市場調査レポート
商品コード
1451487
食器洗い機用タブレット市場レポート:製品タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2024~2032年Dishwasher Tablets Market Report by Product Type, Distribution Channel, End User, and Region 2024-2032 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
食器洗い機用タブレット市場レポート:製品タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
|
食器洗い機用タブレットの世界市場規模は、2023年に6億270万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに9億8,250万米ドルに達し、2024年から2032年の間に5.4%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
食器洗い機用タブレットは、食器洗い機で食器を洗浄・洗浄するために使用される洗剤の一種です。硬水を軟化させる化学物質、頑固な汚れを落とす漂白剤、デンプンやタンパク質を含む食品を素早く溶かす酵素、洗浄後の食器に光沢を与える界面活性剤が含まれています。現在では、使用者の要求に応じて、さまざまなタイプのものが販売されています。例えば、コンパクトな粉末洗剤からなるタブレットもあれば、特別に調合されたジェルからなるものもあります。長年にわたり、食器洗い機用タブレットは、無駄を最小限に抑え、吹きこぼれのリスクを軽減し、食器洗い機を保護するため、従来の粉末洗剤に代わるより便利で効率的なものとして支持を集めています。
大衆の間で衛生と清潔に関する意識が高まっていることが、市場を牽引する主要要因です。食器洗い機用タブレットには、あらかじめ計量された効率的な成分が含まれており、食器洗いにおける洗剤の使いすぎを防ぎ、食器洗い機の寿命を延ばします。利便性が向上し、水とエネルギーの節約に役立つことから、食器洗い機用タブレットは消費者の間で急速に人気を集めています。さらに、世界中で食品レストランや飲食店の数が増えていることも、成長を促す大きな要因となっています。これに加えて、主要メーカーは、洗浄時にすすぎ剤、塩、その他の添加物を不要にする多機能食器洗い機用タブレットを発売しています。これは、スマート食器洗い機の販売急増と相まって、製品需要を刺激しています。さらに、食器洗い機用タブレットは、水道に入る洗剤の量を最小限に抑え、水処理施設の負担を軽減します。環境への関心の高まり、可処分所得の増加、eコマース・プラットフォームを通じた製品の容易な入手、製品のプレミアム化など、その他の要因もまた、市場の展望を明るいものにしています。
The global dishwasher tablets market size reached US$ 602.7 Million in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 982.5 Million by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.4% during 2024-2032.
Dishwasher tablets refer to a type of detergent used for cleaning and washing dishes in the dishwasher. They contain chemicals to soften hard water, bleaches to remove tough stains, enzymes to dissolve starch and protein-based foods quickly, and surfactants to add shine to the dishes after the wash. Nowadays, they are available in various types, depending on the requirements of the users. For instance, some tablets comprise powder detergent in compact form, while others are composed of specialized formulated gels. Over the years, dishwasher tablets have gained traction as a more convenient and efficient alternative to traditional powder detergent as they minimize wastage, reduce the risk of spills, and protect dishwashers.
The growing awareness regarding hygiene and cleanliness among the masses represents the primary factor driving the market. Dishwasher tablets contain pre-measured and efficient ingredients that prevent the overuse of detergent in dishwashing and increase the lifespan of the machine. As they offer increased convenience and help save water and energy, dishwasher tablets are rapidly gaining popularity among consumers. Additionally, the increasing number of food restaurants and eateries across the globe is another major growth-inducing factor. Besides this, the leading manufacturers are launching multi-functional dishwasher tablets that eliminate the need for rinsing agents, salts, and other additives during washing. This, in confluence with the surging sales of smart dishwashers, is catalyzing the product demand. Furthermore, dishwasher tablets minimize the amount of detergent entering the water supply, which eases the burden on water treatment plants. Other factors, including the growing environmental concerns, rising disposable incomes, easy product availability via e-commerce platforms and product premiumization, are also creating a positive market outlook.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global dishwasher tablets market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, distribution channel and end user.
Branded
Private Label
Supermarkets and Hypermarkets
Departmental and Convenience Stores
Independent Grocery Stores
Online Stores
Commercial
Residential
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Cleancult, Eurotab Operations, Henkel AG & Co. KGaA, IFB Appliances, Kao Corporation, Liby Group, McBride plc, Method Products (S. C. Johnson & Son Inc.), Nopa Nordic A/S, Persan S.A., Reckitt Benckiser Group PLC, Tenova and Unilever PLC.