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市場調査レポート
商品コード
1541139
データ分析アウトソーシング市場レポート:タイプ、用途、コンポーネント、業界別、地域別、2024年~2032年Data Analytics Outsourcing Market Report by Type, Application, Component, Vertical, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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データ分析アウトソーシング市場レポート:タイプ、用途、コンポーネント、業界別、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のデータ分析アウトソーシング市場規模は2023年に113億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに1,091億米ドルに達し、2024年から2032年の間に27.8%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。市場を牽引している要因はいくつかあるが、意思決定の強化に対するニーズの高まり、金融セクターの隆盛、主要企業間の提携、さまざまな業界における拡張性と柔軟性に優れたソリューションへの注目の高まりなどが挙げられます。
主な市場促進要因:主な市場促進要因として、データの複雑化が挙げられます。さらに、コア・コンピタンスに集中する必要性が高まっており、これも成長を促す要因となっています。
主な市場動向:意思決定の強化に対するニーズの高まりと金融セクターの隆盛が、市場の主な動向です。
地理的動向:北米が明確な優位性を示しており、大手企業間のさまざまな合併・買収(M&A)により、最大の市場シェアを占めています。
競合情勢:データ分析アウトソーシング業界には、Accenture PLC、Capgemini Services SAS、Fractal Analytics Inc.、Genpact Limited、Infosys Limited、International Business Machines(IBM)Corporation、Mu Sigma Inc.、ElectrifAi LLC、Tata Consultancy Services Limited、Trianz Incorporated、Wipro Limited、ZS Associates Inc.など、さまざまな企業が参入しています。
課題と機会:データ・セキュリティとプライバシーへの懸念は、市場の重要な課題です。しかし、先進技術の採用が進み、革新的なサービスモデルが利用可能になることで、こうした課題を克服し、市場機会を提供することが期待されます。
意思決定強化へのニーズの高まり
アクセンチュアとセールスフォースは2023年11月6日、AIとデータを活用した新機能、リソース、アクセラレータを含むSalesforce Life Sciences Cloudを開発するための投資を行った。両社は、共同で開発したジェネレーティブAIアクセラレーションハブを活用し、Salesforce Life Sciences Cloudの新しいソリューションと使用事例を開発しました。これにより、データとアナリティクス機能の展開を加速し、意思決定とオペレーションを支援します。さらに、企業は迅速かつ正確な意思決定を必要とする複雑な課題に直面しています。データ分析が提供する洞察は、企業がこうした障害を克服するのに役立ちます。専門のサプライヤーにアウトソーシングを依頼することで、意思決定の改善を促進する優れたアナリティクスへのアクセスが保証されます。企業は競争力を維持するためにリアルタイムの考察を必要としています。アウトソーシングされたデータ分析サービスにはリアルタイムのデータ処理と分析が含まれ、企業が市場の変化や新たな動向に迅速に対応できるよう、タイムリーな洞察を提供する上で有益です。
金融セクターの繁栄
2023年6月29日、ムーディーズ・コーポレーションとマイクロソフトは、金融サービスと世界なナレッジワーカーに次世代データ、アナリティクス、調査、コラボレーション、リスクソリューションを提供することを目的に、新たな戦略的提携を設立しました。Microsoft Azure OpenAI Serviceとムーディーズの広範なデータおよび分析スキルとの連携により、リスク評価と企業インテリジェンスを向上させる最先端のソリューションが生み出されます。さらに、銀行業界は規制が厳しく、企業は幅広い規則や規制を遵守する必要があります。金融機関は、データ分析をアウトソーシングすることで、コンプライアンスを管理し、複数の法律や基準への適合性を確保することができます。これとは別に、これらの組織は予測分析と高度なリスク管理モデルを使用して、リスクを認識し管理する能力を向上させています。
主要企業間のコラボレーション
2023年10月18日、次世代デジタルサービスとコンサルティングの世界的リーダーであるインフォシスは、Google Cloudとのパートナーシップを拡大し、Google CloudのジェネレーティブAIソリューションとInfosys Topazのサービスを活用することで、AIを活用したエクスペリエンスの創造を支援すると発表しました。インフォシスは、Google Cloud上でデータ、アナリティクス、AIに関する現在の知識を拡大することができます。インフォシスとグーグル・クラウドは、さまざまなビジネスシナリオに対応する一連の業界ソリューションと革新的なAIプラットフォームを提供するために協力しました。さらに、パートナーシップにより、企業はそれぞれのリソースや専門性をプールし、データアナリティクスの提供を向上させることができます。データアナリティクス企業とクラウドサービスプロバイダーのパートナーシップは、堅牢なクラウドインフラストラクチャ上でホストされる高度なアナリティクス機能を含む統合ソリューションを提供することができます。また、コラボレーションによって最先端テクノロジーへのアクセスも容易になります。
IMARC Groupは、市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2024年から2032年までの世界、地域、国レベルの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、アプリケーション、コンポーネント、業種別に分類しています。
記述的
予測型
記述型
予測型が市場シェアの大半を占める
本レポートでは、市場をタイプ別に詳細に区分・分析しています。これには記述型、予測型、処方型が含まれます。レポートによると、予測型が最大のセグメントを占めています。
予測分析は、統計的アルゴリズム、機械学習(ML)、過去のデータを活用して将来の動向を予測します。ユーザーの行動、市場動向、起こりうる危険を予見することで、企業に競争優位性をもたらします。将来の発生を予測し、それに対処するための積極的な手段を講じることができる企業は、競合他社に対して優位性を維持することができます。組織はまた、予測分析を活用してユーザーデータを調べ、将来の行動、嗜好、購買パターンを予測することもできます。
セールスアナリティクス
マーケティング分析
財務・リスク分析
サプライチェーン分析
その他
マーケティング分析が業界最大シェアを占める
当レポートでは、アプリケーションに基づく市場の詳細区分と分析も提供しています。これには、セールスアナリティクス、マーケティングアナリティクス、ファイナンス&リスクアナリティクス、サプライチェーンアナリティクス、その他が含まれます。同レポートによると、マーケティング分析が最大の市場シェアを占めています。
マーケティングアナリティクスでは、ユーザーの活動、嗜好、購買動向に関する包括的な情報を得ることができます。これにより企業は、ターゲット市場特有の要件や嗜好に合わせてマーケティング・キャンペーンをカスタマイズすることができます。さらに、企業は様々なマーケティングチャネルからのデータを評価することで、効果的なイニシアチブを特定することができます。企業はマーケティング戦略を改善し、リソースをより効果的に活用することができます。ターゲットを絞った広告、パーソナライズされたEメール、パーソナライズされた製品の推奨は、マーケティングアナリティクスによって可能になるテーラーメイドのマーケティング戦略のほんの一部に過ぎません。企業はマーケティング・アナリティクスを利用して、マーケティング施策のパフォーマンスをリアルタイムで測定することができます。
ソリューション
サービス
本レポートでは、市場を構成要素別に詳細に区分・分析しています。これにはソリューションとサービスが含まれます。
ソリューションには、データ統合、保管、品質保証のためのプラットフォームとツールがあります。分析を可能にするため、ソリューションはデータの収集、保存、維持を確実にします。過去のデータ分析を活用して将来の動向を予測し、アクションを推奨することで、ソリューションはより深い洞察を提供します。さらに、生産性、効率性、プロセスの最適化を向上させるために、企業の業務から得られたデータを検証します。
サービスでは、データの設計、戦略、実装に関する専門的なアドバイスを提供します。コンサルタントは、企業のニーズに合わせたデータ分析のフレームワークの開発と導入を支援します。
小売
自動車
製造業
BFSI
IT・通信
その他
BFSIが市場で明確な優位性を示す
本レポートでは、業界別市場内訳の詳細と分析も行っています。これには、小売、自動車、製造、BFSI、IT・通信、その他が含まれます。報告書によると、BFSIが最大の市場シェアを占めています。
BFSI部門はリスク管理のためにデータ分析に依存しています。予測分析は、信用リスクの評価、不正行為の検出、市場リスクの管理に役立ちます。これらの機能をアウトソーシングすることで、金融機関は高度なアナリティクス技術を活用し、リスクを効果的に軽減することができます。金融機関は数多くの規制や報告要件を遵守しなければなりません。データ・アナリティクスのアウトソーシングは、金融機関が大規模なデータセットを管理・分析し、規制要件を確実に遵守するのに役立ちます。2023年10月4日、タイの大手金融機関Krungsri(Bank of Ayudhya PCL)は、世界最大のITインフラ・サービス・プロバイダーであるKyndrylとの5年間のパートナーシップを発表しました。キンドリルは、データ分析、クラウド・ソリューション、自動化の導入を通じて、同行の市場変化への適応能力を高め、レガシー・システムを強化し、ユーザー中心のデジタル・バンキング・サービスを強化します。
北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中東・アフリカ
北米が市場をリードし、最大のデータ分析アウトソーシング市場シェアを占める
当レポートでは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析しています。報告書によると、北米はデータ分析アウトソーシングの最大地域市場です。
北米、特に米国には高度な技術インフラがあり、データ分析の広範な利用を支えています。最先端技術と高速インターネットが利用可能なため、効率的なデータ処理と分析が促進され、同地域の市場成長を後押ししています。さらに、大手企業間のさまざまな提携やM&Aが市場の成長を支えています。例えば、米国の多国籍プロフェッショナル・サービス企業であるアクセンチュア・ピーエルシー(本社:ダブリン)は2024年5月17日、OPENSTREAM HOLDINGSとその子会社であるオープンストリームおよびニュートラルを買収することで合意しました。この買収によりアクセンチュアは、システムおよびアプリケーションのモダナイゼーションを支援し、クラウド、データ、AI、モノのインターネット(IoT)技術の導入を支援する能力を強化します。
当市場調査レポートは、市場の競合情勢についても包括的に分析しています。すべての主要企業の詳細プロファイルも提供しています。データ分析アウトソーシング業界の主要な市場プレーヤーには、Accenture PLC、Capgemini Services SAS、Fractal Analytics Inc.、Genpact Limited、Infosys Limited、International Business Machines(IBM)Corporation、Mu Sigma Inc.、ElectrifAi LLC、Tata Consultancy Services Limited、Trianz Incorporated、Wipro Limited、ZS Associates Inc.などがあります。
(なお、これは主要プレイヤーの一部であり、完全なリストは報告書に記載されている)。
市場の主要プレーヤーは、新しいアナリティクス・ソリューションとサービスを開発するため、イノベーション・ラボに投資しています。これらのラボは、AI、ML、ブロックチェーンなどの新興技術に注力しています。これらのラボは、金融、ヘルスケア、小売を含むさまざまな業界向けにカスタマイズされたアナリティクス・ソリューションを提供し、特定の業界の課題やニーズに対応しています。さらに主要企業は、アナリティクス・ソリューションとクラウド・プラットフォームの統合に注力し、スケーラブルで柔軟なアナリティクス・サービスを提供しています。また、各社はパートナーシップを結び、その能力と市場リーチを拡大しています。例えば、2023年5月30日、キャップジェミニとグーグル・クラウドは、データ分析とAIにおける長年の戦略的パートナーシップを大幅に拡大し、世界なGenAIグーグル・クラウド・センター・オブ・エクセレンス(CoE)を設立し、企業がAI技術の可能性を最大限に実現できるよう支援すると発表しました。この新しいCoEは、顧客のビジネス変革目標の推進、顧客とのエンゲージメントの強化、AI投資による価値創造の加速を支援します。
2023年6月7日ジェンパクトは、Google Cloudと協力し、ジェネレーティブ(GenAI)導入による実用的なビジネス洞察の促進など、人工知能(AI)戦略の加速を支援すると発表しました。このパートナーシップは、消費財、小売、ライフサイエンス、ヘルスケア、ハイテク、金融サービスなどの主要産業の企業に対応するため、グーグル・クラウドの高度なGenAI機能を活用します。このパートナーシップを通じて、ジェンパクトとグーグル・クラウドは、共通の顧客のクラウド、データ、アナリティクスのモダナイゼーションを加速させ、今日のビジネスの進化するニーズに対応していきます。
2024年2月20日テクノロジー・サービスおよびコンサルティングの大手企業であるウィプロ・リミテッドは、ウィプロ・エンタープライズAI対応プラットフォームを発表しました。Wipro Enterprise AI-Ready Platformは、watsonx.ai、watsonx.data、watsonx.governanceおよびAIアシスタントを含むIBM watsonx AIおよびデータプラットフォームを活用し、AI導入を加速する相互運用可能なサービスを顧客に提供します。
The global data analytics outsourcing market size reached US$ 11.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 109.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 27.8% during 2024-2032. There are several factors that are driving the market, which include the growing need for enhanced decision-making, the thriving finance sector, collaborations between key players, and rising focus on scalable and flexible solutions in various industries.
Major Market Drivers: One of the key market drivers include the complexity of data. Moreover, there is an increase in the need to focus on core competencies, which is acting as another growth-inducing factor.
Key Market Trends: The rising need for enhanced decision-making, along with the thriving finance sector, is a main trend in the market.
Geographical Trends: North America exhibits a clear dominance, accounting for the biggest market share owing to various mergers and acquisitions (M&As) among major players.
Competitive Landscape: Various players in the data analytics outsourcing industry are Accenture PLC, Capgemini Services SAS, Fractal Analytics Inc., Genpact Limited, Infosys Limited, International Business Machines (IBM) Corporation, Mu Sigma Inc., ElectrifAi LLC, Tata Consultancy Services Limited, Trianz Incorporated, Wipro Limited, ZS Associates Inc., among many others.
Challenges and Opportunities: Data security and privacy concerns are a key market challenge. Nonetheless, the rising adoption of advanced technologies and the availability of innovative service models, is anticipated to overcome these challenges and offer market opportunities.
Rising Need for Enhanced Decision-Making
Accenture and Salesforce made investments on November 6, 2023 to develop the Salesforce Life Sciences Cloud, which includes new features, resources, and accelerators driven by AI and data. The companies leveraged their joint generative AI acceleration hub to develop new solutions and use cases for Salesforce Life Sciences Cloud. This assists in accelerating the deployment of data and analytics capabilities and support decision-making and operations. Moreover, companies face complex challenges that require quick and accurate decision-making. The insights provided by data analytics help firms overcome these obstacles. Relying on specialized suppliers for outsourcing guarantees access to superior analytics that facilitate improved decision-making. Organizations require real time insights to stay competitive. Outsourced data analytics services include real time data processing and analysis that are beneficial in providing timely insights that help businesses react quickly to market changes and emerging trends.
Thriving Finance Sector
On 29 June 2023, Moody's Corporation and Microsoft established a new strategic alliance on June 29, 2023, with the goal of providing financial services and global knowledge workers with next-generation data, analytics, research, collaboration, and risk solutions. Microsoft Azure OpenAI Service in partnership with Moody's extensive data and analytical skills produces cutting-edge solutions that improve risk assessment and corporate intelligence. In addition, the banking industry is highly regulated, necessitating that companies adhere to a wide range of rules and regulations. Financial organizations can manage compliance and ensure conformity to several laws and standards by outsourcing data analytics. Apart from this, these organizations use predictive analytics and sophisticated risk management models to improve their ability to recognize and manage risks.
Collaborations Between Key Companies
On 18 October 2023, Infosys, a leader in next-generation digital services and consulting worldwide, announced that it is expanding its partnership with Google Cloud to support businesses in creating AI-powered experiences by utilizing Google Cloud's generative AI solutions and Infosys Topaz offerings. Infosys is able to expand on its current knowledge of data, analytics, and AI on Google Cloud. Infosys and Google Cloud collaborated in order to provide a suite of industry solutions and revolutionary AI platforms for a variety of business scenarios. Additionally, partnerships enable companies to pool their resources and specialties and improve their data analytics offerings. A partnership between a data analytics firm and a cloud service provider can offer integrated solutions that include advanced analytics capabilities hosted on a robust cloud infrastructure. Collaborations also facilitate access to cutting-edge technologies.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, application, component, and vertical.
Descriptive
Predictive
Prescriptive
Predictive accounts for the majority of the market share
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the type. This includes descriptive, predictive, and prescriptive. According to the report, predictive represented the largest segment.
Predictive analytics utilize statistical algorithms, machine learning (ML), and historical data to predict future trends. It provides companies a competitive edge by allowing them to foresee user behavior, market trends, and possible hazards. Companies that can predict future occurrences and take proactive steps to address them will be able to maintain an advantage over their competitors. Organizations can also utilize predictive analytics to look at user data and project future behaviors, preferences, and buying patterns.
Sales Analytics
Marketing Analytics
Finance and Risk Analytics
Supply Chain Analytics
Others
Marketing analytics hold the largest share of the industry
A detailed breakup and analysis of the market based on the application have also been provided in the report. This includes sales analytics, marketing analytics, finance and risk analytics, supply chain analytics, and others. According to the report, marketing analytics accounted for the largest market share.
Comprehensive information on user activity, preferences, and purchase trends can be found in marketing analytics. This enables companies to customize their marketing campaigns to their target market's unique requirements and preferences. In addition, firms can identify effective initiatives by evaluating data from various marketing channels. They may improve their marketing strategy and utilize their resources more effectively. Targeted advertisements, personalized emails, and personalized product recommendations are just a few of the tailored marketing strategies made possible by marketing analytics. Companies can use marketing analytics to measure the performance of their marketing initiatives in real time.
Solutions
Services
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the component. This includes solutions and services.
Solutions has platforms and tools for data integration, storage, and quality assurance. To enable analysis, solutions make sure that data is collected, stored, and maintained. By utilizing past data analysis to predict future trends and recommend actions, solutions provide deeper insights. Furthermore, solutions examine data from corporate operations in order to increase productivity, efficiency, and process optimization.
Services offer expert advice on data design, strategy, and implementation. Consultants help companies to develop and implement frameworks for data analytics that are specifically tailored to their needs.
Retail
Automotive
Manufacturing
BFSI
IT and Telecom
Others
BFSI exhibits a clear dominance in the market
A detailed breakup and analysis of the market based on the vertical have also been provided in the report. This includes retail, automotive, manufacturing, BFSI, IT and telecom, and others. According to the report, BFSI accounted for the largest market share.
The BFSI sector relies on data analytics for risk management. Predictive analytics helps in assessing credit risks, detecting fraud, and managing market risks. By outsourcing these functions, financial institutions can leverage advanced analytics techniques to mitigate risks effectively. Financial institutions must comply with numerous regulations and reporting requirements. Data analytics outsourcing helps these institutions manage and analyze large datasets to ensure compliance with regulations requirements. On 4 October 2023, Krungsri (Bank of Ayudhya PCL), Thailand's leading financial institution, announced a five-year partnership with Kyndryl, the world's largest IT infrastructure services provider. Kyndryl will improve the bank's ability to adapt to market changes, fortify its legacy systems, and enhance its user-centric digital banking services through the implementation of data analytics, cloud solutions, and automation.
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
North America leads the market, accounting for the largest data analytics outsourcing market share
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America represents the largest regional market for data analytics outsourcing.
North America, particularly the United States, has advanced technological infrastructure, which supports the extensive use of data analytics. The availability of cutting-edge technology and high-speed internet facilitates efficient data processing and analysis, which is impelling the market growth in the region. In addition, various collaborations and M&As among major players are supporting the market growth. For instance, on 17 May 2024, Accenture plc, a US multinational professional services company headquartered in Dublin, agreed to acquire OPENSTREAM HOLDINGS and its subsidiaries, Open Stream and Neutral, to help clients reinvent their businesses with advanced digital technologies and become truly data driven. The acquisition will strengthen Accenture's capabilities to support clients in system and application modernization and help them adopt cloud, data, AI, and the Internet of Things (IoT) technologies.
The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the major market players in the data analytics outsourcing industry include Accenture PLC, Capgemini Services SAS, Fractal Analytics Inc., Genpact Limited, Infosys Limited, International Business Machines (IBM) Corporation, Mu Sigma Inc., ElectrifAi LLC, Tata Consultancy Services Limited, Trianz Incorporated, Wipro Limited, and ZS Associates Inc.
(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)
Key players in the market are investing in innovation labs to develop new analytics solutions and services. These labs focus on emerging technologies such as AI, ML, and blockchain. They are offering tailored analytics solutions for various industries including finance, healthcare, and retail, addressing specific industry challenges and needs. Furthermore, top players are focusing on integrating analytics solutions with cloud platforms, providing scalable and flexible analytics services. They are also engaging in partnerships to expand their capabilities and market reach. For instance, on 30 May 2023, Capgemini and Google Cloud announced a major expansion of their long-standing strategic partnership in data analytics and AI, creating a global GenAI Google Cloud Center of Excellence (CoE) to help enterprises realize the full potential of AI technologies. The new CoE will help clients advance their business transformation goals, enhance engagement with clients, and accelerate value creation from AI investments.
7 June 2023: Genpact announced that it is working with Google Cloud to help businesses accelerate artificial intelligence (AI) strategies including taking advantage of generative (GenAI) adoption to drive actionable business insights. This partnership will leverage Google Cloud's advanced GenAI capabilities to cater to enterprises in key industries including consumer goods, retail, life sciences, healthcare, hi-tech, and financial services. Through this partnership, Genpact and Google Cloud will accelerate their shared clients' cloud, data, and analytics modernization journeys to address the evolving needs of today's businesses.
20 February 2024: Wipro Limited, a leading technology services and consulting company, launched Wipro Enterprise AI-ready platform, a new service that will allow clients to create their enterprise-level, fully integrated, and customized AI environments. The Wipro Enterprise AI-Ready Platform leverages the IBM watsonx AI and data platform, including watsonx.ai, watsonx.data, and watsonx.governance and AI assistants, to deliver to clients an interoperable service that helps accelerate AI adoption.