が世界のユニファイドコミュニケーション市場に与える影響は?
  • 主要地域市場とは?
  • 最も魅力的なユニファイドコミュニケーション市場はどの国か?
  • コンポーネント別の市場内訳は?
  • ユニファイドコミュニケーション市場で最も魅力的なコンポーネントはどれですか?
  • 製品別の市場内訳は?
  • ユニファイドコミュニケーション市場で最も魅力的な製品は?
  • 組織規模別の市場内訳は?
  • ユニファイドコミュニケーション市場で最も魅力的な組織規模は?
  • エンドユーザー別の市場内訳は?
  • ユニファイドコミュニケーション市場で最も魅力的なエンドユーザーは?
  • 市場の競合構造は?
  • 世界のユニファイドコミュニケーション市場における主要参入企業/企業は?

目次

第1章 序文

第2章 調査範囲と調査手法

  • 調査の目的
  • ステークホルダー
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要業界動向

第5章 世界のユニファイドコミュニケーション市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場予測

第6章 市場内訳:コンポーネント別

  • ソリューション
    • 市場動向
    • 主要セグメント
      • インスタントメッセージングとユニファイドメッセージング
      • オーディオとビデオ会議
      • IPテレフォニー
      • その他
    • 市場予測
  • サービス
    • 市場動向
    • 主要セグメント
      • プロフェッショナルサービス
      • マネージドサービス
    • 市場予測

第7章 市場内訳:製品別

  • オンプレミス
  • ホスト型

第8章 市場内訳:組織規模別

  • 中小企業
  • 大企業

第9章 市場内訳:エンドユーザー別

  • 企業
  • 教育
  • 政府
  • 医療
  • その他

第10章 市場内訳:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • 市場動向
    • 市場内訳:国別
    • 市場予測

第11章 SWOT分析

  • 概要
  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第12章 バリューチェーン分析

第13章 ポーターのファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の程度
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第14章 価格分析

第15章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • 8x8 Inc.
    • Avaya Holdings Corp.
    • Cisco Systems Inc.
    • GoTo(Citrix Systems Inc.)
    • Huawei Technologies Co. Ltd.
    • Microsoft Corporation
    • Mitel Networks Corporation
    • NEC Corporation(AT&T Inc.)
    • Ringcentral Inc.
    • Verizon Communications Inc.
    • Vonage Holdings Corp.(Telefonaktiebolaget LM Ericsson)
図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Unified Communications Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Unified Communications Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
  • Figure 3: Global: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 4: Global: Unified Communications Market: Breakup by Component (in %), 2023
  • Figure 5: Global: Unified Communications Market: Breakup by Product (in %), 2023
  • Figure 6: Global: Unified Communications Market: Breakup by Organization Size (in %), 2023
  • Figure 7: Global: Unified Communications Market: Breakup by End User (in %), 2023
  • Figure 8: Global: Unified Communications Market: Breakup by Region (in %), 2023
  • Figure 9: Global: Unified Communications (Solution) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 10: Global: Unified Communications (Solution) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 11: Global: Unified Communications (Services) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 12: Global: Unified Communications (Services) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 13: Global: Unified Communications (On-premises) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 14: Global: Unified Communications (On-premises) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 15: Global: Unified Communications (Hosted) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 16: Global: Unified Communications (Hosted) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 17: Global: Unified Communications (Small and Medium-sized Enterprises) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 18: Global: Unified Communications (Small and Medium-sized Enterprises) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 19: Global: Unified Communications (Large Enterprises) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 20: Global: Unified Communications (Large Enterprises) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 21: Global: Unified Communications (Enterprises) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 22: Global: Unified Communications (Enterprises) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 23: Global: Unified Communications (Education) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 24: Global: Unified Communications (Education) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 25: Global: Unified Communications (Government) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 26: Global: Unified Communications (Government) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 27: Global: Unified Communications (Healthcare) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 28: Global: Unified Communications (Healthcare) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 29: Global: Unified Communications (Other End Users) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 30: Global: Unified Communications (Other End Users) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 31: North America: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 32: North America: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 33: United States: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 34: United States: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 35: Canada: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 36: Canada: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 37: Asia-Pacific: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 38: Asia-Pacific: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 39: China: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 40: China: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 41: Japan: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 42: Japan: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 43: India: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 44: India: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 45: South Korea: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 46: South Korea: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 47: Australia: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 48: Australia: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 49: Indonesia: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 50: Indonesia: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 51: Others: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 52: Others: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 53: Europe: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 54: Europe: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 55: Germany: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 56: Germany: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 57: France: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 58: France: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 59: United Kingdom: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 60: United Kingdom: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 61: Italy: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 62: Italy: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 63: Spain: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 64: Spain: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 65: Russia: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 66: Russia: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 67: Others: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 68: Others: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 69: Latin America: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 70: Latin America: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 71: Brazil: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 72: Brazil: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 73: Mexico: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 74: Mexico: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 75: Others: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 76: Others: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 77: Middle East and Africa: Unified Communications Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 78: Middle East and Africa: Unified Communications Market: Breakup by Country (in %), 2023
  • Figure 79: Middle East and Africa: Unified Communications Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 80: Global: Unified Communications Industry: SWOT Analysis
  • Figure 81: Global: Unified Communications Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 82: Global: Unified Communications Industry: Porter's Five Forces Analysis

List of Tables

  • Table 1: Global: Unified Communications Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
  • Table 2: Global: Unified Communications Market Forecast: Breakup by Component (in Million US$), 2024-2032
  • Table 3: Global: Unified Communications Market Forecast: Breakup by Product (in Million US$), 2024-2032
  • Table 4: Global: Unified Communications Market Forecast: Breakup by Organization Size (in Million US$), 2024-2032
  • Table 5: Global: Unified Communications Market Forecast: Breakup by End User (in Million US$), 2024-2032
  • Table 6: Global: Unified Communications Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
  • Table 7: Global: Unified Communications Market: Competitive Structure
  • Table 8: Global: Unified Communications Market: Key Players
目次
Product Code: SR112024A6221

The global unified communications market size reached US$ 127 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 468 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 15.4% during 2024-2032. The market is experiencing robust growth, driven by the increasing adoption of remote and hybrid work, rapid technological advancements, growing focus on customer experience, introduction of enhanced security features, rising importance of collaboration tools, and the heightened demand for unified mobility solutions.

Unified Communications Market Analysis:

Major Market Drivers: The ongoing shift toward remote and hybrid work models has positively impacted the unified communications market growth. Additionally, rapid innovations in artificial intelligence (AI), machine learning (ML), and cloud computing that enhance the capabilities of unified communication (UC) solutions, as well as the cost savings associated with these solutions, are acting as growth-inducing factors for the market expansion.

Key Market Trends: The ongoing trend of connecting unified communication platforms with other business applications, like customer relationship management (CRM) and enterprise resource planning (ERP) systems, is driving the expansion of this market. Furthermore, the development of more advanced and user-friendly video features, as well as the incorporation of AI and ML technologies, are positively affecting the unified communication market share.

Geographical Trends: North America is dominating this market owing to its advanced information technology (IT) infrastructure, rapid acceptance of new technologies, and large expenditures in cloud-based and AI-driven communication solutions. Other regions are also expanding due to increased digital transformation activities, a growing remote workforce, and significant expenditures in communication infrastructure.

Competitive Landscape: Some of the major market players in the unified communications industry include 8x8 Inc., Avaya Holdings Corp., Cisco Systems Inc., GoTo (Citrix Systems Inc.), Huawei Technologies Co. Ltd., Microsoft Corporation, Mitel Networks Corporation, NEC Corporation (AT&T Inc.), Ringcentral Inc., Verizon Communications Inc., Vonage Holdings Corp. (Telefonaktiebolaget LM Ericsson), among many others.

Challenges and Opportunities: Unified communication providers face several ongoing challenges in ensuring data security and compliance with industry-specific requirements. However, it is also creating an opportunity for those who can provide strong, compliance solutions. Furthermore, prospects for strategic collaborations and acquisitions among top organizations to improve market presence are creating growth opportunities.

Unified Communications Market Trends:

Increasing Adoption of Remote Work

Organizations are embracing remote and hybrid work models, which are creating the need for efficient communication tools, like unified communication (UC) solutions. According to an industry survey, more than 95% of Indian businesses are willing and will continue to implement the work-from-home (WFH) model. Moreover, as per a Gallup survey conducted in June 2022, 8 out of 10 employees are working hybrid or remote, with only 2 out of 10 working exclusively on-site. This data highlights the need for UC systems that enable real-time communication and collaboration among employees. These solutions combine voice, video, messaging, and collaboration tools into a single platform and help businesses maintain productivity and connectivity among geographically dispersed teams.

Rapid Advancements in Technology

Technological innovations are playing an important role in expanding the unified communications market share. The continuous advancements, leading to the development and refinement of communication technologies, such as Voice over Internet Protocol (VoIP), cloud computing, and artificial intelligence (AI) are some developments that have increased the demand for unified communication solutions. For instance, Verizon collaborated with Zoom to provide a new solution for unified communications. This collaboration gives users the access to join Zoom meetings from a Verizon Wireless phone or Verizon Voice-over-IP (VoIP), or just the audio portion of a Zoom meeting via Verizon VoIP, for no additional charge. Also, Acronym Solutions Inc. introduced a cloud-hosted unified communications as a service (UCaaS) solution that helps employees and customers to work together and aims to enhance business growth by delivering valuable insights to the customers present across the globe.

Growing Focus on Customer Experience

Organizations are majorly focusing on improving the customer experience, which is driving the adoption of this platform. Customer service is vital for companies as it increases brand loyalty and helps to build trust. As per industry research, 68% of consumers are willing to pay more for products and services from companies that provide excellent customer service. Furthermore, 93% of individuals are likely to make repeat purchases from businesses that provide exceptional customer service. In line with this, UC platforms are known for offering enterprises with the tools to conduct smooth and efficient customer interactions across numerous communication channels. By unifying these channels into a single interface, UC solutions enable customer service representatives to handle inquiries more effectively, reduce response times, and provide consistent service.

Unified Communications Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on component, product, organization size, and end user.

Breakup by Component:

Solution

Instant and Unified Messaging

Audio and Video Conferencing

IP Telephony

Others

Services

Professional Services

Managed Services

Solution (instant and unified messaging) accounts for the majority of the market share

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the component. This includes solution (instant and unified messaging, audio and video conferencing, IP telephony, and others), and services (professional services and managed services). According to the report, solution (instant and unified messaging) represented the largest segment.

As per the unified communication market research report, instant and unified messaging solutions represented the largest segment due to their crucial role in facilitating real-time communication and collaboration across diverse business environments. Moreover, instant messaging provides quick, efficient, and direct communication, reducing the need for lengthy email exchanges and enabling swift decision-making processes. Additionally, unified messaging integrates various communication forms, such as voicemail, email, and short message service (SMS), into a single accessible platform, streamlining communication and improving accessibility. Along with this, the rising ability to access and manage multiple communication channels from a single interface, thereby making it an indispensable tool for modern enterprises, is catalyzing the market growth.

Breakup by Product:

On-premises

Hosted

On-premises hold the largest share of the industry

A detailed breakup and analysis of the market based on the product have also been provided in the report. This includes on-premises and hosted. According to the report, on-premises accounted for the largest market share.

According to the unified communication market analysis, on-premises solutions accounted for the largest market share. They are preferred by many organizations due to their robust control over data security, customization, and integration capabilities. These solutions involve deploying and maintaining UC infrastructure within the organization's data centers, providing greater control over sensitive communication data, and compliance with stringent industry-specific regulations. On-premises solutions offer extensive customization options, allowing businesses to tailor the system to their specific needs and integrate it seamlessly with existing on-site applications and systems.

Breakup by Organization Size:

Small and Medium-sized Enterprises

Large Enterprises

Large enterprises represent the leading market segment

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the organization size. This includes small and medium-sized enterprises and large enterprises. According to the report, large enterprises represented the largest segment.

Large enterprises are dominating this segment due to their complex communication needs, extensive workforce, and significant resources to invest in comprehensive UC solutions. These organizations require robust, scalable, and integrated communication platforms to facilitate seamless collaboration across multiple departments, locations, and time zones. In addition to this, they enable large enterprises to streamline their communication processes, improve operational efficiency, and enhance productivity by integrating voice, video, messaging, and collaboration tools into a single cohesive system, thereby boosting the unified communication market share.

Breakup by End User:

Enterprises

Education

Government

Healthcare

Others

A detailed breakup and analysis of the market based on the end user have also been provided in the report. This includes enterprises, education, government, healthcare, and others.

Based on the unified communication market analysis, enterprises across various industries seek to enhance their communication and collaboration capabilities. They require robust and scalable UC solutions to manage internal and external communication effectively, streamline workflows, and boost productivity. Moreover, the integration of voice, video, messaging, and collaboration tools into a single platform allows enterprises to facilitate seamless communication among employees, regardless of their location, and improve customer engagement.

In the education sector, unified communications solutions play a crucial role in supporting remote learning, enhancing collaboration among students and faculty, and streamlining administrative processes. Educational institutions leverage UC platforms to facilitate virtual classrooms, conduct online lectures, and enable real-time communication and collaboration. These solutions offer features such as video conferencing, instant messaging, and document sharing that are essential for creating interactive and engaging learning environments.

The government segment requires reliable and secure communication solutions to support various functions, including public administration, emergency response, and inter-agency collaboration. Unified communications platforms provide government agencies with the tools needed to facilitate real-time communication, enhance coordination, and improve service delivery to citizens. Moreover, they offer features such as secure video conferencing, encrypted messaging, and integrated communication channels that are essential for ensuring data security and compliance with regulatory requirements.

In the healthcare sector, unified communications solutions are vital for improving patient care, enhancing collaboration among healthcare professionals, and streamlining administrative processes. They enable healthcare providers to conduct virtual consultations, facilitate real-time communication between doctors and patients, and support telehealth services. Moreover, these solutions offer Features such as secure messaging, video conferencing, and integration with electronic health records (EHR) systems that are important for maintaining patient confidentiality and ensuring compliance with healthcare regulations.

Breakup by Region:

North America

United States

Canada

Asia-Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

North America leads the market, accounting for the largest unified communications market share

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America represents the largest regional market for unified communications.

According to the unified communications market research report, North America is dominating the market for unified communications due to the high adoption rate of advanced technologies, a well-established information technology (IT) infrastructure, and the presence of major UC solution providers. Moreover, the rapid adoption of innovative communication tools by businesses to enhance productivity, support remote work, and improve customer engagement is fueling the market growth. Additionally, the growing focus on digital transformation, coupled with significant investments in cloud-based solutions and artificial intelligence (AI), is boosting the market growth.

Competitive Landscape:

The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the major market players in the unified communications industry include 8x8 Inc., Avaya Holdings Corp., Cisco Systems Inc., GoTo (Citrix Systems Inc.), Huawei Technologies Co. Ltd., Microsoft Corporation, Mitel Networks Corporation, NEC Corporation (AT&T Inc.), Ringcentral Inc., Verizon Communications Inc., Vonage Holdings Corp. (Telefonaktiebolaget LM Ericsson), etc.

(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)

The major market players are enhancing their platforms to stay competitive and meet evolving customer demands. They are focusing on integrating advanced technologies like artificial intelligence (AI), machine learning (ML), and cloud computing to offer more sophisticated and flexible UC solutions. Moreover, some leading companies are investing in research and development (R&D) to improve user experiences, enhance security features, and provide robust customer support to strengthen their market positions and address the diverse needs of businesses across various sectors. Additionally, they are focusing on sustainability initiatives and leveraging their platforms to support remote work and digital transformation trends.

Unified Communications Market News:

In May 2023, NEC Corporation introduced UNIVERGE BLUE ARCHIVE, an innovative data retention solution for UNIVERGE BLUE CONNECT, a unified communications application. This new offering is designed to protect and support search and retrieval across different critical business communications channels, such as chat, phone call recordings, short message service (SMS), and voicemail.

In January 2023, Verizon Communications Inc. partnered with Microsoft Corporation to deliver Teams Phone Mobile, the solution to provide Public Switched Telephone Network (PSTN) connectivity with Microsoft Teams and Phone System. This service integrates mobile devices with Microsoft Teams for easier calling and collaboration.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global unified communications market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global unified communications market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global unified communications market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive unified communications market?
  • What is the breakup of the market based on the component?
  • Which is the most attractive component in the unified communications market?
  • What is the breakup of the market based on the product?
  • Which is the most attractive product in the unified communications market?
  • What is the breakup of the market based on the organization size?
  • Which is the most attractive organization size in the unified communications market?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • Which is the most attractive end user in the unified communications market?
  • What is the competitive structure of the market?
  • Who are the key players/companies in the global unified communications market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Unified Communications Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Solution
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 Instant and Unified Messaging
      • 6.1.2.2 Audio and Video Conferencing
      • 6.1.2.3 IP Telephony
      • 6.1.2.4 Others
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 Professional Services
      • 6.2.2.2 Managed Services
    • 6.2.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Product

  • 7.1 On-premises
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Hosted
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Organization Size

  • 8.1 Small and Medium-sized Enterprises
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Large Enterprises
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End User

  • 9.1 Enterprises
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Education
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Government
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Healthcare
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Others
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 8x8 Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Avaya Holdings Corp.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Cisco Systems Inc.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 GoTo (Citrix Systems Inc.)
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Huawei Technologies Co. Ltd.
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Microsoft Corporation
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Mitel Networks Corporation
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 NEC Corporation (AT&T Inc.)
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Ringcentral Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
    • 15.3.10 Verizon Communications Inc.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Vonage Holdings Corp. (Telefonaktiebolaget LM Ericsson)
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis