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市場調査レポート
商品コード
1541339
機能性アパレル市場レポート:製品タイプ、用途、流通チャネル、地域別、2024~2032年Functional Apparel Market Report by Product Type, Application, Distribution Channel, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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機能性アパレル市場レポート:製品タイプ、用途、流通チャネル、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の機能性アパレル市場規模は、2023年に3,784億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに6,624億米ドルに達し、2024~2032年の間に6.2%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
機能性アパレルとは、審美性、快適性、保護機能を強化したアパレルを指します。一般的に入手可能な機能性アパレルには、アスレジャー、シームレスウェア、スポーツ機能性アパレル、医療機能性アパレルなどがあります。これらは通常、ナイロン、ビスコース、ポリエステルなどの合成材料を使用して製造され、温度調節、耐水性、耐油性、帯電防止、速乾性、性能向上などの特性を発揮します。これらの衣服は、過酷な風、温度、化学物質、微生物、紫外線(UV)から着用者を保護します。また、通気性、発散性、グリップ性、伸縮性を高め、血流を改善し、筋肉疲労やけいれんを軽減します。その結果、ジオテキスタイル、個人用防護服、医療、軍事、スポーツ、レジャー用アパレルの製造に広く使用されています。
世界中でスポーツ関連活動への参加が増加していることが、市場参入企業の成長を促進する主要要因のひとつです。大衆の健康意識の高まりに伴い、身体を動かすライフスタイルを採用する傾向が台頭しており、その結果、アクティブウェアやその他の機能性アパレルの需要が高まっています。フィットネス・インフルエンサーも、ソーシャルメディアやeコマース・プラットフォームを通じてスポーツウェアやアスレジャーウェア・ブランドとコラボレートし、より幅広い消費者層にリーチしています。血液循環と酸素供給を改善し、皮膚への圧力を均一に保ち、感染症を予防するパッドを追加した製品の発売など、さまざまな製品革新が他の成長促進要因として作用しています。製品メーカーはまた、身体からの汗を吸収し、着用者の最適な衛生状態を確保するために蒸発を促進する高度なナノ繊維やマイクロ繊維を使用しています。特に新興経済諸国における急速な都市化とともに、支出能力の上昇を含むその他の要因が、市場の成長を促進すると予想されます。
The global functional apparel market size reached US$ 378.4 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 662.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.2% during 2024-2032.
Functional apparels refer to garments with enhanced aesthetic, comfort and protection functionalities. Some commonly available functional apparel includes athleisure, seamless wear, sports-functional and medical-functional clothing. They are usually manufactured using synthetic materials, such as nylon, viscose and polyester, that exhibit temperature-regulating, water- and oil- resistant, anti-static, quick-drying and performance boosting properties. These apparels protect the wearer from harsh winds, temperatures, chemicals, microbes and ultraviolet (UV) radiations. They also provide enhanced breathability of fabric, wicking, grip and stretchability and can aid in improving blood flow and reducing muscle fatigue and cramping. As a result, they are widely used to manufacture geotextiles, personal protective wear and medical, military, sports and leisure apparel.
The increasing participation in sports-related activities across the globe is among the key factors driving the market growth. With the rising health consciousness among the masses, there is an emerging trend of adopting physically active lifestyles that have resulted in the escalating demand for activewear and other functional apparel. Fitness influencers are also collaborating with sports- and athleisure wear brands through social media and e-commerce platforms to reach a broader consumer base. Various product innovations, such as the launch of variants with additional padding to improve blood circulation and oxygen delivery, maintain even pressure on the skin and prevent infections, are acting as other growth-inducing factors. Product manufacturers are also using advanced nano and microfibers that absorb sweat from the body and facilitate evaporation to ensure optimal hygiene for the wearer. Other factors, including rising expenditure capacities, along with rapid urbanization, especially in the developing economies, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global functional apparel market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, application and distribution channel.
Sports Wear
Active Wear
Protective Clothing
Others
Sports Industry
Outdoor Clothing
Healthcare
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Online Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adidas AG, ASICS Corporation, Columbia Sportswear Company, Gap Inc, Lululemon Athletica, Nike Inc., Puma SE (Artemis S.A), PVH Corp., Under Armour Inc and VF Corporation.