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市場調査レポート
商品コード
1540857
栄養バー市場レポート:製品タイプ、カテゴリー、エンドユーザー、フレーバー、流通チャネル、地域別、2024~2032年Nutritional Bar Market Report by Product Type, Category, End-User, Flavour, Distribution Channel, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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栄養バー市場レポート:製品タイプ、カテゴリー、エンドユーザー、フレーバー、流通チャネル、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の栄養バー市場規模は2023年に14億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに19億米ドルに達し、2024~2032年の間に3.7%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
栄養バーには多種多様な炭水化物、タンパク質、ビタミン、ミネラルが含まれており、健康的で便利な食事の代替となります。主にプロテインバー、エナジーバー、スナックバーなどの形態で販売されており、通常の栄養補助食品として摂取することができます。栄養バーは、筋肉の修復を助け、体のパフォーマンスを向上させ、代謝を高め、体内の飽和脂肪とグルコースレベルを下げるので、集中的なトレーニングの後に非常に効果的です。そのため、栄養バーはアスリートや体重管理を目的とする人々に広く消費されており、食欲を抑え、全食品を置き換える役割を果たしています。
外出先での食品消費につながる多忙な消費者のライフスタイルの普及が、世界中で栄養バーの需要を喚起しています。さらに、栄養豊富な食材を使ったバランスの取れた食事を好む消費者の間で健康への関心が高まっていることも、製品需要を増大させています。これとは別に、ウェルネスと栄養食の重要性を推進する健康意識向上プログラムの増加が、世界中で栄養バーの消費にプラスの影響を与えています。外見に対する消費者の意識の高まりは、望ましい体型や体格を維持するための食事用サプリメントの需要増につながっています。さらに、グルテンフリーやビーガン食品に対する消費者の高い志向が、様々な流通チャネルでの幅広い入手可能性とともに、市場の成長をさらに後押ししています。オンライン食料品ショッピングの増加傾向に支えられたeコマース・プラットフォームの出現も、近年の市場成長を刺激しています。これとは別に、スポーツアスリート、ボディビルダー、スポーツ選手などの間で、ホールフードを置き換えるための栄養バーの人気が高まっていることも、市場を牽引しています。さらに、世界中でフィットネスセンターやウェルネスセンターの数が増加していることも、栄養バーの需要を促進しています。さらに、消費者の嗜好や好みの変化に基づき、複数のメーカーが、長い保存期間とともに、風味、食感、食品含有量などの豊富な選択肢を持つ革新的な製品を発売しています。
The global nutritional bar market size reached US$ 1.4 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1.9 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.7% during 2024-2032.
A nutritional bar contains a wide variety of carbohydrates, proteins, vitamins, and minerals, offering a healthy and convenient meal replacement. It is mostly available in the form of a protein bar, energy bar, snack bar, etc. and can be consumed as a regular dietary supplement. Nutritional bars are highly effective after intensive workouts as they help in muscle repair, improve body performance, enhance metabolism, and reduce saturated fat and glucose levels in the body. Owing to this, nutritional bars are widely consumed by athletes or people targeting weight control for curbing their appetite and replacing whole foods.
The high prevalence of hectic consumer lifestyles leading to on-the-go food consumption has catalyzed the demand for nutritional bars across the globe. Moreover, rising health concerns among consumers preferring a balanced diet with nutrient-rich ingredients has also augmented the product demand. Apart from this, the increasing number of health awareness programs promoting the importance of wellness and nutritional diet has positively influenced the consumption of nutritional bars across the globe. The growing consumer consciousness towards physical appearance has led to the rising demand for meal supplements for maintaining desirable body shape and size. Further, high consumer inclination towards gluten-free and vegan food products along with their wide availability across various distribution channels has further bolstered the market growth. The emergence of e-commerce platforms supported by the growing trend of online grocery shopping has also stimulated the market growth in recent years. Apart from this, the increasing popularity of nutritional bars among sports athletes, bodybuilders, sportsperson, etc., for replacing their whole foods also drives the market. Additionally, a growing number of fitness and wellness centers across the globe is also propelling the demand for nutritional bars. Moreover, based on the changing tastes and preferences of consumers, several manufacturers are launching innovative products having ample options of flavors, texture, food content, etc., along with a long shelf-life.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global nutritional bar market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, category, end-user, flavour and distribution channel.
Protein Bars
Snack Bars
Energy Bars
Meal Replacement Bars
Others
Animal Derived
Plant-Based
Adults
Children
Chocolate
Fruit and Nut
Caramel
Peanut Butter
Vanilla
Coconut
Cookies and Cream
Others
Hypermarkets and Supermarkets
Convenience Stores
Specialty Stores
Pharmacies and Drug Stores
Online
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Argentina
Colombia
Chile
Peru
Others
Middle East and Africa
Turkey
Saudi Arabia
Iran
United Arab Emirates
Others
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Abbott, Clif Bar & Company, General Mills Inc., Halo Foods, Kellogg Co., Mars Incorporated, Natural Balance Foods, Quaker Oats Company, The Simply Good Foods Company, The Nature's Bounty Co., The WhiteWave Foods Company, etc.