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市場調査レポート
商品コード
1722965
ワイヤレスマイクロホンの市場規模、シェア、動向、予測:タイプ、技術、エンドユーザー、地域別、2025年~2033年Wireless Microphone Market Size, Share, Trends and Forecast by Type, Technology, End User, and Region, 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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ワイヤレスマイクロホンの市場規模、シェア、動向、予測:タイプ、技術、エンドユーザー、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年05月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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ワイヤレスマイクロホンの世界市場規模は2024年に31億米ドルとなりました。今後、IMARC Groupは、同市場が2033年までに46億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて4.66%のCAGRを示すと予測しています。現在、北米が市場を独占しており、2024年の市場シェアは44.8%を超えます。ワイヤレスマイクロホン市場のシェアは、ワイヤレスオーディオ技術に対する需要の高まり、エンターテインメントおよびメディア産業の拡大、継続的な技術進歩が主に市場の成長をエスカレートさせています。
ワイヤレスマイクロホンは、物理的なケーブルを使用せずにオーディオ信号を受信機に送信するための、小型でバッテリー駆動の無線送信機で構成されています。超高周波(UHF)、超高周波(VHF)、周波数変調(FM)、振幅変調(AM)、赤外線(IR)など、さまざまな規格の周波数と伝送技術に依存しています。接続性、柔軟性、利便性が向上するため、コンサート、ポッドキャスティング、スピーチ・イベント、テレビや映画制作など、世界中で利用者が増えています。現在、市場関係者はリアルタイム・メディア・ストリーミング用ワイヤレス・マイクの技術的進歩や音質・信頼性の向上に注力しています。
日常生活におけるタブレット、ラップトップ、携帯電話などのコンシューマーエレクトロニクスの販売台数の増加は、ワイヤレスマイクの世界の需要を喚起する重要な要因の一つです。さらに、企業間取引(B2B)および企業間取引(B2C)セグメントで、ブランドイメージを構築し、より多くの聴衆をターゲットにするためにポッドキャスティングの応用が増加していることは、業界の投資家に有利な成長機会を提供し、市場の成長に寄与しています。さらに、急速な都市化に伴い、スポーツ・イベント、コメディ・ショー、音楽コンサートなどのライブ・プログラムやパフォーマンスに対する消費支出が増加していることも、メディア・エンターテイメント業界におけるワイヤレス・マイクの需要にプラスの影響を与えています。これとは別に、主要メーカーは、スマートTV、カラオケシステム、ワイヤレススピーカー向けに、光および同軸Bluetooth入力や調整可能なエコーなどの革新的な機能を備えたハンドヘルド型ワイヤレスマイクを投入しています。さらに、これらのマイクはYouTubeやソーシャルメディア・プラットフォーム向けのコンテンツ制作に広く採用されるようになっています。このことは、世界中の市場成長に明るい展望をもたらすと予想されます。
The global wireless microphone market size was valued at USD 3.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 4.6 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 4.66% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a market share of over 44.8% in 2024. The wireless microphone market share is driven by the rising demand for wireless audio technology, the expanding entertainment and media industry, and ongoing technological advancements are primarily escalating the market's growth.
A wireless microphone consists of a small, battery-powered radio transmitter for transmitting audio signals to the receiver without using a physical cable. It relies on different standards of frequency and transmission technologies, such as ultra-high frequency (UHF), very high frequency (VHF), frequency modulation (FM), amplitude modulated (AM), or infrared (IR) light. As it offers enhanced connectivity, flexibility, and convenience to the users, it is gaining traction in concerts, podcasting, public speaking events, and TV and filmmaking across the globe. Nowadays, market players are focusing on technological advances and improvements in sound quality and reliability of wireless microphones for real-time media streaming.
The rising sales of consumer electronics, such as tablets, laptops, and mobile phones, in everyday life represents one of the key factors catalyzing the demand for wireless microphones worldwide. Moreover, the increasing application of podcasting in business-to-business (B2B) and business-to-commerce (B2C) segments to build a brand image and target a wider audience is offering lucrative growth opportunities to industry investors and contributing to the market growth. Furthermore, rising consumer spending on live programs and performances, such as sports events, comedy shows, and music concerts, on account of rapid urbanization is positively influencing the demand for wireless microphones in the media and entertainment industry. Apart from this, key players are introducing handheld wireless microphones with innovative features, such as optical and coaxial Bluetooth input and adjustable echo, for smart TVs, Karaoke systems, and wireless speakers. In addition, these microphones are gaining widespread adoption in content creating for YouTube and social media platforms. This is anticipated to create a positive outlook on the growth of the market around the world.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AKG Acoustics (Harman International Industries Inc.), Audio-Technica Corporation, Baltic Latvian Universal Electronics LLC (Logitech International S.A.), LEWITT GmbH, RODE Microphones, Samson Technologies Corp., Saramonic International, Sennheiser electronic GmbH & Co. KG, Shure Incorporated, Sony Corporation and Yamaha Corporation.