市場調査レポート
商品コード
1370408
ペットフード包装市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Pet Food Packaging Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
ペットフード包装市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のペットフード包装市場規模は2022年に108億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2023年から2028年の間に4.9%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに145億米ドルに達すると予測しています。
ペットフード包装は、ペットの食品を保護、保管、配送するために使用される包装材料を指します。一般的な包装ソリューションには、金属缶、折りたたみ式カートン、パウチ、袋などがあり、これらは通常、金属、プラスチック、板紙で作られています。食品を新鮮で長持ちさせ、清潔に保ち、汚染から守るために、食品を包んだり封入したりするのに広く使われています。ペットフードの包装は、食品からの改ざん、流出、重要な栄養素の損失を防ぐのに役立ちます。また、高い耐久性、費用対効果、断熱性も備えています。現在、ペットフードは冷凍、ドライ、ウェット、チルドのバリエーションで市販されています。
ペットの人間化という新たな傾向、ペットの飼育率の上昇、世界中でペットの所有者が増加していることは、ペットフード包装市場の成長を促進する重要な要因の一つです。大衆はますます彼らのペットの栄養要件を満たすために高品質の包装食品に向かってシフトしています。これに伴い、ペットの健康に対する懸念が高まっているため、メーカーはタンパク質ベース、多穀物、グルテンやアレルゲンを含まない製品のバリエーションを導入するよう促しており、これが市場の成長を後押ししています。さらに、輸送中や保管中にパッケージングされたフードの状態品質を監視するのに役立つスマートペットフードパッケージングの導入など、様々な技術的進歩が市場成長に弾みをつけています。さらに、防腐剤や殺虫剤を使用せずに製造されたオーガニックやナチュラルペットフードのイントロダクションも市場成長にプラスの影響を与えています。その他、バリア性の高い密閉袋の需要の増加や、ペットフードの品質と保護に関する政府の様々なイニシアチブの実施などが、市場のさらなる成長を促進すると予想されます。
The global pet food packaging market size reached US$ 10.8 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 14.5 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.9% during 2023-2028.
Pet food packaging refers to packaging materials used to protect, store and deliver food items of pets. Some of the common packaging solutions include metal cans, folding cartons, pouches, and bags that are usually made of metal, plastic, and paperboard. It is widely used for wrapping or enclosing food items to keep them fresh, long-lasting, clean, and free from contamination. Pet food packaging aids in preventing tampering, spillage, and loss of vital nutrients from the food products. It also offers high durability, cost-effectiveness, and insulation. At present, pet food is commercially available in frozen, dry, wet, and chilled variants.
The emerging trend of pet humanization, the rising adoption rate of pets, and the increasing pet ownership across the globe is one of the key factors driving the growth of pet food packaging market. The masses are increasingly shifting toward quality packaging food products to meet the nutritional requirements of their pets. In line with this, the rising concerns regarding the health of their pets has prompted manufacturers to introduce protein-based, multigrain, and gluten- and allergen-free product variants, which is favoring the market growth. Moreover, various technological advancements, such as the introduction of smart pet food packaging that assists in monitoring the condition quality of the packaged food during transportation and storage, are providing an impetus to the market growth. Additionally, the introduction of organic and natural pet food that are manufactured without preservatives and pesticides is also positively impacting the market growth. Other factors, including increasing demand for airtight sealing bags with high barrier properties and the implementation of various government initiatives on pet food quality and protection, are anticipated to drive the market further toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global pet food packaging market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on material, food type, animal type and packaging form.
Paper and Paperboard
Plastic
Metal
Dry Food
Wet Food
Others
Dog Food
Cat Food
Others
Pouches
Metal Cans
Folding Cartons
Bags
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amcor plc, American Packaging Corporation, Berry Global Inc., Blue Buffalo Co. Ltd. (General Mills Inc.), Coveris, Huhtamaki Oyj, Mondi plc, ProAmpac, Silgan Holdings Inc., Smurfit Kappa Group plc, Sonoco Products Company, Transcontinental Inc. and Winpak Ltd.