市場調査レポート
商品コード
1390907
コスメシューティカル市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Cosmeceuticals Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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コスメシューティカル市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のコスメシューティカル市場規模は2022年に540億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2028年には852億米ドルに達し、2022~2028年の成長率(CAGR)は7.90%になると予測しています。
コスメシューティカル(Cosmeceutical)とは、皮膚の質を改善するための生物学的に活性な成分を豊富に含む外用化粧品および医薬品を指します。また、損傷した皮膚細胞を修復する効果も高いです。一般的に使用されるコスメシューティカルには、リップケア、ヘアケア、スキンケア、歯のホワイトニング製品、注射剤、軟膏などがあります。これらの製品には、抗酸化物質、レチノール、ビタミンB、C、E、α-リポ酸、ヒアルロン酸、ポリフェノールなどが豊富に含まれており、洗浄、美容、細胞補充を助けます。これらの製品はまた、大気汚染、太陽や紫外線(UV)の暴露から皮膚を保護し、老化の兆候を回復させます。
色素沈着、セルライトの発生、にきび、毛穴の炎症など、皮膚関連の合併症の主な発展が、コスメシューティカル市場の成長を促進する主な要因のひとつです。さらに、健康志向の高まりと、傷を癒し、日光に長時間さらされることによって引き起こされる皮膚の損傷を修復するための局所的なスキンケア製品に対する消費者の嗜好が、市場の成長を後押ししています。大衆の間では、若々しい外見を維持したいという志向が高まっており、その結果、優れた品質のエッセンシャルオイルやエキスを豊富に含んだコスメシューティカル製品が広く採用されるようになっています。その結果、市場には明るい見通しが生まれています。
オーガニック・ナチュラルコスメシューティカルの開発など、さまざまな製品革新も成長を促す要因となっています。メーカー各社はまた、より高い効能と持続性のある生物活性成分を配合した保湿剤、日焼け止め、しわ・にきび改善剤、ネイルケア製品などを開発しています。消費者の支出能力の上昇や、分子レベルでの皮膚治療用ナノ粒子を開発するための広範な研究開発(R&D)など、その他の要因も市場をさらに牽引すると予想されます。
The global cosmeceuticals market size reached US$ 54.0 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 85.2 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.90% during 2022-2028.
Cosmeceutical refers to topical cosmetic and pharmaceutical products enriched with biologically active ingredients to improve the quality of the skin. They are also highly effective in repairing damaged skin cells. Some of the commonly used cosmeceuticals include lip care, hair care, skincare and teeth whitening products, injectables and ointments. They are a rich source of antioxidants, retinol, vitamin B, C and E, alpha-lipoic acid, hyaluronic acid and polyphenols, which aid in cleansing, beautifying and cellular replenishment. These products also protect the skin from air pollution, exposure solar and ultraviolet radiation (UV) and reversing the signs of aging.
The increasing prevalence of skin-related complications, such as hyperpigmentation, cellulite development, acne and pore inflammation, is one of the key factors driving the growth of the cosmeceuticals market. Furthermore, rising health consciousness and consumer preference for topical skincare products to heal wounds and repair skin damage caused by prolonged exposure to the sun is providing a thrust to the market growth. There is a growing inclination among the masses to maintain a youthful appearance, thereby resulting in the widespread adoption of cosmeceutical products enriched with essential oils and extracts of superior quality. This, in turn, is creating a positive outlook for the market.
Various product innovations, such as the development of organic and natural cosmeceuticals, are acting as other growth-inducing factors. Manufacturers are also creating moisturizers, sunscreens, wrinkles and acne reducers and nail care products with bio-active ingredients that have higher efficacy and long-lasting results. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers, along with extensive research and development (R&D) to develop nanoparticles for skin treatment at a molecular level, are anticipated to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global cosmeceuticals market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, ingredient type and distribution channel.
Skin Care
Anti-Aging
Anti-Acne
Sun Protection
Moisturizers
Others
Hair Care
Shampoos and Conditioners
Hair Colorants and Dyes
Others
Lip Care
Oral Care
Antioxidants
Sunscreens
Botanicals
Peptides and Proteins
Exfoliants
Moisturizers
Retinoids
Others
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Specialty Stores
Online Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Amway Corporation (Alticor), Avon Products, Inc. (Natura & Co.), Beiersdorf AG (Maxingvest ag), Croda International Plc, Estee Lauder Companies, Johnson & Johnson Services, Inc., L'Oreal S.A., Procter & Gamble Company, Shiseido Company Limited and Unilever PLC.