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市場調査レポート
商品コード
1520491
コンプレッションウェアおよびシェイプウェア市場レポート:製品タイプ、性別、流通チャネル、用途、地域別、2024年~2032年Compression Wear and Shapewear Market Report by Product Type, Gender, Distribution Channel, Application, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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コンプレッションウェアおよびシェイプウェア市場レポート:製品タイプ、性別、流通チャネル、用途、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のコンプレッションウェアおよびシェイプウェア市場規模は2023年に163億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに267億米ドルに達し、2024年から2032年の間に5.6%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
コンプレッションウェアおよびシェイプウェアは、身体を特定の姿勢に保持するように設計された、ぴったりとフィットする衣服です。筋肉疲労を軽減し、労作レベルを下げ、パワーとジャンプ力を高め、筋肉への酸素の流れを改善することで、運動能力を向上させる。深部静脈血栓症(DVT)や静脈のうっ血を予防する効果もあります。また、生地から水分を上方に引き上げ、汗を表面に放出させることで、衣服内をドライに保つ効果もあります。このほか、産後にはお腹や背中をサポートするために使用され、新米ママの日常業務を簡素化します。
現在、慢性疾患の増加に伴い、個人のフィットネス意識が高まっています。そのため、エクササイズのためのコンプレッションウェアやシェイプウェアの利用が世界中で増加しています。さらに、スポーツ活動への参入企業の増加も市場にプラスの影響を与えています。さらに、ボンディングやレーザー切断などの様々な技術が、コンプレッションウェアやシェイプウェアの縫い目や裾、かさばる留め具をなくすのに役立っています。このことは、より柔らかく通気性の高い生地を使用した衣服への需要の高まりとともに、市場の成長に寄与しています。これに加えて、オンラインショップやオフラインショップを通じてコンプレッションウェアやシェイプウェアを幅広く入手できることが、市場の成長を刺激しています。さらに、太ももやお腹などさまざまな部分の余分な脂肪を引き締めることで、体のラインを整え、スリムに見せる効果もあり、市場の成長を後押ししています。その他の成長促進要因としては、老人人口の間でコンプレッションウェアの採用が増加していることや、衣服のデザインや生地技術の進歩が挙げられます。
The global compression wear and shapewear market size reached US$ 16.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 26.7 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.6% during 2024-2032.
Compression wear and shapewear are tight-fitted garments designed to hold the body in a particular posture. They enhance athletic performance by reducing muscle fatigue, lowering the level of exertion, increasing power and jumping abilities, and improving oxygen flow to muscles. They aid in preventing deep vein thrombosis (DVT) and congestion in the veins. They also assist in keeping the garment dry by raising the water upward from the fabric and allowing sweat to be drawn to the surface. Besides this, they are used after childbirth to provide stomach and back support and simplify the daily duties of new mothers.
At present, there is a rise in the fitness consciousness among individuals on account of the growing prevalence of chronic diseases. This is increasing the utilization of compression wear and shapewear for exercising across the globe. Moreover, the growing participation of individuals in sports activities is positively influencing the market. In addition, various technologies like bonding and laser cutting are helping eliminate seams, hems, and bulky fastenings in compression wear and shapewear. This, along with the escalating demand for garments with softer and more breathable fabrics, is contributing to the growth of the market. Besides this, the wide availability of compression wear and shapewear through online and offline stores is stimulating the growth of the market. Additionally, they help contour and make the body appear slimmer by toning up the excess fat from different parts like thighs and belly, which is bolstering the market growth. Other growth-inducing factors are the rising adoption of compression wear among the geriatric population and advancements in garment designs and fabric technology.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global compression wear and shapewear market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, gender, distribution channel and application.
Compression Wear
Bottoms
Tops
Sleeves
Socks, Stockings and Others
Shapewear
Male
Female
Multi-Retail Stores
Specialty Retail Stores
Online Channels
Performance and Recovery
Body Shaping and Lifestyle
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 2XU Pty Ltd, Adidas AG, Anita Dr.Helbig GmbH, EC3D Orthopaedic, Hanesbrands Inc. (Sara Lee Corporation), Nike Inc., Omtex Healthwear Pvt. Ltd., Orion Manufacturing Inc., Puma SE (Artemis S.A), Spanx Inc., Under Armour Inc., Wacoal America Inc and Zoot Sports Inc. (K2 Sports LLC).