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市場調査レポート
商品コード
1540790
メディアモニタリングツールの市場レポート:コンポーネント別、展開別、タイプ別、企業規模別、用途別、産業別、地域別、2024~2032年Media Monitoring Tools Market Report by Component, Deployment, Type, Enterprise Size, Application, Industry, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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メディアモニタリングツールの市場レポート:コンポーネント別、展開別、タイプ別、企業規模別、用途別、産業別、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のメディアモニタリングツールの市場規模は2023年に46億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに124億米ドルに達し、2024~2032年の間に11.34%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
メディアモニタリングツールは、印刷物、オンライン、放送などのメディアアウトプットにまたがる公開情報、コンテンツの宣伝、多様なトピックのスキャンと監視を可能にする一連のソフトウェア・アプリケーションです。これらは、機械学習(ML)戦術を使用して継続的にクロールし、サイトをインデックス化するアルゴリズムベースのソリューションです。ウェブサイトのインデックスを作成した後、トピックを検索して、さまざまなブランド、企業、製品に関する言及、会話、さまざまな感情から機会を発見することができます。メディアモニタリングツールには、無料、重要、有料のソリューションがあり、イベントの表面レベル概要と洞察に満ちたデータを提供し、パーソナライズされたサポートが付属しています。これとは別に、このソリューションは、重要な消費者情報や市場動向の発見、ブランドの認知度や評判の追跡、カスタマイズ型顧客体験を提供するための本格的なコンテンツの構想、危機的状況の管理にも役立ちます。その結果、メディアモニタリングツールは、フランチャイズやブランドが広報(PR)業務を自動化し、競合分析を行うために使用されています。
急速なデジタル化、メディアとエンターテインメントセグメントの大幅な拡大、デジタル広告の掲載やデジタル雑誌、電子書籍、記事、ブログの閲覧を目的としたオンラインとソーシャル・メディアプラットフォームの利用の増加が、主に市場成長の原動力となっています。さらに、著名な通信社やPR会社が、キャンペーンやデジタルコンテンツの全体的なパフォーマンスを監視、追跡、可視化するために、クラウドベースのメディアモニタリングアプリケーションを幅広く活用していることも、成長を促す要因となっています。これに伴い、効果的な危機管理ソリューションに対するニーズが高まっていることも、さまざまな産業セグメントのメディアモニタリングツールに対する需要をさらに高めています。このような技術は、組織の誹謗中傷や不利な反応に関する早期指標を提供し、危機的状況を効果的に克服するための戦略を予測・計画することができるため、市場の成長に有利に働く。これとは別に、人工知能(AI)と機械学習(ML)ソリューションの統合が、多様な動向のリアルタイム分析を提供し、デジタルマーケティングと販売、コンテンツ管理業務を実行することで、市場に明るい展望を生み出しています。
The global media monitoring tools market size reached US$ 4.6 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 12.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 11.34% during 2024-2032.
Media monitoring tools represent a range of software applications that enable organizations to scan and monitor public information, publicity of content, and diverse topics across print, online, and broadcasted media outputs. They are algorithm-based solutions that use machine learning (ML) tactics to crawl continuously and index sites. Post website indexing, the topics can be searched to discover opportunities through explored mentions, conversations, and various sentiments toward diverse brands, companies, and products. Media monitoring tools include free, premium, and paid solutions that provide a surface-level overview of the events and insightful data, which comes with personalized support. Apart from this, the solution helps discover key consumer information and market trends, track brand awareness and reputation, conceptualize authentic content to offer customized customer experience, and manage crisis situations. As a result, media monitoring tools are used by franchises and brands to automate public relations (PR) tasks and perform competitive analysis.
Rapid digitalization, significant expansion in the media and entertainment sector, and the increasing usage of online and social media platforms to post digital ads and read digital magazines, e-books, articles, and blogs are primarily driving the market growth. Moreover, the extensive utilization of cloud-based media monitoring applications by prominent news agencies and PR companies to monitor, track, and visualize the overall performance of their campaigns and digital content is acting as another growth-inducing factor. In line with this, the growing need for effective crisis management solutions has further supplemented the demand for media monitoring tools across various industrial verticals. Such technologies can provide an early indicator regarding the denigration of organizations and adverse reactions and predict and plan strategies to overcome crisis circumstances effectively, thus favoring the market growth. Apart from this, the integration of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) solutions to deliver real-time analysis of diverse trends and perform digital marketing and sales and content management operations are creating a positive outlook for the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global media monitoring tools market report, along with forecasts at the global, regional and country levels from 2024-2032. Our report has categorized the market based on component, deployment, type, enterprise size, application and industry.
Software
Services
Cloud-based
On-premises
Print Media Monitoring
Social Media Monitoring
Broadcast Media Monitoring
Online Media Monitoring
Others
Small and Medium-sized Enterprises
Large Enterprises
Customer Experience and PR Management
Real-Time Analytics
Content Management
Digital Marketing and Sales Management
Others
BFSI
Healthcare
Media and Entertainment
Retail and E-Commerce
IT and Telecommunication
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Agility PR Solutions (Innodata Inc.), Brand24 Global Inc., Cision Ltd., Coosto, Critical Mention Inc (Onclusive, Inc.), CyberAlert LLC, Hootsuite, Meltwater (Meltwater Us Holdings Inc.), Oracle Corporation, SemanticForce Inc., Sprinklr and YouScan.