市場調査レポート
商品コード
1370420
非常食市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Emergency Food Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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非常食市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の非常食市場規模は2022年に74億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて7.4%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに115億米ドルに達すると予測しています。
非常食は、緊急時やその他の不確実な状況下で消費するために備蓄されます。ナッツ、クラッカー、缶詰の肉、果物、野菜など、快適で高エネルギーな食品が含まれます。洪水、ハリケーン、竜巻、地震などの災害時に栄養面での安全性を提供します。また、非常時のために食料を備蓄しておくことで、その資金を他の基本的ニーズの調達に振り向けることができます。現在、健康的で持ち運びに便利な食品に対する需要が高まっており、これが世界中で非常食の売上を牽引しています。
経済不安やテロ攻撃などの緊急時に基本的な必需品を個人に提供するためのいくつかの国の政府によるイニシアティブの高まりは、市場の成長を促す主要要因の1つです。さらに、不確実なシナリオの間に貧困で困窮した人々を支援し助けるために、非政府組織(NGO)と食品供給業者との協力が増加していることも、市場の成長を後押ししています。さらに、特に発展途上地域では、インフラや流通経路の改善が進んでいます。これは、多忙なライフスタイルや調理時間の不足により、労働人口の日常的な食生活で非常食の利用が増加していることと相まって、市場の成長を促進しています。このほか、ドライフルーツやRTE(Ready-to-Eat)ミールは、食糧や水の入手が困難な戦地に赴任する軍人の要求に応えています。このことは、世界中の不確実な気候条件の中で生活する人々の間で賞味期限がより長い食品に対する需要が高まっていることと共に、市場にプラスの影響を与えています。さらに、様々なコンビニエンス・フード製品のコスト効率が市場の成長を強化しています。
The global emergency food market size reached US$ 7.4 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 11.5 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.4% during 2023-2028.
Emergency food is stored for consumption during emergencies and other uncertain situations. It can include comfort and high-energy food products like nuts, crackers, and canned meats, fruits, and vegetables. It offers nutritional security during disasters, such as floods, hurricanes, tornadoes, and earthquakes. In addition, storing food for an emergency allows channelizing of the funds in procuring other basic needs. At present, there is a rise in the demand for healthy, on-the-go food products, which is driving the sales of emergency food products across the globe.
The rising initiatives by the government of several countries to provide basic necessities to individuals during emergencies, such as economic unrest or terrorist attacks, represent one of the key factors impelling the market growth. Moreover, increasing collaborations of non-governmental organizations (NGOs) with food suppliers to support and help poor and needy people during uncertain scenarios are propelling the growth of the market. In addition, there is a rise in the improvement of the infrastructure and distribution channels, especially in developing regions. This, coupled with the increasing utilization of emergency food products in the daily diet of the working population due to hectic lifestyles and lack of time for cooking, is propelling the growth of the market. Besides this, dried fruits and ready-to-eat (RTE) meals cater to the requirements of army personnel who are posted in war zones with low access to food and water. This, along with the growing demand for food with longer shelf life among people living in uncertain climatic conditions worldwide, is positively influencing the market. Additionally, the cost-efficiency of various convenience food products is strengthening the growth of the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global emergency food market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, sales channel and end user.
Non-perishable Pasteurized Milk
Ready to Eat Meals
Protein or Fruit Bars
Dry Cereals or Granola
Peanut Butter
Dried Fruits
Canned Juice
Infant Food
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Latin America
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Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Conagra Brands Inc., Del Monte Foods Inc. (Del Monte Pacific Ltd.), General Mills Inc., Lotte Corporation, Nestle S.A., PepsiCo Inc., Princes Group (Mitsubishi Corporation), SOS Food Lab LLC, The Coca-Cola Company, The Kellogg Company and The Kraft Heinz Company.